بازدید 16046

گران‌ترین غذاهای جهان

کد خبر: ۷۸۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹ 30 March 2018

زعفران
گران ترین افزودنی غذایی در جهان است که از تیره گل‌های زنبقیان بدست می آید و قیمت یک کیلو زعفران اصل 6 هزار دلار است، البته زعفران نادری نیز وجود دارد که از گل جعفری حاصل می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سختی کاشت، برداشت و تهیه محصول نهایی زعفران از علت اصلی قیمت گران این محصول است. برای یک کیلو زعفران حدود 2000 گل لازم است و از زمینی به وسعت یک هکتار در سال تنها 6 کیلوگرم محصول جمع آوری شده و گاهی در سالهای بعدی ممکن است تا 20 کیلو هم برسد.10خوراکی گران قیمت دنیا را بشناسید

خاویار
اگر فکر می کنید که گران ترین خاویار جهان خاویار سیاه است سخت در اشتباه هستید، خاویاری ایرانی به نام «الماس» وجود دارد که گران قیمت ترین خاوریار جهان بحساب می آید. این خاویار از کمیاب ترین گونه های ماهی ایرانی به نام «بلوگا» از ماهیان خاویاری نژاد آلبینو که در آبهای غیر آلوده و بکر دریای خزر زیست می کند، گرفته می شود.

100 گرم از این خاویار حدود 2000 دلار قیمت دارد و باید بلافاصله مصرف گردد تا فاسد نشود. مصرف کنندگان این خاویار می گویند علاوه بر عطر و طعم دیوانه کننده آن، رنگ طلایی و شفاف نیز از جذابیت این محصول است.

سیب زمینی La Bonnotte
سیب زمینی برای بسیاری از مردم دنیا غذای ساده و ارزانی است که جایگزینی برای نان به حساب می آید، اما نوعی سیب زمینی به نام لابونته (La Bonnotte) به قیمت کیلویی 500 یورو خریداری می گردد. سیب زمینی لابونوته در جزیره نورموث واقع در کشور فرانسه رشد می کند.

سیب زمینی تنها با جلبک دریایی و با تکنولوژی که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود، بارور می گردد و تنها با دست کاشته و برداشت می شود و هر سال نیز فقط 100 کیلو سیب زمینی لابونته برداشت می شود.

قهوه Kopi Luwak
گران ترین قهوه جهان از دانه هایی بدست می آید که در روده جانوری به نام «سووتا یا گربه سیاه آنگولایی» وجود دارد. نوع این قهوه "Kopi Luwak" نام دارد، Kopi در زبان اندونزیایی یعنی قهوه و Luwak نام همان حیوان است. دانه های این قهوه در جاوا، سوماترا و سولاوسی رشد می کند و این گربه سیاه تنها شکارچی بی نظیری برای این دانه ها است، اما قضیه به همینجا ختم نمی شود.

این دانه ها که ظاهرا بسیار دیر هضم هستند در روده این جانور تحت تاثیر آنزیم ها قرار گرفته که عطر و رایحه قهوه را بسیار معطر می کند، هر کیلو قهوه به قیمت 4000 هزار یورو بفروش می رسد.

گوشت Wagyu
گرانترین گوشت در جهان، گوشت گاو مرمر است، این گاو ژاپنی از نژاد Wagyu است و هزینه یک کیلو گوشت به 1000 دلار می رسد. برای قرن ها، گاوهای Wagyu فقط در ژاپن تولید پرورش می یافتند، اما در حال حاضر استرالیا نیز از این نژاد گاو پرورش می دهد.

این گاو از بهترین چمن تغذیه می کند، آب جو می نوشد و بعد از چریدن ماساژ شکم داده می شود. گوشت این گاو در بطری های مملوء از نوشیدنی نگهداری می شود و قیمت هر بطری 16 هزار دلار است.

چای Da Hong Pao
گرانترین چای در جهان Da Hong Pao یا "مروارید نقره ای" نام دارد و در چین کشت می شود. این چای مانند نام خود به رنگ نقره ای و بوته آن سرخ است، چای Da Hong Pao از خانواده چای اولانگ با طعم و عطری شدید است. هر بوته دارای شش برگ است که در صومعه ای به نام Tianxin رشد می کند و قدمت این گیاه 350 سال است.

هر سال بیش از نیم کیلو کشت نمی شود و بصورت بسته های 20 گرمی بفروش می رسد، جالب است بدانیم که سال 2006 تمام محصول آن سال به موزه ملی چین برای نمایش اهدا شد و از آن سال به بعد دستور ممنوعیت فروش آن توسط دولت چین صادر شد. سال 2005 پیش از اینکه فروش این چای ممنوع گردد، قیمت 20 گرم از این چای حدود 25 هزار دلار بود.

شکلات Patchi
گرانترین شکلات جهان متعلق به یک کارخانه لبنانی به نام Patchi است که برای شبکه فروشگاه انگلیسی Harrods شکلات تهیه می کند و قیمت هر بسته آن 5000 پوند است. هر بسته شامل 49 تکه شکلات پیچیده در ابریشم دست ساز هندی است که با گل سرخ مخلی و کریستال معروف اسواروفسکی تزئین شده، همچنین جعبه این شکلات با چرم اصل و ابریشم و پارتیشن آن از طلا و پلاتین است.

پنیر از منطقه خودمختار باسک
گران ترین پنیر جهان با قیمت شش هزار و چهارصد یورو در جشنواره سالانه پنیر با حضور 107 تولیدکننده برتر پنیر در منطقه خودمختار باسک در اسپانیا بفروش رسیده و البته خریدار پنیر صاحب یک رستوران در باسک است.

پیتزا
گرانترین پیتزا در جهان با قیمت 8300 یورو در شهر آگروپالی در جنوب ایتالیا فروخته شده است. دو سرآشپز به همراه مواد غذایی و تجهیزات طبخ به منزل مشتری می آیند و در برابر چشمان مشتری طبخ انجام می شود.

محتویات روی پیتزا شامل خاویار، خرچنگ، پنیر موزارلای بوفالو، خرچنگ قرمز، میگو و در نهایت نیز روی خمیر با کنیاک Louis XIII Remy Martin آغشته می گردد و نمک غذای صورتی استرالیایی "Murray River" طعم دهنده ان خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار