بازدید 7642
۵
بر پایه نظرسنجی «تابناک» مشخص شد

رسول خادم و علی کریمی خبرسازترین چهره‌های ورزشی سال از نگاه مخاطبان تابناک

سایت تابناک در نظرسنجی که طی آن از مخاطبان خود نظر شرکت کنندگان درباره خبرسازترین چهره ورزشی سال ۹۶ را جویا شد ۵ گزینه علی کریمی، رسول خادم، کیمیا علیزاده، علیرضا کریمی و کارلوس کی‌روش را به دلایل اتفاقاتی که به واسطه آنها در متن و حاشیه ورزش در سال گذشته روی داده بود، در معرض انتخاب آن‌ها قرار داد.
کد خبر: ۷۸۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 28 March 2018

سال ۹۶ با همه تلخی‌ها و شیرینی هایش سپری شد و اکنون در اولین روز‌های ۹۷ قرار داریم. سایت تابناک در واپسین روز‌های سال گذشته طی چندین نظرسنجی، نظرات مخاطبان خود را درباره موضوعاتی مختلف از جمله تلخ‌ترین و شیرین‌ترین حوادث و اتفاقات سال ۹۶، خبرسازترین شخصیت‌های سیاسی داخلی و خارجی، فرهنگی و ورزشی و نیز مهمترین نگرانی آن‌ها در ابتدای سال ۹۷ جویا شد؛ که در چند خبر نتایج و حاشیه نوشتی بر آن‌ها منتشر می‌شود.

به گزارش «تابناک» در سالی که گذشت، عرصه ورزش نیز همچون عرصه‌های سیاست، فرهنگ و هنر و بین الملل عرصه‌ای پر از خبر و جنجال‌هایی بود که بعضا مختص خود این عرصه است. فوتبال و کشتی با توجه به پایگاه مردمی وسیعی که در ایران دارند و به خاطر حساسیت‌های اجتماعی بر روی این دو ورزش نسبت به شایر حوزه‌ها خبرسازتر بودند. از سرمربی تیم ملی ایران گرفته تا ستاره سابق تیم ملی فوتبال، از رئیس فدارسیونی که در اواخر سال استعفا کرد تا کشتی گیری که به خاطر عدم حضور در مقابل کشتی گیر اسرائیلی قید مدالی ارزشمند را زد. در این میان نام یک ورزشکار زن نیز به چشم می‌خورد تکواندوکار جوانی که درخشش بی سابقه‌ای در المپیک داشت و مدت‌ها میهمان ویژه برنامه‌های ورزشی و غیر ورزشی در سالن‌ها و شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی بود.

سال گذشته تیم ملی ایران برای دوم بار پیاپی به سرمربی گری کارلوس کیروش پرتغالی توانست به جام جهانی صعود کرده و این بار در روسیه توان خود را به رخ بقیه تیم‌های ملی بکشد. کیروش اگرچه در سال‌های گذشته از حاشیه امن تری در مقابل انتقادات تند رسانه‌ها و کارشناسان فوتبال برخوردار بوده است در سال ۹۶ برای چند بار مورد انتقاد صریح برخی ستاره‌های فوتبال از جمله علی کریمی مواجه شد. اظهارات جنجالی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حواشی زیادی را به همراه داشت.

کیروش علی رغم قرار گرفتن ایران در گروهی سخت در بازی‌های جام جهانی با اعتماد به نفس می‌گوید:تیم ما بازیکنان بزرگی دارد و در مرحله انتخابی تا بازی آخر گل نخوردیم. بازی با مراکش سخت خواهد بود. ما با تیم‌های سختی هم‌گروه شدیم، اما باید ببنیم چه می‌شود. ما تیمی معرفی کردیم که بازیکنانش فوق‌العاده‌ای بودند، تیمی که بازیکنانش تعهد خیلی بالایی دارند.

او همچنین در قسمت جنجالی برنامه نود در پاسخ به اظهارات علی کریمی نسبت به او در پیامکی نوشت: «هیچ تردیدی وجود ندارد، شما استعداد را می‌توانید بخرید، اما کاراکتر را نمی‌توانید بخرید. من در زمان مناسب پاسخ این حرف‌ها، اتهامات دروغ و بزدلانه را می‌دهم. این فرد دارد توهین می‌کند به تمام آن ۱۲۴ بازی که در تیم ملی بوده است و همبازی هایش.» علی کریمی هم در پاسخ گفت: «من اگر بزدل بودم حتما الان اینجا نبودم. ایشان چرا اینجا نمی‌آیند الان و جواب نمی‌دهند؟ من که حرفی نمی‌زنم که عجیب باشد. آقای ساکت می‌خواهی من ایمیلی که برای مدرک سباستین به شما زده شده است را بفرستم؟ کارلوس کی روش فقط از این ماجرا دلخور است. بعد از حرف‌های من سباستین را فرستادند به یک دوره مربیگری و آنجا یک مدرک برایش گرفته اند که الان بگویند مربی بدنساز است». به هر حال علی کریمی و کیروش هر دو از چهره‌های خبرساز ورزشی سال گذشته محسوب می‌شدند.

رسول خادم ریاست فدراسیون کشتی در ماه‌های انتهایی سال گذشته، با اعلام اینکه «حتما ناتوان‌تر از آن هستم که "باری" از دوش کشتی بردارم، ولی نمی‌توانم به کشتی "دروغ" بگویم.» از سمتِ خود استعفا داد. استعفای او و بیانیه‌هایی که پس از آن منتشر کرد برای چند روز در صدر اخبار ورزشی و غیرورزشی قرار گرفت و واکنش‌های وسیعی نیز به همراه داشت.
خادم در یکی از بیانیه هایش در رابطه با ماجرای علیرضا کریمی کشتی گیری که به خاطر باختن برای اینکه مقابل کشتی گیر اسرائیلی حاظر نشود نوشته بود: تمام سخن من به عزیزانی که نام «رژیم صهیونیستی» آن‌ها را بیاد خط قرمز نظام سیاسی می‌اندازد این است که، اگر به آنچه می‌گویید به عنوان یک اصل در مواضع نظام سیاسی کشور اعتقاد دارید، به شهید مصطفی چمران و سردار قاسم سلیمانی تاسی نمایید، سلاح بردارید و پیشاپیش ورزشکاران ملی پوش حرکت کنید. نه اینکه قهرمانان ملی را سپر بلای خود قرار دهید.
خادم در بخش دیگری از این بیانیه نیز نوشته بود: حال ما قهرمان ملی را منفعلانه و مظلومانه جلو می‌فرستیم، بدون هیچ حمایت دیپلماتیکی. بعد مجبور می‌شویم برخلاف ادعایمان از ورزشکار بخواهیم پیش از مواجه با رژیم صهیونیستی، ببازد و یا مریض شود.

دیگر گزینه چهره خبرساز ورزش در سال ۹۶ علیرضا کریمی بود که درمسابقات امید‌های جهان ۲۰۱۷ در دور اول با جبرئیلوف از روسیه کشتی گرفت و در حالی که سه بر دو از حریف پیش بود با دستور مربیان که به او گفتند علیرضا باید ببازی ابتدا خاک شد و بعد از چند فیتیله با امتیاز عالی به حریف باخت. علت شکست علی کریمی عدم رویارویی با حریف اسرائیلی در دور بعد بود، چون در صورت کشتی نگرفتن با حریف اسرائیلی اتحادیه جهانی کشتی تیم ایران را جریمه می‌کرد. پس از این اتفاق کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های وسیعی به خواست مربی این کشتی گیر و نیز تصمیم او به باخت نشان دادند. از علیرضا کریمی بار‌ها به خاطر این تصمیم مورد تمجید مقامات قرار گرفت. رهبر معظم انقلاب در دیدار با او با تحسین این اقدام کریمی، آن را از سنخ کار پهلوانان نامداری همچون پوریای، ولی دانست و فرمود: من از اینکه نشان دادید جوانی از جوان‌های ما حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند پا بر روی نفس خود بگذارد و از حق قطعی و قهرمانی مسلم صرف‌نظر کند، واقعاً احساس عزت کردم.

بعد‌ها به همین دلیل فدارسیون جهانی کشتی وی را به مدت شش ماه از مسابقات جهانی محروم کرد مربی وی به مدت دوسال از حضور در مسابقات جهانی محروم شد. همچنین رئیس فدارسیون کشتی ایران رسول خادم از عدم صداقت کارگزاران ورزش و سیاستمداران جهت عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی انتقاد کرد.

در تیرماه سال گذشته کیمیا علیزاده در دیدار پایانی برای کسب اولین مدال طلای تاریخ تکواندوی بانوان ایران در مسابقات جهانی در حالی که به نظر می‌رسید با مصدومیت روبه‌رو شده است رو در روی روس گباگبی از ساحل عاج قرار گرفت و با نتیجه ۱۹ بر ۹ شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. او همچنین برنده مدال برنز تکواندو المپیک ۲۰۱۶ برزیل بود. کیمیا علیزاده در سال گذشته مدتی پس از درخشش در عین مصدومیت و بازگشت به ایران دچار بیماری‌ای نادر شد که که برای مدت‌ها موضوع مورد توجه افکار عمومی و رسانه بود. پزشک کیمیا علیزاده درباره آخرین وضعیت او بعد از بازگشت از مسابقات جهانی کره جنوبی، گفته بودعلیزاده دچار نوعی سندرم (گیلن باره) است که به نوعی سیستم عصبی و عضلات محیطی وی را درگیر می‌کند و سبب عدم تعادل و فلجی موقت می‌شود.

 رسول خادم و علی کریمی خبرسازترین چهره‌های ورزشی سال از نگاه مخاطبان تابناک

سایت تابناک در نظرسنجی که طی آن از مخاطبان خود نظر شرکت کنندگان درباره خبرسازترین چهره ورزشی سال ۹۶ را جویا شد ۵ گزینه علی کریمی، رسول خادم، کیمیا علیزاده، علیرضا کریمی را کارلوس کی‌روش در معرض انتخاب آن‌ها قرار داد.
در این نظرسنجی ۱۴۲۴۲ تن از مخاطبان تابناک شرکت کردند و رسول خادم را با ۳۹.۵۲ درصد آرا به عنوان خبرسازترین چهره ورزشی سال برگزیدند.

علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در این نظرسنجی آرای ۳۰.۲۶ % را به خود اختصاص داد و از نگاه شرکت کنندگان دومین چهره خبرساز ورزشی طی سال گذشته انتخاب شد.

کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی ایران که هدایت تیم ملی ایران در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ را در سال گذشته به عهده داشت و به خاطر اظهارنظر‌ها و نوع پاسخ‌هایی که در واکنش به برخی انتقاد‌ها ابراز می‌کرد توانست آرای ۱۵.۴۸ % را به خود جلب کرده و سومین چهره ورزشی خبرساز سال انتخاب شد.

علیرضا کریمی کشتی گیر و کیمیا علیزاده تکواندوکار هم علی رغم حضور پررنگ در مقاطعی از سال گذشته از نگاه تنها ۷.۶۵ % و ۷.۰۸ % مخاطبان شرکت کننده در این نظرسنجی به عنوان چهره ورزشی خبرساز سال انتخاب شدند.
با این حساب رسول خادم از دید حدود ۴۰ درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی تابناک خبرسازترین چهره ورزشی سال ۹۶ انتخاب شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
درود بر هردوی آنها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
علی کریمی یه هوچی همیشه طلبکاره که تمام هنرش دو تا دریبل همیشه بی نتبجه بود
همه ورزشکاران باید راه مسعود شجاعی را ادامه بدهند
دو ورزشکاری که خداوند بهشون عزت داده نه رانت و ژن و خوب و ....
خادم خیلی مرد است....در جو و شرایطی که همه جهت پاچه خواری رفتار می کنند حرف حق زد....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان