بازدید 5935
بارش باران در شمال، وزش شدید باد در غرب کشور؛

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه یازدهم فروردین 97

بنا بر آخرین گزارش های دریافتی از وضعیت جوی و نیز ترافیکی کشور، روز شنبه نیز ترافیک سنگین در محورهای مهم و اصلی کشور، وزش باد شدید در غرب کشور و نیز بارش باران در محورهای مواصلاتی استان های شمالی کشور و نیز استان خراسان شمالی، از جمله مسائلی است که رانندگان را در سفر تا حدودی به چالش خواهد کشید.
کد خبر: ۷۸۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 31 March 2018

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه یازدهم فروردین 97از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»؛ آغاز هفته پایانی تعطیلات نوروزی که البته برای بسیاری از شهروندان زودتر از این ها به پایان رسیده است، موسم بازگشت از سفر و عزم خانه و کاشانه گرفتن را نشان می دهد؛ شرایطی که بر اساس آن نیاز هست تا رانندگان ضمن توجه به ازدحام شدید محورهای مواصلاتی، نهایت دقت را برای داشتن یک سفر امن و سالم داشته باشند.

بنا بر آخرین گزارش های دریافتی از وضعیت جوی و نیز ترافیکی کشور، روز شنبه نیز ترافیک سنگین در محورهای مهم و اصلی کشور، وزش باد شدید در غرب کشور و نیز بارش باران در محورهای مواصلاتی استان های شمالی کشور و نیز استان خراسان شمالی از جمله مسائلی است که رانندگان را در سفر تا حدودی به چالش خواهد کشید.

امروز وزش بادهای شدید همراه گرد و غبار در استان هایی مثل کرمانشاه و کردستان، لرستان، غرب استان اصفهان از یک سو و بارش مستمر باران در محورهای مواصلاتی استان های شمالی کشور وجود دارد.

بنابراین، باید مسافران نوروزی در مسیر بازگشت به مسائلی چون بارندگی، وزش باد، ترافیک پر حجم جاده ها توجه کافی داشته باشند.

به این موارد باید مه گرفتگی در جاده کرج – چالوس، اکثر محورهای استان اردبیل و نیز محور فیروزکوه را نیز افزود.

آخرین وضعیت ترافیک

بر اساس گزارش پلیس راهور، مسیر شمال به جنوب محور هراز از پارک جنگلی آمل تا نارنجستان دارای ترافیک سنگین و محدوده های تونل تکاور، لاسم و منظریه در هر دو مسیر رفت و برگشت پرحجم است.

مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس از ابتدای محور تا تونل شماره7 دارای ترافیک سنگین و طول محور پرحجم است.

طول هر دو مسیر رفت و برگشت محور فیروزکوه پرحجم گزارش می شود.

در استان گیلان هر دو مسیر رفت و برگشت محورهای لوشان، منجیل و ردوبار پرحجم است.

طول هر دو مسیر رفت و برگشت آزادراه های تهران-کرج و کرج-قزوین هم اکنون پرحجم گزارش می شود.

در استان خراسان رضوی آزادراه ملک آباد به مشهد و قوچان-مشهد و نیز تربت حیدریه-مشهد دارای ترافیکی پرحجم است.

هم اکنون طول مسیر جنوب به شمال محور کرج –چالوس از محدوده های ابتدای محور تا کیلومتر5، آدران، عسل کوچ، سد کرج، تونل شماره5 ، تونل شماره7، سه راهی دیزین، دهانه جنوبی تونل کندوان، پل زنگوله و سیاه بیشه ترافیک نیمه سنگین است. مسیر شمال به جنوب محور کرج-چالوس نیز از محدوده های هزارچم، سیاه بیشه، پل زنگوله، دهانه جنوبی تونل کندوان، سه راهی دیزین، گچسر، نساء، سد کرج و آدران نیمه سنگین و طول محور پرحجم و روان است.

همچنین محور اولنگ –شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور دیزین-شمشک در استان های تهران و البرز، محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان، محور دره شهر -پلدختر محدوده واریانات چشمه شیرین در استان ایلام و نیز محور شوش -فتح المبین به علت طغیان رودخانه و تخریب پل در استان خوزستان مسدود است.

آخرین وضعیت آب و هوا

پیرو اطلاعیه روز گذشته سازمان هواشناسی کشور، امروز تا بعدازظهر شنبه در بیشتر محورهای شمالی کشور بارش باران وجود خواهد داشت.

در استان خراسان شمالی نیز بارش باران وجود دارد.

اکثر محورهای استان اردبیل، محور کرج چالوس و نیز محور فیروزکوه نیز دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دید رانندگان است که نیاز به دقت بیشتری در رانندگی دارد.

وزش شدید باد در استان های غربی کشور نیز مسأله مهمی است که هم اکنون در جریان است و گاه به شدت باد افزوده می شود؛ بنابراین، توجه به این مسأله نیز در این محورها نیاز است.

در جنوب شرق کشور نیز وزش بادهای محلی سبب بروز گرد و غبار محلی می شود.

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه یازدهم فروردین 97

در ادامه به جزئیات وضعیت آب و هوایی کشور در سه روز آینده اشاره می شود.

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه یازدهم فروردین 97

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل