بازدید 29897
هزار و صد و شصت و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

آیت‌الله مکارم: دولت و ملت باید حساب قم را از حساب شهرهای دیگر کشور جدا کنند/افراد شاغل در بیت رهبری اگر همسر دوم اختیار کنند، اخراج می‌شوند/مردم به پیام‌رسان‌های داخلی هیچ اعتمادی ندارند/هشدار محسن رضایی به آمریکایی‌ها

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: رفتارهای سیاسی احمدی‌نژاد کاملاً اشتباه است/افروغ: از لحاظ عدالت اجتماعی وضع خوبی نداریم/شاید بهتر بود به جای نخست‌وزیری ما ریاست‌جمهوری را حذف می‌کردیم/زیباکلام: اصولگرایان حلالم کنند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۸۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 27 March 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مردم به پیام‌رسان‌های داخلی هیچ اعتمادی ندارند
رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با بیان اینکه مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد ندارند، تاکید کرد که بهترین راه ممکن ایجاد فضای رقابتی در تمامی شقوق اطلاع‌رسانی، ایجاد بستر‌های نقد درون‌سرزمینی و پرهیز از نگاه امنیتی به فعالان و کنش‌گران سیاسی در فضای مجازی است. عبدالکریم حسین‌زاده با اشاره به اهمیت فضای مجازی و نقش پیام‌رسان‌های تلفن همراه در جامعه، اظهار داشت: وضعیت اینترنت ما در مقایسه با کشور‌های جهان در سرعت دانلود و آپلود در شرایط غیرقابل قبولی قرار دارد. این نماینده مجلس با بیان اینکه هنوز زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی نداریم، تاکید کرد: این یک واقعیت هرچند تلخ است، ولی مردم به پیام‌رسان‌های داخلی هیچ اعتمادی ندارند و این مسئله با یک نظرسنجی از مردم مشخص خواهد شد. /ایلنا
 

دولت و ملت باید حساب قم را از حساب شهرهای دیگر کشور جدا کنند
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار قم و جمعی از مسؤولان با اشاره به جایگاه ویژه شهر مقدس قم، بر لزوم توجه مسؤولان به این موقعیت تأکید کرد و افزود: دولت و ملت باید حساب قم را از حساب شهرهای دیگر کشور جدا کنند چرا که در این شهر مرقد مطهر فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران وجود دارد و مرکزی برای بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام است که اهل سنت نیز چنین حوزه‌ای با این گستردگی ندارند. آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دولت و ملت باید نگاهی ویژه به قم داشته باشند و حال و آینده قم را با این نگاه ببینند، اظهار کرد: شهر مقدس قم تنها برای ایرانیان نیست بلکه به عالم شیعه و اسلام تعلق دارد، اگر به قم توجه لازم شود در واقع خدمت به ایران و عالم شیعه و اسلام است.آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت به نتیجه رساندن پروژه فرودگاه قم ابراز کرد: متأسفانه هنوز بعضی از مسؤولان نمی‌دانند که اگر در قم فرودگاه معتبری تأسیس شود چه اندازه در وضع این شهر اثر می‌گذارد، قم با وجود فرودگاه مرکزیت بیشتری پیدا می‌کند و از همه دنیا می‌توانند در این شهر مقدس حضور پیدا کنند.

پیریایی:رفتارهای سیاسی احمدی‌نژاد کاملاً اشتباه است
کرم‌رضا پیریایی استاندار قم و همدان در دولت دهم و عضو هیئت رئیسه مجمع استانداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد و تخریب دستگاه قضایی، اظهار داشت: رفتارهای سیاسی احمدی‌نژاد کاملاً اشتباه است و نه فایده‌ای برای خودش و گروهکش دارد و نه منجر به نتیجه‌ای می‌شود. پیریایی ادامه داد: از جمعیت بزرگ همکاران دولت نهم و دهم در حال حاضر فقط چند نفر با ایشان مانده‌اند و مردم هم اقبالی به این رفتارها نشان نمی‌دهند. استاندار قم و همدان در دولت دهم با تأکید بر اینکه جمعیت‌نمایی کار دشواری نیست آن هم در میان مردم و مکان‌هایی که جمعیت به صورت طبیعی در آن حضور دارد یادآور شد: بساط کردن و استفاده از ترفند جمعیت‌نمایی کار آسانی است؛ به خصوص اینکه ‌آنها روش‌هایی را دنبال می‌کنند که مایه کنجکاوی می‌شوند مانند حرکت مضحک بست‌نشینی در حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی که واقعاً یک بدعت ناپسند است.
 
افروغ: از لحاظ عدالت اجتماعی وضع خوبی نداریم
عماد افروغ گفت: در نظرسنجی اخیر از مردم سؤال شده که چند درصدتان به اصلاح‌طلبان و چند درصدتان به اصولگرایان گرایش دارید؟ ۱۴.۷ درصد به اصلاح‌طلبان و ۱۱.۱ درصد اصولگرایان گرایش نشان داده‌اند، یعنی روی‌هم‌رفته ۲۵.۸ درصد. بر این اساس، بیش از ۷۴ درصد نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب هستند. افروغ تاکید کرد: می‌توان با این آمار گفت، منابع کشور بین دو گروه می‌چرخد که معرف و نمایانگر جامعه نیستند. در این شرایط مشخص است که اعتراض می‌کنند و حق هم دارند. افرادی که اعتراض کردند با نظام و انقلاب مسئله‌ای نداشتند و ندارند. فقط به خاطر فاصله گیری‌هایی که اتفاق افتاده، اعتراض دارند. وی اضافه کرد: اتفاقا رهبری هم گفتند و من نقل به مضمون می‌کنم که ما از لحاظ عدالت اجتماعی وضع خوبی نداریم و از پیشگاه ملت و خدا عذرخواهی کردند. در این شرایط دیگر کسی دایه مهربان‌تر از مادر نباشد. واقعیت نشان می‌دهد مردم ناراحتند و بسیاری از مسائل را متوجه می‌شوند. برای همین نباید به تصور خود به آن‌ها شکل بدهیم. /رویداد ۲۴
 
شاید بهتر بود به جای نخست‌وزیری ما ریاست‌جمهوری را حذف می‌کردیم
صفار هرندی: در کشوری که رئیس کل کشور رهبری است و اگر جایی که مردم دین‌شان، دنیای‌شان و همه چیزشان را بخواهند دست یک نفر بسپارند، آن نایب امام زمان(عج) است؛ پس وقتی ما رئیس ملت به این عنوان داریم، دوباره از مردم می‌خواهیم بیایند رأی بدهند تا یک رئیس ملت دیگر انتخاب کنند. من معتقدم این راه، راه غلطی است. ما رئیس دولت باید انتخاب کنیم، نه دومرتبه رئیس ملت. رئیس دولت، رئیس هیات وزیران است، ولی این چه رئیس هیات وزیرانی است که دو سال یک بار هم وزرایش نمی‌توانند با او ملاقات کنند و قرار بگذارند و مسائل‌شان را در میان بگذارند؟ خب معلوم است این دارد نقش رئیس ملت را بازی می‌کند تا رئیس دولت؛ ‌این مشکل ساختاری است و باید حلش کنیم. من اگر باشم، می‌گویم آن روز که خبرگان تصمیم گرفتند در بازنگری قانون اساسی نخست‌وزیر را حذف کنند، شاید درست‌تر بود که این رئیس‌جمهور را حذف می‌کردند، نخست‌وزیر را ما لازم داریم.

واکنش مقام ارشد سپاه به ادعای تکراری عربستان
معاون سیاسی سپاه پاسداران می‌گوید عربستان برای منحرف کردن افکار عمومی از جنایاتش در یمن، ادعای ایرانی بودن موشک‌های یمن را طرح کرده است. سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در واکنش به ادعای عربستان مبنی بر ایرانی بودن موشک‌های یمن، گفت: هدف اینگونه ادعا‌های عربستان منحرف کردن افکار عمومی از جنایاتی است که در یمن مرتکب می‌شوند. وی افزود: در حقیقت عربستانی‌ها طی دو سه سال گذشته با کمک آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی دیگر از دولت‌های مرتجع منطقه جنایات بزرگی را مرتکب شدند و ملت مظلوم یمن را مورد تجاوز قرار دادند؛ لذا برای اینکه افکار عمومی ملت‌های منطقه و جهان را از جنایاتشان منحرف کنند، ادعا‌هایی را مطرح می‌کنند که از جمله آن‌ها متهم کردن ایران به ارسال سلاح به ملت یمن و تقویت جنبش انصار الله از سوی ایران با ارسال سلاح است. همگان می‌دانند که راه‌های ارسال سلاح به یمن مسدود است و عربستان ملت مظلوم یمن را در محاصره کامل قرار داده، از سوی دیگر عربستان به دنبال آن است تا با طرح چنین ادعا‌هایی بر شکست‌های خود در یمن سرپوش بگذارد. سردار جوانی ادامه داد: از آنجایی که در ماجرای یمن یک ملت مورد تجاوز نظامی قرار گرفته، این ملت امروز دست به مقاومت زده و مسیری را در پیش گرفته که متکی بر جوانان و توانمندی‌های داخلی خودش است و بر این مبنا می‌تواند متجاوز را به شدت پشیمان کند و عربستان به شدت نگران چنین آینده‌ای است.

ادعای اینستاگرامی شیخ برای نیرو‌های سیاسی
ناطق نوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فرارسیدن سال نو را تبریک و شادباش می‌گویم و از خدای بزرگ کائنات و مدبر جهان هستی، خاضعانه می‌خواهم که مقارن با نوروز طبیعت، از سرلطف و شفقت، نوروز اخلاق عمومی، مودت بین ایرانیان و وحدت میان نیرو‌های سیاسی دلسوز کشور و نظام را مقدرمان گرداند.

هشدار محسن رضایی به آمریکایی‌ها
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، با انتشار سه پست متوالی صفحه‌ی توییتر خود را به روز رسانی کرد. وی در این توییت‌ها به گمانه‌زنی‌های برخی در خصوص افزایش احتمال حمله‌ی نظامی آمریکا به ایران پس از انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد. رضایی در توییتر نوشت:

"در جنگِ صدام علیه ایران، شوروی، امریکا و کشور‌های منطقه به او کمک کردند، ولی پیروزی از آنِ ما بود.

ما آغازگر جنگ نیستیم، ولی پایان دهنده خوبی هستیم.

آمریکا اگر به فکر جنگ افتاد، التماس‌های آخر جنگش را فراموش نکند. "

زیباکلام: اصولگرایان حلالم کنند
صادق زیباکلام گفت: از خیلی‌ها باید حلالیت بطلبم. از بین جریان‌های سیاسی از اصولگرا‌ها حلالیت می‌خواهم، چون خیلی به آن‌ها انتقاد و حمله کردم. از هلال احمر و ستاد بحران استان کرمانشاه هم باید حلالیت بطلبم. چون در زمان زلزله خیلی از آن‌ها انتقاد کردم. بعدا دیدم که انتقاد کار آسانی است. من مشکلاتی را در عمل دیدم که بعد فهمیدم که آن انتقادات خیلی درست نبود. از دانشجویان خودم هم خیلی حلالیت می‌خواهم. خیلی به امورات آن‌ها نرسیدم. بخصوص دانشجویانی که با من رساله داشته اند و من راهنما و مشاورشان بوده ام. از ته دل می‌خواهم که حلالم کنند. /خبرآنلاین

افراد شاغل در بیت رهبری اگر همسر دوم اختیار کنند، اخراج می‌شوند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند:مستحب‌بودن تعدد زوجات را قبول ندارم و آقایان حتی به شوخی هم نباید درباره تعدد زوجات حرف بزنند. چندی پیش فتوایی منتسب به رهبری در کانال‌ها منتشرشده بود که مدعی بود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تعدد زوجات را در شرایط فعلی جامعه مستحب می‌دانند. شنیده شده اخیرا در جمعی با حضور رهبری، یکی از حضار از ایشان درباره صحت این فتوا سوال می‌پرسد. آیت‌الله خامنه‌ای با شنیدن این مطلب برافروخته شده‌اند و متعجب گفته‌اند که اصلا بنده همچین فتوایی ندارم و اصلا همچین چیزی را قبول ندارم؛ چه کسی این را گفته است؟ آقایان حتی به شوخی هم نباید درباره تعدد زوجات حرف بزنند، که باعث دلسردی خانم‌ها می‌شود. جالب آن‌که رهبر انقلاب این نظر را در محل کارشان هم اجرایی کردند و هشدار داده‌اند که افراد شاغل در بیت رهبری اگر همسر دوم اختیار کنند، اخراج می‌شوند. /باشگاه خبرنگاران

کنایه باقری لنکرانی به احمدی نژاد؛ از ماجرای عزل منتظری توسط امام عبرت بگیرید
وزیر بهداشت دولت نهم با تأکید بر اینکه برخی افراد همچون رئیس جمهور اسبق و منسوبان دولت فعلی یک مسیر حاشیه‌سازی را برای انقلاب طی می‌کنند، گفت: این موضوع و حاشیه‌ها به صورت طبیعی پیش نمی‌آید. وی بر همین اساس به عزل منتظری از قائم‌مقامی و مطالبی که حضرت امام (ره) درباره این موضوع فرمودند: اشاره کرد و ادامه داد: سخنان امام (ره) درباره آن اتفاق برای امروز ما درس‌آموز است، امام (ره) فرمودند: نفوذی‌ها در اطراف شخصیت‌های مهم حضور پیدا می‌کنند و باعث می‌شوند آن افراد به جای خدمت به انقلاب در خدمت قدرت‌طلبی و قبیله‌گرایی قرار بگیرند و به زعم خود اعتماد مردم به انقلاب را خدشه‌دار کنند. باقری لنکرانی با تأکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی استوارتر از آن است که این حاشیه‌ها به کیان آن لطمه وارد کند، خاطرنشان کرد: در کارنامه برخی افراد دیده می‌شود منافع خود، اطرافیان، چسبندگی به قدرت و رویاپردازی برای حضور در قدرت را اصل می‌دانند و در این باره نمره قبولی نمی‌گیرند که امیدواریم جوانان انقلابی بتوانند این ضعف نسل قبلی و کسانی که بر سر پیمان خود با امام و شهدا باقی نماندند را جبران کنند. /فارس
 
جریمه چند صد میلیاردی تعزیرات در ایام نوروز
سید یاسر رایگانی، سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تشکیل ۲۷ هزار و ۳۳۶ پرونده تخلف در ۲۱ روز نخست اجرای طرح مذکور، گفت: متخلفین در حوزه کالا و خدمات، بهداشت، درمان، دارو و دامپزشکی و قاچاق کالا و ارز به پرداخت ۲۱۲ میلیارد و ۴۵۶ میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند. بیشترین پرونده های متشکله در حوزه کالا و خدمات (صنفی، غیرصنفی و دولتی) اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است و استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، مازندران، گیلان، لرستان،کرمانشاه و خوزستان بیشترین پرونده های تشکیل شده را داشتند. طرح نظارت نورزی سازمان تعزیرات حکومتی از ۱۵ اسفندماه سال ۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و هموطنان می توانند شکایات خود را از طریق سامانه اینترنتیwww.t135.ir و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ سازمان تعزیرات و یا شماره تماس ۱۲۴ بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت کنند./ایرنا
 
فشارهایی که روی نجفی وجود دارد روی قالیباف وجود نداشت
حجت نظری، سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد دلیل استعفای آقای نجفی از شهرداری صرفا بیماری نیست. برای دانستن دلایل استعفا باید کمی تامل کنیم تا در جلسات بعد از عید شورا بیشتر به آن پرداخته شود. ممکن است در جلسه علنی شورا هم وقتی درباره استعفا بحث شود به این موارد اشاره شود. تقریبا مطمئن هستم این دسته از فشار‌هایی که بر روی آقای نجفی وجود دارد به هیچ وجه بر روی آقای قالیباف نبوده است. این فشار‌ها قطعا بر روی استعفای آقای نجفی اثرگذار بوده و گرنه ما از مسئولین کشور کم نداشتیم که بیماری داشته اند، حتی برای درمان در مقطعی از کشور خارج شده اند و مجددا به کشور برگشته اند. آن‌ها در مدت درمان‌شان از سمت خود استعفا نداده اند.بیماری اتفاق نامتعارفی نیست و ممکن است برای هرکسی پیش بیاید و فرد هم می‌تواند برای درمان بیماری خود مرخصی بگیرد، یا حتی جانشینانی برای خود تعریف کند تا در مدت درمان که عملا امکان ایفای وظایف خود را به صورت کامل ندارد شخص دیگری کار‌ها را پیگیری کند. چون شورا هنوز استعفای آقای نجفی را بررسی نکرده، طبیعتا آنچه می‌گویم نظر شخصی‌ام است. من شخصا اولویتم این است که با استعفای آقای نجفی مخالفت شود و ایشان همچنان به کار خودش ادامه دهد. فکر می‌کنم فعلا آقای نجفی باید به کار خودش ادامه دهد. بعید می‌دانم که حتی آقای نجفی کنار برود و کسی جایگزین او شود جنس فشار‌هایی که امروز وجود دارد برای نفر جدید متفاوت باشد./تدبیر۲۴
 
خوابی که تیم ملی برای رونالدو دیده
عملکرد ضعیف تیم ملی پرتغال در بازی شب گذشته اش مقابل هلند که منجر به باخت با سه گل برای این تیم شد، تعجب ملی پوشان را برانگیخت. بازیکنان تیم ملی که در کنار کادرفنی بازی دیشب را تماشا کردند، بر این باور بودند که اگر قدرت پرتغال در جام جهانی در همین اندازه باشد، می توان از پس آن ها بر آمد. آن ها معتقد بودند که اگر بتوانند مثل هلندی ها کریستیانو رونالدو را به طور کامل مهار کنند، بخش زیادی از قدرت تیم ملی پرتغال از کار خواهد افتاد و می توان به این تیم ضربه زد. قطعا هدف کارلوس کی روش در بازی بزرگ مقابل پرتغال در جام_جهانی هم چیزی جز مهار این ستاره پرتغالی نخواهد بود. کاری که با توجه به حضور رونالدو در کناره ها،بخش عمده آن بر روی دوش مدافعین چپ و راست تیم ملی خواهد بود./خبر آنلاین
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۹۱
ماشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
درامد یک پزشک = درامد ۲۵۰ کارگر
با سپاس از طرح تحول جیب پزشکان و کتاب تعرفه کاایفرنیا
عضو خانواده سلامت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
نگو ناشناس جان
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
یک پزشک و یک کارگر به یک اندازه نیاز به غذا ,خانه ,پوشاک خوراک و .. دارند چرا باید یک پزشک 250 برابر یک کارگر درآمد داشته باشد همین میشود که در جامعه عده ای برای لقمه نانی دزدی میکنند یا گدایی و عده ای هم نمی دانند پولهایشان را کجا پنهان کنند یعنی جای کافی برایش ندارند و بدینگونه است که در جامعه بزهکاری و ناهنجاریهای اجتماعی روی میدهد .
کاظمی از شیراز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
در آمد یک کارگر 1میلیون است اگر این ادعا که نوشته اید درست باشد درآمد یک پزشک باید 250 میلیون در ماه باشد. که برای اکثریت بیش از 95%پزشکان این سخن درست نیست.
ما حسابمونو خیلی وقته جدا کردیم
پاسخ ها
قاراش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
قبوله / ما جدا کردیم / شما هم جدا کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
به نمایندگان مجلس و شورای قم نگاه کنیم متوجه میشویم اکثریت مردم قم مذهبی و انقلابی هستند و حرف آقای مکارم صحیح است و باید احترام دموکراسی را نگه داریم
فریبرز
| France |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
ملوک الطوایفی یعنی همین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
عالی گفتی
آقای صفار هرندی داره خودش رو برای پیشنهاد هوشنگ امیر احمدی آماده می کنه .
زیرساختهای فضای مجازی رونداریم یاهمون پیام رسانهای داخلی .اینترنت سریع وپیشرفته نداریم .درعدالت اجتماعی وضعمون خوب نیست . استانهایمان یواش یواش به استقلال میرسن و...ریاست جمهوری اشتباهه . کلا ماایرانیها چجوری زندگی کنیم هواهم که الوده هست اب هم تمام شد مثل نهنگها به ساحل بزنیم و خودکشی دسته جمعی بکنیم ایا راضی میشید ؟
درحالی که دولت دست رقبای قالیباف بود چطور فشارهایی که روی نجفی است، روی قالیباف نبود؟!
ببینید! همه شما از اول همین وضعیت را می دانستید و وارد کار شدید. نمی شود حالا که سوار بر مرکب قدرت شدید همش بگویید تقصیر دولت قبله یا فشار زیاده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
بله
اگر نمی شد کار کرد نباید می آمدید.
می گذاشتید آنهایی که می توانستند کار کنند بیایند
سید مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
حرفت درسته ولی اون مردمی که نخوان بفهمن نمیفهمن...
حضرت آقا ببخشید این شهر جزو خاک این کشور نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
قرار جدا شه
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
مشکل عمده مملکت ما اینه که هرکی برای خودش یه تزی میده و مملکت توسط شخص مورد انتخاب مردم اداره نمیشه.مسئولینی قدرتی دارند که نماینده مجلس و بعضا ریس جمهور هم ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
پول آب جدا پول برق جدا دیگر هیچ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
در حقیقت ایران جزو قمه از دید آقایون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
بهتره قم مثل واتیکان از ایران جدا بشه و همه روحانیون هم اونجا مستقر بشن
سعیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
متاسفانه آقای مکارم شیرازی کلمات خوبی در بیان مقصود خودش انتخاب نکرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
نگفت حقوق شهروندی نداشته باشند
ناشناس
| United States |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
به قم برسيد
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
خراسان رضوی علم الهدایی هم یکی از کشورهای تازه تا
سیسه
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
ما هم قبول داریم قم مثل واتیکان مستقل شود.
مردم چه مشکلاتی دارند ایشون چی فکر می کنند قم دغدغه هزارم مردم هم نیست
پاسخ ها
رضا
| France |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
جالبه که بزرگترین فرودگاه بین المللی کشور در ۹۰ کیلومتری قم است و ایشان دنبال فرودگاهی هستند که از همه جای دنیا به ان پرواز کنند
دیگه داره ملوک الطوایفی میشه ....حساب خراسان رو جدا کنید ...حساب قم رو جدا کنید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
پول اب جدا پول برق جدا و دیگر هیچ.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
خیلی وقته ملوک الطوایفی است شما خبر نداری
فریبرز
| France |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
شده. مشهد، قم، و ...
مشهد را آقای علم الهدی قم را آقای مکارم فردا شیراز را بخاطر شاه چراغ امام جمعه شیراز تبریز را بخاطر وجود حوزه علمیه آقای آل هاشم تهران را بخاطر شاه عبدالعظیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
به شما و امثال شما ارتباطی نداره. شما که مملکت رو دو دستی تقدیم اسرائیل و غرب می کنید اصلا حق صحبت ندارید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
(منظور مردمش نیستنا)خب قمی ها هم اشکنه بخورن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
دیگر مناطق ایران هم به خاطر تاریخشان باید حسابشان جدا شود.
لنكراني همان وزير نيست كه اعلام مي كرد ما داوي ايدس، ام اس، پاركينسون،..... را درست كرديم؟ اين مريضها كه حرفت را قبول كردند
يك بيمار مبتلا به ام اس
پاسخ ها
حسین
| United States |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
امیدوارم اوضاع خوب بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
همان هلوست
فریبرز
| France |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
من ام اس دارم از نوع PPMS. داروهایم را بخاطر گرانی نمی توانم
چه داخلی.بخرم. چه وارداتی
حکومت ملوک الطوایفی مذهبی شده دیگه؟!! با این وضع چرا اقوام دنبال استقلال طلبی نباشن و فقط بعضیا بالاتر از قانون کشور باشن!!
اقا یکی بیاد بگه شهر قم چه خیر وسودی به مردم می رسونه که باید حسابشون جدا شه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
اتفاقا اگه جداشه خوبه مثل واتیکان
فریبرز
| France |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
خدا آیت الله مرعشی را رحمت کند و آیت الله سیستانی را پایدار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
یعنی تو نمیدونی؟
هه. مردم درجه یک و مردم درجه دو بدبختی اینه که...
مردم حاضرند قم و مشهد را به آقایان واگذار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
واتیکان اسلامی یعنی مهر تایید برجدایی دین از سیاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
فکر خوبیه
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
نگران نباش
این روش باعث کاهش زیارت حرم حضرت معصومه توسط مردم خواهد شد و این یعنی ضربه به اسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
دلتخوشه بابا
برگشتیم به عصر ارباب رعیتی و ملوک الطوایفی... خب قم بره از محل نذورات و درامد خودش فرودگاه بزنه چرا باید از جیره ی بقیه برداره اگر حسابو جدا کنیم این درستش میشه... پدرجان..
میدونین دارین مملکتو چیکار می کنین؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
به خاطر حوزه علمیه قم آب لرستان و گلپایگان را کلا به سرقت بردند و کشاورزان این منطقه دچار کم آبی شدید شده اند.
سلام جناب مکارم فکر می کنند اگر هر روز هزاران نفر بروند قم زیارت مملکت درست می شود اقا جان هر روز هزاران نفر می رن زیارت مشهد پس چرا مملکت درست نمی شه !باید اختلاس ها جمع بشه !صد تا مدیر اختلاسگر اعدام کنید ببینید مملکت درست می شه یا نه ؟
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
اگر مدير هاي اختلاس گر و سودجويان مملكت را (آقازاده ها و ژن هاي خوب )را اعدام كنند پس كي مملكت را بچاپد
لطف کنید به فکر مشکلات اساسی مملکت باشید کاری نکنید بعدا انگشتانتان فرد کنید به چشمهاتون بگین این چه اشتباهی بود کردیم ملت از گرانی بی شغلی و غیره در رنجند
برخی با ماشین تردد کنند درد مردم را بهتر می فهمند و در ضمن هزینه فرودگاه قم را برای روستاهای ایلام و کرمان و کردستان و ... هزینه کنند اولویت است اذربایجان و چند استان دیگر گرفتار طوفان نمک هستند کدام اولویت دارد
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
کدام یک از این فرودگاه های ایران سودآور هستند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
دیگه طلاب تحمل سفر با ماشین شخصی را ندارند و هواپیما می خواهند.
جناب ایت الله خیلی راحت بفرمایید چون من ساکن قم هستم قم شهری استثنایی و سرامد هست
فاصله فرودگاه امام به شمال تهران تقريبا با شهر قم مساوي. حالا چه نيازي داره كه تو قم فرودگاه ان هم از نوع بين المللي احداث بشه. كه چي؟كي از كجا واسه چي؟
واقعا با فاصله 90 کیلومتری از فرودگاه اول کشور بازم نیاز به فرودگاه هست؟؟؟؟؟؟
ایجاد دریاچه مصنوعی در شهری با دمای 50 درجه چه توجیهی داشت.
ظاهرا سالهاست حساب جدا شده.
با این روش جداکردن شهرهای کشور باید برای بعضی شهرها شناسنامه شهروند درجه یک صادر شود!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
صادر شده عزيز جان همان كه دادگاه روحانيت با بقيه فرق ميكند
مذهب که با پول صادر نمی شود.اسلام قلب ها را تسخیر می کند
خواهشاً آقایان علما دقیقاً مبلغ مورد نیازشون را اعلام بفرمایند، ما ملت هم قول میدیم که بهشون پرداخت کنیم و کاری به کار شهرشون اصلاً نداشته باشیم! اصلاً دور شهر قم را دیوار میکشیم که هیچ انسان خطا کاری وارد شهر نشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
چطور است قم را مثل واتیگان کنیم
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
اگه ملت عاقلی باشیم میتونیم با الگو برداری از اروپا راه 200 ساله رو تو کمتر از 5 سال بریم.
ما خیلی وقته حسابمون رو جدا کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
احسنت
همش میگن احمدی نژاد بد. باشه اون بده. الان که شش ساله در کار نیست. اما هیچ نکته امیدوار کننده ای وجود نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
اساسا رییس جمهور ها در کشور هیچ کارن
حساب ملت خیلی وقته جدا شده
احمدی نژاد چیزی برای از دست دادن ندارد.نکنه منظور وزیر سابق بهداشت عضویت ایشان در مجمع است
برادران و خواهران گرامی
نسبت به اسلام بد بین نباشید
در اخر هم از اقایان روحانی ملتمسانه خواهش داریم با این نمونه از ادبیات بین خود و مردم و همچنین بین مردم و اسلام فاصله نیاندازند
پاسخ ها
روح الله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
دوست عزیز قبلا نظراتم رو کلا تایید نمیکردی این دفعه سانسور کردی .رسالت خود را به زیبایی انجام دادید.من خجالت میکشم شما اصلا خودتو ناراحت نکن
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
ما نخواهیم باشیم بدبینمون میکنن
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
اگه خوابي بلند شو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
عزیزم کار از بد بینی هم گذشته
واقعا از یه مرجع تقلید این حرفا بعیده
آقای مکارم من فردی عیالوار و فقیرم و در ضمن مقلد جنابعالی خواهش می کنم ده میلیون تومان به من فقیر بیچاره کمک کنید تا از این خنسی دربیام.
پاسخ ها
زرشک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
ار کدوم حساب ؟؟؟
بنظر من یک فرودگاه کمه
باید دوتا فرودگاه یکی برای پروازهای داخلی و یکی هم برای پروازهای خارجی احداث بشه. یکی در شمال قم یکی هم در جنوب قم.
سر هر کوچه قم هم باید یک ایستگاه مترو احداث بکنند. البته باید مترو رایگان باشه.
این چه قانونیه که بر دنیا حاکمه؟به فرض که ایران به یمن سلاح و موشک برسونه،چطور ولیعهد پر شیر سعودی میتونه رسما و علنا توی یک مصاحبه تلویزیونی بگه ما جنگ را به خیابانهای تهران میکشونیم اما یمن که دقیقا۴سال پیش با حمله نظامی از طرف سعودی درگیر جنگ شده حق نداشته باشه از خودش دفاع کنه.به نظر من سپاه اگر هم به یمن سلاح بده یا نده باید با صراحت بگه که ما به یمن سلاح نفرستاده ایم ولی اگر بتوانیم حتما این کار را خواهیم کرد و اعلام هم خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
شمااز منلسبان وقوانین بین المللی وحکومتهای قانونی وتبعات رفتارهای جهانی بی اطلاع هستید. رفتار الان همان رفتاردرست است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
ما هم گفتیم با کمکوامام زمان جنگ را به عربستان خواهیم کشاند تا خرمین شریفین را از لوث سعودی ها پا ک کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
؟!جبهه گیریهای نظام فقط برای فلسطین و یمن و سوریه و لبنانه؟ مسلمان مظلوم دیگه ای توی دنیا نیست؟
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
آدم متاسف میشه از این همه نفرتی که تو هموطن ها می بینه
شما حساب خودتونه از بقیه شهرها جدا کن ،با قم جکار داری. الان قم برای شماست یا اینکه کسی از اهل بیت به شما اجازه داده حساب جدا کنی. پیامبر اکرم ص حساب مکه و مدینه رو جدا نکرد شما به چه اجازه اینکارو می کنید
ايران فقط خلاصه شده در تهران مشهد قم شيراز اصفهان وتبريز
این تبعیض و زیاده خواهی نشانگر درک ایشان از عدالت علوی است .
اسلام دبن مکان نیست بلکه رتبه اول انسان اهمیت دارد البته اماکن مقدیه محتذمند اما نه به انداره نفس انسان
در واقع ۲۱۲/۵ میلیارد تومان از جیب مردم به صندوق دولت رفته ؟ چون کاسبان هیچ وقت ضرر نمیکنند ؟ اینهم هنر تعزیرات در ایران ؟،،،
"شاید بهتر بود به جای نخست‌وزیری ما ریاست‌جمهوری را حذف می‌کردیم"
آقای صفار هرندی!
با احترام دولت را نمیدانم ولی ملت حساب هیچ شهری را جدا نمیکند نه قم نه مشهد تمام شهرهای ایران با ارزش هستند و یک کشور مستقل را تشکیل می دهند.
ورودی شهر قم تابلو بزنید به ایالت خودمختار قم خوش آمدید
مشکل آقای صفارهرندی وامثال ایشان این است که همه شرایط و موقعیت نظام سیاسی و کشور را با اشخاص می سنجند نه با مصلحت .
توی این همه خبرهای ناامیدکننده, چقدر این قانون بیت رهبری به دلم نشست.
درود بر احمدی نژاد ضد فساد و رانت ...
آقای مکارم پس لطفا حساب آب استان های غربی کشور که به قم لوله کشی شده است را جدا کنید
بله شماها تافته جدا بافته اید
درس میخونن تو حوزه پول نمیدن که هیچ پول هم میگیرن جای خواب و...که دارن نیازی به شغل آینده و بیمه هم که ندارن ....
فرودگاه لازم است
ما به پیام رسان های داخلی اعتماد داریم. مشکل ما نماینده های غربزده و لیبرال هستن که حرف های دشمن از دهن اونها بیرون میاد.
مگه شهر قم جز كشور ايران نيست ؟؟؟؟ خونش رنگي تره ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
معلومه مرکز تولید مسیولان طراز اول مملکته.
اتفاقا حذف رییس جمهور هیچ کاره ایده خوبی است
اصلا قم بشه پایتخت و همه روحانیت و وزرا تشریف ببرند آنجا
تا وقتی که هزینه های کشور و برنامه های عمرانی و اقتصادی توسط مراجع دستور داده میشه نباید انتظار وضعیت بهتری داشت
جناب مکارم... چشمها را باز باید کرد..........
ان اکرمکم عندالله اتقاکم
حالا خون مرد قم رنگین تر از بقیه مردم هست ؟واقعا امکان ندارد شهری باشد که فردی با تقوی تر از مردم قم در آن پیدا بشود ؟
عدالت اجتماعی در ایران صفرررر است!
شاپور بختیار اخرین نخست وزیر شاه ، در سال 57 میخواست وپیشنهاد نمود ،که قم را میتقل وویژه اداره نماید اقای خمینی ویارانش نپذیرفتند
بازم پول میخای؟ 600 میلیارد بس نیست؟
دولت و ملت باید حساب قم را از حساب شهرهای دیگر کشور جدا کنند!!!!!!!!!!

حضرت آقا ، سیستان و بلوچستان جزو آب و خاک این کشور نیست؟
حضرات با این حرف ها بیش از این عزت خود را مخدوش نکنند
فرودگاه قم میتواند از طریق بودجه جامعه المصطفی العالمیته احداث شود.
وامهاي چند هزار ميلياردي گرفتندً ارزش دلار را بالا بردند ارزش ريال را پايين آوردند وامهاي چند هزار ميلياردي مستهلك بشه كارخانه هاي ارج كفش ملي بافندگي ريسندگي ها تعطيل شد پول هايي كه ميبايست صرف توليد ميشد اختلاس كردند جوانها بيكار هستند ....
به نظر شما اگر قم تعطيل بشه بهتر نيست
آيت الله به شخصي ميگن كه آيه و نشانه اي از ذات حضرت حق باشه جناب مكارم شيرازي آيا به راستي خود را نشانه اي از ذات ربوبي ميداني
ای کاش من.مثل عربها چندتا زن داشتم
درحالی که فقر . بیکاری ایمان جوانان را تهدید می کند، جای تعجب است به فکر احداث فرودگاه برای قم و نگاه ویژه به این شهر هستند.
کشوری که جوانانش گرفتار فقر و بیکاری هستند و مردمانش نان خوردن ندارند مگر می تواند به ایمان مردمانش دلخوش باشد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
قطعا مردم ومشکلات بیکاری .فقر.گرانی و...در هیچ جای محاسبات این مملکت نیست
یعنی باید حق مردم سایر جاها را خورد و به قم داد؟ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
همانطور که آبشان را دادهاند تا روی دریاچه مصنوعی قایقرانی کنند.
از مسوولین رده بالا می خواهیم قم را پایتخت ایران کنند و فرودگاه های مهر اباد و امام خمینی را هم به قم منتقل کنند اینجوری تمام مشکلات مردم عزیز ایران یک شبه حل خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
باید مانند واتیکان شهر قم به عنوان کشور کوچکی در دل ایران استقلال یابد
اشکالی نداره به شرط اینکه همه روحانیون هم از قم خارج نشوند و به بقیه کشور هم کاری نداشته باشند.
سلام علیکم.با توجه به حضور ولایت فقیه وامام برحق خامنه ای ،حضرت آیت الله مکارم فقط در مورد مقلدین خودشان میتوانند تصمیم گرفته نه در امور جاریه کشور...
روحانيون بر خلاف حضرت على ، حساب خود در قضا را از احاد مردم جدا كردند ( دادگاه ويژه روحانيت !) ، حالا به تدريج محل سكونت خودرا تافته جدا از بافته تلقى مى كنند ، و .......... تا انجا كه به صراحت اين انديشه باطل را اعلام نمايند كه متفاوت از مردمند
دولت و ملت باید حساب قم را از حساب شهرهای دیگر کشور جدا کنند
شما كه عنوان إيت الله داريد،مگر نشانه خدا رأ يدك نمى كشي،
برو در يك منطقه محروم ايران زندگى كن،بعد اگر گفتى حساب قم
جد است ما قبول مى كتيم
با سلام
یکی طرح توجیه اقتصادی فرودگاه قم رو بگه ....
همه کارشناس شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
آخه فرودگاه برای چی چرا به سنت پیامبر اسلام به سفر نمی رو.ند و از این مظاهر غربی و کفار استفاده می کنند؟!!!
دولت و ملت باید حساب قم را از حساب شهرهای دیگر کشور جدا کنند
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار قم و جمعی از مسؤولان با اشاره به جایگاه ویژه شهر مقدس قم،

چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟
من هم با نظر اقای صفار هرندی موافقم
با این نظرات امثال آقای هرندی وحوادث اخیر باید گفت این نظام اصلا نیازی به دشمن خارجی نداره
جناب مکارم جدا کردن قم از بقیه ایران احیانا حرام نیست؟
اب و برق و گاز قم که از سایر جاهای دیگه ایران میاد رو قطع کنید
بختیار هم می گفت بذارید قم را جدا کنیم تمام مشکلات شما حل می شود.
سیاهی لشکر نیاید به کار یکی مرد جنگی به از صد هزار
ادعا اشتبا نوشتی.دعا
من تو عمرم یه بار رفتم قم
متاسفانه آماري كه چندسال پيش خوندم شهرهاي مذهبي از اون ور بوم افتادن
قم!!!! به جای مدرسه سازی و اشتغال زایی!!!
اگر بخواهیم حساب قم را از حساب شهرهای دیگر کشور جدا کنیم اول باید قائل به این باشیم که ساکنان قم دارای ژن خوب هستند و چون قائل به این نژادپرستیها نیستیم از نظر ما فرقی نمیکند مگر اینکه خودتان حساب خودتان را از مردم جدا کنید
همه بدبختی ما از خودی و غیر خودی کردن مردم است
یعنی مسئولین امنیتی کشور متوجه تبعات بسیار سنگین حرفهای این آقا و علم الهدی برای نظام نیستند؟
درد اینه که همه تو مملکت کارشناسن ..... که این هم وضع مملکته
تابناک جان خوب که این تگ خبری افتاد پایین و بیات شد بعد کامنت ها رو بذار البته اگه حال کردین
حضرت آیت الله مکارم مرجع عالیقدر. شما را به مقدسات شیعه قسم میدهیم بیش از این چهره اسلام علوی که متکی به عدالت در جامعه بود را نخراشید.
لطفا قم و مشهد بديد به آقايون
جناب آقای مکارم اگر امام خمینی زنده بود میتوانستی همچین حرفی بزنی؟
باسلام .درمشهد امام رضا در تهران عبد العظیم در شیراز شاه چراغ .حساب اینها را چکارکنیم
اقای مکارم و بقیه علمای عزیز و معزز
عنایت بفرمایید .اگر حضرت امام. الان زنده بودند شما رو توبیخ میکردند.
کارشناس محترم تابناک
مدتی هست مشکل فنی پیش امده
یک کامنت هموطن را نگاه کنید
مثال 50 نظر مثبت داره
شما نظر مثبت بعدی ثبت میکنی
نشون میده نظر مثبت مثال 79
لطفا بابت پیشگیری از سوتفاهم پیگیری کنید
ممنون
جالبه خراسان مال علم الهدي وقم ازآن آقاي مكارم پس دراين بين دولت چيكاره هست
قم رو واتيكان ايران بكنيد
متاسفانه اين اقايان بأ اين طرز فكر بعنوان مجتهد صدمات جبران ناپزيرى به اعتقادات مردم ميزنند
آقای صفار هرندی توریسین باهالی هستی
حاج آقا مکارم در شهر قم چند میلیون مسافر در سال دارد . چند میلیون در مشهد دارد . شهر قم از فروش سوهان و لباس و نبات و کرایه هتل و مسافرپذیر چقدر درآمد دارد . از بقیه شهرها درآمدش بیشتر هست پس این همه درآمد آنجا کجا خرج میشود تمام سیاست گذاری شهرهای قم و مشهد دست مراجع و طلاب هست پس چرا رونق ندارد . چرا کیش اینقدر رونق پیدا کرد . چراها را نمیتوانم در تابناک بنویسم چون ....
چقدر سیاست مداران ایران مثل صفار هرندی از قدرت مردم هراس دارند
آقای هرندی خیلی دوست دارم با منطق خودت بهت حکومت کنم .
آقای مکارم حیف که آزادی بیان !!! در کشور ما اجازه نمی ده نظرات غیر قابل انتشار !!! منتشر شود.
والا ما که قمی اصیل هستیم ایقدر اب شور به خوردمون دادن صدا مونم در نمیاومد
چه جالب
اگر در قم فرودگاه بسازند تمام مشکلات این شهر یعنی سروصدا و مشکلات زیستی هم دگرگون خواهد شد
در تاریخ خواندم که بعد از انقلاب مشروطه محمدعلی شاه وزیر و مجلس و سنا ....قبول نداشت بخاطر اینکه مشاورین روحانی ایشان به محمدعلی شاه گفته بودند که شاه بی قدرت و با اجازه مجلس باشد نمیتواند حکم را اجرا کند این حرفهای غربیهاست .
قم مدینه فاضله است
به نظر من قم هم مثل واتیکان مستقل کنیم
صفار هرندی: شاید بهتر بود به جای نخست‌وزیری ما ریاست‌جمهوری را حذف می‌کردیم.
همینه که کشور تبدیل به مخروبه شده
حساب خدمت سربازی شما جداست / بودجه جدا / دادگاه تان جدا / کلاه ایمنی در رانندگی با موتور جدا / و .........
مگر از فرودگاه امام تا قم چند کیلومتر است که یک فرودگاه دیگر میخواهند.؟
قم هیچ امتیازی تسبت به سایر شهرهای ایران ندارد
پس جای تعجبی هم نداره
همون موقع حسابش جدا شد که اب الیگودرز رو اوردن قم و اسمشو گذاشتن،قمرود
واتیکان اسلامی !!!
با سلام بیشترین مصرف آب کشور در قم هست و این در حالی هست بارش خیلی کمتری دارد بهتر است پایتخت به قم منتقل گردد.
واقعا متاسفم براي خودم.
گرفتن چند زن از نظر اسلامی مشکلی ندارد همان طور که این کار سنت پیامبر بزرگوار اسلام بود وحلال است
برای اینکه عرب ها به قم بیایند و پول خرج کنند و ......................
اره قم حسابش جداست
خیلی تاسف باره..
آقای مکارم همه عزت قم به فقر علما و بی توقعی آن بوده است.می ترسم بعد این زیر ساخت خواهی ٬ رو ساخت خواهی ها رو بشه!
اینقدر به اسم دین کارهای غلط انجام شده
عزیزان انسان خوبه قبل از ارسال نظر قدری تحقیق کنه قابل توجه شما بزرگوارن اینکه فرودگاه قم با سرمایه گزاری بخش خصوصی پیگیری میشد و مقداری از بخشهای شهر فرودگاهی قم درمسیر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان
به بهره برداری رسیده بود و علاوه بر اشتغال زایی پتانسیل مناسبی برای سهولت کار در منطقه اقتصادی سلفچگان برای تجارت داخلی و بین المللی وجذب گردشگر مذهبی بشمار میرفت اما دقیقا شبیه بسیاری از طرح های نیمه کاره بدلیل مدیریت ضعیف دولتی این پروژه مناسب و پر بازده نیمه کاره مانده و علاوه بر هدر رفتن سرمایه باعث نا امیدی بخش خصوصی از سرمایه گذاری میشود
ضمنا بنده بعنوان بک شهروند قمی که در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری تحصیل کرده ام بمانند کدام کلانشهر کشور باید از داشتن فرودگاه محروم باشم؟
عزیزان لطف بفرمایید تعداد مسافر داخلی و بین المللی قم را با بسیاری از شهر های کم جمعیت تر مقایسه کنید که فرودگاهشان گاهی هفته ای یک پرواز هم ندارد؟
آیا میدانید چه تعداد مهاجر ایرانی و غیر ایرانی در قم زندگی میکنند؟
آیا میدانید قم نزدیک یک و نیم میلیون جمعیت دارد و نقطه مواصلاتی هفده استان کشور است
آیا این جمعیت ساکن در قم حق زندگی ندارند آیا میدانید مردم این شهر تا کنون چقدر طومار اعتراضی بدلیل کمبود امکانات زندگی و امکانات رفاهی حد اقلی زندگی شهری به دفاتر مراجع نوشته اند
تا کی قم و البته دیگر مناطق کمتر توسعه یافته کشور باید بدلیل کمبود امکانات رفاهی شرمنده مسافران باشند و منتظر ته مانده های بودجه کشور بعد از توسعه تهران باشند و صد البته جمعیت حق دارد که بسمت تهران کوچ کند و تهران هر روز آلوده تر از دیروز !!!!!
البته جان مردم قم فدای تمام مردم ایران انشاله روزی میرسد که بصورت عادلانه این شهر میزبان شایسته برای همه شما عزیزان باشد
قم مخواد واتیکان بشه.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل