بازدید 28826
آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

کسانی که اینستاگرام و تلگرام را فیلتر کردند،حضور دارند و باید پاسخگو باشند

به نظر من نیاز است که ما در سیاست‌های رسانه‌ای خودمان تجدید نظر کنیم. در زمینه استفاده از پیام رسان‌های داخلی باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صورت بگیرد که استفاده از این پیام‌رسان‌ها با توجه به زیرساخت‌هایی که در کشور ایجاد شده، چه مزیت‌هایی برای کاربران به دنبال دارد. اعتقاد شخصی بنده در موضوع رسانه این است که رسانه‌ها باید آزادی عمل بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۷۸۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 31 March 2018
به نظر من نیاز است که ما در سیاست‌های رسانه‌ای خودمان تجدید نظر کنیم. در زمینه استفاده از پیام رسان‌های داخلی باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صورت بگیرد که استفاده از این پیام‌رسان‌ها با توجه به زیرساخت‌هایی که در کشور ایجاد شده، چه مزیت‌هایی برای کاربران به دنبال دارد. اعتقاد شخصی بنده در موضوع رسانه این است که رسانه‌ها باید آزادی عمل بیشتری داشته باشند؛این جملات بخشی از مصاحبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با سالنامه نوروزی روزنامه ایران است که خلاصه ای از این مصاحبه مفصل را در ادامه می خوانید.
 
* چرا سابقه امنیتی شما با حاشیه‌های بسیاری همراه شد؟

عرصه ارتباطات عرصه توسعه است نه عرصه محدودیت؛ اگر کسی دیدگاه محدودیت‌ساز داشته باشد، الزاماً نیاز نیست که امنیتی باشد. سابق بر این وزیران ارتباطاتی داشتیم که می‌گفتند پهنای باند ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه برای کل کشور کافی است، این افراد هیچ سابقه امنیتی هم نداشتند. چیزی که مذموم است، این است که نگاه محدودساز خود را به عرصه توسعه‌ای وارد کنیم. پاسخ من هم در زمانی که عده‌ای شبهاتی نسبت به سابقه کاری من داشتند، این بود که اگر کسی باور دارد که نگاه من نگاه محدودساز است، برود و عقبه آشکار فعالیت من را ببیند.

* در زمان فیلتر شدن "تلگرام" و "اینستاگرام" اعلام کردید که این فیلترینگ موقت است و حتی از کسب و کار‌هایی که ضرر هم دیدند، عذرخواهی کردید. چرا کسی در زمان فیلتر شدن شبکه‌هایی مانند "توئیتر" و "فیس‌بوک" هیچ مسئولی دلیل این محدودیت را اعلام نکرد؟ آیا امکان داشت به همین روش جلوی فیلتر شدن امثال توئیتر را گرفت؟

چون من در آن مقطع زمانی نبودم، نمی‌دانم چه تصمیمی می‌توانست اتخاذ شود تا جلوی فیلتر این شبکه‌ها گرفته شود. هر اتفاقی شرایط خاص خودش را دارد در شرایط فعلی کسب و کار و زندگی مردم وابستگی بسیاری به شبکه‌های اجتماعی دارند. ممکن است در آن مقطع زمانی مسئولان چاره‌ای جز گرفتن این تصمیم نداشتند، اما باید توضیحات لازم برای این تصمیم هم اعلام می‌شد و در حال حاضر هم کسانی که این سرویس‌ها را فیلتر کردند، حضور دارند و باید پاسخگو باشند.

به نظر من نیاز است که ما در سیاست‌های رسانه‌ای خودمان تجدید نظر کنیم. در زمینه استفاده از پیام رسان‌های داخلی باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صورت بگیرد که استفاده از این پیام‌رسان‌ها با توجه به زیرساخت‌هایی که در کشور ایجاد شده، چه مزیت‌هایی برای کاربران به دنبال دارد. اعتقاد شخصی بنده در موضوع رسانه این است که رسانه‌ها باید آزادی عمل بیشتری داشته باشند. یکی از نکات منفی تلگرام هم همین موضوع است.

ما همه مردم کشور را جمع کرده‌ایم در فضای بسته و همه کسانی را هم که می‌خواهند با مردم صحبت کنند به این فضا آورده‌ایم، اما افکار جهانی تحت تأثیر تلگرام نیست چرا که محیطش بسته است و همه مردم دنیا هم عضو آن نیستند. اما افکار جهانی تحت تأثیر اتفاقاتی که در توئیتر رخ می‌دهد، هستند. به اعتقاد من شیوه و سیاست رسانه‌ای ما نیاز به بازنگری دارد. البته وزارت ارتباطات متولی سیاست‌گذاری رسانه‌ای نیست، به همین خاطر هم می‌گویم نظر شخصی من این است.
 
همه مردم را در تلگرام جمع کرده‌ایم که محیط بسته‌ای است؛ توئیتر این گونه نیست/ نمی‌توانیم خدمات دولت الکترونیک و پرداخت بانکی را روی پیام‌رسان خارجی ببریم

* آیا همین سیاستگذاری رسانه‌ای باعث شده که به این شدت تلگرام در کشور مورد استقبال قرار بگیرد و هر تصمیمی در خصوص آن با حساسیت‌های بسیاری همراه باشد؟

چون محدودیت رسانه‌ای داریم، این پلتفرم پیام‌رسان تبدیل به پلتفرم رسانه‌ای شده است. این در حالی است که این دو مقوله از یکدیگر جدا هستند و به همین علت در هیچ جای دنیا به این شدت به یک پیام‌رسان توجه نمی‌شود. طبیعتاً ما خدمات دولت الکترونیک، پرداخت بانکی و... را نمی‌توانیم روی یک پیام‌رسان خارجی ببریم، اما بحث رسانه کمی متفاوت است.

اگر قرار باشد تنها پیام‌رسان کار رساندن پیام ساده را انجام بدهد، باید گفت: پیام‌رسان‌های داخلی ما این ظرفیت را دارند و این کار خیلی پیچیده‌ای نیست. اما وقتی انتظار دارید یک پیام‌رسان تبدیل به رسانه‌ای شود که با گذاشتن یک مطلب در یک لحظه ۵۰۰ هزار نفر آن را ببینند، این قطعا حوزه کاری‌اش رسانه است. توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که حوزه پیام‌رسان و رسانه باید تفکیک و مشخص شود؛ به نوعی که عرصه پیام‌رسان باید داخلی باشد و عرصه رسانه، بین‌المللی باشد که ما هم در آن حضور موثر داشته باشیم و با توجه به این نکات می‌توانیم به طور منطقی به نتیجه برسیم. در ایران به دلیل محدودیت، برخی شبکه‌های اجتماعی مفهوم پیام‌رسان و رسانه یکی شده است.
 
* آیا می‌توانیم یک پیام‌رسان داخلی داشته باشیم که مانند تلگرام به بستری برای کسب و کار‌های مجازی هم تبدیل شود؟

چنین پیام‌رسانی پیش‌نیاز‌هایی دارد؛ از جمله اینکه بستر پرداخت داشته باشد یا خدمات الکترونیکی دولت روی آن قرار گرفته باشد و... که در حال حاضر پیام‌رسان‌های داخلی ما ظرفیت‌های خوبی ایجاد کرده‌اند که کسب و کار‌های داخلی ما می‌توانند روی این پیام‌رسان‌های بومی به راحتی کار کنند.
 
* چرا تاکنون این پیام‌رسان‌ها مورد استقبال کاربران ایرانی قرار نگرفته‌اند؟

شما تلگرام را الان با این دید استفاده می‌کنید که یک خبری را روی آن بخوانید، خبری را از طریق آن منتشر کنید و در کنار آن خریدی را هم انجام دهید. تلگرام امروز به یک رسانه تبدیل شده و به هیچ وجه بحث‌های پیام رسانی آن مورد توجه نیست. کارکرد متفاوت را هم اگر می‌خواهید ببینید واتس‌اپ یک پیام‌رسان است، اما تلگرام در مقابل آن یک رسانه است.

* یکی از نمایندگان مجلس بر این اعتقاد بود که مسئولینی که توئیت می‌کنند، بیکار هستند چرا که مسئولی که دغدغه کار برای مردم داشته باشد، حتی فرصت تماشای تلویزیون ندارد چه رسد به حضور در شبکه‌های اجتماعی. نظر شما که حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارید، چیست؟

در این خصوص دو دیدگاه وجود دارد؛ یکی دیدگاه سنتی مدیریتی است؛ یعنی شما تمام انرژی و وقتت را برای انجام مجموعه اقداماتی می‌گذارید و تمام. یک دیدگاه مدرن مدیریتی هم وجود دارد که شما بر اساس آن برای انجام اقدامات خود از جامعه بازخورد دریافت می‌کنید. شما مجموعه اقداماتی را برای مردم انجام می‌دهید پس باید ببینید اثرات آن در سطح جامعه به چه صورت است. در بسیاری از مواقع ما کاری را در وزارت ارتباطات انجام می‌دهیم و در نهایت خلاصه‌ای از گزارش کار را از طریق شبکه‌های اجتماعی با مردم در میان می‌گذاریم.

از طریق همین اطلاع‌رسانی، کامنت‌هایی دریافت می‌کنیم و متوجه می‌شویم که نتوانسته‌ایم در خصوص یک موضوع همه جوانب را در نظر بگیریم. به اعتقاد من لازمه مدیریت هوشمند استفاده از ظرفیت‌هایی است که شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده‌اند؛ مثلاً در خصوص طرح رجیستری، تغییر تعرفه اینترنت و... تصمیماتی برای مردم گرفته می‌شود،پس باید همراهی افکار عمومی را هم با خودت داشته باشی، چرا که نمی‌توان به افکار عمومی بی تفاوت بود.
 
* تمام شبکه‌های اجتماعی که در آن فعال هستید را خودتان به روز رسانی می‌کنید؟
 
بله.
 
* چه مدت زمان برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهید؟
 
معمولا شب‌ها یک ساعت و تا یک ساعت و نیم وقت برای خواندن مطالبی که لازم باشد، در نظر می‌گیرم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۰۲
جناب وزیر اینقدر به شعور مردم توهین نکنید شما بهتر میدونید چرا از تلگرام ناراضی هستید مدینه فاضله شما کره شمالی است
پاسخ ها
بهداد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
بوی معامله می آید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
هیچ کشوری اجازه نمیدهد که اطلاعات کاربرانش بدون اینکه دسترسی به ان داشته باشند به خارج از مرزهاش برود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
روحانی مچکریم. هم از خودت هم از وزیرهات.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
جناب۰.۱۹منظور شما اینه که تلگرام در همه کشورهای دنیا بغیر از ایران فیلتره؟؟؟؟نمیخواین کمی تحقیق یا احیانا تجدید نظر کنین دوست عزیز؟؟؟؟
ناشناس
| Switzerland |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
کره شمالی الان عاقل شده دیگه حتی کره شمالی رو هم نمی تونیم مثال بزنیم
مسولین واقعا بلدن با مردم بازی کنن
این بازی ها و شایعات رو راه انداختن که حواس مردم از دلار 5200 پرت بشه...
پاسخ ها
یارو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
از ترستونه که می‌خواهید تلگرام رو . فیلتر کنید
من هیچگاه از پیام رسان داخلی استفاده نخواهم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
من کردم و در اینده هم خواهم کرد و اگر شما ناراضی هستید بفرما برو در کشورهای خارجی
ايرانى
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
حضرات لطف كنند استفاده از پيامرسان داخلى را مستحب موكد و استفاده از تلگرام را مكروه اعلام كنندو ديگر كار نداشته باشند چه كسى مى خواهد ثواب كند و چه كسى گناه! شما كه بر قلبهاى مردم حكم مى رانيد چه نيازى به زورگويى و بگير و ببند داريد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
منطقت منو کشته. یعنی چه بریم؟ مگه مملکت ارث پدریته؟! ناراضی هستیم. اعتراض هم می کنیم جایی هم نمیریم.
م
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
ناشناسی که هر مشکلی یا نظری میبینید فوری فتوا میدین که خوشتون نیست از کشور خارج شین... والله من خوشم نیست بمونم میشه هزینشو بدی قول میدم یه دقیقه هم نمونم شماره کارتمو بدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
آفرین ناشناس ! همه جایزه ها مال شما !!!
hadi
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
دمت گرم دوست عزیز
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
شما استفاده کن تا می توانی ولی ما اکثریتم یک کم دبه قد و قواره خودت نگاه کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
فکر کنم این ناشناسی که اینگونه حمایت می کند پیرو خط فکری شهر باید به من ... عادت بکند است
عقل جمعی
| United Kingdom |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
ناشناس 00:20
مملکت ارث پدریته؟ اگر اینطوره بفرما برو خارج کشور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
ایران برای ی عده خاص با تفکرات خاص نیست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
من کردم و در اینده هم خواهم کرد و اگر شما ناراضی هستید بفرما برو در کشورهای خارجی
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
در پاسخ به ناشناس 00:20 !
ما استفاده نكرده و نميكنيم و اگر شما ناراضي هستي بفرما برو كشور اجداديت عراق با لبنان ! چون ما بيشتريم!
این روشها هیچوقت جواب نداده فقط حساسیت ایجاد می کند و ناراحتی اونم در این دولت که انتظار ازادی بیشتر بود قطع شدن اس ام ای ها در زمان بعد از انتخابات ۸۸ اتفاق افتاد
مگر قبلاً فیلتر نشده؟مگر ماهواره ممنوع نیست ؟چقدر شرکت از این طریق بازاریابی می کنند از قدیم گفتند
در مسجد را برای یک بی نماز نمی بندند
از چاقو هم برای جذاب استفاده میشود هم زور گیری پس همه چاقو ها را جمع کنید
خودتون رو بکشید ملت از پیام رسان داخلی استفاده نمیکنن.
پاسخ ها
دانشجوی پسا دکتر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
بنظر من شما پیشواز نرو و تصمیم سازی نکن
دولتمردان چاره ای جز فیلترینگ تلگرام ندارند چون توان حل مشکلات کشور را ندارند میخواهند کانالهای ارتباطی باز را فیلتر کنند. فارغ از اینکه این اقدامات بی فایده است.
تنها راه نجات راهی است که سرا کره جنوب و عربستان انتخاب کره اند یعنی تعامل و اصلاحات واقعی و نه نمایشی.
پاسخ ها
...
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
خودت عملا داری اعتراف می کنی تلگرام وسیله ای برای ایجاد آشوب است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
هر چند وقت یه بار یه عده هنرمند میان وسط و یا پای رقص و یا پای کنسرت و تلگرام رو میکشن وسط تا شما مطالبه اصلیت رو فراموش کنی و از بیکاری ننالی و نگی گلابی برجام کجا رفته و پرونده فساد اقتصادی وابستگانتون به کجا رسید
عیه وا اگه تلگرام فیلتر بشه چی میشه عیه وا پروردگارا رحم کن
پاسخ ها
علی رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
البته شما تریلی هستی . با راننده های سیبیل تو بیابون. برو قلیونت و چاق کن اخوی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
خخخ خدایا خداوندا به ما رحم کن
کره شمالی ما داریم می آییم
پسرخاله کیم فهمید زمین گرده کلیسای قرون وسطا هم فهمید اما انگار بعضیا هنوز نفهمیدند زمین گرده و دروازه هم هفت متره
فیلتر کنید ولی ایرانی نصب نمیکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
خوب چرا؟ دشمنی با خودمون چرا؟ شکستن شیشه خودمون چرا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
اره نصب نکنی یه وقت اطلاعات مهم مبارزات سیاسیت میفته دست حکومت و بیچاره میشی.
خخخ اخه کاریترین ضربه تو به نظام چیه که بخوای احتیاط کنی ههههه
هاکان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
من نمی دونم شما ملت چقد ساده اید.
مردم روی بستر داخلی احساس امنیت نمی کنند همه فکر میکنند اینها از پشت قرار است به آنها خنجر بزنند و داخلی را دشمن و خارجی را دوست می دانند بس که تلویزیون و رسانه ها دروغ به مرد گفتند اعتماد را از آنها سلب کردند فیلتر تلگرام هم به این بی اعتمادی دامن می زند قبل هر اقدام چند روانشناس بیاورید تا امید و اعتماد در مردم بسازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
اینا که با پیامرسان داخلی احساس امنیت نمیکنن جان مادراتون بیایین بگین از پیامد کدوم فعالیت مخرب و وحشتناکتون میترسین؟!!!!!
سلام
اگر آقای پاوولف اطلاعات کاربران را در اختیارشان قرار میداد نه تنها اخی نبود بلکه از او تعریف هم میکردنند پیام رسان داخلی هم متخصصان فن میگویند ایمن نیست و حریم خصوصی در آن کشک است هر کس هم میتواند چت های خصوصی و عکس و فیلم های خانوادگی را شنود کند بجای این سفسطه بازی ها مردم را متقاعد کنید پیام رسان داخلی ابزار جاسوسی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
الان میشود بگویید که هزینه این تلگرام از کجا تامین میشود؟
حاجی منزلتی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
پاول دورف منظورته دیگه عزیز ؟
ناشناس
| Taiwan, Province of China |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
در پاسخ ناشناس
مدت مدیدی در تعامل با شرکت اپل بود و امکانات عرضه شده روی سیستم عامل اپل فرق داشت با سیستم عامل اندروید و از اینطریق کسب درآمد میکرد
نکته دیگر اینست که هیچ سند یا شاهدی وجود ندارد که تلگرام اطلاعات فروخته است اما اینکه واتس اپ بدون فیلتر هست در ایران خودش جای سوال دارد!!!؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
ناشناس 00:21 این سفسطه دیگه نخ نما شده که هزینه تلگرام از کجا تامین می شود ، من با کمال میل حاضرم هر چی اطلاعات در گوشیم دارم به تلگرام تقدیم کنم اما خیالم راحته سر از زندان در نمی آرم!!!!
به شما قول میدهم دست این وزیر رو دگمه فیلترینگ نخواهد رفت

مرد هست و قولش مثــــــــــــــــــــــــــــــلا
زمانی ویدیو.نوار کاست.شطرنج.گوشی همراه و خندیدن نگاه کردن ممنوع بودوبعد ماهواره واینک فضای مجازی نمیشود با پیشرفت وتکنولوژی با افشاگری حقایق مخالفت کرداگر تمام جراید وحتی مثل طالبان تلویزیون داخلی راهم ممنوع کنیدملت از فساد .از از اختلاس به نحوی باخبر خواهندشدبجای اینهمه تلاش فساد نهادینه شده را تغییر دهید موفق باشید
پاسخ ها
ثابتی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
عزیز برادر کجای کاری..!!!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
دقیقا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
استین کوتاه یادت رفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
اتفاقا این بازیهای حاشیه ای مثل رقص دختربچه ها و فیلترینگ تلگرام و ... برا اینه که کسی پیگیر اختلاسها نشه و از فسادهای بقول شما نهادینه شده خبر نگیره
خیلی باحالین!
تویتر را فیلتر می کنین و بعد میگین تویتر خوبه!
اگه خوبه چرا فیلترش می کنید؟
اگه بده چرا خودتون ازش استفاده می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
میگن توییتر خوبه یعنی تلگرام بده . پس تلگرام فیلتر می شه و توییتر هم هیچی که هیچی . این سیاست قایون شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
از همین فیلتر بودن توئیتر که یک رسانه رسمی بین المللی است و میتونه نشاندهنده نظرات رسمی یک ملت باشه و باز بودن تلگرام مشخصه که اینا قصدشون اینه که یه حاشیه هایی درست کنند و مردم رو سرگرمش کنند و سرپوش رو بیعرضگیهاشون بذارن و کسی
نگه رونق اقتصادی و رفع بیکاری
و ثمرات برجام که اب و نونمون وابسته بهش بود کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ثابت کنید اطلاعات مردم رو به این نهاد واون نهاد نمیدید، ثابت کنید که نه تنها ظرفیت کمتری نسبت به تلگرام نداره بلکه جذابیتها و خلاقیتهای بیشتری هم داره؛ اون وقت ببینید در یک محیط آزاد تصمیم گیری کی از شبکه اجتماعی داخلی حمایت نخواهد کرد؟
پاسخ ها
علی رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
مشکل فقط نهاد نیست . سرقت ایده های تجاری و فایلهای کاری را در نبود قانون حمایت از مولف وطراح به آن اضافه کن تا آقای وزیر بداند با این راهزنها نمی تواند انتظار داشته باشد مردم به پیام رسان داخلی اعتماد کنند
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
اگر اطلاعات مردم را نمی خواستند که با تلگرام مشکلی نداشتند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
منظورت از اطلاعات مردم !!!
مطمن باشید در مقابل مردم قرار گرفتن فقط باعث خوار شدن میشه. جریان اطلاعات از دست شما خارج شده ت=نمی تونید صدا سیما یا چیزهای بنجل دیگه رو به مردم تحمیل کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
ما از صدا وسیما و پیام رسان های داخلی حمایت می کنیم.
به کوری چشم شما
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
بعضی ها در توهم این هستند که می توانند جریان آزاد اطلاع رسانی را مسدود کنند و مردم فقط از رسانه های نخ نما شده خودشون استقاده کنند .وای بر چنین تفکری که امورات مملکت را هم اداره می کند به همین دلیل است که در تمام عرصه ها کشور با مشکل اساسی برخورد کرده است.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
دقیقا راه هزار بار رفته
حالا اصلا به برخی چه مردم از چه پیام رسانی استفاده می کنن؟؟؟
استدلال این جناب واقعا منو قانع کرد!!!!!!
همون داستان همیشگی.
واقعاً می توان کسی را که خیال می کند در دنیای امروز می تواند کنترل کند که چه کسی چه نرم افزاری استفاده نماید و مردم را مدیریت نماید را مدیر هوشمندی نامید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
میخوان سیاست چین و روسیه را در کنترل شهروندانشان در کشور پیاده کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
عزیز دل انگیز شما دایما داری کنترل میشی و هوشمندانه داری هدایت میشی به سمتی که میخوان.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
خخخخخخ
اينستاگرام كه محيط فساد است را فيلتر نميكنند و براشون مهم نيست، ولي تلگرام كه براي آگاهي مردم است براشون مهم است و بايد فيلتر شود
واقعا متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
من : خخخ
انستاگرام : هه
تلگرام : هههههههههه
آگاهی مردم : خخخخخخخخخخخخخ
همین الان که این رو مینویسم هم معلوم نیست اصلا ثبت میشه ا نه
هشدار میدم
تلگرام رو فیلتر نکنید!!! مردم همین یه دلخوشی رو دارن........ بهانه برای فیلتر میخواهید...
پاسخ ها
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
فيلتر كردن تلگرام ديوار بى اعتمادى بين حاكمان و مردم ايران را بلندتر خواهد كرد.
مطرح کردن مجدد فیلترینگ تلگرام در جهت منحرف کردن ذهن مردم از بالا رفتن افسار گریخته قیمت دلار و پرت کردن حواس مردم از این آشفتگی قیمت ارز هستش
پاسخ ها
وطن دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
درست زمانی فیلترمبکنن امریکا از برجا م خرج خواهد شد قیمت دلارنزدیک ۷ الا ۸ تومان خواهدرسیدم
ﺍینکه مدام صحبت اﺯ فیلتر تلگرام میشه ولی اینستاگرام نه:
یعنی برخیها بافضای مجازی فساد ابتذال ﻭ اختلاف طبقاتی مخالف نیستن
فقط با آگاهی و اطلاع یافتن مردم از خبرها افشاگری مشکل دارن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
از کجا آگاهی پیدا می کنی؟ از فاکس نیوز،ببخشید، آمدنیوز؟!! در تلگرام اسرائیل و عربستان در حال سرباز گیری هستند!!!
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
ناشناس 00:17 تلگرام اختصاصی که نیست خب شما هم اگر حرف حقی داری برو در تلگرام بزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
اره کسی با فساد و ابتذال مشکل نداره
حرف های جهرمی = ماستمالی
وزیر نابغه
تنها دنبال راهکارهایی برای تلکه کردن بیشتر مردم هستید نمونه اش گرفتن عوارض چند برابری خروج افزایش حجم مصرفی اینترنت در هنگام اتصال به وی پی ان و ... . قیمت نجومی محصولات خارجی و ...
سوال من اینه که اصولا چرا باید فیلتر بشه و دلیل این کار چیه مگر نظر 40میلیون کاربر تلگرام مهم نیست؟ و چرا چند نفر باید برا چهل میلیون انسان تصمیم بگیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
برای اینکه نظر 40 میلیون ارزش نداره
وطن دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
برای ملت فقط هنگام رای دادن. مهم هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
قدرتشون در خاطره اینا هیچ وقت به فکر مردم نبودن و نخواهند بود
مردم را محدود نکنید پارازیت وفیلتر وکنترل مطبوعات وصدا وسیمای میلی. جز عقب نگه داشتن ملت کاری از پیش نخواهند برد.
متاسفم كه حتي ايشان هم مفهوم واقعي دسترسي به اطلاعات در هر زمان و در هر مكان را بدون سانسور متوجه نشده اند و دنبال اقدامات سلبي هستند
شعار امسال رو باید بزارن:

مرگ بر ازادی

درود بر محدودیت
در طول تاریخ با هر دستاورد بشر ار تاسیس مدرسه گرفته تا رادیو و ادامه..... مخالفت کرده اید. اینهم یکیش.بجز دور کردن مردم از خودتان هیچ نتیجه ای نگرفته اید.
منتظر فیلتریم با یک کلید فیلتر شکن نصب شده را فعال میکنیم زیاد چوش نزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
نه داداچ اشتباه منتظری
این دفعه فیلترینگش دیگه با فیلترشکن هم قابل درست شدن نیست عزیزم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
کلیک درست است
فرمودند که واتس اپ پیام رسان است ولی تلگرام ماهیت رسانه پیدا کرده است. با اینکه بیانشان دقیق نیست ولی سوال بنده این است که اگر با فیلتر تلگرام مردم به واتس اپ کوچ کنند آیا آنرا هم فیلتر خواهند کرد؟ واتس اپی که بیش از 1 میلیارد عضو در سراسر ایران دارد و قابلیتهایی شبیه کانالهای تلگرام را نیز تا حدودی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
این بسیار سوال مهمی است. ای کاش مسئول فیلترینگ پاسخش را می‌داد...
ناشناس
| Taiwan, Province of China |
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
اینکه واتس اپ فعال هست آیا ما را مشکوک نمیکند که واتس اپ معاهده ایی پشت پرده دارد؟
اینکه واتس اپ مال فیسبوکیست که همین دیروز معذرتخواهی کرده برای فروش اطلاعاتش!؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
ایران یک میلیارد جمعیت نداره!!!
دولت آقای روحانی هر کاری رو که گفت نمی کنه، داره می کنه. و بر عکس
مسعولین محترم
اگر هدف این محدودیت ها و فیلترینگ ها، دور کردن و ایجاد فاصله بین مردم و اصل نظام است،
روش درستی را انتخاب کرده اید.
باز هم خدا رو شکر که روحانی اجازه داد همین یکی دو سال از تلگرام استفاده کنیم. اگه رییسی اومده بود، از همون روز اول کل اینترنت رو قطع می کرد و همه جا دیوار می کشید. درود بر اصلاحات.
پاسخ ها
ايرانى
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
متاسفانه هميشه مجبور به انتخاب هستيم، البته بين بد وبدتر! لطفاً صدا و خواسته ى اين مردم خسته و نااميد را تا دير نشده بشنويد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
جفتشون يكي اند
اصلاح طلب و اصولگرا جفتشون يك بازي اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
خخخخ خوشم میاد یه عده هنوز خوابن؟
ماشاءالله مسئولین ما فکر می کنند بازخورد مردم مهم نیست به همین دلیل وقت گرانبهایشان را در توئیتر و امثالهم برای اطلاع ازنظرات مردم تلف نمی کنند .
اقای اذری جهرمی
تنها راهکار ایجاد محدودیت کامل فضای مجازی قطع انشعاب برق و تلفن منازل مردم و قطع اینترنت تمامی سیم کارت های تلفن همراه می باشد
پاسخ ها
شهروند ايرانى
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
با روالى كه وضعيت اعتماد بين مردم و حكومت پيش مى رود بايد منتظر اين هم باشيم! كو گوش شنوا!
جالب خواهد بود ببینیم رفتار تجویزی و سلبی مسئولان در مقابل مردم . بنظر می رسد این دفعه سفت و سخت گرفته شود تا مهاجرت به شبکه های اجتماعی داخلی صورت گیرد ولی نوعی بی اعتمادی در کشور ر خ داده که اینکار را سخت خواهد کرد و شاید آسیب های این فرایند نسبت به گذشته بیشتر شود و پراکندگی و گستردگی شبکه های خارجی که از حیرانی مردم استفاده خواهند نمود نیز زیاد تر خواهد شد . عقل سلیم گوشزد می کند که کنترل یک شبکه اجتماعی راحت تر و کم هزینه تر از کنترل چندین شبکه اجتماعی مختلف با تکنولوژی های پیچیده است ؛ اشتباه رفتار های گذشته اجتماعی مجددا در فضای دیجیتال تکرار نکنید
دولت امنیتی وزرای امنیتی تصمیمات امنیتی و بعد ژست آزاداندیشانه!!!؟؟
پاسخ ها
مردم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
آقاى روحانى اسم كسانى را كه بر بستن تلگرام اصرار دارند به مردم بگويد تا مردم بدانند.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
حرف درست
هرگونه اقدام برای فیلترینگ تلگرام,مهر تاییدی است بر ناکارامدی اینهمه سازمانهای بیشمار تبلیغاتی,رسانه ای که با هزاران میلیارد هزینه,قادر به رقابت با تلگرام نیستند,تاوان این ضعف مدیریت و حیف و میل بیت المال را چرا باید مردم بدهند,
پاسخ ها
ايرانيان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
سالهاست صدا و سيمايتان را كنار گذاشته ايم،پيامرسان داخلى تان هم سرنوشتى جز اين ندارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
مقابله با تلگرام؟!!! مگه تلگرام خودش محتوا تولید میکنه؟ خخخ
مشکلات حل شد
شما راست میگی حق با تو اصلا هر چی تو بگی حله؟؟؟؟؟؟؟
من تور را نصب کردم لعنت بر فیلترینگ
باید واتس و سیگنال و خلاصه همه پیام رسان های خارجی فیلتر شوند شاید مردم بیایند پیام رسان داخلی
پاسخ ها
دلخون
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
من حتا شده با دود ارتباط برقرار كنم با دوستان، طرف پيامرسان انحصارطلبان نخواهم رفت!
بد نیست نظر مارو هم میذاشتید متاسفم واستون.چرا کامنت های خنثی رو فقط میذارید؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
چون کشور ما سرآمد آزادی بیانه!!!
منطقى
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
همه جاى اين كشور آزادى بيان و فكر وانديشه بيداد مى كنه. فهميدى يا بيام حاليت كنم؟
بحث فیلترینگ تلگرام فقط برای پرت کردن حواس مردم از افزایش افسار گریخته قیمت دلار هستش و لا غیر.درج کنید این کامنت رو پس آزادی بیان چی میشه هیچ جای این حرف توهین نیست
پاسخ ها
خوشبخت و راضى
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
اين يه بديختيه، اون يه بدبختى ديگه! چيزى كه زياده از اين بدبختيا! خخخخ
وزیر محترم گفتند یک پلتفرم پیام رسان مثل تلگرام به یک پلتفرم رسانه ای تبدیل شده است چرا . چون مردم را در محدودیت نگهداشته شدند از هر ابزار اطلاع رسانی حتی با ارسال پلوتوث منتها با صرف زمان بیشتر از شهری به شهر دیگر انتقال میابد . لذا در جاهای دیگر دنیا اینچنین مسایلی به این شدت وجود ندارد که دایره تعریف جرایم اینقدر زیاد باشد که چشمت را ببند . گوشت را ببند و زبانت را هم ببند مگر عقل برای کنترل آن آفریده شده است .
کره شمالی ایران ایران کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
بخدا قسم هنوز از کره شمالی بهتریم
همین امروز دولت آمریکا برای پرتاب ۴۰۰۰ ماهواره به فضا برای تامین اینترنت آزاد بودجه تعیین کرد تا ۵ سال دیگه جهان کامل تغییر میکنه اینو چه کارش میکنن اون وقت . به نظر میرسه همراه با مردم کره شمالی باید بفرستنمون کره مریخ
آقای وزیر محترم اگر امروز تلویزیون و اخبار رخداد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و اخبار خارجی را همانطور که اتفاق افتاده است پیام رسانی نکند یا وارونه بگوید یا سانسور کند خیلی راحت دیگر گوش نخواهم داد چه برسد به پیام رسان داخلی . احترام به عقل مردم خیلی خوب هست البته اگر متظورش شاید به بعضی از مردم باشد که برایشان دروغ و راست خبری اهمیتی ندارد چون دست بسته تسلیم هستند چون فکر نمیکنند یعنی کاری به اتفاقات ندارند میگویند ما از فضای مجازی سر در نیاوریم و وارد نیستیم
پاسخ ها
تهران من
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
ما كه خيلى ساله سيماى اميلى رو سه طلاقه كرديم.راحت شديم
فیلتریتگ تلگرام به شدت مردم را عصبی خواهد کرد و این اب در هاوان کوبیدن است ،
آقای وزیر، تجربه شما در فیلترینگ که از دولت چین بیشتر نیست کمی در اینترنت جستجو کنید تا ببینید مردم چین چه آسان فیلترینگ دولت چین را دور می زنند. طبق معمول فقط زحمت مردم را بیشتر می کنید .در ضمن آن دهها هزار نفر هم که از تلگرام نان می خورند با حساب خانواده ها و اقوامشان همه به ناراضیان اضافه شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
اتفاقا اگر به راحتی بدید و کمی سرچ کنید می‌بینید کسی
در چین از فیلتر شکن استفاده نمیکند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
وقتی دلار له ۵۴۰۰ رسیددیگر برای نظام چه فرقی میکند چقدر مردم
ناراضی هستند یعنی تو م ۴۰ درصدی در عرض ۶ ماه.د
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
همونا بیان برن مالیاتشونو بدن من با فعالیتشون تو تلگرام اوکی هستم
با فیلترینگ تلکرام روحانی خیلی زود باید غزل خداحافظی رو بخونه ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
خخخ
اصولا چرا باید در کشور عزیز ما این همه مشکل وجود داشته باشد که برخی عوامل ضد انقلاب بتوانند از آن سوءاستفاده کرده و با استفاده از پیام رسانی مثل تلگرام، آشوب به پا کنند؟ چرا باید اقتصاد کشورمان اینقدر ضعیف و بیمار باشد؟ چرا باید فساد اقتصادی سازمان یافته به این شکل حیرت انگیز، گسترده شده باشد؟ چرا باید قیمت دلار این همه نوسان داشته باشد؟ چرا باید هر روز با انواع مشکلات زیست محیطی، از آلودگی هوا گرفته تا گرد و غبار درگیر شویم؟ چرا باید هر روز مجبور باشیم مسئولینی را تحمل کنیم که حتی یک کودک دبستانی نیز به بیکفایتی و عدم صلاحیت آنها واقف است؟ چرا هر روز باید انواع دروغها و وعده ها را بشنویم؟... و اصولا چرا باید کشور ما این همه ایراد داشته باشد که در آن احتمال آشوب وجود داشته باشد؟!!! آیا فیلتر کردن تلگرام، ایرادات کشور را برطرف کرده و مردم را از مسئولین راضی خواهد کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
اگر آزادى رسانه و مطبوعات بود و حاكميت صداى مردم را همانگونه كه هست مى شنيد، امروز وضع اين قدر نابسامان و پر تنش نبود. اما دريغ كه مطبوعات را به تيغ انحصار و تكصدايى گردن زدند.
یادش بخیر یه روزی در این کشور داشتن ویدیو قاچاق بود، این نیز بگذرد ولی هزینه به مراتب سنگینی برای مسببین محدودیت ملت داره ، عمو ترامپ کجایی ؟؟؟؟؟؟؟
مدیران کشورمان به جای مبارزه با فساد , مبارزه با افشای فساد را انتخاب کرده اند !! اگر فساد را ریشه کن کنیم و عدالت اجتماعی را به معنی واقعی کلمه اجرا کنیم و کار را به کاردان بسپاریم دیگر موردی برای نگرانی باقی میماند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
اين همه آزادى بيان داريم، جلوى چشمتون رو بگيره! ملت ناسپاس، فريب خورده.
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
گر حکم شود که مست گیرند هر آنچه هست گیرند ، پس همون مبارزه با افشای فساد تنها راه هست!
من سخنان وزیر را دو بار خواندم خیلی خیلی ناراحت شدم چون نمیدانستم اینترنت اینقدر بد هست . نمیدلنستم تلگرام اینقدر خراب هست اینقدر داغون هست . چرا باید تلگرام پیام رسان نقش یک رسانه را بازی کند آخر چرا . به چه مجوزی . وقتی تلگرام را باز میکنم اخباری را که در ایران شنیده نمیشود پخش میکند چرا . آخر این چه کاری هست . مسولین دوست دارند مردم فقط حرف خود خود مسولین باشد نه حرف دیگر . راست میگن . دروغم چیه . انها چاسوسی از موبایل میکنند ما نمیکنیم .
یک وزیر ساده و جوان را منصوب کردند تا همه کاسه کوزه ها را سر او بشکونند .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
ایشون کلا از هیچ نظری در حد و اندازه یک وزیر نیستند
والاه آدم چه بگه کشور ما برای همیشه با چند چیز برای همیشه تا هزاران سال حل نخواهد شد . اینترنت . تلگرام . آزادی بیان و عقیده . حقوق شهروندی . ماهواره . .... د و دلیلش هم این هست که در چنین موارد بالا مقوله حجاب دخیل هست . در مقوله بالا هر حرفی را نمیشود زد و نوشت و گفت جز در فضای مجازی . بنابراین چون در فضای حقیقی گفته نمیشود تلگرام نقش رسانه پیدا کرده است آنهم به این شدد و حدت اهمیت بخاطر این هست
مخالف فیلتر تلگرام هستم : مثبت(آبی)
موافق فیلتر تلگرام هستم :منفی(قرمز)
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
از تکنیکت بسیار خوشم امد راه اسان برای نظر سنحی اگر فیلترینگ تابناک بزاره
خوبی تلگرام این است کوچکترین تخلف را با فیلم و عکس و سند رو می کند.یعنی کمک زیادی به شفافیت اطلاع رسانی می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
بله ولی خیلی مطالب بی اساس و بی سند و مدرک هم توش بیان میشه و بسرعت پخش میشه و مردم هم معمولا نمیرن تحقیق کنن بخوان هم نمیتونن چون حجم مطالب زیاده، و صرفا به خاطر اعتماد به یک کانال همه مطالبشو بدون تحقیق میپذیرند.
تجربه تاریخ بشریت نشون داده این جور کارها تاثیری در نتیجه نهایی نداره !!!!!!
اين اقا اول كه اومده بود مي گفت فيلتر معنا ندارد ظاهرا تازه فهميده كه معنا دارد
برای ایجاد بستر مناسب و تقویت شبکه های پیامرسان داخلی نه تنها در گذشته حمایت صورت نگرفت بلکه بشدت سرکوب نیز میشدند. چرا که عمال نفوذی شرکت مخابرات و ایرانسل در تصمیم گیری ها نقش اصلی را بدست گرفته بودند و سعی میکردند با ممانعت از شکل گیری شبکه های مدرن داخلی از یکسو و از سوئی دیگر با فیلتر کردن شبکه های بیگانه ملت را وادار کنند تا از طریق پیامک امورات بگذرانند و اپراتور های انحصاری هم بتوانند برای یک پیام ناقابل کلی پول از ملت سرکیسه کنند. عمال نفوذی شرکت مخابرات ایران در مراکز تصمیم سازی نفوذ کامل داشتند و ماموریت انها فقط حفظ بازار پیامک بود بس . پس تا توانستند در راستای هدف نامقدس خود ممانعت برای سایر سرویس ها ی رقیب را ایجاد کردند و نتیجه این مدیریت غلط امروز این شده که پیامرسان های غیر قابل کنترول اجنبی ها بر اطالاعا ملت تسلط یابد و امنیت کل کشوره را به مخاطره بیندازد.
انروز ها که مخابراتی ها با جو سازی حتی فتوای حرام بودن تلفن تصویری زایتل را هم گرفتند و به بهانه نداشتن پیوست فرهنگی این سرویس را محدود کردند نه تنها مورد سرزنش قرار نگرفتند بلکه صد میلیون تومان هم پادش اخر سال گرفتند مسئولین هم نه تنها با این مفسده برخورد نکردند.
امروز گریه کردن از دست بیگانه چه دردی را دوا میکند.
اگر همین امروز هم حمایت از شبکه های داخلی را آغاز کنیم و این حمایت صرفا بر اساس صلاحیت واقعی باشد و نا فامیل بازی و همپالگی گری قطعا نتیجه خواهیم گرفت و اگر نه بعد از این نیز همچنان اسیب پذیر خواهیم بود. امید است مسئولان بخود امده و قدم در راهی خداپسندانه بگذارند وانشالله موفق گردند.
متاسفانه پاسخ های جناب اقای وزیر نشان میدهد که تحت فشار است و نمتواند خیلی قاطع پاسخ دهد و موضوع را این دست ان دست میفرمایند ول جناب اقای مزیر محترم مثلی است که شتر سواری دولا دولا نمیشود باید شما اول در حوزه وزارت دارندگان انحصار طلب را تسویه فرمائید و بعد هم در سایر نهاد ها مسئله را پیگیری فرمائید تا موفق شوید.
دلار ارزان خواهد شد
قیمت واقعی دلار کمتر از ۴۰۰۰ تومان است
دست این وزیر روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت
کسی نفهمید چرا تلگرام باید فیلتر بشه
ولی ظاهرا برای پرت شدن حواسا و برقراری آرامش موقت فیلترینگ خیلی خیلی واجبه
سرگرم باشید مردم عزیز
درود بر اصلاحات
هر وقت که مسئولین خواستند کمکی به ایجاد شبکه و یا تقویت پیامرسان های داخلی بفرمایند عوامل اپراتور های انحصاری تلفن همراه کشور که درامد بیحسابی از محل پیامک دارند مانع شدند و نفودشان انقد است که طرخ ها را به راختی وتو کنند و یا مجوز را در اختیار عمال خودشان بگیرند و با ارائه خدمات بد مانع تعطیلی درامد پیام کوتاه خودشان بشوند . این چوبی که ملت میخورند ناشی از نفود مافیای اقتصادی است. ولی این باند حاضر شده مل کشور را از دست بدهد ولی درامد پیامک را از دست ندهد.
من و خیلی افراد دیگر از پیام رسان داخلی استفاده می کنیم و از این محصولات حمایت می کنیم.
بادرودآنچه باید گفت : که ازماست که برماست
اگر پیام رسان های داخلی بتوانند خدمات امن و ارزان بدهند دیگر چه کسی قبول میکند که تبلیغات صد و سیما را برای محصولات من دراورده ای مانند کرم حلزون و یا داروی درمان کچلی و چین و چروم و کذا و کذا را بخرد و بعد بفهمد که روغن وازلین خریده قیمت زعفران اصل . نفوذی ها اعتیار رسانه ملی را هم هزینه میکنند چه رسد به اعتبار اپراتورها که در اختیار خودشان است.
پس طبیعی است که عده ای مزاحم شده برای ممانعت از بستر های امن ملی اعمال نفوذ فرمایند.
اینکه نصیحت شوند که به ضرر ملت است فایده ندارد چون اینها خوب میدانند که چگونه برای ارباب خود جاده سازی کنند .پس باید با مفسدان برخورد قاطع شده و دستشان کوتاه شود و نصیحت کردن مفسدان اقتصادی که همانا ستون پنمجم دشمن هستند بی ثمر است.
نظر مردم اصلا مهم نيست
این همه فشار به ملت نیارید ضرر میکنید ..از ما گفتن بود
شما مردم رو جمع نکردید تو تلگرام خودشون خواستن که از تلگرام استفاده کنن . اینترنت کامپیوتر و موبایل و ابزارهای الکترونیک رو هم شما تو تولیدش نقش نداشتید
جهرمی میگه ما همه ی مردم رو وصل کردیم به تلگرام؟ حرفی مضحک تر از این نمیشد بزنه؟ آخه هر پیامرسانی که تا حالا مردم رفتن سمتش فیلتر کردین خود مردم نسبت به مزایای ساده و کاربردی تلگرام انتخابش کردن
شما که همه‌ش حرف فیلتر کردن رو میزنین ، امروز روز مرد هستش ، مرد باشین بیاین
فقر رو فیلتر کنین..
پایین اومدن سن فحشا رو فیلتر کنین...
شرمندگی پدر،پیشِ بچه هاشو فیلتر کنین....
امیرالمومنین، علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) می‌فرمایند:

اِسْتَعْمِلِ الْعَدْلَ وَاحْذَرِ الْعَسْفَ وَالْحَیْفَ فَاِنَّ الْعَسْفَ یَعودُ بِالْجَلاءِ وَالْحَیْفَ یَدْعوا اِلَی السَّیْفِ

عدالت را اجرا کن و از زورگویی و ستمگری بپرهیز زیرا زورگویی مردم را به ترک از وطن وا می‌دارد و ستم آنان را به قیام می‌کشاند.
پس چرا مقامات خودمان پیامها شان در پیام رسانه‌ای داخلی منتشر نمی کنند
آقا وزیر اگر مردم قول بدهند که شما تا ابد حکومت کنید قول میدهید. ازپارازیت وفیلتر صرفنظر کنید
روزی فقط ۵۰نفر توی جاده ها کشته می شوند دولت فخیمه در فکر فیلتر کردن وپارازیت انداختن است بعد. باد توی حنجره شون می اندازند می گویند آزادی هست.
وزیر جون ، می خوای فیلتر کنی ، بکن دیگه .
ميگن پيام رسان داخلي امن هست، سوال اينه واسه كي؟ پيلم رسان خارجي نا امن هست، واسه كي؟
ایران کره شمالی نیست.
بابا این شخص کار نیست اشخاص دیگه تصمیم گیرند هستن این شخص فقط بله چشم قربان گوست درسته تابناک محافظ کار که خودشم نوکر یه عده دیگست چاپ نمیکنه
الان ديگه همه فهميدن اصولگرا و اصلاح طلب جفتشون يكي اند
اینم یک نمونه دیگه از محدودیت عدم گردش اطلاعات بین مردم
با فیلتر تلگرام هزاران جوان به جمع میلیون ها جوان بیکار در کشور اضافه خواهد شد
تلگرام ابرو حیثیت دزدها رو برده شماره حساب رو رو کرده ثروتهای فسانه ای رو برملا کرده چرا نمی فهمید ملت غیور همیشه درصحنه؟!!!!!
لب کلام اینه : مردم باید چیزی رو باور کنند که ما می گیم!!!!
از شعارهای انقلاب 57 به کجا رسیدیم.
چی فکر کردین با فروش فیلتر شکن دولت کلی درآمد پیدا میکنه
تا کی فیلتر؟ تا کی محدودیت؟
در زمانی که سطوح بالای کشور ما فقط به فکر مسدود کردن جریان آزاد اطلاعات هستند ولیعهد عربستان با بیل گیتس برای گسترش فن آوری های جدید در عربستان دارد مذاکره می کند. عربستان نه انتخابات دارد و نه اصول گرا و اصلاح طلب و این بازی ها، عربستان فقط یک آدم وطن پرست دارد.
اینها همیشه مخالف بودن
افراد به اندازه کمبودهایشان،
دیگران را آزار می دهند...!


#ژان_پل_سارتر
اکثر جوامع دنیا بدنبال اطلاع رسانی و هماهنگی با نواوریهای به روز دنیا هستند انوقت ما بدنبال بسته نگه داشتن ودر حصار نگه داشتن جامعه،فردا پس فرداست که برای انتن تلویزیون نیز جرم تعیین کنید
تلگرام فیلتر بشود، استفاده از فیلترشکن ها بالا خواهد رفت و این برای کشور خوب نیست.
وقتی مسئولین ما بیکار باشند و بجای رفع مشکلات اقتصادی مردم و وضع فلاکت بار دلار ، دنبال فیلتر کردن باشند . انتطاری هم جز این ازشون نمیره
مسئولینی که انقدر به فکر فیلتر تلگرام هستند ، چه خوب بود که فکر فیلتر فقر ، دزدی ، اختلاس و رانت خواری ، گرانی و تورم و... هم بودند .
عزیزم اینم ببند خیال خودت و خودشو راحت کن.چرا ناراحت میکنی خودتو و خودشو؟والا ما راضی نیستیم شما اذیت شی.بنده از طرف مردم عذرخواهی میکنم باشد که سربه راه شویم و مسولین رو مشوش نکنیم.جیگرتوووووو
فیلتر کنید تا به کودکانی همچون آتنا تجاوز بشه و پیدا نشهو همین تلگرام بود که چند ماه قبل جان دختر سه ساله تبریزی را نجات داد. با اطلاع رسانی سریع و گردش اطلاعات به وسیله مردم.
از ديد من تلگرام هيچ محدوديتي نداره اقاي وزير
از حل مشکلات کشور به دلیل بی کفایتی نا امید شدند و توانایی لازم را ندارند مجبور به بستن راههای اطلاع رسانی شدند
از سنوشت آنهایی که دائما محدودیت برای مردمشان درست کردند عبرت بگیرید.
آقای وزیر
محیط بسته تلگرامی که میگی خیلی بهتر از محیط نامن است.
حقوق مردمو رعایت نمیکنین پس لطفا حرف نزنید!
به جای این همه محدودیت و مسدود کردن و فیلتر کردن چه به مردم ایران داده اید؟؟؟؟؟؟
شادی : ممنوع
کنسرت :ممنوع
رفتن بانوان به ورزشگاه : ممنوع
وزیر و وکیل و ریاست جمهوری برای بانوان : ممنوع
وزیر بی اختیار
مردم مگر گوسفند هستند كه جمع كردني باشند؟
اقای و زیر محترم شما زبان دیگران شده اید.حق دارید برای اینکه تجربه‌ه وزارت ندا ید.
وقتی یک آدم ضعیف رو وزیر میکنند بدرد این مواقع میخورد.ایشون هم یک آدم ضعیف تر رو میکند معاونش.
حتی در امریکا هم تویتر شهرت به صهیونیستی بودن دارد

در دنیا این مطالب را نوجوان ۱۵ ساله بیان میکند نه وزیر با حقوق مدیریت بالا
حتی در امریکا هم تویتر شهرت به صهیونیستی بودن دارد
به نظر من یک پیام رسان داره میسازه به نام جیک جیک شبیه همون جیر جیر (توییتر) غربی هاست ولی خیلی باهال تره...ازون اگه امود استفاده کنین نه هک میشین نه مالتون دزد میزنه ! :-)
تلگرام از لحاظ اینکه بعضی تخلفات مسئولین رو با سند و فیلم منتشر میکنه و بخاطر فشار ایجاد شده مسئولین مجبور به پاسخ میشن خوبه
بدی ای که داره اینه که خیلی از مطالب بدون سند و مدرک بیان میشه و مردم هم بدلیل حجم بالای مطالب وقت ندارند راجع به هرچیزی تحقیق کنن و صرفا بخاطر اعتماد به یک کانال مطالبش رو میپذیرند.
تلگرام برنامه ای است که هزاران نفر نون میخونن نمیشه باید فکر ی بحال اونا کند من با پیم رسان بومی هیچ مشکلی ندارم فقط فکر بحال اونا کنید
کی بود کی بود من نبودم
در واقع فیلترینگ گردش آزاد عقاید و اطلاعات.
دادستان کل کشور همه کاری بلده لطفا پارازیت ها رو هم شدیدا پیگیری کنید
وقتی با فیلتر شکن میشه استفاده کرد این فرضیه میاد تو ذهن مردم که یک مافیای فیلتر شکن وجود داره که کاسب فیلتر هستتد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل