بازدید 5173
۴

پاکستان به مهاجران افغان مهلت داد

کد خبر: ۷۸۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ 30 March 2018

دولت پاکستان مهلت اقامت مهاجران افغان در این کشور را برای مدت سه ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایرنا، کابینه دولت پاکستان دوازدهم بهمن ماه 1396، مهلت رو به پایان برای بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان به کشور خود را تا 11 فروردین 97 (به مدت دوماه) تمدید کرد.

یک مقام مسئول پاکستانی این تصمیم را یک روز پیش از پایان مهلت اقامت مهاجران اعلام کرد و افزود: این تصمیم باید به تایید پارلمان نیز برسد.

با اعلام این تصمیم، جلوی بروز یک بحران بشری دیگر در افغانستان دست کم برای سه ماه دیگر گرفته می شود، در غیر این صورت یک میلیون و 500 هزار شهروند افغانستان که در پاکستان زندگی می کنند و آمار آنان در لیست مهاجران است، می بایست این کشور را ترک می کردند.

افزون بر این در پاکستان صدها هزار آواره افغان زندگی می کنند که آمار آنها ثبت نشده است.

پیش از این، ضرب الاجل پاکستان برای خروج بیش از یک و نیم میلیون مهاجر افغان 'ثبت نام شده' در این کشور، 31 ژانویه (11 بهمن سال 96) تعیین شده بود اما با توجه به سفر هیات امنیتی دولت کابل به اسلام آباد در آن زمان و درخواست آنان برای تمدید دوباره مهلت اقامت پناهندگان، دولت پاکستان نیز آن را برای دوماه دیگر تمدید کرد.

پس از اوج گیری دامنه جنگ های داخلی افغانستان در سال های 1980 و 1990 میلیون ها تن از این کشور خارج شدند که بسیاری از آنان به پاکستان مهاجرت کرده و از آن زمان تا حال در بخش های مختلف این کشور همسایه زندگی می کنند.

روابط میان کابل و اسلام آباد در ماه های اخیر به وخامت گرائید و اسلام آباد فشارها بر افغان های مقیم در پاکستان را نیز بیشتر کرد.

کابل و واشنگتن همواره پاکستان را متهم کرده اند که برای جنگجویان گروه طالبان پناه داده که این اقدام بر تلاش های بازسازی در افغانستان تاثیر می گذارد.

افزون بر دامنه وسیع اعتراضات جهانی، گروه بزرگی از مهاجران افغانی در سال 2016 از پاکستان به کشورشان بازگشتند اما سال گذشته، رقم مهاجران بازگشته به دلیل اوج گیری درگیری ها در افغانستان کاهش پیدا کرد.

دولت پاکستان تصمیم گرفت که صدها هزار پناهجوی افغان را که از سال ها به این طرف در خاک این کشور زندگی می کنند، اخراج کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
کاش ما هم همانقدر غیرت داشتیم .
نخود نخود هر که رود خانه خود..آخر تا کی ؟
احتمالا میان ایران چون میدونن ایران خرتوخرترین کشور دنیاست وتقریبا باپول میشه همه چیز خرید
اگه بخوان بیان ایران هیچ چیز جلودارشون نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار