بازدید 4367

جلوی قاچاق را به هر قیمتی بگیریم!

یک کارشناس حوزه کار بر لزوم مقابله با قاچاق تاکید کرد و گفت: مصرف‌کننده ایرانی تعصب داخلی دارد ولی حق انتخاب هم دارد و از کالایی استقبال می‌کند که از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشد.
کد خبر: ۷۸۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ 30 March 2018

یک کارشناس حوزه کار بر لزوم مقابله با قاچاق تاکید کرد و گفت: مصرف‌کننده ایرانی تعصب داخلی دارد ولی حق انتخاب هم دارد و از کالایی استقبال می‌کند که از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشد.

علیرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: پیام مقام معظم رهبری چند راهبرد اساسی داشت که باید به آن توجه کنیم. واقعیت این است که دروازه‌های کشور به سمت بازارهای بیرونی یکطرفه باز است و وقتی می‌گوییم ۱۵ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود، منظور کالاهای سرمایه‌ای یا واسطه‌ای نیست.

وی ادامه داد: قاچاق کالای سرمایه‌ای یا واسطه‌ای برای تولید وارد نمی‌کند بلکه عمده کالاهای قاچاق مصرفی است که از بین برنده اشتغال و تولید داخلی است و پیام رهبری به وضوح این است که جلوی قاچاق را بگیرید.

کارشناس حوزه کار افزود: ما باید جلوی قاچاق را به هر قیمتی بگیریم و برای آن بها بپردازیم. سود قاچاق آنقدر زیاد است که عده‌ای حاضرند برای آن هزینه کنند، حتی اگر در حوزه قدرت باشد، جابه‌جایی ایجاد کنند.

حیدری متذکر شد: کنترل مبادی ورودی و خروجی مهم است و دولت و مجلس باید تمهیدات و سیاستگذاری‌های لازم برای مقابله با قاچاق را اتخاذ کنند.

وی در ادامه با اشاره به واردات کالاهای مشابه تولید داخل، گفت: باید جلوی واردات چنین کالاهایی را بگیریم وقتی توان تولید کالای مشابه را داریم چرا اجازه واردات آن را می‌دهیم تا کمر تولید کننده داخلی شکسته شود و کارخانه‌ها با خطر تعطیلی مواجه شوند. مگر آنکه توان و امکان تولید کالایی را در داخل نداشته باشیم که واردات آن توجیه‌پذیر باشد.

این کارشناس حوزه کار در عین حال با تاکید بر تولید کالاهای با کیفیت ایرانی، گفت: تولیدکننده داخلی باید بپذیرد مادامی که جنس تولیدی او مرغوب و با کیفیت نباشد، مصرف کننده داخلی از آن استقبال نمی‌کند. باید کالای مرغوب با قیمت مناسب و جذابیت انتخاب تولید کند تا مصرف کننده داخلی هم رغبت خرید پیدا کند.

حیدری گفت: مصرف کننده ایرانی تعصب داخلی دارد ولی حق انتخاب هم دارد و لذا از کالایی استقبال می‌کند که از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشد، بنابراین تولیدکنندگان باید روی این موارد متمرکز شوند تا هم بازارهای داخلی را از دست ندهند و هم با تولید استاندارد، قابل قبول و افزایش کیفیت کار قادر به حضور در بازارهای خارجی باشند.

سال ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده و حمایت از کالای ایرانی یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود. بر این اساس تمام آحاد جامعه اعم از مسئولان، تولیدکنندگان، کارگران و مردم به عنوان مصرف کنندگان در قبال تحقق شعار امسال مسئولند.

نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی و مصرف تولید داخلی ضمن حفظ اشتغال موجود از تعطیلی کارخانه‌ها و ریزش نیروهای کار جلوگیری کرده و زمینه تقویت تولید ملی، رونق بازار کار و صادرات را فراهم می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار