بازدید 11251
۲

فکر بکر یک قاضی برای «حمایت از کالای ایرانی»

فرد متهم در این پرونده از جنبه خصوصی جرم به پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم نیز به حبس محکوم شده بود. جنبه خصوصی جرم و محکومیت ناشی از آن که بر جای خود باقی است، اما با تشخیص قاضی، محکومیت جنبه عمومی جرم این راننده با تشخیص قاضی، تبدیل شد.
کد خبر: ۷۸۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ 27 March 2018

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه بیست و هفتم اسفندماه

در حالی که برخی مسئولان می‌کوشند با چاپ و نصب بنر، حمایت‌شان از شعار سال را نشان دهند و یک قاضی راه متفاوتی در پیش گرفت.

به گزارش «تابناک»، یکی از قضات دادگستری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، محکومیت حبس مقصر حادثه رانندگی در این شهرستان را به تبلیغ کالای ایرانی تبدیل کرد. اقدامی در راستای شعاری که رهبری برای سال ۹۷ انتخاب و اعلام کرد.

آن گونه که خبر می‌رسد، فرد متهم در این پرونده از جنبه خصوصی جرم به پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم نیز به حبس محکوم شده بود. جنبه خصوصی جرم و محکومیت ناشی از آن که بر جای خود باقی است، اما با تشخیص قاضی، محکومیت جنبه عمومی جرم این راننده با توجه به اینکه وی سابقه کیفری نداشته و با تشخیص قاضی، تبدیل شد.
 
فکر بکر یک قاضی برای «حمایت از کالای ایرانی»
حکم جایگزینی که بر اساس آن، این راننده مقصر می‌بایست با همکاری اتاق اصناف این شهرستان، استفاده از کالای ایرانی را تبلیغ کند. حکمی که به جای زندان برای این فرد در نظر گرفته شده و چگونگی اجرای آن را اتاق اصناف گندکاووس مشخص خواهد نمود.

اقدامی جالب توجه که یکی از فواید آن، ممانعت از حبس این فرد در زندان است. اتفاقی که تاثیرات منفی زیادی در سرنوشت زندانیان و خانواده هایشان دارد و از این رو، قضات می‌کوشند برخی محکومان به حبس را با تبدیل مجازات، هم تنبیه نموده و هم از جامعه و اطرافیانشان جدا نکنند.

امتیازی که در اختیار قضات قرار گرفته تا در صورتی که متهم حائز شرایط بود و قاضی تشخیص داد، با صدور حکم جایگزین مانع از زندانی شدن وی شوند و آن گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، قضات استان گلستان از جمله قضات پیش رو در این زمینه هستند و تنها در سال گذشته بیش از ۳ هزار و دویست حکم جایگزین صادر کردند.

رویه‌ای که بر اساس آن می‌توان امید داشت صدور حکم مشابه این قاضی برای الزام متهم به تبلیغ کالای ایرانی چه در شهرستان گنبدکاووس و دیگر نقاط استان گلستان و چه در دیگر نقاط کشورمان تکرار شود و در نتیجه آن، تولید کنندگان ایرانی منتفع شوند. تولید کنندگانی همه شعار امسال حمایت از محصولات ایشان است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲
دم هر چي قاضي فهميده است گرم
تا موقعی که نگاه انحصاری خالی کردن جیب مردم مطرح است و کیفیت مطرح نیست همان شعار خواهد بود و هیچ کس ایمنی و پولش را به بنجل ساز و بنجل فروش نخواهد داد و از طرفی جنس های خارجی کیفیت و قیمتش نیز مطرح است مردم بر اساس تعقل رفتارشان را شکل می دهند . قیمت و کیفیت جنس ایرانی فقط میتواند قدرت رقابتی باشد نه شعار و بخشنامه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل