بازدید 6475
بر پایه نظرسنجی «تابناک» مشخص شد

ترامپ و بن سلمان بدترین شخصیت‌های سیاسی جهان در سال ۹۶ از نگاه مخاطبان تابناک

نکته جالب اینکه محمد بن سلمان ولیعهد جوان عربستان سعودی که در سال گذشته اقدامات پر سرو صدایی را آغاز کرده است و در اظهارات ضد ایرانی دست کمی از رئیس جمهور آمریکا ندارد دومین رای را از آن خود کرد و مخاطبان تابناک او را با ۲۴.۸۲ درصد آرا به عنوان دومین شخصیت بد سیاسی سال انتخاب کردند.
کد خبر: ۷۸۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 30 March 2018

سال ۹۶ با همه تلخی‌ها و شیرینی هایش سپری شد و اکنون در اولین روز‌های ۹۷ قرار داریم. سایت تابناک در واپسین روز‌های سال گذشته طی چندین نظرسنجی، نظرات مخاطبان خود را درباره موضوعاتی مختلف از جمله تلخ‌ترین و شیرین‌ترین حوادث و اتفاقات سال ۹۶، خبرسازترین شخصیت‌های سیاسی داخلی و خارجی، فرهنگی و ورزشی و نیز مهمترین نگرانی آن‌ها در ابتدای سال ۹۷ جویا شد؛ که در چند خبر نتایج و حاشیه نوشتی بر آن‌ها منتشر می‌شود.

به گزارش «تابناک» رهبران برخی کشور‌ها و برخی شخصیت‌های تاثیرگذار که در سطح بین المللی به سیاست‌های بد و جنگ طلبانه اشتهار دارند همواره از نگاه افکار عمومی جهانیان از عدم محبوبیت برخودار هستند. در سطح ملی نیز رهبران کشور‌هایی که سیاست‌های ایرانی ستیز در پیش گرفته اند و با اظهارات و دیدگاه‌های مختلف منفی گزینه‌های شخصیت سیاسی بد بین المللی محسوب می‌شوند. شخصیت‌هایی که اعم از ترامپ رئیس جمهور آمریکا، نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهبونیستی، آنگ سان سوچی رئیس حزب حاکم میانمار، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش هستند.

آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار و برنده جایزه صلح نوبل اگرچه چند سال پیش وقتی در حصر از شخصیت‌های محبوب در رسانه‌ها محسوب می‌شد و از او به عنوان یکی از مدعیان و مروجان صلح نام برده می‌شد با رسیدن به قدرت در کشوری که باعث قلع و قمع و کشتار اقلیت مسلمان میانمار و آوارگی هزاران زن و کودک در مرز‌های این کشور شده است به یکی از گزینه‌های شخصیت بد بین المللی تبدیل شده است.

سوچی هرگز واکنش درخوری در برابر جنایت‌های گزارش شده از نسل کشی و پاک سازی قومی در میانمار نشان نداده است و بخش بزرگی از افکار عمومی خود او را همدست و ناظر ساکت این جنایات قلمداد می‌کنند. سوچی در سال ۹۶ شمسی بار‌ها به سرخط خبر‌های رسانه‌های جهان تبدیل شد و در بیشتر این موارد به خاطر اظهارات غیر قابل قبولش از رهبران بد کشور‌ها در بین مخاطبین قرار گرفت.
ترامپ یک نژادپرست تمام‌عیار است: ترامپ درباره برخی از قومیت‌ها، برخی از ادیان و همچنین رنگین پوست‌ها نظرات نژادپرستانه دارد. او در سخنرانی‌هایش به لاتینوها، مسلمانان و سیاه پوستان و حتی زنان توهین می‌کند. از نظر او لاتینو‌ها ها و مسلمانان نباید به آمریکا بیایند، باید با آن‌ها برخورد خشنی صورت بگیرد، مسلمانان تروریست هستند ولاتینو‌ها هم خلافکار و جانی هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به خاطر رفتار‌های تند و پیش بینی نشده از یک سو، مواضع ضد ایرانی و دیگری ستیزانه‌ای که دارد یکی از نامحبوب‌ترین چهره‌های سیاسی بین المللی است. عدم محبوبیت او علاوه بر سایر کشور‌های دنیا در ایران شدت و حدت بیشتری نیز دارد. او در بیشتر سخنرانی‌های مرتبط با ایران در اعلام مواضع ضد ایرانی خود بدون اینکه آن را در لفافه بپیچد تردید به خود راه نمی‌دهد.
رژیم صیهونیستی و نخست وزیر تندرو آن نتانیاهو همواره به عنوان یکی از منفورترین‌ها از دید مسلمانان بخصوص ایرانیان مطرح بوده است. علاوه بر جنایات ممتمد ومستمر اسرائیل و نخست وزیرآن نتانیاهو در فلسطین و علیه مردم ستمدیده آن نقشه‌ها و توطئه‌های اسرائیل نسبت به ایران و ایرانیان در همه سال‌های دهه‌های اخیر وجود داشته است.
با این وجود امسال چندین سخنرانی ضدایرانی و نمایش‌های کمدی وار او در سخنرانی‌های مختلف نمایش لاشه پهباد سقوط کرده در سرزمین‌های اشغالی از مواردی است که اسم نتانیاهو را چندین بار در رسانه‌ها مطرح کرد.
نتانیاهو شهریور ماه ۹۶ در سخنرانی که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشت در ادامه ادعا‌های خود تصریح کرد که ایران با نگاه داشتن توافق هسته‌ای قادر به ساخت شمار زیادی سلاح هسته‌ای خواهد بود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  این دیدگاه را که به گفته او تصور می‌کرده‌اند برجام باعث «معتدل شدن» سیاست‌های ایران خواهد شد را «ساده‌لوحانه» توصیف کرد.

محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان یکی از چهره‌های جنجالی منطقه خاورمیانه در سال گذشته بوده است. او پس از به دست گرفتن قدرت در دوران ولیعهدی تاثیرگذارترین فرد دربار سعودی محسوب می‌شود. بن سلمان که به واسطه اقدامات سریع و تندش در عربستان هیاهو‌های زیادی به راه انداخته است یکی از ستون‌های مسبب آوارگی سه ساله مردم بی دفاع یمن است.
بن سلمان از ضد ایرانی‌ترین سعودی‌های حاضر است که با پررنگ‌تر شدن نقش او در سیاست عربستان اظهارات ضد ایرانی سایر مقامات سعودی از جمله عادل الجبیر را نیز به حاشیه رانده است. ولیعهد جوان و کم تجربه سعودی علاوه بر پیش گرفتن سیاست‌های خصمانه علیه ایران و دیگر کشور‌های مسلمان منطقه از متحدان صمیمی ترامپ است. موافقت تلویحی او با انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس نیز از مواردی است که در سال ۹۶ به رسانه‌ها درز کرد. برخی کارشناسان از علنی شدن اتحاد و همدستی او با نتانیو‌ها و رژیم صهیونیستی نیز سخن گفته اند.
ابوبکر البغدادی سرکرده گروه ترویستی داعش که خود را خلیفه مسلمین معرفی کرده است طی سال‌های گذشته در صدر منفورترین چهره‌ها در اذهان و افکار عمومی جهان بوده است. شاید بتوان گفت: داعش به سرکردگی بغدادی از لحاظ تنوع جنایات، تنوع قربانیان و گستره جغرافیایی عملیات‌های تروریستی و خشونت فراتر از تصور پدیده‌ای باشد که به این زودی‌ها نتوان آثار آن را از اذهان عمومی مردم جهان پاک کرد.

ابوبکر بغدادی که به باور بسیاری از عوامل اسرائیل و آمریکا است نقش برجسته‌ای در ناامن کردن چندی کشور منطقه خاورمیانه و شهر‌های مختلف جهان داشته است. او و گروه ترویسیتی تحت فرماندهی او برای چندین سال مسبب سفاکانه‌ترین و خشن‌ترین اتفاقاتی بودند که از مسلمان و غیر مسلمان گرفته تا زن و کودک و پیر و جوان را قربانی دیدگاه‌های تکفیری و متحجرانه خود کردند. در بهار ۹۶ پای این گروه به ایران هم باز شد و در دو عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام باعث کشته شدن تعدادی از هموطنان بی گناه شدند.
سایت تابناک در ادامه سلسله نظرسنجی‌های آخر سال خود در واپسین روز‌های سال ۹۶، ۵ گزینه ترامپ، نتانیاهو، بن سلمان، ابوبکر البغدادی و آنگ سان سوچی را به عنوان گزینه‌های بدترین شخصیت‌های سیاسی سال در سطح بین الملل در معرض انتخاب مخاطبان خود قرار داد و از آن‌ها پرسید: بدترین چهره سیاسی بین المللی در سال ۹۶ از دید شما چه کسی بود؟

نرامپ و بن سلمان بدترین شخصیت‌های سیاسی جهان در سال ۹۶ از نگاه مخاطبان تابناک
در این نظر سنجی ۱۱۶۹۰ نفر از مخاطبان تابناک شرکت کردند و دیدگاه خود در رابطه با بدترین شخصیت سیاسی بین المللی را با انتخاب یکی از این گزینه‌ها ابراز کردند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر اظهارات خصمانه و سیاست‌های ضد ایرانی و دیگری ستیزانه خود بیشترین رای را کسب کرد و از دید ۳۰.۰۴ درصد از شرکت کنندگان به عنوان بدترین شخصیت سیاسی جهان انتخاب شد.

نکته جالب اینکه محمد بن سلمان ولیعهد جوان عربستان سعودی که در سال گذشته اقدامات پر سرو صدایی را آغاز کرده است و در اظهارات ضد ایرانی دست کمی از رئیس جمهور آمریکا ندارد دومین رای را از آن خود کرد و مخاطبان تابناک او را با ۲۴.۸۲ درصد آرا به عنوان دومین شخصیت بد سیاسی سال انتخاب کردند.
ابوبکر البغدادی سرکرده گروه ترویستی تکفیری داعش نیز در سالی که اخبار ضد و نقیض فراوانی مبنی بر کشته، زخمی یا فراری شدنش در رسانه‌ها مطرح شد با ۲۰.۵۸ درصد بعد از بن سلمان سومین شخصیت بد سیاسی جهان انتخاب شد.

آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل در چند سال گذشته و رهبر کنونی حزب حاکم میانمار به خاطر سکوت و عدم ابراز مواضع محکم و درست در قبال جنایاتی که علیه مسلمانان این کشور صورت می‌گرفت از نگاه ۱۸.۷۳ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی چهارمین چهره بد سیاسی جهان شناخته شد.

مخاطبان تابناک در نهایت به نخست وزیر رژیم صهیونیستی کمترین آرا معادل ۵.۸۲ درصد رای دادند و در بین بدترین‌های سیاسی جهان از دید شرکت کنندگان در نظر سنجی به عنوان پنجمین چهره بد سیاسی بین المللی انتخاب شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر