بازدید 4224

چهره های خبرساز آموزش عالی در سالی که گذشت

کد خبر: ۷۸۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 29 March 2018

در سال ۹۶ برخی چهره ها در آموزش عالی خبرساز شدند که از جمله آنها می توان به فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد و منصور غلامی وزیر علوم اشاره کرد.

به گزارش مهر، باتوجه به اینکه در سال ۹۶ انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و پس از آن گمانه زنی ها برای انتخاب وزیر علوم نیز آغاز شد بنابراین چهره های زیادی در آموزش عالی خبرساز شدند.

کوچ فرهاد رهبر از دانشگاه تهران به دانشگاه آزاد

فرهاد رهبر که در کارنامه خود ریاست دانشگاه تهران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را برعهده داشت در ۲۵ تیرماه سال ۹۶ از سوی هیات امنای دانشگاه آزاد به عنوان رئیس این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد و ۲ مردادماه سال ۹۶ از سوی کمیته انتخاب روسای دانشگاه های شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس قطعی این دانشگاه انتخاب شد.

وی از زمان معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی تا زمان انتخاب در کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد فعالیت می کرد.

اواخر سال ۹۶ فرهاد رهبر یکبار دیگر نیز در سرخط اخبار قرار گرفت و آن زمانی بود که خبر استعفا وی مطرح شد. این خبر عصر روز ۹ اسفندماه از سوی برخی رسانه ها مطرح شد که در همان ساعات اولیه از سوی مسئولان دانشگاه تکذیب شد.

همچنین علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد یک روز پس از انتشار خبر استعفا فرهاد رهبر در واکنش به این خبر اعلام کرد که همکاری تنگاتنگی بین من و فرهاد رهبر، معاونان وی و مدیریت اجرایی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و این فضاسازی‌ها و القای شبهه از سوی کسانی است که منافع آنها در دانشگاه آزاد اسلامی به خطر افتاده است.

ضیا هاشمی؛ سرپرستی که به وزارت نرسید

باتوجه به اینکه در زمان رای گیری وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، جای گزینه پیشنهادی وزارت علوم خالی ماند بنابراین سیدضیا هاشمی که در دولت یازدهم به عنوان معاون فرهنگی وزارت علوم فعالیت می کرد در ۲۹ مردادماه سال ۹۶ از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد.

وی سرپرستی این وزارتخانه را برعهده داشت و علی رغم اینکه در این مدت چندین بار از سوی برخی رسانه ها به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم مطرح شد اما هیچگاه به مجلس معرفی نشد.

خاکی صدیق؛ گزینه ای که انصراف داد

علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیر یکی دیگر از چهره های آموزش عالی بود که پس از تاییدها و تکذیب های فراوان در نهایت به عنوان گزینه اصلی برای وزارت علوم معرفی شد که قرار بود نام وی به مجلس معرفی شود اما در شامگاه روز ۱۶ مردادماه خبر انصراف وی از این مسئولیت اعلام شد.

باوجود آنکه وی پس از انتشار این خبر بارها اعلام کرد که انصراف نداده است و نام وی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی می شود اما وی نیز هیچگاه به عنوان گزینه پیشنهادی به مجلس معرفی نشد.

پس از اما و اگرها «غلامی» به وزارت رسید

منصور غلامی دارای مدرک دکتری تخصصی کشاورزی و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان چهره دیگری بود که در سال گذشته خبرساز شد چراکه وی پس از گمانه زنی های مختلف از سوی رئیس جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی شد و در ۷ آبان ماه ۹۶ با ۱۸۰ رای موافق از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی توانست به صندلی تصدی وزارت علوم راه یابد.

وی در کارنامه کاری خود تصدی دانشگاه بوعلی سینا همدان در دولت‌های هفتم و هشتم و نیز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را برعهده داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر