بازدید 37188
آخرین تحولات خاورمیانه:

ادعای ورود دو هواپیمای اسرائیلی به آسمان ایران/تصمیم فرانسه برای اعزام نیرو به سوریه/ ترامپ: خیلی زود سوریه را ترک می کنیم

ورود دو هواپیمای اسرائیلی به آسمان ایران، توئیت ظریف درباره نقش آمریکا در جنگ یمن، خروج هزاران تروریست و خانواده‌های آنها از غوطه شرقی، ورود یک هیات نظامی بلندپایه آمریکایی به ترکیه با «پیشنهاد وسوسه انگیز» و تصمیم فرانسه برای اعزام نیرو به سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 30 March 2018

ورود دو هواپیمای اسرائیلی به آسمان ایران، توئیت ظریف درباره نقش آمریکا در جنگ یمن، خروج هزاران تروریست و خانواده‌های آنها از غوطه شرقی، ورود یک هیات نظامی بلندپایه آمریکایی به ترکیه با «پیشنهاد وسوسه انگیز» و تصمیم فرانسه برای اعزام نیرو به سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با اشاره به هزینه هنگفت حضور ارتش این کشور در مناطق مختلف جهان از جمله غرب آسیا، گفت آمریکا به زودی از سوریه خارج می‌شود.

ترامپ که در یک گردهمایی در «ریچفیلد» ایالت «اوهایو» درباره بازسازی زیرساخت‌های آمریکا صحبت می‌کرد، با بیان اینکه حضور نظامی خارجی آمریکا دستاورد اقتصادی‌ای برای این کشور نداشته، گفت: «ما داریم داعش را به درک واصل می‌کنیم. ما خیلی زود سوریه را ترک می‌کنیم، بگذارید بقیه به حساب آنجا برسند.»

وی افزود: «خیلی زود، خیلی زود از آنجا خارج می‌شویم. ما ۱۰۰% آنچه خلافت خوانده می‌شود، اراضی آن‌ها را خیلی سریع پس خواهیم گرفت و خیلی زود خارج می‌شویم و به خانه، به جایی که به آن تعلق داریم، باز می‌گردیم.»

وعده ترک قریب‌الوقوع سوریه در حالی از سوی ترامپ مطرح می‌شود که مقام‌های نظامی آمریکا از جمله ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش آمریکا از احتمال حضور بلندمدت این کشور در سوریه، این بار به بهانه مقابله با «تهدید ایران» و ممانعت از مسلط شدن ایران بر سوریه صحبت کرده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی‌اش، درباره هزینه‌های نظامی این کشور گفت: «ما تا همین سه ماه پیش، هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده‌ایم. نه میلیارد یا میلیون، بلکه هفت تریلیون دلار، هیچ‌کس قبلا کلمه تریلیون را نشنیده بود.»

وی افزود: «ما مدام در آنجا مدرسه ساختیم و آن‌ها منفجرش کردند، باز مدرسه ساختیم و باز منفجرش کردند و باز مدرسه ساخته‌ایم، هنوز منفجر نشده، ولی باز هم منفجر می‌شود.»

ادعای ورود دو هواپیمای اسرائیلی به آسمان ایران/تصمیم فرانسه برای اعزام نیرو به سوریه/ ترامپ: خیلی زود سوریه را ترک می کنیم

ترامپ ادامه داد: «اما اگر بخواهیم در اوهایو یک مدرسه بسازیم، یا یک پنجره را تعمیر کنیم، نمی‌توانیم پول بگیریم. یا اگر بخواهیم در سان‌فرانسیسکو یا آیوا یک مدرسه بسازیم، نمی‌توانیم پول فدرال بگیریم. ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده‌ایم، اما نمی‌توانیم برای ارتش خود بودجه دریافت کنیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به ایده قدیمی‌اش مبنی بر لزوم تصرف چاه‌های نفت و گرفتن منافع نفتی خاورمیانه پرداخت و گفت: «هفت تریلیون دلار خرج کردیم و نفت‌شان را هم نگرفتیم. من زمانی که هنوز یک شهروند عادی بودم مدام می‌گفتم که باید نفت‌شان را بگیریم. اگر گرفته بودیم، مشکلی نبود.»

او افزود: «اگر نفت آن‌ها را گرفته بودیم، داعشی در کار نبود. می‌دانید اکثر نفت آن‌ها دست چه کسی بود؟ داعش. داعش نفت آن‌ها را گرفت و خرج کرد، اما ما نفت را نگرفتیم.»

ورود دو هواپیمای اسرائیلی به آسمان ایران

روزنامه الجریده کویت که رویکردی بشدت ضدمقاومت دارد و عموماً اخبار کذب را در راستای جنگ روانی علیه ایران منتشر می‌کند، در تازه‌ترین ادعا، گفته که دو جنگنده اسرائیلی ماه جاری میلادی وارد حریم هوایی ایران شده‌اند.

الجریده، این خبر ادعایی خود را «نشانه میزان حجم تنش منطقه‌ای» توصیف کرده و در قالب جنگ روانی علیه ایران مرتبط با موضوع خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام)، مدعی شد که در سایه «اطلاعاتی از حمله نظامی آمریکایی اسرائیلی در سوریه که شامل اهدافی ایرانی خواهد شد»، دو جنگنده اف-۳۵ پیشرفته، طی ماه جاری عملیات شناسایی در آسمان ایران انجام داده‌اند.

الجریده کویت این ادعای خود را به «منبعی مطلع» ناشناس منتسب کرد و نوشت که «دو جنگنده [اف-۳۵] از آسمان سوریه و عراق عبور کرده‌ و وارد آسمان ایران شده‌اند و پروازهای شناسایی برای تعیین اهدافی در بندر عباس، اصفهان و شیراز انجام داده و در ارتفاعی بالا بر فراز نقاطی که احتمال داشته با برنامه هسته‌ای ایران در ساحل خلیج [فارس] مرتبط بوده، پرواز کرده‌اند».

ادعای ورود دو هواپیمای اسرائیلی به آسمان ایران/تصمیم فرانسه برای اعزام نیرو به سوریه/ ترامپ: خیلی زود سوریه را ترک می کنیم

این روزنامه کویتی مدعی شده است که دو جنگنده اف-۳۵ «همه رادارهای منطقه از جمله رادارهای روسیه که در سوریه نصب شده‌، دور زده‌اند». این منبع رد کرده است که فاش کند، آیا این اقدام رژیم صهیونیستی با هماهنگی طرف آمریکایی بوده یا خیر.

به گفته این منبع کذایی، هفت جنگنده اف.۳۵ که وارد چرخه خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی شده‌اند، اخیرا برخی حملات به نقاطی در سوریه کرده‌اند و می‌توانند بدون سوخت‌گیری مسیر فلسطین اشغالی تا ایران را بپیمایند و بازگردند. این در حالی است که اخیرا پدافند هوایی سوریه یک جنگنده اف-۱۶ متجاوز اسرائیلی را ساقط کرد.

توئیت ظریف درباره نقش آمریکا در جنگ یمن

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران میزان مشارکت آمریکا در جنگ یمن را وصف‌ناپذیر عنوان کرد.

ظریف در صفحه توئیتر خود با اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از ائتلاف سعودی علیه یمن، نوشت: «ظاهرا ارائه بمب، اهداف و سوخت به جنگنده‌های سعودی کافی نیست».

ادعای ورود دو هواپیمای اسرائیلی به آسمان ایران/تصمیم فرانسه برای اعزام نیرو به سوریه/ ترامپ: خیلی زود سوریه را ترک می کنیم

وی در ادامه افزود: « آمریکا حالا میگوید "برنامه‌ریزی" جنگ یمن را هم بر عهده دارد. حجم مشارکت آمریکا در بزرگترین فاجعه انسانی جهان وصف‌ناپذیر است».

خروج هزاران تروریست و خانواده‌های آنها از غوطه شرقی

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که 5300 نفر از عناصر تروریستی و خانواده‌های آنها روز گذشته از «غوطه شرقی» خارج شده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: شمار افراد مسلح که تسلیم شده‌اند کاهش نیافته و روز 28 مارس 5290 نفر به همراه خانواده‌های خود از غوطه شرقی به وسیله 89 اتوبوس به استان ادلب انتقال داده شده‌اند.

ارتش سوریه اواخر ماه گذشته عملیات آزادسازی غوطه شرقی را آغاز کرده و در حال حاضر تنها بخش کوچکی از این منطقه در اشغال تروریست‌ها قرار دارد.

ورود یک هیات نظامی بلندپایه آمریکایی به ترکیه با «پیشنهاد وسوسه انگیز»

یک هیات نظامی بلندپایه آمریکایی وارد آنکارا شده‌‌اند تا در خصوص نصب سامانه دفاعی موشکی در ترکیه با مسئولان این کشور گفت‌وگو کنند.

رسانه‎های ترکیه‎ای خبر دادند که هیات آمریکایی با «پیشنهاد وسوسه انگیز» نصب پاتریوت و فروش سلاح های آمریکایی، وارد ترکیه شده‌اند.

آمریکا و ناتو با وجود درخواست رسمی چند سال پیش ترکیه، از تجهیز این کشور به این سامانه دفاع موشکی خودداری کرده بودند و همین امر باعث شد که ترکیه به گفت‏‌وگو با روسیه برای خرید سامانه دفاع موشکی «اس ۴۰۰» روی بیاورد که این مساله خشم پنتاگون را برانگیخت.

رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند که واشنگتن سعی می‌کند ترکیه را از اس-۴۰۰ روسیه بی‌نیاز کند، اما آنکارا بارها اعلام کرده که می‌خواهد سامانه روسی را به تجهیزات نظامی خود اضافه کند.

هیات آمریکایی قرار است با مسئولان وزارت دفاع ترکیه و مستشاران صنایع دفاعی این کشور دیدار کند. این دیدار دو روز پس از تماس تلنفی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی صورت می‌گیرد.

تصمیم فرانسه برای اعزام نیرو به سوریه

یک نشریه فرانسوی روز پنج‌شنبه مدعی شد دولت این کشور قصد دارد «برای حمایت از کردهای سوریه» به شهر «منبج» نیرو اعزام کند.

به نوشته نشریه «ماریان»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه در پاریس با هیاتی ۶ نفره از سران گروه‌های کردی و عربی سوریه دیدار کرده است.

این نشریه با بیان اینکه ماکرون با این تصور که ائتلاف تحت رهبری آمریکا کردها را تنها گذاشته، مصمم به مقابله با عملیات «شاخه زیتون» ترکیه است که اوایل سال جاری میلادی برای به عقب راندن کردها در خاک سوریه آغاز کرد.

ماریان می‌افزاید: «این خبر مهم اولین بار است که اعلام می‌شود: فرانسه با پشتیبانی نیروهای آمریکایی، به منبج نیرو اعزام خواهد کرد تا از ورود نیروهای ترکیه‌ای به این شهر ممانعت کند.»

دولت فرانسه هنوز ادعای این نشریه را تایید یا تکذیب نکرده، اما این خبر در رسانه‌های کردی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

شهر منبج سوریه که تحت کنترل کردها قرار دارد، هدف بعدی عملیات ترکیه اعلام شده و آنکارا اعلام کرده به زودی کنترل این شهر را به دست می‌گیرد. کردهای سوریه اعلام کرده‌اند برای مقابله با ترکیه روی آمریکا حساب باز کرده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۸۷
چرا در کامنت سرا را گل گرفته اید؟ مردم نظرشان را کجا ابراز کنند؟
بسیار خوب مسئولین ایران در مورد این ادعای روزنامه ضد ایرانی کویتی چه نظری دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
جناب "مصعولین" هیچ نظری ندارند
عجببب، جالب بود.
این وسط، فرانسه دیگه چی میگه؟؟؟!!!
بابا تو همون پژوتو بساز بده ما بخریم ازت... خفنترین سابقه نظامیش تو همون جنگ جهانی دوم بود این کشور
بله پس میان و میرن و ککمون هم نمیگزه! امیدوارم هم ایران هم عربستان و هم اسراییل از خر شیطون پیاده شن تا خاورمیانه رنگ آسایش به خود ببینه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
اسراییل خود شبطونه سوار بر عربستان روزگار این منطقه را تلخ کرده و برای رسیدن به اهدافش کاری ندار کسی سوار خر باشه یانه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
ایران هم خود فرشته،مثل قند هر جا میره رد شیرینی از خودش جا میذاره
اسرائیل یک درصد هم احتمال ردیابی جنگنده خود را توسط پدافند ایران عزیز بدهد هرگز چنین حرکتی نخواهد زد،شما فرض کنید جنگنده اسرائیل در خاک ایران شناسایی و ساقط شود و دیگر ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
حالا یک پهبادی بود یک چیزی و نه اینکه جنگنده با سرنشین بفرستندکه معلوم نیست چی شود
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
عزیز جان اف-35 رادار گریزه و به راحتی تا قلب ایران پرواز می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
حالا که چی امده و کارشوانجام داده برگشته این همه بالاپایین میپریدما فلان داریم بیسارداریم کوشش پس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
جناب ناشناس با که با فیلتر شکن اومدی اگر اف ۳۵ آنقدر که شما فرمودید خاطر جمع باشه مطمئن باش اسرائیل و آمریکا تا الان ۱۰۰بار نیروگاه رو زده بودند
اولا اینکه سوختش از اسرائیل تا ایران و برگشتش به انجا قطعا کم می اورد
و دوم اینکه اگر هم ورود کرده بود الان داد و بیداد کرده بودند و نه یک رسانه عربی
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
F35
قادر به پرواز بدون سوخت گیری از اسرائیل تا ایران و برگشت می یاشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
حداکثر مسافتش بین ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ هستش و با رفت و برگشتش قطعا سوختش کم می اورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر نمی تواند برود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
اف ۳۵ لایتینگ اونی که سوختگیری مجدد میخواد احتمالا فیلتر قرمزشه اشتباه نشود
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
اف-۳۵ دارای شعاع عملیاتی تقریبی ۸۰۰ کیلومتر است
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
رادار گریز هم هست
فکر کنم خلبان های جنایتکار صهیونیست جغرافیایشان هم مثل انسانیتشان ضعیف است و از سرزمینی دیگر زد شدند فکر کردند وارد آسمان ایران شدند و شاید توهم زدند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
فکر کنم آگاهی شما بسیار کم است
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
این آلمانیه بدجور طرفداری اسرائیلو میکنه
ادعای ورود دوجنگنده اسرائیلی دروغ محض است میخواهند با اخبار کذب قدرت هوایی اسرائیل را بالا ببرند تا هراسی به دل ایرانی ها بیندازند واین گوشه ای از جنگ روانی است اسرائیل جرات ندارد و ریسک نمیکند هواپیماهای مدرن وگرانبها خود را در شرایط صلح وارد خاک ایران کند میترسند آنهارا ازدست بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
این هواپیما رادار گریزه بفرما با چی قراره شناسایی بشن؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
ان پهباد هم رادار گریز بود جناب المان
ناشناس ديگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
جناب آلمان كه از اون بالا تا اينجا از نظراتتان استفاده برديم . اگه اون رادار گريزه حتما يك راداري هم هست كه اونو بگيره ، شما نترس ، اونا جرات ندارن وارد فضاي ايران بشوند و اين اصلا ربطي به اينكه ما از.حاكمانمان رضايت داشته باشيم يا نداشته باشيم نداره .
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
در پاسخ به بلژیکی باهمونایی که آرکیو 170 رو شناسایی کردن هرمسو شکار کردن و اف 22 رو ردیابی کردن
اردغان با تجهيزات نظامى ناتو سرمست شده و حتى ناتو را هم تهديد ميكند. مثل صدام كه چندتا تانک و موشک بهش فروخته بودند همه را تهدید می کرد. بشین سر جات بچه.
کسی می تونه حرف های راست ترامپ را بشمره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
مگه تا حالا شعارهای انتخاباتیش رو عملی نکرده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
دختر دوساله من
اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشه:
آنها در حمله ی اول خسارت های سنگینی خواهند زد.
این عمل نشانه ی آماده سازی برای جنگ است.
باید فورا از روسیه کمک نظامی،شامل تجهیزات و استفاده از ماهواره های نظامی آنها را بخواهیم.
اگر حمله قریب الوفوع است پیش دستی کنیم و با هزاران موشک از ایران،لبنان و سوریه اسرائیل را هدف قرار دهیم.
مخصوصا پایگاه های هسته ای شون رو.

*آیا ممکن است یک روز با آرامش زندگی کنیم؟
حتی برای فردا هم نمی تونیم برنامه ریزی کنیم.

روحانی باید پاسخگو باشد.
ما حداقل نزدیک به ساخت بمب بودیم.
اما حالا؟
روحانی واقعا فکر کرده بود نظام به خاطر برجام دست از فعالیت های منطقه ای بر می دارد؟خود او سالها در این نظام کار نکرده است؟
لعنت بر همسایه عرب!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
اولویت شما ایران نیست و مسایل جناحی برایت مهمتر است
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
فقط میتونم بگم توهم زدی داداش حالت خوب نیست بابا ارنولد خودت یه تنه برو جنگ چکار ب مردم بیچاره داری اگه افکار مسئولین مث تو باشه کارمون زاره دادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
H آرام باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
اگه شمامیدونستین ج ا چرابااسرائیل سرجنگ داره
قربان
| Seychelles |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
اسرائيل جرات نداره پاش راواردايران كنه
به روزنامه الجریده کویت بنویسید که دروغ می گوید. اگر اشغالگر موصوف و رژیم غاصب چنین جراتی می کرد، الان به سبب سقوط جنگنده هایش عزادار بود و تا 3 روز پرچم هایش نیمه افراشته. و صد البته به شورای امنیت هم که از خودشان است شکایت می کرد.
شاید.
احتمالش هست.
این کارا از اف 35 بعید نیست!
وقتي مبر كذب و كذاست چرا ميتويسيد.
نوشتن شما أية تصور رو ميده كه اتفاقي افتاده و شما دارين سنبلش ميكنيد و اونوقت در يك ساعت دلار ١٥٠ تؤمن ميره بالا و تقصيرا ميفنه گردن آقاي سيف.
اين همه زحمت كشيدن و رشد دلار رو در نطفه خفه كردن. أنصاف نيست بخدا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
آقای سیف بسیار زحمت کشیدند و فقط سر ملت را شیره مالیدند!!!!جدا خسته نباشند!!!!
کره زمین امروز یه نیش ترمز زد بعد شروع به حرکت کرد روزنامه کویتی یادت رفت بنویسی
به نظرمیاد واقعیت داشته باشه اف 35 از بهترین یا بهترین جنگنده ها ی رادارگریز وبسیار پنهان کار حال حاضر دنیاست سیستم راداری وکلا پدافند هوایی ماهم که مال عهده بوقه وضع عراق وسوریه هم که روشنه پس قطعا حقیقتا داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
اون امریکا که پهباد پیشرفتش را فرستاد و ایران با جنگ الکترونیک نشاندش
حالا این بچه میخواد با این چیزها رادارکیزی انجام بده ان هم با تکنولوژی امریکا
مجتبی
| Germany |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
ناشناس 17:24
هوایمای اف 35 خیلی تواناهایی داره که امثال تو نمی تونن درک کنن برو اول اطلاعاتت رو تکمیل کن بعد بیا

درضمن اون پهباد امریکا دچار نقص مخابراتی شده بود اگه اینطور نبود عمرا اینا بتونن تو جنگ الکترونیک اونو پایین بیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
اقای مجتبی شما اول برو درباره مسافت این جنگنده که میتواند تحقیق کن تا بعدش بیا در مورد پهباد اظهار فضل کن
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
انقدر نا امیدی از مردم این کشور زشته
مجتبی
| India |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
باشه شما درست میگی آقای ناشناس عزیز


ای خداااااااااا
کاش فقط شبکه های اجتماعی دولت مردان فیلتر شود تا جای مذاکره و چانه زنی پشت میزهای مذاکره و رودررو با مقامات دیگر کشورها مانند نوجوانان دبیرستانی از روی تخت خوابشان با پیغام گذاشتن در شبکه های اجتماعی فکر نکنند که می توانند دنیا را عوض کنند.
حالا که این روزنامه کویتی خبرهای محرمانه اسراییل را منتشر میکند جریده های اییران هم انرا به این نام معرفی کنند، روزنامه الجریده کویت اسراییلی
اگراین خبرصحت داشته باشه واویلا
همه قراین وشواهدنشانگروقوع جنگ درآینده نزدیک است بایدبرای رویارویی مستقیم آماده شویم
حالا که سوریه رو ترک می کنی٬ بی زحمت این چند قولو تروریستهات رو هم با خود ببر! پ ک ک، داعش، پ ی د، پژاک. یتیم نمونن! گناه داره!
اگر اين عمليات إسرائيلي ها سري بوده اين روزنامه دست چندم ان هم در يك كشور عربي از كجا فهميده ؟
چه اهمیتی دارد؟ فوقش این است که می خواهند ایران را بمباران کنند و برگردند.
اما وقتی برگردند دیگر جایی برای فرود نخواهند داشت چون کل اسراییل زیر
باران موشکهای ایران نابود شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
زیادی توهم نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
سنتي يا صنعتي ؟
به روزنامه کویتی کاری ندارم. اما باید دید که آیا رآکتور هسته ای سوریه هم که توسط اسراییل بمباران شد، دارای راداهای محافظ روسی بوده یا نه!؟ آیا وقتی اسراییل اهدافی رو در سوریه منجمله پایگاه های ایران رو بمباران کرد اون پایگاه ها چگونه محافظت می شدند!؟ باید دید که آیا رآکتور اوسیراک عراق هم که در زمان صدام توسط اسراییل بمباران شد دارای رادارهای حفاظتی بوده یا نه؟
از طرفی آیا عراق در زمان جنگ با آمریکا برایش چیزی باقی موند!؟ یا همان رادارهای قدیمی را دارد!؟
از طرفی آیا این اولین بار است که این گونه اخبار نوشته می شود یا اینکه تجربه جنگی ثابت کرده که صنعت هوایی اسراییل پیشرفته است؟ دور زدن رادار کار آسانی نیست ولی غیر ممکن هم نیست.
مسلما هم روسیه واکنش نشان خواهد داد که داده است و گفته که این حرف چرت است. جالب است که چرا این روزنامه این خبر رو الان درج کرده!
فقط و فقط تصور کنید که این کار انجام شده است که البته در صنعت نظامی پیشرفته این امر غیر ممکن نیست. وقتی که احتمال آن را حتی برای یک درصد بدهید اونوقت متوجه خواهید شد که چرا این امر در این زمان انجام شده و چرا یک روزنامه در پیتی کویتی اون رو چاپ کرده و چرا این همه واکنش رسمی اتفاق افتاده!
آیا این عمل در ادامه همان جنگ سرد نیست!؟ آیا آمریکا به ترکیه اخطار نداده که از روسیه سیستم اس-400 رو نخرید!؟ آیا این کار اسراییل در همان راستای منافع آمریکا نیست که بازار تسلیحات رو از خودش بکنه!؟ در ضمن آیا رادارهای ما برای شناسایی این گونه هواپیماها طراحی شده اند!؟
اگر کسی با طرز تفکر خاخام ها و دولتمردان نظامی اسراییل و مهندسان یهودی که دارای ریشه های عمیق مذهبی هستند آشنا باشد، زود واکنش نشان نخواهد داد. بلکه تفکر هم چیز خوبی است.

التماس تفکر
میگم آخه اون دو شیء ناشناس توی آسمون چی بودند!
انشاالله که ورود جنگنده های اسراییلی به اسمان ایران دروغه.
اما اگه چند روز دیگه فیلم و عکس این تجاوز هوایی را رژیم اشغالگر پخش کرد..باید به روسیه به چشم خاین نگاه کنیم.و ادعای بعضی را هم دیگه باور نکنیم
در خبرها گفته بودند که این هواپیماها از بندرعباس هم عبور کردند!!!! فاصله بندر عباس تا فلسطین اشغالی برابر 2000 کیلومتر است و برد عملیاتی اف35 هم 2000 کیلومتر است. یعنی خلبان های این هواپیماها در بندرعباس ایجکت کردند یا اینکه روی خاک ایران هواپیمای سوخت رسان(مثلا یک بویینگ 747 سوخت رسان) به آن ها سوخت رسانی کرده!!!!! تف به شرف هر چی خالی بنده!
این عکس که اف سی و پنج نیست، شاید هم پراید باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
تا زمانی که پایگاههای نظامی و هوایی امریکا و امارات و بحرین و عربستان در منطقه هست نیازی نیست هواپیماهای اسراییل از خاک اسراییل پرواز کنن و دوباره برگردن.چقدر شما ساده اید.حتما اینجوری میخواید با اسراییل و امریکا مبارزه کنید.
این تبلیغات بیشتر برای ارعاب و بهانه دادن بدست غربگرایان فرو مایه است تا دوباره از سوژه سوخته سایه جنگ استفاده کنند.
نه اسراییل و نه امریکاو مستعمرات اروپاییش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند . چه مرفهین بی درد باشند چه نباشند
تا وقتی که خائنین دروغ پرداز در رسانه ها دارند چه احتیاجی به ریسک آومدن به ایرانه.
اگر عملیات اف ۳۵ ها همه اش راست باشد دورزدن رادار روسها دروغ کاملا واضحی است
روزنامه کویتی از کجا میدونه؟ اسراییل اگه نیم در صد احتمال میداد که جنگنده‌هاش رو ایران میزنه آبرو حیثیتی دیگه براش باقی نمی‌موند. نتانیاهو بزرگترین شکست زندگیش رو میخورد و در انتخابات امسال حتما می‌باخت
با سلام. نکته اول اینکه عکسی که شما گذاشتید f 16 هست . نکته دوم اینکه برد پروازی f35 دو هزار کیلومتر هم باشد هرگز به ایران نمرسند آنهم بدون سوختگیری . در نتیجه این خبر کذب مطلق است
دلارمیره بالای ده هزارتومان
من این خبر ورود اف-۳۵ اسرائیلی را چند روزپیش در اخبار گوگل از قول جروز الم پست دیدم.به متن کامل خبررجوع نکردم ولی بهمین گونه بود که از سوریه وعراق گذشته وبخاک ایران نزدیک ویا کمی وارد شده اند. مسیر را میتواند درست عنوان نکرده باشند. اسرائیل با این هواپیماها باید اموزشی انجامدهد.مطمئنا اگر عملیاتی بوده باد عملیات اموزش بوده است.چنگ ودندانی هم نشان داده اند.اسرائیل درصورت خروج امریکا از برجام چه موضعی خواهد گرفت.این تهدیدی برای بعد از خروج امریکا از برجام است.برجام مورد تایید شورای امنیت است وبدون خروج ایران مقبول اکثریت اعضای شورا است.ورود هواپیماهای اف-۳۵ به ایران وانجام عملیات بدون اجازه امریکا امکان پذیر ممکن است نباشد.ورود ان اگر با غافلگیری باشد خروج ان از ایران وعراق وسوریه نیز زمان بر است.اگر ورودی باشد احتمالا از مسیرهای جنوب ایران باید باشد.هشدار خوبی برای دفاع هوائی ایران واماده سازی بود.
جنگنده ای چند منظوره عمود پرواز با بدنه ای جاذب رادار است و ادعای رادارگیری اش به دلیل آن است که هرچه حمل می کند (مهمات، چف و فلیر و ...) در دل خود حمل می کند و زیر بالهایش مخزن سوخت و مهمات ندارد، که اگر داشته باشد دیگر رادارگریز نیست و اگر هم نداشته باشد شعاع عملیاتی اش آنقدر نیست که بتواند تا ایران بیایید و بازگردد.اف-۳۵ دارای شعاع عملیاتی تقریبی ۸۰۰ کیلومتر است که از این نظر نیز جزو بیشترین‌ها محسوب نمی‌شود زیرا برای مثال اف-۱۴ با سال ساختی حداقل ۴۰ سال قدیمی تر از اف _۳۵ دارای شعاع عملیاتی تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر است از سوی دیگر اگر هم بنا به سوخت گیری هوایی باشد که پر واضح است تانکرهای kc-۱۰ و ۷۳۷های سوخت رسان اسرائیلی و آمریکایی و ... هیچ کدام رادار گریز نیستند و با تکنولوژی رادارهای لامپ خلا ۵۰ سال قبل هم به راحتی قابل شناسایی حتی دورتر از مرزهای ایران اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
نسخه های مختلف داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
این احتمال رو نمیدین ممکنه این هواپیما از عربستان یا همین بغل گوشتون پرواز کرده باشه؟!
نظری که با منطق باشه منتشر نمیکنی تابناک حداقل داشت باشه (..)
دو هواپیمای اسراییلی ممکنه برای شروع نیروگاه هسته ای امارات اومده باشن،
دروغه
این سایت تحیلی مسایل نظامی اروپایی گفته غیر ممکنه این هواپیما بدون سوخت گیری این همه راه بیاد و سوخت نزنه بعد برگرده تازه هیچ راداری نتونه شناسایی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
دوست عزیز این هواپیما اساسا رادار گریزه و دور پرواز داری می گی رادار چرا شناساییش نکرده؟؟؟؟؟ با یک پرواز همه شعارهای اقتدار فروریخت.
ممکن است این دو هواپیما از عراق و سوریه گذشته وارد خاک ایران شده واز جنوب به عربستان رفته باشند.
روزنامه الجریده کویت سه روز زودتر به پیشواز سیزده بدر رفته است... این روزنامه بی اعتبار خواسته بود خوانندگان خود را بخنداند و موفّق هم شده چون با دوستان کلی در اینباره گفتیم و خندیدیم..
جنگنده F35 قیمتی در حدود ۱۲۰ میلیون دلار (۶۰۰ میلیارد تومان) داره و مدل F35-C بردش ۳۰۰۰ کیلومتره. پس براحتی و بدون سوختگیری میتونه بیاد ایران و برگرده.
اونایی که نظر دادین مسافت چند هزار کیلومتری رو این هواپیما بدون سوخت گیری نمیتونه بره، فکر نمی کنین این هواپیما از همین کشورهای منطقه پرواز کرده باشه مسافت عربستان یا امارات از ایران چقدره؟ ماشاءالله که تمام کشورهای دور و بر هم دشمنتون هستن
جالبه،اگر در یک گزارش ۱۰۰تا مطلب باشه خوانندگان فقط در مورد راستگویی مسئولین،خشکسالی،اسرائیل و عربستان حساسیت نشان میدهند،حالا نهایت در مورد ترامپ هم کامنتی بزنند بقیه پشم(ایموجی لبخند و چشمک!!!)
چند وقت پیش هم یک پهپاد از یک کشور همسایه شمال غربی ایران پرواز کرد و بدون اینکه شناسایی بشه تا نطنز ادامه داد حالا حساب کنید پیشرفته ترین هواپیمای رادارگریز دنیا به چه راحتی وارد میشه و اصلا ما متوجه نمی شیم چون ابزاری برای شناسایی و ردیابیش نداریم.
در جواب دوستانی که میگن برد اف‌35 حدود 900 کیلومتده:
خیلی خوبه که قبل از اینکه در یه مورد حرف بزنیم،حداقل قبلش یه جستجوی ساده اینترنتی انجام بدیم. برد عملیاتی اف‌35 با منبع سوخت داخلی 2200 کیلومتره. فاصله ایران و اسرائیل هم حدود 1100 کیلومتره. یعنی برد این هواپیما تقریبا برابر یه رفت و برگشت به ایران هست.البته این عدد بدون استفاده از منبع سوخت خارجی هست. میتونه تا ایران از منبع سوخت خارجی استفاده کنه و برای حفظ خصوصیت رادار گریزی،در مرز ایران این منبع جدا کنه. رفت و برگشت این هواپیما به ایران غیر ممکن نیست.اما اینکه واقعا اومده یا نه خدا میدونه دیگه
این همه خط ونشون کشیدن برای اسرائیل وامریکا در این گونه میدانها ثابت میشه که ما چنان هستیم و چنان میکنیم
اسراییل با همین دروغ ها و تفرقه ها زنده ست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار