بازدید 6124

پیشنهاد خیانت ازسوی آمریکا به دیپلمات‌های روس

کد خبر: ۷۸۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 31 March 2018

روسیه اعلام کرد: آمریکا برای اجیر کردن برخی دیپلمات های روسی اخراج شده از خاک این کشور بیشرمانه تلاش می کند و نمایندگان این کشور با شماری از دیپلمات های ما تماس گرفته و با ارایه پیشنهادهای سودآور، از آنان می خواهد به روسیه خیانت کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه روسیه شامگاه جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: در چند روز گذشته شاهد افزایش اقدامات تحریک آمیز علیه دیپلمات های روسی در آمریکا هستیم.

در بخشی از این بیانیه آمده است: پس از اعلام اخراج 60 دیپلمات روسی از آمریکا (دوشنبه هفته جاری)، ماموران سازمان های اطلاعاتی آمریکا تلاش کرده اند با دیپلمات های ما ارتباط برقرار کنند.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: چند مورد اتفاق افتاده است که ماموران امنیتی آمریکا به افرادی که مجبور به پایان ماموریت و ترک این کشور شده اند، در ازای روابط پنهانی، پیشنهاد کمک کرده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با این پیشنهادات به همکاران ما در آمریکا حمله می کنند، طرف آمریکایی از اقدامات خود علیه دیپلمات های روسی هیچ نتیجه ای نخواهد گرفت اما چنین حرکاتی بیشرمانه و بیزار کننده است.

وزارت خارجه روسیه در پایان خاطرنشان کرده است: چنین به نظر می رسد مقام های آمریکایی چارچوبی برای اصول اولیه ادب نداشته و نزاکت را از یاد برده اند.

با تیرگی روابط روسیه و آمریکا دو کشور به تازگی 60 دیپلمات یکدیگر را اخراج کرده و سرکنسولگری روسیه در سیاتل و سرکنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ بسته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل