بازدید 5975
۱

افزایش آمار شهدای راهپیمایی غزه به ۱۴ نفر

کد خبر: ۷۸۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 30 March 2018

آمار شهدای راهپیمایی «بازگشت بزرگ» در نوار غزه به مناسب سالگرد «روز زمین» که با حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شد، به 14 نفر افزایش یافت.

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا، رسانه های فلسطینی شمار زخمی ها و آسیب دیدگان حملات رژیم صهیونیستی به راهپیمایان را تا این لحظه (ساعت 21)، یک هزار و دویست نفر اعلام کرده اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که محمد ربحی الکفارنة 22 ساله، ساری ولید ابو عودة و حمدان اسماعیل ابو عمشة بر اثر حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به بیت حانون، محمود سعدی رحمی و جهاد فرینه در شرق غزة، احمد ابراهیم عودة 16 ساله در شمال غزه، محمد ابو عمر 19 ساله و امین محمود معمر در رفح و محمد کمال النجار 25ساله در شرق جبالیا و عبد الفتاح عبد النبی، ابراهیم ابو شعر و ایاد عبد العال 34ساله به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

همچنین یک جوان فلسطینی بر اثر حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به بیت حانون شهید شد.

امروز صبح نیز «عمر سمور» کشاورز 31 ساله فلسطینی در پی اصابت گلوله توپ به منطقه البرکه در شمال خان یونس شهید شد.
این در حالی است که فلسطینیان امروز با تجمع در مناطق مختلف غزه، راهپیمایی را موسوم به راهپیمایی «بازگشت بزرگ» همزمان با سالگرد «روز زمین» برگزار کردند.

به گزارش مهر، وزارت بهداشت نوار غزه ضمن درخواست از نهادهای امدادی برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به بیمارستان های غزه اعلام کرد.
بر اساس این خبر دو نوجوان ۱۶ و ۱۹ ساله در میان شهدای اعتراضات امروز حضور دارند.

المیادین همچنین خبر داده است که مسیرهای تظاهرات در «روز زمین» از ورودی جنوبی شهر «اریحا» و شهرک «قصره» در نابلس نیز شکل گرفته است و تظاهرات های مشابهی در «باب الزاویه» در الخلیل و «المزرعه الغربیه» در رام الله ترتیب داده شده است و نظامیان رژیم اسرائیل در اطراف شهرهای کرانه باختری به حالت آماده باش در آمده اند.

گزارش های رسانه ای حاکی است که نظامیان رژیم اشغالگر قدس برای سرکوب اعتراضات فلسطینی ها از پهپادهای نظامی برای شلیک گاز اشک آور استفاده کرده اند.

تیم‌های پزشکی نیز برای مداوای مجروحان در مرز نوار غزه مستقر شده‌اند.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که صدها فلسطینی موفق شدند حصار امنیتی در اردوگاه البریج در نوار غزه را برداشته و از آن عبور کنند.

حمایت حماس و جهاد اسلامی از «تظاهرات بازگشت»

در همین راستا «یحیی سنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه تأکید کرد که مردم با تظاهرات بازگشت رژیم اشغالگر اسرائیل را به چالش می کشند و افزود: به سرزمینمان که مجبور به کوچ از آن شدیم باز خواهیم گشت.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس نیز تأکید کرده است که حرکت مردم فلسطین به سوی خط حائل میان نوار غزه و اراضی اشغالی نشان می دهد که مردم فلسطین گزینه برتر برای تغییر معادلات را در دست دارند.

«داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین نیز به شبکه خبری المیادین گفته است که باید برنامه ای برای ادامه اعتراضات روز زمین تدارک دید و تأکید کرد که تظاهرات امروز نشان داد که اعتراضات فلسطینی ها اقداماتی مسالمت آمیز و قانونی است و ثابت می کند که این اسرائیل است که تروریست است.

وی همچنین گفت که اصول اولیه اعتراضات امروز بر حق عادلانه بازگشت فلسطینی ها به سرزمینشان استناد می کند و مورد تأیید همه معاهدات و قوانین بین المللی است.

در سال ۱۹۷۹ اعتراضات گسترده ای در اراضی اشغالی شکل گرفت و شهروندان فلسطینی به سیاست های رژیم صهیونیستی در مصادره اراضی فلسطینی اعتراض کرده بودند. در این تظاهرات که ۴۲ سال پیش رخ داده بود ۶ نفر از شهروندان عرب اسرائیل (فلسطینی هایی که در نوار غزه یا کرانه باختری زندگی نمی کنند) به شهادت رسیده بودند. امروز جمعه به مناسبت سالروز «روز زمین» تظاهرات فلسطینی ها با عنوان «تظاهرات بزرگ بازگشت» برگزار شده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در سخنرانی خود میان تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در نوار غزه اعلام کرد ملت فسطین به خاطر قدس و حق بازگشت، بار دیگر ابتکار عمل را در دست خواهد گرفت .

وی افزود: این حضور گسترده امروز بیرون آمده تا به دونالد ترامپ و طرح مردود او اعلام کند از قدس دست نخواهد کشید، جایگزینی برای فلسطین وجود ندارد و هیچ راه‌حلی جز بازگشت آوارگان وجود نخواهد داشت.

"یوسف المحمود" سخنگوی دولت وفاق ملی فلسطین نیز خواستار دخالت بین‌المللی فوری برای جلوگیری از ریخته شدن خون فلسطینیان به دست نظامیان رژیم صهیونیستی شد و افزود: رژیم صهیونیستی برای مقابله با تظاهرات‌های صلح‌آمیز فلسطینیان به قتل آن‌ها متوسل می‌شود و این به منزله نقض آشکار همه قوانین بین‌المللی که حق آزادی بیان را برای همه شهروندان بی‌دفاع محفوظ می‌داند، است.

جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای به مناسبت روز "زمین" اعلام کرد که سرزمین فلسطین حق ملت فلسطین است و هیچ گزینه و جایگزین دیگری وجود ندارد.

گفتنی است، شبکه «العربیه» از حضور افسران بلندپایه صهیونیستی در مرز فلسطین اشغالی با نوار غزه خبر داد. پیشتر اخباری مبنی بر اینکه خود «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نحوه مقابله با این تظاهرات‌ها را فرماندهی می‌کند، منتشر شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
در ایام نوروز هر شبانه روز ۶۰ نفر در ایران کشته میشند
ایا رسانه های فلسطینی براشون مهم است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل