بازدید 13659
رکوردی که ارزش ثبت در کتاب رکورد‌ها را دارد؛

اقدام فوری استانداری برای بازگشایی یک گیشه دریافت پول در ۷۲ ساعت! مدیرکل شکار و صید محیط زیست: کاسیت فاقد استانداردهای لازم برای بازگشایی است + توضیحات استانداری لرستان

میل شدید مسئولان استانی به کسب درآمد از مسافران نوروزی تا جایی پیش رفته است که در این مسیر حیات و ممات گونه های ارزشمند و نادر جانوری نادیده گرفته می شود. اصرار بر بازگشایی یک باغ وحش غیر استاندارد در استان لرستان آن هم در حالی که مدیران ارشد سازمان محیط زیست بر لزوم پلمپ آن تأکید می کنند را باید از این دست اقدامات قلمداد کرد.
کد خبر: ۷۸۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 29 March 2018
میل شدید مسئولان استانی به کسب درآمد از مسافران نوروزی تا جایی پیش رفته است که در این مسیر حیات و ممات گونه های ارزشمند و نادر جانوری نادیده گرفته می شود. اصرار بر بازگشایی یک باغ وحش غیر استاندارد در استان لرستان آن هم در حالی که مدیران ارشد سازمان محیط زیست بر لزوم پلمپ آن تأکید می کنند را باید از این دست اقدامات قلمداد کرد.
 
به گزارش «تابناک»، استانداری لرستان با سرعت عملی مثال زدنی یک گیشه پول مسدود شده در مرکز استان را در اقدامی غیرقانونی بازگشایی کرد؛ اقدامی بسیار سریع که بعید است مشابه آن در نوروز رقم خورده باشد!

 باغ وحش بدنام «کاسیت» که چند روز پیش با دستور سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان و به دلیل غیراستاندارد بودن تعطیل شده بود، در نتیجه پیگیری ویژه و خاص استانداری لرستان، بی هیچ گونه تغییری بازگشایی شد تا مشخص شود که چرا پیشتر تعطیل نشده بود.

اقدام فوری استانداری برای بازگشایی یک گیشه دریافت پول در ۷۲ ساعت!رضا آریایی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اعلام این خبر به مهر گفت: باغ وحش «کاسیت» باز است و مشکل خاصی ندارد؛ پیش از این حیوان‌ها باهم درگیر شده بودند و یکی از آن‌ها دچار جراحت شده بود، که قفس آن‌ها جدا شده و قرنطینه شده‌اند و تحت درمان قرار گرفتند. شهرداری محوطه باغ وحش را نظافت کرده است و در حال حاضر این باغ وحش فعال است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پس از تعطیلات نوروز به صورت کامل در مورد کاسیت تصمیم گیری می‌شود، افزود: شورای شهر خرم آباد زیر بار مسئولیت باغ وحش نرفته، اما اداره کل دامپزشکی لرستان اعلام کرده که می‌تواند باغ وحش را به بخش خصوصی واگذار کند و فرد متقاضی این موضوع را نیز دارد.

آریایی که ظاهرا نه درباره جایگاهش، نه درباره ضوابط و شرایط استاندارد باغ وحش و نه حتی اصول واگذاری اطلاع چندانی ندارد، اما اصرار شدیدی به دایر بودن این مجموعه داشته و دارد، واگذاری کاسیت را موجب اشتغال زایی و رسیدگی به حیوانات می‌خواند، اما توضیح نمی‌دهد که چرا به رغم غیراستاندارد بودن این باغ وحش و دستور سازمان حفاظت محیط زیست برای تعطیلی آن در یکسال اخیر واگذاری آن در دستور کارشان قرار نگرفته است!

ابهامی که با توجه به دستور استانداری برای شکستن پلمب این باغ وحش با چاشنی تاکید بر دعوای دو حیوان در یک قفس و نظافت آن توسط شهرداری، پررنگ‌تر می‌شود؛ گویی جز گیشه این باغ وحش هیچ چیز برای مدیران این استان مهم نیست، حتی قوانین و مقررات و دستوری که سازمان حفاظت محیط زیست برای بستن کاسیت صادر کرده است.
 
اقدام فوری استانداری برای بازگشایی یک گیشه دریافت پول در ۷۲ ساعت!
 
 در رابطه با آخرین تغییر و تحولات و نیز شرایط باغ وحش کاسیت، علی تیموری مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست به خبرنگار «تابناک»، گفت:  سیاست سازمان محیط زیست در رابطه با باغ وحش ها و مراکز نگهداری گونه های جانوری مشخص است و این سیاست ها در قالب دستور العمل به همه استان ها ابلاغ شده است و استان ها باید بر اساس این دستور العمل ها عمل کنند.
 
تیموری  افزود: در رابطه با باغ وحش کاسیت در استان لرستان، بر اساس آخرین گزارش ها قرار بر این بود که مسئولان استانی زیر نظر اداره کل محیط زیست استان این مجموعه را با استانداردهای موجود همسان کنند و تأکید ما هم این بود که اگر این روال رخ ندهد، قطعاً سازمان محیط زیست با آن مقابله کند.
 
وی افزود: به مدیریت باغ وحش کاسیت مثل سایر باغ وحش های کشور فرصت داده شد که استانداردها را فراهم کند ولی اینکه مدیرکل محیط زیست استان اقدام به پلمپ این مجموعه کرد، خود گواهی است بر این موضوع که مدیریت این مجموعه  نتوانست خود را به استانداردها نزدیک کنند.
 
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست ادامه داد: در سال های گذشته و بر اساس سخت گیری های به عمل آمده بسیاری از باغ وحش ها تغییر کردند و ارتقا یافتند ولی در برخی موارد مثل کاسیت قدمی در این مسیر بر داشته نمی شود و این باغ وحش نتوانسته است استانداردهای لازم را به دست آورد.
 
تیموری در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما تأکید می کنیم اگر صاحب باغ وحش سهل انگاری کرده و چارچوب را رعایت نکرده است باید باغ وحش تعطیل شود و گونه های جانوری آن به باغ وحش های مجاز واگذار شود چون شرایط موجود خسارت سنگینی را به این حیوانات نادر وارد می شود.
 
وی در مورد میزان استقلال سازمان در اجرای این سیاست ها و موانعی که در پیش است، گفت: خوشبختانه در اکثر استان ها از سال 92 به بعد نزدیک به 77 مراکز نگهداری باغ وحش و باغ پرندگان که فاقد هر گونه مجوز از سازمان محیط زیست بودند، توانستند خود را به دستور العمل های سازمان نزدیک کنند و مجوزهای لازم را بگیرند و جز یکی دو مورد مابقی مشکل چندانی ندارند.
 
تیموری ادامه داد: ما از سال 97 به صورت آنلاین باغ وحش ها را پایش می کنیم و بر اساس ماده 7 قانون شکار صید و ماده 8 قانون که نظارت بر هر گونه خرید، فروش، شکار، صید و... گونه های بومی و غیر بومی را در اختیار سازمان محیط زیست قرار داده است، ما بدون هیچگونه ملاحظه با نمونه های تخلف برخورد خواهیم کرد.
 
تیموری همچنین در مورد علت اصرار استاندار لرستان بر بازگشایی باغ وحش کاسیت، گفت: این موضوع را باید از خودشان پرسید، چیزی که من می توانم بگویم این است که هر باغ وحشی که بر اساس دستور العمل ها پیش نرفته است و مجوزهای لازم را اخذ نکرده باید پلمپ شود.
 
توضیحات روابط عمومی استانداری لرستان 
 
در پی درج خبر فوق، روابط عمومی استانداری لرستان توضیحاتی را در اختیار «تابناک»، قرار داد که وفق قانون عیناً منتشر می شود.

سردبیر محترم خبرگزاری تابناک
با تبریک ایام عید سعید نوروز و آرزوی سعادت و خوشبختی برای شما و تحریریه آن رسانه وزین ، پیرو انتشار گزارشی تحت عنوان«اقدام فوری استانداری برای بازگشایی یک گیشه دریافت پول در ۷۲ ساعت! مدیرکل شکار و صید محیط زیست: کاسیت فاقد استانداردهای لازم برای بازگشایی است» در تاریخ نهم فروردین 1397 بر روی خروجی آن سایت، ارائه توضیحات زیر ضروری است.

خواهشمند است نسبت به انعکاس آن دستور مساعد مبذول فرمائید.

استان لرستان مفتخر است؛ سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از اقصی نقاط کشور و دیگر کشورهای جهان است که جهت دیدار از جاذبه های طبیعی و تاریخی لرستان به این استان سفر می کنند.
در کنار دستگاههای دولتی متولی و مسول امر گردشگری و نهادهای عمومی مانند شهرداری ها، بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه گردشگری نیز در ارائه خدمات بهینه به گردشگران و بالا بردن سهم استان از سرانه گردشگری کشور نقش بسزایی دارند.

در این میان استانداری لرستان و شخص استاندار توجه ویژه ای به لزوم پذیرایی مناسب و تدارک امکانات لازم برای گردشکران و همچنین سرمایه گذاری مناسب در حوزه گردشگری دارند.

مشخصا در مورد باغ وحش کاسیت که در گزارش تابناک بدان پرداخته شده است، ذکر این نکته ضروری است که تیتر انتخابی و بخشی از محتوای گزارش فاقد عنصر انصاف و صحت است؛ چراکه این باغ وحش از بدو تاسیس تا کنون از هیچ گردشگری هزینه ای دریافت نکرده و نمی کند و صرفا بدلیل بالا بردن جاذبه های گردشگری استان به فعالیت خود ادامه داده است. لذا خواهشمند است در انتخاب سوژه های مربوطه و ایراد اتهامی همچمون «بازگشایی گیشه دریافت پول» دقت لازم را به عمل آورید.

اما درباره دلیل تعطیلی و شروع به کار مجدد این باغ وحش واقعیت موضوع به شرح زیر به مخاطبان آن رسانه ارائه می شود :

بر اساس دستورالعمل صادره از سوی سازمان محیط زیست ، ادامه فعالیت باغ وحش کاسیت به صدور پروانه بهداشتی از سوی اداره کل دامپزشکی استان منوط شده بود که به دلیل عدم صدور پروانه ، نهایتا در تاریخ پنجم فروردین سال جاری باغ وحش تعطیل گردید .

با توجه به درخواست های مکرر مراجعه کنندگان به باغ وحش و حضور بی سابقه گردشگران برای انجام بازدید از محل ، سرپرست محترم معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به جهت اهمیت به بالا بودن جاذبه های گردشگری استان و مراجعات بی سابقه گردشگران به باغ وحش ضمن برگزاری جلسه ای با مدیرکل محیط زیست استان و کارشناسان این اداره کل در اداره کل دامپزشکی استان موضوع را پیگیری و بعد از اعلام اداره کل دامپزشکی استان مبنی براینکه هیچ کدام از جانوران باغ وحش مشکل بهداشتی نداشته و اداره دامپزشکی استان نیز بعد از تعطیلات نسبت به صدور پروانه بهداشت برای وحوش باغ وحش اقدام خواهد کرد ، در حضور مسولان امر و طی صورتجلسه پیوست که به امضای همه حاضرین در جلسه نیز رسیده است ( ضمیمه پیوست ) مقرر کرد تا نسبت به راه اندازی مجدد باغ وحش در ایام تعطیلات نوروز اقدامات لازم صورت گیرد و سپس مجوزهای بعدی بعد از تعطیلات نوروزی صادر گردد .

در انتها انتظار دارد رسانه ها با هدف اعتماد سازی در مخاطبین و جلوگیری از انتشار تکذیبیه که صرفا وجاهت یک رسانه را زیر علامت سوال خواهد برد قبل از نشر و انتشار یک مطلب سراسر کذب به دریافت اظهارنظر از مقامات و مسولان استانی مربوط نیز اقدام نمایند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۹
چرا یک طرفه به قاضی می روید؟!
اگر تعطیل باشد هیچ وقت درست نخواهد شد. مردم نیاز به تفریح دارند. چطور در بحث کنسرت سینه چاکانه اماکن نا امن را مناسب می دانید؟!
اینجا که یک تفریح بدون گناه است را مخالفت می کنید؟!!!
کسب درآمد هم که باشد بازهم ارزشمند است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
دربند کردن حیوانات که تفریح نیست
حمایت از حقوق حیوانات امری انسانی و ضروری است.
اما ایا بستن باغ وحش در ایام نوروز مساله را حل خواهد کرد؟
ایا درصورت قطع درآمد باغ وحش، حقوق حیوانات تامین خواهد شد؟
ایا مدیر باغ وحش پولی برای تغذیه آنها خواهد داشت؟

به نظرم در کنار فشارهای اجتماعی برای حل این مساله، باید راهکارهای صحیح نیز در نظر گرفته شود.
والا برخوردهای احساسی نه تنها مساله ای را حل نخواهدکرد، بلکه به پیچیده تر شدن اوضاع کمک می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
در بند کردن حیوانات چه ربطی به حقوق حیوانات دارد
اینقدر دیگه مملکت بی قانون شده که این دست اخبار جای هیچ تعجبی نداره هیچ؛ چندان واکنشی هم حتی از سوی مردم دیگه نخواهیم دید.

و این یک مرحله بسیار خطرناک برای بعضی ها و یک اغاز خوشایند برای برخی دیگر است
کتاب زیبای سیاه نوشته ی آنا سول سال که در سال ۱۸۷۷برای اولین بار چاپ شده رو به همه توصیه میکنم.
بعد از خواندن این کتاب دید شما نسبت به همه ی حیوانات تغییر خواهد کرد.بهتره از کودکی به فرزندانمان آموزش بدیم تا در بزرگسالی نسل بهتری داشته باشیم.
خوبه که پدر و مادر ها این کتاب را برای بچه هایشان بگیرند و معلمان به دانش آموزانشان توصیه کنند .
متاسفانه ما چیزهایی که دوست داریم حق آزادی و حقوق طبیعی اونا رو ازشون میگیریم.
فساد شده ارزش .دزدی نهادینه شده.لطفا از خبرهایی بگویید جدید باشند .اگر در المپیک رشته فساد یا ریا کاری یا دست اندازی با حیله گنجانده شود تا چند نسل ایران بی رغیب مدالها را کسب کند چه بسی برخی به تنهایی چند مدال بگیرند
تابناک محترم یکبار هم که شده یک خبر خوب وخوش بده تا ایرانی ها خوشحال بشوند. این رفتار مسئولین که با کشور مون دارند و مردم را هم به حساب نمیاورند......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
مگه هست که بزاره اینجا سوئیس نیست که
رنگ رخساره خبر می دهد از سرّ درون... این جناب مدیر از چهره ی مبارکشون مشخصه که چقدر درایت دارند...
استانداز به فکر گرفتن پوله
حالا استاندارد باشه یا نباشه
حیوانات مریض باسند یا نباشند
بیماری عفونتی و واگیر دار برای مردم بازدید کننده داره یا نداره......مهم پوله
جالبه که جلو جلو پیمانکار شخصی بدون مزایده و مناقصه هم وجود داره...اینست مدیریت پولی
باباجون کی میخواین بفهمید که مدیرا خرج دارن سفره هم پهنه
بعضیها به پول میگن: الهی من بمیرم ، تو بمونی!
چرا درباره دیدنی های لرستان مطلب تیتر یک نمی نویسید؟
آب لرستان را بردید چرا حرفی نزدید؟
دولت عزیز چرا از این عراقیها که با خودروهای پرمصرف. وارد ایران میشوند وبنزین. 1000 تومانی یارانه ای مصرف میکنند. حداقل 150 دلار. عوارض نمیگیرد تا خرج. جادها شود؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اطفا منتشر نمایید
۱ موضوع در آمدزایی در کشور یک فرهنگ شده است. همه در فکر درآمد زایی هستند. از موسسات دولتی گرفته و حقوق بگیران تا همه
۲ مسئله اشتغال و شغل موضوع اول کشور می باشد که فقط در حد شعار مانده است.
۳ شرکت های خصوصی باید کار داشته باشند تا کارکان خود را حفظ کنند. اما کار کجا است باید اگر تبانی و رانت نباشد در مناقصه شرکت کنند تا اگر بخت یارشان بود بتوانند برای پرداخت هزینه های جاری و چرخاندن کارگران و پرداخت حق بیمه آنها زیر قیمت تعرفه کار کنند.
۳ دانشگاه ها باید کار تحقیقی ملموس انجام دهند که بخش خصوصی امکان اجرای آن را ندارند.
۴ دانشگاه ها غیر پزشکی عموما طرح هایی را با هدف درآمد زایی با زمینه چینی های لازم و از خلع موجود استفاده می کنند و ده ها میایارد به اصطلاح طرح از وزارتخانه ها می گیرند که در حیطه شرکت های مشاوره ای است. و از این ها به اصطلاح مقاله کزایی هم در می آورند تا حلال باشد.
۵ این دولت باعث تعطیلی بخش خصوصی و چاق شدن رانت دولتی و دانشگاهی شده و علاوه بر حقوق و امکانات دولتی کار شرکت خصوصی را نیز تخته کرده و بر بیکاری می افزاید
اقای مسئول بجای تعجیل در کسب درآمد باید مشکلات و فجایع عمل شده در این باغ وحش غیر حیوانی و غیر انسانی رو حل کنه و بیشتر از این پا روی رگ صبوری مردم نگذاره. اگر گوزنی نادر که حامله بوده به آن شکل تلف میشد غوغا به پا میشد اما اقایان و طرفدارانشان دنبال حرص و طمع مال هستند. این چه پول شیرینی شده که باید حیات وحش در حال انقراض ایران و لرستان باید تاوان آنرا بدهد.
تابناک عزیز برخی میلیاردها دلار از کشور را هر سال صرف اموری میکنند که ربطی به سرنوشت ملت ندارد از انها چرا نمینویسی
اينكه حيووني رو توي قيس يبزاريم كه مردم برن و ببينن واقعا ظلمه.
اين حيوون بايد در محدوده اَي ازاد باشه و مردم رو توي ماشين هاي مخصوص بچرخونن تا اينارو ببينن.
اين باغ وحش ها ( اسمش باغه البته) حكم سلول انفرادي براي آدم بيگناه رو داره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی