بازدید 2893

میانگین قیمت نفت در سال جاری ۶۰ دلار است

عضو کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است که متوسط قیمت نفت به صورت میانگین در سال جاری ۶۰ دلار تخمین زده می شود، چراکه فریز نفتی مانع کاهش آن می شود.
کد خبر: ۷۸۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 30 March 2018

علی بختیار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه پیش بینی دولت در لایحه بودجه سال 97 درباره قیمت نفت در سال جاری 55 دلار است، گفت: متوسط قیمت نفت به صورت میانگین در سال جاری 60 دلار تخمین زده می شود، چراکه تغییرات و تحولات جدیدی در تولید شیل اویل که بازارها را تحت تاثیر قرار می داد و یا زیادی عرضه که در برخی از ماه ها حدود 2 میلیون بشکه مازاد وجود داشت و سبب افت قیمت ها می شد، دیگر در سال 97 وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: در سال 97 تحولاتی از این حیث درباره افزایش تولید شیل و یا افزایش عرضه اوپک به دلیل تمدید فریز نفتی نداریم و شاهد ثبات قیمتی در حدود 60 دلار هستیم.

علت افزایش تولید شیل کاهش قیمت تمام شده این نفت است

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، در تشریح دلایل نوسانات قیمت در بازار نفت، ادامه داد: از عوامل تاثیرگذار در قیمت نفت، عرضه و تقاضا در بازار، پایبندی اعضای اوپک به سقف تعیین شده و کاهش میزان تولید و میزان تولید نفت توسط اعضای غیر اوپک است، البته شرایط سیاسی و بحرانی نیز در نوسانات قیمت نفت در بازار نیز تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: نفت غیر متعارف که در برخی کشورها همانند آمریکا و برخی کشورها روی تولید آن برنامه ریزی شده یکی از عواملی بوده که در بازار نفت تاثیرگذار است و علت افزایش تولید آن کاهش قیمت تمام شده این نفت است.

منابع نفت غیرمتعارف به لحاظ اکتشاف، توسعه و تولید افزایش یافته است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ابتدای تولید نفت غیر متعارف قیمت آن حدود 100 دلار بوده است، اما به تدریج قیمت تمام شده نفت غیر متعارف تا 60 دلار کاهش یافت، تصریح کرد: اکنون با تکنولوژی های جدید قیمت تمام شده شل به حدود 20 تا 30 دلار در هر بشکه رسیده است که این کاهش قیمت تمام شده سبب شده سرمایه گذاری در بخش نفت غیرمتعارف افزایش یابد و منابع نفت غیرمتعارف به لحاظ اکتشاف، توسعه و تولید افزایش یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر