بازدید 2813

مسافرت‌های نوروزی و نگهداری در منازل از عوامل اصلی گرانی ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از نگهداری دلار درمنازل مردم و خروج ارز به دلیل مسافرت های نوروزی، تاکید کرد: دلار باید از دستان مردم خارج شود.
کد خبر: ۷۸۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 30 March 2018

احمد انارکی محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص علت افزایش نرخ ارز از ابتدای سال 97، گفت: در سال 96 با پایان سال میلادی قیمت دلار افزایش پیدا کرد که طی برگزاری جلساتی با مسئولان بانک مرکزی مشخص شد که افزایش قیمت دلار در پایان سال میلادی مسئله ای طبیعی است؛ بنابراین دربهمن ماه سال گذشته مقرر شد که قیمت دلار ثابت و روند نزولی را طی کند، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

نماینده مردم رفسنجان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار به دلیل مسافرت های نوروزی مردم قابل پیش بینی بود، افزود: پیش بینی ها درخصوص افزایش قیمت ارز در سال 97 درست بود و متاسفانه اقدامات بانک مرکزی برای کاهش قیمت دلار نتیجه ای درساماندهی نرخ ارز نداشت؛ بنابراین پیش بینی ها از گذشته درخصوص افزایش قیمت ارز درتعطیلات نوروزی وجود داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به رکود اقتصادی و شرایط نامناسب تولید، مردم به سمت خرید و نگهداری دلار حرکت کردند، تصریح کرد: البته علت بخشی از نوسانات قیمت ارز مباحث روانی در جامعه است؛ در شرایطی که برای خرید دلار تبلیغاتی در سطح جامعه انجام می شود، به طورحتم درافزایش قیمت دلار تاثیراتی خواهد داشت؛ البته انتظار می رفت که بانک مرکزی با اتخاذ تدابیری از جمله سپرده ارزی از افزایش قیمت دلار جلوگیری کند.

انارکی با انتقاد از نگهداری دلار درمنازل مردم و خروج ارز به دلیل مسافرت های نوروزی، گفت: قطعا درماه های آینده نیز درمباحثی ازجمله سفرهای حج تغییراتی در راستای افزایش نرخ ارز به وجود می آید، درحال حاضر نیز پیش بینی می شود که قیمت دلار به میزان 5 هزارتومان باقی بماند؛ هرچند که نمی توان انتظار داشت دولت به یکباره قیمت ارز را کاهش دهد، متاسفانه هر ساله افزایش قیمت ارز به دلیل نامساعد بودن شرایط تولید دیده می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش نرخ ارز، سپرده ارزی و خروج دلار از دستان مردم است، افزود: تا زمانی که تولید سودده درکشور وجود نداشته باشد، این مشکلات اقتصادی درحوزه هایی چون مسکن، ارز، طلا و سکه وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر