بازدید 6722

شکایت ۶۰ هزار نفری علیه شرکت اپل!‌

به گفته ی مقامات کره جنوبی، تا کنون ۶۳،۷۶۷ نفر از استفاده کنندگان محصولات آیفون به دلیل کند کردن عمدی مدل های قدیمی این محصولات توسط شرکت اپل علیه این شرکت آمریکایی شکایت دسته جمعی ای را مطرح کرده اند. 
کد خبر: ۷۸۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 31 March 2018

شکایت ۶۰ هزار نفری علیه شرکت اپل!‌به گفته ی مقامات کره جنوبی، تا کنون ۶۳،۷۶۷ نفر از استفاده کنندگان محصولات آیفون به دلیل کند کردن عمدی مدل های قدیمی این محصولات توسط شرکت اپل علیه این شرکت آمریکایی شکایت دسته جمعی ای را مطرح کرده اند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، این شکایت بزرگترین شکایت دسته جمعی تاریخ کره ی جنوبی لقب گرفته و خواسته ی شکایت کنندگان پرداخت میلیون ها دلار خسارت توسط این شرکت آمریکایی است. 

شکایت ۶۰ هزار نفری علیه شرکت اپل!‌

بر اساس گزارش های منتشر شده، یک دفتر حقوقی محلی به نام هانوری وکالت شاکیان را بر عهده گرفته و علیه نماینده ی محلی شرکت اپل در کره که تولید کننده ی محصولات آیفون است شکایتی دسته جمعی را در دادگاه بخش مرکزی سئول مطرح کرده است. گفته ی می شود میزان خسارت مطالبه شده توسط شاکیان پرونده ۲۰۰،۰۰۰ به ازای هر نفر (معادل ۱۸۸ دلار) یا به عبارتی ۱۲.۷۵ میلیارد وون (۱۲ میلیون دلار) در مجموع است. 

این در حالی است که در ابتدا ۴۰۰،۰۰۰ نفر داوطلب شکایت از شرکت اپل شده بودند اما با طی روند تشخیص هویت از شاکیان و مطالبه ی مدارک ضروری از آن ها تعداد داوطلبان به ۶۳،۷۶۷ نفر کاهش یافته است. 

لازم به ذکر است که پس از آنکه شرکت اپل اتهامات مربوط به کندی عمدی محصولات قدیمی تر خود را پذیرفت موجی از شکایت های قضایی علیه این شرکت در سرتاسر دنیا به راه افتاد. از سویی دیگر، اپل ادعا کرده است که در محصولات قدیمی خود الگوریتمی را قرارداده است که به موجب آن ولو اینکه باطری های قدیمی محصولات اپل نتوانند با برق مورد نیاز فعالیت کنند همچنان حداکثر عملکرد خود را داشته باشند. به گفته ی این شرکت، هدف این اقدام جلوگیری از خاموشی ناگهانی محصولات اپل است. 

در پایان باید به این نکته اشاره گردد که در اوایل امسال نیز یکی دیگر از نهادهای فعال مردمی در کره ی جنوبی که نماینده ی صد ها مصرف کننده ی محصولات اپل است شکایتی دسته جمعی را علیه شرکت اپل و نماینده ی محلی آن در کره جنوبی طرح کرده و ادعای خسارت ۲۰۷۰ دلار به ازای هر نفر را کرده بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر