بازدید 12633
آخرین تحولات خاورمیانه:

اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم موشکی ایران/اتمام ساخت نخستین رآکتور اتمی امارات/ دیدار بن‌سلمان با نمایندگانی از ایپک در نیویورک

شکایت قطر از بحرین در شورای امنیت، دیدار بن‌سلمان با نمایندگانی از ایپک در نیویورک، اتمام ساخت نخستین رآکتور اتمی امارات، حذف صفحه رسمی انتخاباتی حزب‌الله توسط فیسبوک و ارسال تجهیزات نظامی از «غوطه» به جنوب سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تلاش جدید اتحادیه اروپا برای تحریم موشکی ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 29 March 2018

شکایت قطر از بحرین در شورای امنیت، دیدار بن‌سلمان با نمایندگانی از ایپک در نیویورک، اتمام ساخت نخستین رآکتور اتمی امارات، حذف صفحه رسمی انتخاباتی حزب‌الله توسط فیسبوک و ارسال تجهیزات نظامی از «غوطه» به جنوب سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده  اند. در این میان، باید به تلاش جدید اتحادیه اروپا برای تحریم موشکی ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته است که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز در نشستی اعمال تحریم‌های موشکی تازه علیه ایران را مورد بررسی قرار داده‌اند.

بنا بر این گزارش، اعضای اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا این تحریم‌ها تا نشست روز ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) وزیران خارجه اتحادیه، نهایی شود.

رویترز پیش از این هم نوشته بود که اتحادیه اروپا احتمالا به زودی به بهانه راضی کردن آمریکا به ماندن در توافق هسته‌ای با ایران، تحریم‌های تازه‌ای علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران اعمال می‌کند.

با این وجود، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه هفته گذشته پس از نشست وزیران خارجه این اتحادیه در بروکسل، گفت هیچ طرحی برای تحریم ایران در دست بررسی نیست. این در حالی است که «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه همان روز گفت اتحادیه اروپا باید در زمینه موشکی و منطقه‌ای با ایران مقابله کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که توافق هسته‌ای با ایران را «وحشتناک» و «فاجعه‌بار» توصیف کرده، به کنگره آمریکا و کشورهای اروپایی تا ۲۲ اردیبهشت، یعنی موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران، فرصت داده تا آنچه او «نواقص برجام» می‌خواند، اصلاح شود. مرتبط شدن توافق با برنامه موشکی ایران، از بین رفتن سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران و ارائه دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران، از جمله درخواست‌های دولت آمریکا است.

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت واشنگتن مذاکرات زیادی با طرف‌های اروپایی داشته است. وی گفت:

اروپایی‌ها هم در زمینه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای «نگرانی‌های ما را درک می‌کنند و با ما درباره این نگرانی‌ها هم‌نظر هستند.»

برخی مقام‌های اروپایی پیش از این گفته بودند امکان دارد اتحادیه اروپا در تلاش برای «رفع نگرانی‌های ایالات متحده» و تشدید فشار بر ایران، تحریم‌های تازه‌ای علیه تهران وضع کند.

دیدار بن‌سلمان با نمایندگانی از ایپک در نیویورک

ولیعهد عربستان که در آمریکا به سر می‌برد با نمایندگان چندین گروه صهیونیستی در نیویورک دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسرائیل تودی، "محمد بن‌سلمان" ولیعهد عربستان سعودی با نمایندگانی از ایپک و گروههای دیگر اسرائیلی در نیویورک دیدار کرده است.

در این دیدار، علاوه بر نمایندگانی از آیپک، نمایندگانی از اتحادیه های یهودیان آمریکای شمالی، 'کمیته یهودی آمریکایی AJC' و 'سازمان بریث' حضور داشته اند.

اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم موشکی ایران/اتمام ساخت نخستین رآکتور اتمی امارات/ دیدار بن‌سلمان با نمایندگانی از ایپک در نیویورک

همچنین گفته شده است در دیدار محمد بن سلمان و رهبران یهودی در نیویورک، درباره ایران، طرح صلح فلسطینی - اسرائیلی، سیاست عربستان در برابر اسرائیل و پاره ای موضوعات دیگر تبادل نظر شده است.

ولیعهد عربستان 20 مارس (29 اسفند) برای سفری دو هفته ای عازم آمریکا شد. وی که همچنان در آمریکا به سر می برد، با مقامات عالی رتبه این کشور از جمله 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری و 'جیمز ماتیس' وزیر دفاع دیدار و گفت و گو کرده است.

بن سلمان همچنین در واشنگتن با 'جیسون گرینبلات' فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه و 'جارد کوشنر' مشاور عالی ترامپ و داماد وی دیدار، درباره طرح صلح فلسطینی ها و اسرائیلی ها گفت و گو و بر حمایت خود از کاخ سفید در این زمینه تاکید کرده است.

اتمام ساخت نخستین رآکتور اتمی امارات

به گزارش یورونیوز، کار ساخت نخستین رآکتور از چهار رآکتور اتمی در امارات متحده عربی به پایان رسید و به این ترتیب این کشور شیخ‌نشین گام مهمی به سوی رهایی از وابستگی خود به انرژی فسیلی برداشت.

سازنده این رآکتور که در عین حال نخستین رآکتور اتمی در یک کشور عربی به شمار می‌رود، یک شرکت کره‌ای به نام الکتریک پاور است. وزارت انرژی کره جنوبی اعلام کرد سوخت‌گیری واحد شماره یک نیروگاه «البرکه» در ماه مه آغاز خواهد شد. البته زمان دقیق بهره‌برداری از واحد یک این نیروگاه که در نزدیکی ابوظبی واقع شده، هنوز اعلام نشده است.

به نوشته بلومبرگ، این رآکتور همچنین نخستین سایت تولید انرژی هسته‌ای تجاری در خاورمیانه پس از ایران است.

واحد یک نیروگاه برکه شامل نخستین رآکتور از چهار خط تولید انرژی هسته‌ای در این نیروگاه است که شرکت الکتریک پاور ساخت آنها را به عهده دارد. هزینه ساخت این رآکتورها که قرار است 5600 مگاوات برق تولید کنند، حدود 25 میلیارد دلار برآورد شده است.

کشور نفت‌خیز امارات در حال حاضر شش درصد ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد. محمد حمادی، مدیر اجرایی شرکت انرژی اتمی امارات در تاریخ 9 اسفند گذشته در یک نشست مطبوعاتی در ابوظبی گفته بود دولت این کشور مصمم است تا از این پس 25 درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوخت هسته‌ای تولید کند.

اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم موشکی ایران/اتمام ساخت نخستین رآکتور اتمی امارات/ دیدار بن‌سلمان با نمایندگانی از ایپک در نیویورک

واحد یک نیروگاه برکه قرار بود در سپتامبر 2017 به بهره‌برداری برسد، اما شرکت انرژی اتمی امارات با انتشار بیانیه‌ای در تاریخ 15 اردیبهشت 1396 اعلام کرد که به دلیل زمان‌بر بودن «روند اطمینان‌یابی از امنیت سایت مطابق با استاندرادهای جهانی»، این پروژه به تعویق می‌افتد. شرکت کره‌ای به امارات تضمین داده که تأسیسات هسته‌ای موضوع قرارداد از نوع موسوم به «واحد نسل سوم» به طراحی مدرن است که در کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا و بریتانیا استفاده می‌شود.

کار ساخت نیروگاه برکه از سال 2012 میلادی آغاز شده و هم اکنون کار ساخت پروژهای واحد دو 92 درصد، واحد سه 81 درصد و واحد چهار 66 درصد پیشرفت داشته است. شرکت کره‌ای الکتریک پاور می‌گوید با دولت امارات برای یک پروژه هسته‌ای دیگر در نزدیکی مرز این کشور با عربستان سعودی به توافق رسیده است.

امارات با وجود در اختیار داشتن ذخایر نفتی، هم‌ اکنون بخش مهمی از انرژی مورد نیاز خود برای تولید برق را از طریق واردات گاز تأمین می‌کند.

از میان کشورهای عربی، عربستان سعودی و مصر نیز تاکنون اعلام کرده‌اند که طرح‌هایی برای تولید انرژی هسته‌ای دارند.

به نوشته بلومبرگ، عربستان قصد دارد تا برای رهایی از وابستگی به انرژی فسیلی و نیز برای پیشی گرفتن از رقیب منطقه‌ای خود یعنی ایران، ظرف 25 سال آینده با صرف هزینه‌ای بیش از 80 میلیارد دلار دست کم 16 رآکتور هسته‌ای بسازد. این کشور بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است.

حذف صفحه رسمی انتخاباتی حزب‌الله توسط فیسبوک

فیس‌بوک در اقدامی هماهنگ با دیگر حملات خارجی علیه حزب‌الله، صفحه رسمی انتخاباتی این جنبش را حذف کرد.

 از روزی که حزب‌الله قطار انتخاباتی خود را به راه انداخت هدف قرار گرفتن این جنبش و نامزدهای وابسته به آن آغاز شد و این اقدامات روز به روز بیشتر می‌شود.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، در جدیدترین این اقدامات، فیس‌بوک صفحه رسمی انتخاباتی حزب‌الله با شعار «نحمی و نبنی» (حمایت می‌کنیم و می‌سازیم) را حذف کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: این هدف قرار گرفتن حزب‌الله از خارج شامل تمام پرونده‌های انتخابات می‌شود به‌ویژه در بخش مربوط به حذف صفحه‌های مربوط به ابزارهای تبلیغاتی و شبکه‌های اجتماعی.

حزب‌الله پس از حذف صفحه مذکور، صفحه انتخاباتی جدیدی بر روی فیس‌بوک ایجاد کرد.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله هفته جاری از تلاش‌های آمریکایی و سعودی و استفاده از ابزارهای کثیف و نیز پول‌های هنفگت برای شکست حزب‌الله در انتخابات سخن گفت و درباره آن هشدار داد.

انتخابات لبنان قرار است در 16 اردیبهشت‌ماه و بر اساس نظام تناسبی برگزار شود.

ارسال تجهیزات نظامی از «غوطه» به جنوب سوریه

یک منبع مطلع در استان «سویداء» در جنوب سوریه به وبگاه خبری «عنب بلدی» نزدیک به معارضان گفته است که دمشق بخشی از تجهیزات نظامی از غوطه را به سوی استان درعا (در جنوب کشور) ارسال کرده است.

غوطه شرقی دمشق با خروج صدها نفر از افراد مسلح از مناطق جنوبی آن، شاهد گام آخر پاکسازی در بخش شمالی در شهر دوما است و به یکسره شدن آن، خاطر دمشق از حضور تروریست‌ها در شرق پایتخت آسوده خواهد شد.

عنب بلدی به نقل از این منبع مطلع نوشت که نیروهای ارتش سوریه تجهیزاتی را که در اطراف غوطه مستقر بود، به سوی سویداء حرکت داده‌اند و احتمال می‌رود که مقصد نهایی آن، استان درعا باشد.

به گفته این منبع، تجهیزات، اکنون به شهرک «عریقه» در ریف سویداء رسیده و دمشق بدون تحرک نظامی در حال تجمیع [نیرو و تجهیزات در جنوب] است.

اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم موشکی ایران/اتمام ساخت نخستین رآکتور اتمی امارات/ دیدار بن‌سلمان با نمایندگانی از ایپک در نیویورک

در نبرد پاکسازی غوطه شرقی بیش از 10 گروه از تشکیلات نظامی سوریه و در رأس آن «گارد ریاست جمهوری»، «نیروهای تایگر» و «لشگر چهارم» حضور داشتند.

این منبع مشخصا اشاره نکرد که مقصد تجهیزات اعزامی که به سویداء رسیده، کجاست. طی روزهای گذشته منابع دیگر نیز از ارسال تجهیزات به جنوب سوریه سخن گفته بودند.

طی چند روز گذشته دمشق در بخشنامه‌هایی اعلام کرده است که کسانی که از خدمت سربازی تخلف کنند، در «درعا» به خدمت گرفته خواهند شد.

این تحرک نظامی دمشق در جنوب، بعد از انتشار شایعاتی صورت گرفته که حاکی است، گروهک «ارتش آزاد» و گروهه‌های متحد با آن در پنج محور بزودی عملیات خواهند کرد که شامل بزرگراه «درعا - دمشق» از منطقه اللجاة (بین درعا و سویداء) به سوی محور «الوردات» در اطراف شهرک محجه در مقابل بزرگراه و همچنین منطقه البقعه در حومه شهرک ازرع و النجیح در مجاورت اللجاة خواهد بود.

شکایت قطر از بحرین در شورای امنیت

قطر در شکوائیه خود به شورای امنیت آورده است که روز یکشنبه یک فروند هواپیمای نظامی بحرین حریم هوایی قطر را نقض کرده است.

خبرگزاری قطر(قنا) با اعلام این خبر از اشاره به جزئیات آن خودداری کرد و تنها افزود که این اقدام بحرین «تجاوز خطرناک و نقض آشکار قانون بین‌المللی است.»

روز سه‌شنبه (دیروز) نیز سازمان هواپیمایی غیرنظامی امارات مدعی شد که دو فروند هواپیمای جنگی قطر به طرز خطرناکی برای دو هواپیمای مسافربری امارات در حریم هوایی تحت کنترل بحرین مزاحمت ایجاد کرده‌اند، اما قطر آن را تکذیب کرد.

سازمان هواپیمایی کشوری قطر اعلام کرد که امارات سعی دارد با این اتهام‌زنی بر نقض مکرر حریم هوایی قطر سرپوش گذارد.

چهار کشور عربی (مصر، بحرین، امارات و عربستان) از بیش از ۹ ماه قبل روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت قطر از تروریسم قطع کرده‌اند و امیر کویت نیز از آغاز این بحران تا کنون در تلاش است تا با میانجی‌گری این بحران را حل نماید اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۴۴
۳۵ سال یک نیروگاه اتمی طول کشید تا ساخته بشه آخرش هم این شد که هر چند روز یکبار باید خاموش بشه!!!!
تکنولوژی ماقبل تاریخ از روسیه خریدید با تمام دنیا جنگیدید برای هیچ
حالا امارات بهترش را در زمان فوق العاده کمتری ساخت بدون ذره ای دشمن سازی .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
گیرم حرفات درست! تو این وسط چیکار کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
جالبه نمگید " انرژی هسته ای به چه درد می خوره" حالا به جای دیگه گیر می دید!
يه زماني تو هر زمينه اي خودمون رو با خاورميانه مقايسه ميكرديم
ولي حالا در خاورميانه فقط با سوريه ميتونيم رقابت كنيم
امارات از كجا به كجا رسيد !
مهم نيست در سياست چه كرده مهم اينست كه مردم در امارات دغدغه نان و زندگي و كار و آلودگي هوا و رانت و ....... ندارند !
بايد واقعيت را بدون ترس پذيرفت
اروپا بدون اجازه آمريكا آب هم نميخوره !

پيشاپيش بازگشت به دوران تحريمها را به دولتهاي محمود و حسن تبريك ميگوييم
مشکوک است.‌ در این بازی مطمئنم با بعضی داخلی ها هماهنگند برای فشار به نظام باهدف پذیرش حماقت دیگری بنام برجام موشکی که مساوی ضعف شدید دفاعی و جنگ قطعی اسراییل و سعودی با ایران است
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
دقیقاً همینطوره! دیدن آخرین گارد دفاعی ایران بحث موشکی هست(بعد از هسته ای) حالا می خواهند با تحریم های جدید آن را هم پایین بیاورن و بعد مانند عراق، لیبی با ما رفتار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
ما که خوشحال میشیم با همین فرمون برید جلو
مرگ یکبار شیونم یکبار
لعنت به فساد
بدترين فساد فساد اداري است
كشورها و ملتهاي زيادي در تاريخ بخاطر فساد اداري نابود شدند
تحريم ها تا زمانيكه فضاي مجازي نبود كاري از پيش نبرده بودن ولي با اطلاع رساني توسط فضاي مجازي حتي ترامپ آمريكايي هم نتوانست از فساد اخلاقي و سياسي اش فرار كنه

لعنت خدا بر كسانيكه قصد مسدود يا محدود كردن فضاي مجازي و جريان آزاد اطلاع رساني را دارند

همين فضاي مجازي و غيره بودند كه مرتضوي را به اين روز گرفتار كرد
از تحريم موشكي توسط اروپا و غرب نمي ترسيم
از تحريم و محدوديت جريان آزاد اطلاع رساني بيشتر بايد ترسيد چرا كه فساد برخي مسئولان و خانواده هايشان كه مسبب همين تحريمها بوده اند توسط همين جريان افشا شد

فيلترينگ فضاي مجازي بدتر از تحريم موشكي خواهد بود و مفسدان آزادانه به كارشان در ضربه زدن به كشور ادامه خواهند داد
کلا عربها هم فهمیدن که نفت ابدی نیست و چهار روز دیگه این ثروت تموم میشه. حالا بماند که با همین ثروت کشورهاشون رو ساختند و با وجود اینکه منبع تروریسم هستند کاری کردند که از همه دنیا بیان کشورشون و کلی خرج کنند. ولی ما چی؟! با این پول نفت که کشور رو نساختیم که هیچ و ویرانش هم کردیم و چهار روز دیگه همین پول نفت رو هم نداریم که بدیم سوریه و یمن و ...!
6 ساله نیروگاه اتمی ساختن ما هنوز منظریم بعد از 60 سال روسیه برامون نیروگاه بسازه
محمد بن سلمان ،بدرستی ،معنی شعر حافظ را درک نموده است ،
( جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه ،
چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند ، )
ایران وارد دوران تحریم های دائمی وهمیشگی شده !!!!!

معمار این تحریم ها اوباما بود و غرب از این به بعد برای هر اتفاقی در ایران اعلام تحریم خواهد کرد و موضوع به برنامه هسته ایی یا موشکی یا مسائل منطقه ایی ختم نمیشود

وفور نفت شیل در تمام کشورهای جهان و آمریکا ، براحتی جبران نفت ایران را خواهد کرد،

آمریکا خود امروز بزرگترین تولید کننده نفت شده است و از طرفی دسترسی آمریکا و غرب به گزارشات حمل و نقل نفت و پول عملا کار دور زدن تحریم ها رو غیر ممکن کرده

دورانی سخت در پیش است و با سیستم فعلی ایران هرگز دوران وفور نعمت و پول سالهای گذشته تکرار نخواهد شد .
نتیجه اعتماد و قدم زدن با جان کری رادیدیم خوب اینم نتیجه اعتمادبه اتحادیه اروپا البته همه اینهاقابل پیش بینی بودویک بزرگ مردهمه این اتفاقات را پیش بینی کرده وهشدارداده بود خداوندنگهدارش باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
کاری که دکترظریف انجام داددفاع ازحق ایران بود نه اعتمادبه غرب اتفاقات وبیسیاستیای دولت قبل وحول دادند ایران به سمت تحریم وجنگ بادنیابهانه کافی برای این مشکلات بدست دشمنانمون داده بود.همون روزهاهم دکترظریف وهیئت همراه میکفتن ما اعتمادبه غرب نداریم اماباآنهاهم سرجنگ نداریم تابه حقوقمون احترام بزارن.انقدکه گفته شده اگربرجام نبودچ
ه وچه میشدکه تعجبم کسی بخادبگه چرااین کاربزرگ رودولت انجام داد .خدامیدونه اگرهمین برجام نبودحاصل فشارهاچی میشدوهمین اغتشاشات آیابه جنگ داخلی که مقصودصهیونیستهاس میانجامید یا نه.به هرحال حتی اگربرجام نقض هم بشه شرایط خیلی بهترازقبل برجام هس.فقط اگرانصافی باشه.وازین راحت طلبیاوکینه هادست برداریم واتحادواقعی توملت ونخبخان ایجادبشه والبته یکم مسولان مثل همون توانی که برابرجام گزاشتن برااقتصادمقاومتی وفرهنگمونم بزارن.اگر البته بزارنوبزاریم...
حال آنهایی که سرمایه های کشور را بازیچه های آمال و امیال سخیف خویش قرارداده اند نباید پاسخگو باشند که نیروگاهی به این عظمت در امارات تنها با 25 میلیارد و در طی 5 ساخته می شود در حالی که بوشهر را بدست روسها داده وبا سرمایه ملی این مردم فقیر حدود 20 سال زمان برده و حدود دهها میلیارد نیز هزینه در بر داشته آنهم با تکنولوژی ضعیف روس های خیانت پیشه!؟ در ثانی نمی بایست پاسخ دهند کره عقب مانده تر ازما چگونه به این سطح رسیده است؟
نیروگاه اتمی را 2012 شروع و در 2017 پایان دادند !
25 میلیارد دلار !
حالا ببینید روسیه چند سال ما را معطل کرد؟
و چقدر هزینه رو دست ما گذاشت !
گیر کار کچاست؟
امارات سال۲۰۱۲شروع به ساخت نیروگاه کرده الان تمام شده کسی هم چیزی نمیگه از روسیه گرفته تا آمریکا البته تولید انرژی برق برای امارات بهانه است و هدفشان ساخت بمب اتم است تا به خیال واهی خودشان با ایران مقابله کنند
ولی کشور ما حداقل ۵۰ ساله که درگیر ساخت نیروگاه اتمی بوشهر است و هر سال هم برای عدم بهره برداری آن بهانه جور میشود
راستی چرا کشورهای عربی دوست ایراییل و امریکا هستند و ما فارسها دشمن امریکا و اسراییل
حتی فلسطینی ها با اسراییلی ها مسابقه می دهند......
موشکهای نابود کننده اسراییل وآمریکا قبل از نابودی اونها اقتصاد مارو نابود میکنن...
خلع سلاح کامل. بعدشم حمله.......... این مدعیان میهن دوستی و کوروش و داریوش و حمله عرب کجان؟؟ بیدار شدید؟
این برجام چه دستاوردی برای مردم ایران داشته که حالا بخواهیم باج بیشتری به آمریکا بدهیم. بهترین راه خروج سریع از برجام و فزایش توان هسته ای است تا با موضغع قدرت در مقابل غربیها ایستاد
40 سال داریم یه راکتور بوشهر رو می سازیم! آمریکایی ها 4 ساله 4 تا راکتور برا امارت ساختند!!! واقعا تاسف باید بخوریم
تحریم اروپا مبارک باد
اتمام ساخت نخستین رآکتور اتمی امارات.
این نشانه هوش و ذکاوت و کاردانی رهبران این کشور مینیاتوری است که بدون هیچ جار و جنجالی و بطور محترمانه و ظرف مدتی کمتر از یک هفتم زمان و بالغ بر هفت برابر ظرفیت تولید برق نیروگاه بوشهر به انجام رساندند و باعث نابودی اقتصاد و به خطر انداختن کشورشان هم نشدند.
ببین کی شروع کردن به ساختنش و کی تموم شده اون وقت یه نیروگاه بوشهر چه به سر ما آوردن.
سوال ما از آقای روحانی واصلاح طلبان این است آیاالان هم چرخ سانتریفیوژهامیچرخدوهم چرخ اقتصاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
وسوال مهمتراینکه آیاهنوزهم فکرمیکنیدسایه جنگ راازسرایران دورکرده اید؟
امارات نیروگاه هسته ای زده چطور کسی باهاش کار نداره
امارات دنبال عربستان افتاده وقوانینش را مشابه عربستان کرده و تکس ۵%رو هردو راه اندازی کردند تا خرج و برج جنگ یمن دربیاد.ایرانیان مقیم امارات حساباشونو بکشند وبفرستند ایران یاجای دیگه...ایرانی دشمن امارات است ما باانها غیرمستقیم در یمن وسوریه درجنگیم.توریستم کم شده.کشوریکه به دنبال جنگ برود و خط ونشان بکشد توریست وتجارت را ازدست میدهد.وزیرخارجه امارات ونوچه اش انور قرقاش وریس پلیس اسبق ضاحی خلفان اخراج وزندانی کردن ایرانیان رو استارت زدند.در امارات سرمایه گذاری نکنیدمسافرت نروید.بروید ترکیه گرجستان ارمنستان صربستان بروید اروپا.پولتونو به عربها ندیدتا زندانیتون بکنندوبه ایرانی شیعی رافضی ومجوس بگویند.امارات دیگر برای ایرانیان تمام است همان عربستان است.مراقب باشندهموطنان.
ب
ی
چ
ا
ر
ه
ب
و
ر
س
جای تاسفه که ما هم پیاز و خوردیم و هم چوبمان زدند و هم پولمان هدر شد .
واقعا این خسارات مالی و جانی و حیثیتی ناشی از درگیری خودخواسته با دنیا که منجر به تحریم و هدر رفتن ثروتمان و عقب افتادن از قافله است را چه کسی پاسخگو خواهد بود ؟
ایا به غیر از نوشیدن جام زهر در زمانی که دیگر چیزی نداریم حضرات را خوشحال میکند ؟
امارات راکتور استانداردش و اسلحه های پیشرفته اش را گرفت و ما هنوز در حال چرخیدن به دور خود هستیم .....
درهمیشه روی یک پاشنه نمیچرخد دست بالای دست زیاداست ای کاش اندکی هم به رفاه 80درصد ملت فکر میکردند اگر ملت ناراضی باشند موشک کارسازنیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
رفاه بدون امنیت امکان ندارد
پیش بسوی دلار۶ و ۷ هزارتومانی
امارات داره کجامیره واویلا
چند سال طول کشید یک راکتور تو بوشهر راه بندازند اماراتی ها بی سروصدا سریع واسشون راکتور رو هم راه اندازی کنند......
کره جنوبی در عرض فقط ۵ سال ۴ نیروگاه به ترتیب با پیشرفت ۱۰۰، ۹۲، ۸۱ و ۶۶ درصد برای امارات ساخته. اونوقت روسیه فقط ساخت یک نیروگاه بوشهر اونم با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات رو ۱۶ سال طولش داده که فعلاً هم فقط ۷۵۰ مگاوات برق تولید میکنه.
این حق ایرانه که هر موشکی میخواهد بسازد و به هر کسی که بخواهد بفروشد.
آمریکا بدنبال خارج کردن ایران از بازار نفت بدلیل تولید نفت شیل توسط خودش و محدودیت سقففروش جهانی نفت است. بنابراین نباید منتظر پایان تحریم آمریکا در هیچ زمانی پس از این بود. بی کفایتی و عرم آمریکا ما را به درد ونزویلا مبتلا خواهد کرد.
ما 40 سال پیش شروع کردیم به ساخت نیروگاه اتمی آنموقع امارات برق هم بزور داشت
تنها راه پایان به تحریمها داشتن بمب اتمی و موشکهای قاره پیماست و دقتی قدرت داشتی کافیه مقابل تحریمها تنگه خلیج فارس؟بسته بشه. اوندقت امریکا و اروپا به زانو در میان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل