بازدید 40062

علل واقعی افزایش قیمت دلار از زبان حسن روحانی + فیلم

آقای روحانی شما در مورد افزایش دلار در دولت احمدی نژاد گفتید: «مشکل عدم مشورت، مشکل خودشیفتگی، مشکل عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور، مشکل بی‌ثباتی‌ها، این ثباتی چگونه به مردم اطمینان خواهد داد، آرامش خواهد داد؟ مردم مدیریت، مدیریت کارآمد؛ مردم ثبات، مردم آرامش، قدرت آینده و قدرت آینده نگری می‌خواهند...»!آیا اکنون هم مشکل افزایش افسار گسیخته ارز و طلا همان هاست که فرمودید!؟
کد خبر: ۷۸۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 27 March 2018

دکتر حسن روحانی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری با مردم درباره افزایش قیمت ارز سخن گفت و ضمن انتقاد از افزایش قیمت ارز در دوران دولت احمدی نژاد به علل آن اشاره کرد؛ عللی که اکنون باید پرسید برای این دوران نیز صادق است؟

به گزارش «تابناک»؛ سیاست‌های تثبیت قیمت‌ها و کنترل بازار ارز در دولت‌های نخست روئسای جمهور ایران در دستور کار قرار می‌گیرد اما با توجه به اینکه چنین روشی به جمع شدن فنر و شکل گیری قیمت کاذب ارز منجر می‌شود، در دولت دوم روئسای جمهور ایران شاهد افزایش چشمگیر قیمت ارز بوده ایم.

پس از ثبات نسبی قیمت ارز در دولت نهم، در دولت دهم که دولت دوم احمدی نژاد بود، قیمت دلار تا 3400 تومان بالا رفت و با روش‌های غیراقتصادی بازار کنترل شد. اکنون پس از ثبات نسبی قیمت ارز در دولت یازدهم، در دولت دوازدهم شاهد جهش فنر ارز هستیم و این بار نیز همان سیاست‌های دولت احمدی نژاد برای کنترل بازار ارز در دستور کار قرار گرفت که طبیعتاً به کنترل موقت ارز منتهی شد و شاهد افزایش مجدد قیمت ارز بودیم.

دکتر حسن روحانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری برای دولت دوازدهم، موضع گیری‌های قابل تاملی درباره علل افزایش قیمت ارز داشت که اکنون بسیاری از منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت کنونی این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا عللی که روحانی درباره افزایش قیمت ارز در آن سخنرانی‌ها مطرح کرد، به شرایط کنونی نیز قابل تسری است؟

روحانی در بخشی از سخنرانی انتخاباتی‌اش درباره علل افزایش قیمت ارز گفت: «مشکل کجاست؟ مشکل عدم مشورت، مشکل خودشیفتگی، مشکل عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور، مشکل بی‌ثباتی‌ها، این ثباتی چگونه به مردم اطمینان خواهد داد، آرامش خواهد داد؟ مردم مدیریت، مدیریت کارآمد؛ مردم ثبات، مردم آرامش، قدرت آینده و قدرت آینده نگری می‌خواهند...»

نظرتان درباره سخنان رئیس جمهور چیست؟ آیا با دکتر روحانی هم‌نظر هستید؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۴۵
مشکل ناتوانیست - مشکل سپردن پست های تخصصی به فک و فامیل و دوست و آشنا و هم حذبی است- مشکل بی اراده گیست - مشکل خودخواهیست - مشکل پشت پرده هاست - مشکل رانت و ویژه خواریست - مشکل اعتماد ما به شماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
خیر مشکل اصلی شعارهایی است که افرادی مانند شما مرتبا سر می دهید شعارهایی مانند مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ ..... و اسرائیل را از روی کره زمین محو می کنیم بزودی در کاخ سفید دفتر فلان تشکیل می دهیم و امثالهم و بعلاوه مداخله مستقیم و غیر مستقیم در امور داخلی دیگر کشورها.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
شما اون بالا مرگ بر می بینی؟
شما چشمهاتونو به روی بی کفایتی و بی عرضگی و بی درایتی بستید
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
ناشناس عزیز تا آخر بخوان لطفا .
همه مردم دنیا خصوصا دانشجویان امپریالیسم و آمریکا ستیزند و تظاهرات و پرچم سوزی میکنند ولی دولتمردانشان کار و تلاش شبانه روزی میکنند و مشکلات را حل میکنند و تقصیر مردم نمی اندازند بلکه از همین شعارها بعنوان دیپلماسی عمومی استفاده کرده از طرف امتیاز گیری میکنند. درود
ناشناس
| Georgia |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
اقای روحانی اگر دلار ده هزار تومان شود باز هم با شماییم ، ما اصلاحات را به هیچ قیمتی از دست نمی دهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
دولت کدخدادوست که مرگ بر آمریکا نگفت پس چرا نابودش کرد اروپا و آمریکا؟ چون دیدند اهل عقب نشینی و امتیاز دادن است. مشکل خود دولت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
حمید آقا خیر به هیچ وجه. همه مردم دنیا مگر بیکارند که مرتبا شعار مرگ بر آمریکا بدهند. بعلاوه اگر عده قلیلی در برخی از کشورها گرد هم می آیند و شعار مرگ می دهند و پرچم آمریکا را آتش می زنند بلافاصله دولتشان این اقدام را اقدامی غیر دولتی اعلام می کند و حتی برخی را دستگیر می کند. کدام کشور باستثنای ایران وجود دارد که دولتش رسما اعلام می کند اسرائیل که یک کشور به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل است باید نابود گردد. و یا ما اسرائیل را از روی کره زمین محو می کنیم. با این شرایط روحانی که خوب است اگر چرچیل هم رئیس جمهور ایران شود کاسه همین است و آش همین.
مستقل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
منافع ملی یا تعصب حزبی؟
لطفا به شعور مردم توهین نکنید
موشکی رو هم بدیم دلار ارزون نمیشه
چون آنوقت دلار نه بلکه جان ارزان میشه با حمله اسراییل و سعودی
فکر اساسی بکنین
خدا کمک میکنه اگه از کدخدا دست بکشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
ناشناس 17:30 خواهش میکنم از طرف ما مردم حرف نزن حتما روحانی برای جناحتون نون و آب داشت اما برای مردم چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
بابا دم احمدی نژاد گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
تمام مشکلات این دولت به دلیل طرح تحول جیب پزشکان است که کل اقتصاد کشور را به ورشکستگی سوق داده و . تنها نفعش برای پزشکان سوپر ثروتمند بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
رئیس‌کل بانک مرکزی در حالی احمد عراقچی را برای پست حساس معاونت ارزی بانک مرکزی برگزیده است که در شرایط بسیار حیاتی و مهم بازار ارز، انتصاب فردی که تجربه و مدیریت کافی در این حوزه ندارد، سؤال‌برانگیز است.
بچه بندر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
دیپلماسی عمومی همین است
مردم شعار میدهند دولت امتیازگیری میکند
متاسفانه در ایران به دروغ القاکردن که این کار بدیست و دلیل اصلی مشکلات است
فرافکنی ناتوانیها و فرار از پاسخگویی تا کی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
از کره جنوبی و ژاپن تا اجلاس جی 8 و جی 20 و آمریکلای لاتین مردم معترضند و شعار تندتر هم میدهند به سیاستهای آمریکا و اروپا
ظاهرا فقط بعضی ماها احساس شیکی و باکلاسی میکنیم و شعار دادن را بد میدونیم
کمی عرق ملی لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
عجب
ترکیه هم ارز خارجیش هم بالال میرود و ایا انها هم مرگ میگوید
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
سالهاست مرگ بر آمریکا گفته میشه، تو این یک سال نتیچه داده؟ منطقتو عشقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
والا تنها نظر درست را در بین نظرات، همین دیدم. بقیه کشک بود
احمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
ناشناس۱۷:۵۱چندتا کشور یا دولت براتون اسم بیارم که نه شعار مرگ بر امریکا میدادن نه میخاستن اسراییلو از رو زمین محو کنن اما امریکا یا اونجا کودتا کرده یا به اونجا حمله نظامی کرده فقط به این دلیل که میخاستن مستقل باشن یا دیگه نمیخاستن بله قربان گو باشن.اصلا راه دور نمیخاد برید همین دولت دکتر مصدق.نه اسراییلو میخاست محو کنه نه مرگ بر امربکا گفت.مصدق حتی میخاست دست انگلیسو که کوتاه کرد دست به دامن امریکا بشه ،پس چرا دولتشو همین امریکا ساقط کرد.یا همین اقای روحانی مگه نگفت میخاد با کدخدا ببنده ،دیگه از این واضحتر چه پیغامی باید میداد.اخه چرا بعضیا تو ایران اینقدر ساده لوحند.غرب دوستی و امریکا پرستی تا چه حد.حالا اگه این شعارهارم ندیم و چرچیلم رییس جمهور باشه بازم همین اشه و همین کاسه مگر اینکه یا مثل خیلیا نوکر باشی یا مثل بعضیا گاو شیرده.
تابناک این سومین کامنته که واسه این خبرتون گذاشتم اما منتشر نکردی ،اگه فکر میکنی مزاحمم بگو تا بیخیالت بشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
مسوولین بانک مرکزی کلاهشونو بالاتر بذارن بسلامتی قله 5000 تومانی هم فتح شد ! دلم بحال اونهایی میسوزه که به وعده سیف اعتمادکردندودلارنخریدندیادلارشونو مفت فروختند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
چقدر جاهل افرادی که مرگ بر اسراییل و آمریکا را عامل بی ثباتی اقتصادی می دانند. اتفاقا دولتمرد ما هم متاسفانه اینچنین فکر می کنند. تا گرفتار این جهل مرکب باشیم همین آش است و همین کاسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
ابن چه رییس جمهوری هست که در عرض ۴ ماه ارزش پول ملی کشور رو ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داده ......هر کشوری این اتفاق بیوفته رییس جمهور و وزراش همگی استیضاح یا خودشون استعفا میدهند این یک فاجعه اقتصادی است .....

نمایندگان مجلس باید سوال از رییس جمهور رو در دستور کار قرار بدند و نگذارند ۴ سال دیگه هم با حرف درمانی این آقای روحانی مردم و کشور رو ناامید کنه و تاریخ رو به بازی بگیره....

نمایندگان مجلس ای اونهایی که وکیل الدوله نیستید...::

روحانی با آمار سازی و تورم تک رقمی و قیمت دلار و بیکاری و...همه کشور رو ۸ سال معطل کرده...
چرا مجلس کاری نمیکنه باید حتما ۸ سال تموم بشه بعد شروع کنند به انتقاد و ...!

همین حالا باید کاری کرد نه بعد از اتمام ریاست جمهوری...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
درود خداوند بر دکتر احمدی نژاد عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
لطفا نظر بدین :
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
لطفا نظر بدین :
اگر در مقابل نقدینگی 1500 هرار میلیارد تومن ، پشتوانه تبدیل شده به دلار اعم از طلا و ... معادل 500 میلیار دلار باشد ، قیمت واقعی دلار 3000 تومان خواهد بود ، چه بگوییم قیمت دلار 5000 تومن است چه بگوییم 2000 تومن ، هر دو بی معنیست . دو حالت ممکن است اتفاق بیافتد
اول اینکه دولت با خواست خودش قیمت دلار را به تدریج به 5000 تومن غیر واقعی برساند و به ازای مابه تفاوت آن 1000 هزار میلیارد تومن چاپ کند و کسری بودجه اش را جبران کند .
حالت دوم اینکه به خواست مردم و از روی حرص و طمع یک شبه پولدار شدن قیمت به تدریج روی 5000 تومن تثبیت شود . در این حالت نیز دولت بالاجبار مابه تفاوت آن را چاپ کرده و وارد بازار می کند .
در هر دو صورت منافع به جیب دولت می رود ولی همیشه دولت مقصر نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
مزنه سنگ پای قزوین چنده ؟!کسی میدونه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
چون نیک نظرکردپرخویش درآن دید
گفتازکه نالیم ازماست که برماست
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
این ناشناس 22:12 احتمالا کمتر از 16 سال دارن یا آلزایمار و البته شاید هم سال 91 اینترنت نداشتن که
حرفی درباره افت چند صد درصدی ارزش پول کشور نگفتن در آن سال نفرمودن
ناشناس
| Indonesia |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
بیننده ناشناس ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷ می شود لفط کنید به راستی کدام کشور است که از ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن بیشتر دارد برای تغییر نظام و دخالت در امور داخلی دیگران فعالیت می کند ؟؟
از اين فيلم ها زياد ديديم
ديگه فيلم بازي نكنيد
مردم همه چيز را ميفهمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
مشکل اون آقازاده های غرب نشین هست که باید مخارجشون از جیب ملت تامین بشه ...
محمرضا - کیش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
کاملا درست میفرمایید حسن روحانی شده کارگردان نمایش و مردم الان آگاهتر شده اند و پوچ بودن این حرفها رو باور دارند
آخرین جمله ایشان در این کلیپ این است که در دولت ایشان از شایستگان استفاده خواهد شد. متاسفانه ایشان هر چی آدم سالخورده و امتحان پس داده (رد شده در امتحان ) را بود در کابینه خودشان گنجاندند.
اگر این حضرات درست کار می کردند که وضع این نبود. ایا با تکرار یک کار می توان نتایج متفاوت انتظار داشت... اصولا همه شان دستشان در یک کاسه است و نوبتی باید به قدرت برسند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
خوب چرا تو این پنج سال و اندی استفاده نکردین؟ تازه اگه میخواستین بکنین آیا میذاشتن؟
نظر من اینه که اقای روحانی اگه کنترلش از دسترس شما خارجه بکشین کنار
اگه دست خودتونه که خدا ازتون نگذره

به خدا نامردیه بابا صبح تا شب تو غذاخوری کار میکنم از 8 صبح تا 12 شب الان هیچیییی ندارم بابا
بعضی تو کار واردات چین هر روز بهتر از دیروز ... دولتم که دیگه همه میدونن ....
با سلام، برای مردم محمود احمدی نژاد و حسن روحانی دو روی یک سکه اند همه بدبختی را برای مردم به ارمغان آوردند فساد در انواع مختلف، دست درازی به بیت المال، دست درازی به جیب مردم... در اشکال گوناگون و و بطور سیستماتیک ادامه دارد خلاصه ایران برای توده مردم جهنم و برای عده قلیلی از حاکمان قدرت و ثروت بهشت شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
قابل قیاس نیستند چون صد رحمت به احمدی نژاد
شریف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
والله احمدی نژاد بهتر بود و دلسوزتر . دریکی دو سال آخر هم دوستان فعلی روحانی بازار ارز رو خراب کردند.خدا خوب داره سرشون میاره.قربون خدا برم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
اشناس
۱۷:۰۷
یعنی دولت احمدی نژآد خیلی خوب بود؟
پس چرا در اون دولت همه چیز مخصوصا مسکن هزار برابر شد
چرا انواع فساد، فساد نفتی اخلاقی جنسی مالی ویژه خواری و و و و و و هنوزه که هنوزه داره پرونده برای همشون در میاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
برو شریف برو تا سرت به سنگ بخوره .
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
اگر هنوز نفهميديد احمدى نژاد و حاميانش چه طور ريشه هه چيز رو در اين كشور سوزاندند، حقتان همين وضعيت است! اصلاً بقيه همه مشكلدار، ولى هيچ كس احمدى نژاد نبود، البته از لحاظ ضربه تاريخى كه به اقتصاد و فرهنگ اين كشور زد. واقعاً باعث تاسف
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
جناب ایرانی عزیز! برای آقای احمدی و اطرافیان فرمایش شما قبول! ولی آقای دکترروحانی با شعار تدبیر، امید و آبادانی و شفافیت و شایسته سالاری... ایران و ایرانی..اومد! ما هم به تدبیر ایشون لبیک گفتیم. آیا واقعاً این قولها را مردم لمس کردن؟ مالیات امان مردم عادی رو بریده... بیکاری.. گرانی..نرخ ارز بعنوان یک شاخص اقتصادی... کابینه دولت این همه پول و دارایی که خودشان اعلام کردن از کجا آوردن؟؟؟ اگه از سفره انقلاب نیست؟؟؟ آدرس بدهند افکار عمومی روشن بشه!!! فساد و اختلاس تا اقوام....پیش رفته!!! تعصب بس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
جناب ایرانی سلام من خودم بعنوان یک تولیدکننده عرض میکنم ویرانی واقعی نه رسانه ای الان در حال انجام است در مقایسه با دولت محمود
آقای روحانی آدم خیلی خوشبینیه
در سیاست باید بدبین بود
برجام فقط ملت رو بیچاره کرد
پاسخ ها
واقع بين
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
يك لخظه فكر كن برجام نبود چه مى شد؟ حداقل شش سال پيش جايى بوديم از لحاظ بيچارگى ملى و طردشدگى و فروپاشى اقتصاد كه در بدبينانه ترين حالت شايد دو سال ديگر آنجا باشيم.
حاجی منزلتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
اگر برجام بده چرا آمریکا به دنبال به هم زدنشه ؟ چرا اونام میگن بده !!!
به نظر شما این وسط کی داره اشتباه میگه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
اونایی که نذاشتن برجام اجرا بشه و برجام ادامه دار بشه مقصرن
پرنیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
واقع بین نجومی بگیر یا واقع بین وسط مردم خسته از دروغ و فریب؟؟؟
ريال به موزه تاريخ پيوست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
تازه فهمیدی؟
كارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
به عنوان يك اقتصاددان كه به عمق فاجعه اقتصادى واقفم، خواستم عرض كنم كه البته وضعيت به اين بدى كه در نظرات مى خوانيم هم نيست و نخواهد شد. مردم بسيار نوميد و خسته هستند و ديگر به تصميم سازان كشور اعتمادى ندارند. ولى اين حد از نوميدى هم منطبق بر واقعيت نيست.
مشکل خودشه.
پاسخ ها
تهرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
بله خودشه! خود خودشه! ببخشيد خود كى؟ همين چند سال اخير اوضاع اينجورى شده؟
برجام و ما ادراک برجام. تحریم و ما ادراک تحریم. یادته آقای رئیس جمهور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
حالا برجام نبود بهتر بود؟ منطقتون در اين حده؟ برجام نبود اينجا گل و بلبل بود؟ حداقل برجام نگذاشت چند سال پيش به بدبختى و فلاكت بيفتيم. البته در مورد آينده هم خيلى بدبين نباشيد. مى خواهيد هم باشيد.
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
ناشناس، چند مورد از مزیت های برجام رو بگو؟ هر سه ماه یکبار باید منتظر باشیم تا رییس جمهور آمریکا تکلیفمون رو روشن کنه. بازار کشور رو دادن دست اروپا تا هوای برجام رو داشته باشه. پولها که وارد کشور نمیشه به جاش جنس بنجل میارن.
این صحبتها فقط شعار انتخاباتی بود و بس . این همه به گران شدن ارز در زمان آقای احمدی نژاد ایراد گرفته شد . الان با یک فاجعه در سطح کشور روبرو هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
گران شدن و ارز وفروپاشى اقتصاد در زمان احمدى نژاد همزمان با درآمد بى نظير هفتصد ميليارد دارى بود كه به علت بى سوادى و خيانت و فساد دود شد. اوضاع درآمد ارزى اين دولت رو با دولت احمدى نژاد مقايسه مى كنيد؟ واقعاً كه حافظه تاريخى خوبى داريد!
باش تا صبح دولتت بدمد، کین هنوز از نتایج سحر است. با روحانی تا 1400. با روحانی تا 10400.
پاسخ ها
خشایار
| Germany |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
با روحانی تا دلار 4010 تومنی !!!!!
با نظرشون تا اونجایی موافقم که هیچ مسئولی حس مسئولیت نداره و همه مدعا هستند، مخصوصا اونجایی که هر «مدعایی» بقیه رو مسئول میبینه! مخصوصا اونجایی که بالاترین سطوح قدرت هم «مدعا» هستند! مخصوصا اونجا که پیروزی هزاران «مدعا» داره و شکست هزاران «مسئول»! مخصوصا اونجایی که شکست الان کشور مسئولیتش به پای همین «مدعاها» است که فکر میکنن حق «مدعا» بودن دارن! مخصوصا اونجا که لعنت به وجدان هر آدم مدعا
اگر ترامپ زمان احمدی نژاد بود حتما دلار ۱۰ هزار تومان هم میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
نخیر توجیه الکی نکن عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
یکی از غیر منطقی ترین توجیحات رو من در اینجا خوندم. به واقع می شه گفت اصلا ارتباطی نداره
چراغعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
چرا پای ترامب بیچاره میکشی وسط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
لطفا خودتون رو مسخره کنید برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
برفرً که شما درست بگی. اصلا ۲۰۰۰۰ تومان میشد. راًی شدی. منتها پس روحانی با این همه ادعا قرار بود چه کنه. خوب همون احمدی که این کارها رو می کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
احمدى نژاد دولتى بود كه با وجود درآمد تكرار نشدنى بالاى نفت كشور را به ورطه فقر و انزوا و بحران انداخت. توجيه الكى نكردند ايشون. حالا حالاها بايد اثرات پاكدستى دولت فخيمه ايشون از كشور و سياست و اقتصاد زدوده بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
وقیمت نفت هم 10برابر بود
علت افزایش قیمت دلار پرتاب موشک حوثی ها به عربستان و خط و نشان کشیدن های افراد خارج از وزارت امور خارجه و دیپلماسی دولت است که دلار را بالا می برد بعد شما گفتار رئیس جمهور را مورد ارزیابی قرار میدهید
پاسخ ها
پیما
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
تا زمانی که دستشویی رفتن فلانی رو هم بخواهیم از عوامل گرانی دلار حساب کنیم وضعیت همینه. انقدر این حرفها رو بزنید که دیگه واسه خرید یه پلی استیشن مجبور بشی حقوق 4 ماهت رو بدی بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
دقیقاً همینطور است . وقتی چند تا دولت داشته باشیم نتیجه همین آش شله قلمکار میشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
خوش به حال مسيولين كه امثال تو خراب کاریهاشونو رو توجيه ميكنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
اینها که باعث افزایش ریال می شود
جالب بود.
البته غرب زدگی و عدم اجرای قوانین اسلامی توسط رباخانه ها(بانک ها) و نگاه لیبرال به حکومت داری توسط دولت و اصلاح طلبان را هم باید به دلایل افزایش نرخ ارز اضافه کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
خدا شفا بدهد! اداره دولت توسط دولت بهار رو هم دیدیم که گند زده بود به مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
خداوکیلی بگو لیبرالیسم چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
نگران نباش دولت بهاری بعدی همه مشکلات را حل خواهد کرد . تا وقتی که مردم ایران عامل اصلی نابسامانی را نشناسند اوضاع تغییر نخواهد کرد .
حرفهای روحانی مانند احمدی نژاد و خاتمی و هاشمی عوامفریبی است. برای شفافیت و آگاهی عمومی خلاصه ایی از مذاکرات نماینده های چهار دولت گذشته را با صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی منتشر کنید تا مردم به چشم خود ببینند که مشگل از کجاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
حرفهای اکثر دولتمردان ما بالاخص در زمان انتخابات عوامفریبانه و دروغین است .
چی میگی؟؟؟
اگر دولت در سایه و مافیای قدرت اجازه دهد ، بله با آقای روحانی موافقم .
پاسخ ها
ناشناس
| Georgia |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
اگر دولت درستی است استعفا بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
اگه تقصیر دولت بود که باید قبل انتخابات دلار گرون میشد تا روحانی زمین بخوره.
جناب آقای روحانی عزیز! شما و تیم شما مسئول اداره کشور هستید، مسئولیت و مدیریت صحیح و اصولی کلان کشور حرف زدن و وعده و وعید دادن نمیخواهد ، همت و پشتکار و دلسوزی میخواهد که ندارید، بنده که امیدی به اصلاح امور اقتصادی در دولت شما ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
تازه اين دولت مجموعه باسوادترين و متخصص ترين مردان نظام را به كار گرفته. از روى متن انگليسى خواندن وزير نفت دولت احمدى نژاد در اوپك را فراموش نكرده ايم!
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
انگلیسی حرف زدن نشانه سواد نیست بنده خدا. وگرنه دستفروشای هند هم انگلیسی بلده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
آقای روحانی فقط دسته چاقو دستشه و بس
هیات دولت خودشون عامل بی ثباتی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
اين بهترين هيات دولت ممكن در اين سيستم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
هیئت دولت که اختیاری نداره! تصمیم ها خارج از هیئت دولت گرفته میشه
دو حالت دارد! یا دست شماست اقتصاد مملکت یا نیست! اگر هست که خسته نباشید! اگر نیست آنقدر جرات داشته باشید که افشا گری کنید و بگید اقتصاد مملکت چرا به فلاکت افتاده است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
به شدت موافقم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
موافقم . واقعیت را بگو بعد هم استعفا .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
...یعنی
یا 5 سال اقتصاد دست اینها بوده..
یا 5سال اینا فقط ادای مسئول رو درمیاوردن؟؟؟
راستی آقای روحانی، حال اخوی محترم خوب است؟ چند وقت خبر نداریم از ایشان ! دوست عزیز! رئیس جمهور گرامی!یکی از مشکلات رانت خواری، عدم شفافیت مالی، عدم پیگیری اختلاس های کلان می‌تواند باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
شما الان کجات میسوزه ؟ رانت خوار ها در کانادا مشغول خندیدن به ..... !
زرشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
ناشناس ۱۸:۵۷
دیگه کانادا هم نمیرن همینجا دور هم هستن ! 1-2 ماه زندان ( هتل ) بعد وثیقه 1000 میلیاردی میزارن میان بیرون !
اگر در آخر هر جمله ایشان یک حسن روحانی بگزارید با جملات ایشون صد درصد موافقم.
از دلاری که زمان خاتمی زیر1000تومان بود رسیدیم به دلار بالای50000ریال.معلومه تنها دلیل این بی ثباتی و سقوط پول ملی درگیری کشور با جامعه بین المللی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
نخیر عمدتا داخلی وناتوانیست تا کی فرافکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
قبل زمان خاتمی دلار 150 تومن بود برو تحقیق کن بعد صحبت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
تنها انتخاب بهتر از روحانى، دولت خاتمى خواهد بود. تجربه و عقل سليم نشان مى دهند كه هر دولت با گرايش تندروانه تر اوضاع را وخيم تر خواهد كرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
برادر بزرگوار مشکل اقتصادی این مملکت تک عاملی نیست
جا داره كه يادي هم از جناب آقاي دكتر سيف كنيم.
.........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
دستش درد نکنه خوب تونست مشکل کسر بودجه رو حل کنه
دلار بی کفایتی ها و فسادها را نشان می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
بى كفايتى رييس جمهور و دولت فقط؟
مشکل مملکت جایی است که نه میتوان نوشت و نه می توان گفت اما روزی خواهد آمد که بتوان واقعیتها را بدون ترس بیان کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
احسنت . هزاران هزار لایک .
چراغلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
چرا عوام فریبی میکنی. بگو تا همه بدانند اگر چیزی داشته باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
احسنت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
یک حرف حساب. واقعا درود
افزایش ارز متناسب باتقابل ایران وغرب است این مورد در روسیه هم اتفاق افتاده ودر خبرها امده که رویل بیست درصد از ارزش خود را در مقابل یورو از دست داده در ونزیلا هم این اتفاق افتاده در افریقا که رابت موگابه ریس جمهور ضدغربی داشت این اتفاق افتاده در واقع یکی از سلاحهای غرب استفاده از حربه ارز است که اقتصاد کشورهای مقابل خوش را دچار بحران اقتصادی می کند اگر این وضعیت تا حالا نفهمیده ایم خیلی باید عقب مانده ذهنی باشیم چون این موضع کمتر به اقتصاد ربط دارد در بهترین شرایط اقتصادی هم این اتفاق خواهد افتاد و بنابراین بیشتر سیاسی امنیتی است و ولی بعضی از مزدوران داخلی که همسویی با غرب می کنند سعی می کنند ادرس غلط بدهند و بقیه هم ان را نداسته تکرار می کنند وان را به مسابل اقتصادی وفنر جمع شده که خیلی از این دلیل برای افزایش ارز استفاده می شود ربط می دهندبنابراین بلافاصبه دولتها را مقصر می کنند تا مردم را علیه دولت بدبین کنندو در تمام دولتها این وضعیت از اول انقلاب بوده به غیر از موسوی و خاتمی که موسوی به خاطر در امد اندک ارزی و کوپنی کردن اقتصاد و ودر دولت خاتمی به خاطر عدم تقابل با غرب بوده وحمایت غرب از دولت خاتمی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
اقای دانا در در زمان خاتمی هم نرخ ارز دو برابر شده عزیز و اینکه ترکیه هم چند سالی هست نرخ ارزهای خارجیش بالا رفته و با این فکر شما باید انها هم دشمن خارجی داشته باشند در این سالها
سامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
دقیقا صحیح است دلیل اصلی افزایش قیمت دلار و یا به عبارت درست تر کاهش ارزش پول ملی تقابل با غرب و اقتصاد جهانیست امروزه با توجه به اینکه عمده ترین جریانهاو مبادلات اقتصادی و نیز بزرگترین کارتل ها و شرکتهای تولیدی و تجارتی در دنیای غرب ( اروپا و امریکا )در حال فعالیتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
دوست عزیز
قیمت روبل در سالیان گذشته بارها افت کرده و مجددا برگشته. فقط قیمت ریاله که روز به روز افت می‌کند. این یعنی بی کفایتی
کشوری که اینهمه دشمن دارد به هردلیلی چگونه می تواند اقتصاد قوی داشته باشد انهم با این بی ابی واز رمق افتادن روستاها . شهرها از روستاها تغذیه می شوند چه خوراکی وچه رونق بازار از فروش محصولات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
همه کشورهای خصوصا پیشرفته دنیا دشمن خونی همدیگرند اما با سیاست صحیح از درون خودشان را قوی میکنند تا تنش خارجی روی اقتصادشان کمترین اثر را بگذارد
متاسفانه دولت روحانی موفق به مهار تورم نشده شعارهای توخانی و پوچ خیلی دادن ولی عملا هیچ اتفاق مطلوبی برای مردم نیفتاده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
روحانى دولت خوبى دارد. بايد به مردم بگويد كه چوب چه تفكرات و چه گروههايى را دارند مى خورند.
مشکل فساد و سودجویی یه عده است که اقتصاد مملکت دستشونه و هر غلطی میخوان میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
تازه توى آمارها هم نيستند و به هيچ كس جواب پس نمى دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
یعنی تو این 5 سال اقتصاد دست اقای روحانی نبوده؟؟؟
پس چرا روحانی تو این 5 سال چیزی نگفت؟؟
دلار زمانی قیمتش پایین میاد که ما یک کشور تولید کننده وصادر کننده باشیم وبتونیم ارز وارد مملکت کنیم یعنی دلار به اندازه کافی وارد مملکت بشه که در مقابل تقاضای موجود برای خرید عرضه با تراز بالاتری وجود داشته باشه زمانیکه ما با این سیاست جنگ با تمام دنیا رو سیاستمداران ما درسر دارن مطمئن باشیم که قیمت دلار الان روزهای خوبش رو داره میگذرونه ودر اینده نزدیک خیلی بالاتر هم خواهد رفت ای کاش مردم روزی به این نتیجه برسن که به هیچ کاندیداتوری رای ندن شاید در تاریخ بنویسن که مردم کاری نمیتونستن بکنن فقط سیاستمداران نالایقی داشتن
اقای دکتر رضایی عزیز، جا دارد یادی کنیم از اصطلاح شاخص فلاکت که شما ان را برای دوره جناب اقای دکتر احمدی نژاد به کار بردید. به نظر شما جای این واژه به طور تمام و کمال برازنده دوره روحانی نیست؟ به کار بردن این واژه در این دوره مصداقش با دوره دکتر احمدی نژاد، زمین تا اسمان است.
اقای دکتر رضایی عزیز، جا دارد یادی کنیم از اصطلاح شاخص فلاکت که شما ان را برای دوره جناب اقای دکتر احمدی نژاد به کار بردید. به نظر شما جای این واژه به طور تمام و کمال برازنده دوره روحانی نیست؟ به کار بردن این واژه در این دوره مصداقش با دوره دکتر احمدی نژاد، زمین تا اسمان است.
پاسخ ها
خاکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
درود
روشنفکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
درود بر این قیاس استثنایی که جناب عالی انجام دادید
تازمانیکه کشور بوسیله تعداد معدودی مدیر بیسواد سهمیه ای دانشگاههای بی کیفیت اداره شود,نباید امیدی به بهبود اوضاع داشت,تنها راه برون رفت عز وضعیت فعلی برکناری مدیران فعلی و بکارگیری افراد باسواد,متخصص و باتجربه بدون توجه به گرایش فکری انان است,افرادیکه بجای تظاهر,تمام فکرو ذکرشان کاروخدمت به مردم باشد,مدیران ضعیف هرگز قادر به کار با افراد باسواد و قوی نخواهند بود و این باعث میشود مدیران واقعی در حاشیه و مدیر نماها و اقازادگان بیسواد در راس امور باشند, دلار افزایش پیدا نکرده است بلکه این پول ملی مااست که تقریبا دیگر ارزشی ندارد,چرا اقدامی نمیشود؟؟؟!!!شاید برخی منتظرند تا ماهم شبیه ونزوئلا شویم؟؟!!! امان از بیسوادی,
نتیجه میگیریم دور دوم "حتما" باید دولت عوض بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
حتما باید با عقل رای دهیم نه به شو و کارناوال شبانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
اصلا نبايد راي داد
انهایی که شعار پوچ میدهند که تحریم ها اثر ندارد و بدنبال بازگردادندن انها هستند اکنون چه پاسخی دارند,فعلا که فقط حرف تحریم است اگر تحریم ها برقرارشود دلار چند هزارتومان دیگر افزایش خواهد داشت؟؟؟!!!
حداقل حداقل ۸۰ درصد دلیل گرانی ارز‌ سیاست های غلط و ناموجه و نابخردانه ی خارجی ایرانه که باعث ترس و نفرت از ایران و ایرانی در سراسر جهان شده. به عنوان مثال من چند سالیه که در یک خوابگاه بین الملی دانشجویی در آلمان زندگی می‌کنم. به خداوندی خدا قسم در این چند سال به محض اینکه افراد از تابعیت ایرانی من خبر دار میشن رابطشون با من مثل رابطه ی جن و بسم الله میشه و دیگه اصلا دوست ندارن حتی ریختمو ببینن. به درست یا غلط این کشورهای ابر قدرت تمام ابزارهای لازم رو برای تأدیب یه کشوری که همیشه زمامدارانش حرفهای بزرگ‌تر از دهنشون میزنن و بدون پشتوانه ی اقتصادی قوی همچنان برای ابر فرداها شاخه شونه می‌کشنن رو در اختیار دارند. اما مشکل اینجاست که در واقع این مردم عادی هستند که زندگیشون در اثر این تأدیب سیاسی و تحریم اقتصادی به فنا نبره و گرنه مسؤلین که ماشاالله حساب‌های خارجی‌شون همیشه برای روز مبادا پره و ککشون هم کما فی سابق برای صاحبان اصلی این مملکت که همین مردمان عادی و نجیب ایرانه نمیگذه که نمیگذه. خلاصه اینکه از ماست که بر ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
سیاست ماخوب نیست و همین کشور المانت و امریکا خوبه
برو عمو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
سياست خارجى در دست دولت هست؟
مشکل سود بالای بانکیست که اگر دولت کم کنه شورای امنیت ملی نمیذاره چون سود باید زیر 5 درصد باشه واین یعنی شورش.البته خیلی ها می خوان دولت شکست بخوره خصوصا بعد از اینکه در دی نتونستن روحانی رو زیر بکشن.اصولگراها هر 9 روز برای خاتمی و هر روز برای روحانی بحران درست می کنن و وقتی هم در دولت قبل دولت رو بدست می گیرن پس کی باید به فکر کشور باشه
من در خرداد 94 کامنتی در ارتباط با یکی از خبرها برای تابناک فرستادم با این مضمون:

" .... کنترل دستوری تورم مانند فشردن فنریست که در حال ذخیره کردن انرژیست. برای فشردن بیشتر فنر، مقدار نیروی لازم هم افزایش می یابد. همانند همین حالت ادامه کنترل دستوری قیمتها و کنترل تورم که الان میگویند به هسته سخت آن رسیده است. دیر یا زود دولت توان لازم برای کنترل بیشتر تورم را نداشته و تورم همانند فنری آزاد شده جهش شدیدی خواهد داشت و گذشته خود را نیز جبران خواهد کرد. در ضمن روش دستوری کنترل تورم فقط منجر به رکود اقتصادی میشود.
روش درست کنترل تورم از طریق اصلاح زیر ساختهای اقتصادی و به تدریج صورت می پذیرد. یعنی بایستی از بخشهای تولیدی حمایت کرد. تاکنون بواسطه فروش نفت از تولید داخلی حمایت نشده، چون ضرورتی حس نمی شده. با حمایت از تولید و افزایش عرضه محصولات و خدمات و پاسخگویی مناسب و کافی به تقاضا، بصورت طبیعی قیمتها کاهش و تورم کنترل و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.... "



مشاهده میگردد که همان موقع اینجانب رکود اقتصادی و بعد از آن تورم شدید را پیش بینی کرده بودم و به راه حل خروج از رکود اقتصادی و روش درست کنترل تورم یعنی حمایت از بخش تولید هم اشاره کرده بودم. حمایت از بخش تولید که امسال با شعار "حمایت از کالای ایرانی" قرار است به آن پرداخته شود. (دکترای مکانیک)
تابناک این کامنت ها کلاً از یک جا ارسال می شوند . میدونی یا نه ؟
پاسخ ها
حسین
| United States of America |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
میخوای بگی نظر مردم نیست اینا ؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
مردم که مشکل معیشتی ندارن اصلا.
خرابی اوضاع اقتصادی و بالارفتن نرخ ارز در درجه اول معلول اقتصاد و تولید داخلی است، در همه جای دنیا بانکها بعنوان یک عامل کمکی در اقتصاد به فریاد تولید کننده می رسند اما در ایران به ضرب و زور هم که شده از جیب تولید کننده در میارن و میدن به فلان کس رئیس جمهور، حالا هرکسی میخواد رئیس جمهور باشه، در هرجای دنیا این اتفاق بیافته رئیس جمهور از مردم معذرت میخواد در ایران روسای جمهور همیشه در این نوع مسائل شروع به تهدید به افشاگری و ... می کنند، اون از احمدی نژاد که رفت خونه نشست و قهر کرد این هم از روحانی که 400میلیارد اخوی گرامش با سود 4% پول از بانک گرفت و در همان بانک با سود 24% سپرده کرد و آخرش هم در ایام انتخابات تهدید به جنگ کرده بود.
در همه کشورهای دنیا از جمله کشورهای صنعتی 4یا 5 تا بانک داریم که حرف حساب رو میزنند و از منافع ملی و تولیدکننده و تجار حمایت میکنند در ایران بیش از 25 بانک داریم که همه نزول بگیر هستند و خون ملت و تولیدکننده رو می مکند. اشکال اساسی و بالارفتن نرخ ارز همین هاست. والا مگه مملکت ما مگه کم سرمایه داره هم سرمایه های مادی بسیار فراوان و خدادادی داره و هم سرمایه های بزرگ و هنگفت انسانی از جمله جوانان تحصیل کرده داره.
اشکال در عدم برخورد و عدم وجود اراده در ارتباط با مفاسد اقتصادی است. که متاسفانه گلوگاه همه ی آنها در دست دولت ها بوده ، هست و خواهد بود. به اصلاح طلب و اصول گرا هم ربطی نداره همه شون قانون رو زیر پا گذاشته اند.
مشکلات زیاده خیلی زیاد اما باید تحمل کرد هنوز میتونیم تحمل کنیم یه مقدار توان اون ته واسمون مونده وای به روزی که اون مقدار تموم بشه صدای ترکیدنمون رو همه دولتمردان خواهند شنید
اینا همش بازی کاسبان تحریم هست . ملت گول نخورید .
متاسفم براي دولت بي كفايت
پس كو جناب جهانگيري كو شعارهايت از اول انقلاب پست داشتي هيچ كاري هم نكردي
مردم دلیل نمیخوانننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن.....متوجه میشینننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم راه حل میخوان..........................گوشی هست که بشنوه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
از هرچی دلیل و بهانه است حالت تهوع گرفتیم بابا...........................................
دولت بیکفایت!!! حتما دولت از این داستان سود می بره و اوضاع مردم اصلا واسشون مهم نیست
با رفتن روحانی هم مشکلی حل نمیشه......یک راه حل اساسی و ریشه ای لازمه!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
گل گفتی بعضیا جوری نظر میدن که اگه الان یکی دیگه بود مملکت گل و گلاب بود از روحانی دفاع نمیکنم چون اصن رای ندادم ولی هر کس دیگه ای بود بازم اوضاع همین بود .
متاسفانه هر یک از دولتهایی که سکان مدیریت کشور را بر عهد می گیرند، بواسطه عدم تجربه و عدم استفاده از تیم قوی مشاوران و متخصصین اقتصادی، تمام زمان دوران 4 ساله و 8 ساله مدیریت خود را صرف کسب تجربه و استفاده از روشهای سعی و خطا می نمایند. بنابراین فقط باعث تحمیل هزینه های بسیار هنگفت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی به کشور و مردم و در نهایت باعث عقب ماندگی کشور میگردند.
به زودی درگیر قحطی خواهیم شد نه دلار به درد کسی خواهد خورد نه سکه به فکر زنده ماندن باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
فقط زنده ماندن ؟ فقط دلخوش به زنده ماندن باشیم ؟
ایشان بودند که قسم جلاله خوردند که آنچه بر مردم گذشته بود در دولت نهم و دهم والله بالله تکرار نخواهد شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
افرین
اگر مثل همه کشورهای دنیا اول به فکر منافع ملی و ملت خودمان بودیم و به کار بقیه کشورها اهمیت نمیدادیم این همه گرفتاری نداشتیم. بگذارید اسراییل فلسطینها را کباب کند و فسلطینها اسراییلها را رنده کنند یا سوریه ۱۰۰ تکه شود به ما چه ربطی دارد. بگذارید عربها تا دلشان میخواهند تو سر همدیگر بزنند بهتر ما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
خدا پدر مادرتو بیامرزه.کلی خندیدیم سر صبح.
در زمان تحریم ها اگر اقای روحانی ریس جمهور بود هر دلار می شد 15000 تا 20000 تومان . الان که هم نفت را می فروشند و هم کشورهای اوربایی و اسیایی با ایران معامله می کنند جرا با باید شاهد این نوسانات غیر کارشناسی باشیم . مدیریت نالایق بانک مرکزی و .... . تاکی ما باید فشار رو تحمل کرذ . قیمت را بالا می رود . این دانشجویان بین المللی یا همان آقازاده ها یا نور چشمی ها در امریکا و کانادا و استرالیا با هزینه ملت درس می خوانند .و اصلا برایشان هم مهم نیست که به بقیه چه فشاری می آید . و این داستان ادامه دارد ......
پاسخ ها
ريز بين
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
چرا متوجه نيستي سركاري ، سركاري ، سركاري،.....
الان مشکل آمریکاست که نمی تواند جلوی گرانی دلار را بگیره ،
دلار مهم نیست عوضش اسراییل بیست و پنج سال و دو ماه و یک هفته و سه روز دیگه نابود میشه . بعدش هم آمریکا رو نابود میکنیم و ..... !
روحاني همون احمدي نژاده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
دیر فهمیدی. کاریش هم نمیشه کرد.
مشکل دولت حسن روحانی است که عمدا با پایین کشیدن سود بانکی باعث فرار سرمایه از بانک ها به بازار های دیگه به خصوص ارز شده دولت با فروش ارز درامد میلیاردی پیدا کرده..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
مشکل مردم هستند که دلار می خرند .
نظر من اينه كه از اينجا به بعد ديگه بحث دولت آقاى فلانى و دولت آقاى بهمانى نيست ديگه تموم شد همشون سر و ته يه كرباسند اينا همش سياه بازيه هشت سال اين هشت سال اون
هر سرى چهار سال اول صرف اينه كه بل يه نمايش تكرارى پته هاى نَفَر قبلى رو بريدند رو آب
چهار سال بعدى هم صرف اينه ك چندتا خرابکاری بزنند مردم واسه چهار سال آيندشون سرگرمى داشته باشند چند نفرم چند تا افشاگرى جنجالى تو تلگرام بكنند چند نفرم چند تا جك ازش بسازند دور هم باشيم... تلخه واقعا تلخه ولى اميدى نميبينم
آقا کی گفته افزایش قیمت دلار خوب نیست. افزایش قیمت دلار درسته معایبی داره ولی مزایای زیادی مثل کاهش واردات، کاهش خروج ارز از کشور با کمتر شدن مسافرت های خارجی افزایش صادرات غیر نفتی و ... داره به هر حال فیمت ارز باید واقعی بشه و این اتفاق امروز بیفته خیلی بهتر از فرداست اتفاقاً دولت داره با هوشمندی این کار را می کنه نه مثل زمان احمدی نژاد که یک دفعه سه برابر شد دولت داره کاری می کنه که این اتفاق به تدریج بیفته تا اتفاقات سال 90 و 91 تکرار نشه.
آقا منماندم فقط نظر آقای سیف رو در مورد بدانم و ایشان رییس بانک مرکزی که قبل از عید میگفت مردم دلار نخرید قیمت حتما به چهار هزار تومان میرسه
کاش برا خودش بزارین این حرفهارو جلو ملت یبار ببینه اما انقد مسولا پشتشون گرمه که همینم با خنده انکار میکنن ما مردمیم که بدبختیم
یعنی واقعا فکر می کنید توی این مملکت دولت کاره ای هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
پس چرا به احمدی نژاد فحش می دادید؟ چرا رفتید به روحانی رای دادید تا رییسی نیاد؟ با خودتون چند چندید؟
سلام
واقعیتش اینه که آمریکا 7 ساله علیه ایران جنگ ارزی رو شروع کرده بعد یه عده خوش خیال هنوز دنبال بازکردن گره حل مشکلات ارزی و غیر ارزی با برجام و غیر برجام هستند....
باید از مدت ها قبل برای این جنگ آماده می شدیم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
ینی آمریکا داره دلارو گرون میکنه تو ایران؟
ما همه داریم خودمونو به نوعی فریب می دیم؛ علت بالا رفتن دلار دو عامل مهم داره و به احمدی نژاد و روحانی هم مربوط نیست، اول؛ پروژه های انبوهی که دولتهای بعد از انقلاب در دستور کار قرار دادند، پتروشیمی فولاد راه آهن بزرگراه دانشگاهها و بالابردن توان نظامی کشور، نوعی توسعه که قبلا کشورهائی مانند برزیل و در منطقه هم ترکیه بکار بست و باعث کاهش ارزش پول آنها و مقروض شدن آن کشور ها شد که البته نهایتا این کشورها به توسعه ای نه چندان پیشرفته ولی قابل فبول دست پیدا کردند. دومین علت خصومت و تنش با آمریکا و اسرائیله که اولی منبع تولید دلار و دومی متحد این کشور در منطقه است. و اگر عده ای فکر می کنند با خود گول زنی و انداختن تقصیر به گردن این و آن دلار کاهش پیدا می کنه، سخت در اشتباهند و تا این دو موضوع وجود داره، کاهش ارزش پول ملی در قبال ارزش دلار حتمی است.
علت افزایش دلار بخاطر این هست که برابری و میزان ارزش بین دلار و ریال و تعادل وجود ندارد یعنی تا زمانی که همه داده های اقتصادی کشور ما به حسب جهانی نباشد همیشه این امکان وجود دارد ون دلار گران شود مسافرت کمتر میشود چون دلار گران شود صادرات بیشتر میشود . ولی از آنطرف کالا هم وارد کشور میشود گرانتر خریداری خواهد شد . منظور از این حرف این هست آیا برای میزان ارزش بین ریال و دلار اگر با هزار تومان یک نان میتوانید بخرید آیا بعد از تبدیل به دلار معادل ارزش میتوانید در کشور دیگر همان کالا را تهیه کنید یا خیر پس اگر جواب خیر هست باید دستمزدها هم جهانی باشد
انهایی که از این فرصت برای تخریب دولت استفاده میکنند .و ماهی خود را از این اب گل الود میگیرند . به اندازه همین دولت مقصرند . حتی بیشتر .راه حل مشکلات فقط انتخابات ازاد
مشکل فراتر ِِِِِِ...است
ای کاش قانونی در مملکت بود که هر کسی دروغ می گفت مجازات می شد حتی مسئولین
اسب سواری ، مرد افلیجی را سر راه خود دید که از او کمک می خواست .
مرد سوار دلش به حال او سوخت ، از اسب پیاده شد او را از جا بلند کرد وبر روی اسب گذاشت..... تا او را به مقصد برساند!
مرد افلیج که اکنون خودرا سوار بر اسب میدید دهنه ی اسب را کشید و گفت :
اسب را بردم ......
....و با اسب گریخت!
پیش از آنکه دور شود صاحب اسب داد زد :
"تو تنها اسب را نبردی ، جوانمردی را هم بردی!
اسب مال تو ؛ اما گوش کن ببین چه می گویم ....."
مرد افلیج اسب را نگه داشت ، مرد سوار گفت : "هرگز به هیچ کس نگو چگونه اسب را به دست آوردی!"
می ترسم که دیگر "هیچ سواری" به پیاده ای رحم نکند!

حکایت ، حکایت روزگار ماست!!
به قدرتمندان و ثروت اندوزان و کاخ نشینان بگویید: شما که با جلب اعتماد مستمندان و بیچارگان و ستمدیدگان ؛ اسب قدرت بدستتان افتاده ........
......شماها؛
نه فقط اسب ,
که ایمان ،
اعتماد؛
اعتقاد
و..........
نان سفره مان را بردید.....
.....فقط به کسی نگوئید چگونه سوار اسب قدرت شدید!!!
......افسوس.....که دیگر؛ نه بر اعتمادها اعتقادیست و نه بر اعتقادها اعتمادی!
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
خیلی زیبا بود .احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
ممنون واقعاً لذت بردم .
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
آز این بهتر نمی شد تحلیل کرد. دقیقا زدی به هدف. احسنت
اقاي رئيس جمهور با حرف و وعدههاي غير كارشناسي نميشه مشكل أرز را حل كرد .راه حل مشكل ،دوري كردن از تفكرات اقتصاد غربي است كه عده اي از تئوريسينهاي اقتصادي شما شيفته ان هستند و بركشت به اقتصاد إسلامي و توجه به توليد داخل است .تصميمات فله اي كاهش سود بانكي بدون تحليل و تبعات ان ،كاهش سود بانكي زماني مفهوم پيدا ميكند كه زير ساحت لازم جهت هدايت ان به توليد فراهم باشد در صورتيكه سيستم اداري أعم از دارايي،تامين اجتماعي و.... انچنان تهاجمي بر عليه سرمايه كذار و توليد است كه هيچكس حاضر به سرمايه گذاري در توليد نيست و همه به فكر حفظ سرمايه خود هستند به همين دليل بازار ارز. و همچنين مسكّن اشفته شده است پس اقاي رئيس جمهور عزيز بايد براي اقتصاد ايران طرحي نو بايد انداخت انهم بر گرفته از اسلام نه تفكرات ليبراليستي و غربي.
درد این مردم تمامی ندارد،ما بهای چه گناهی رو پرداخت میکنیم که این همه مشکلات برای ما پیش میاد
تا وقتی خط قرمزهای نامریی فقط اجازه ی بحث وتحلیل 50% از مسئله را می دهند و رسانه ها هم حق دارند همان 50% را مطرح کنند هیچوقت مسائل حل نخواهد شد که هیچ ،پیچیده تر هم خواهد شد.وقتی همه می دانیم هزینه های جنگ چقدر زیاد است و آقای روحانی اعلام میکند هزینه جنگ در عراق را ما دادیم ،وقتی هزینه ی جنگ سوریه را ما می پردازیم ،وقتی هزینه های حزب الله را ما میدهیم ،وقتی هر جا مانند افغانستان و ... هزینه ای وجود دارد برای اینکه حتی حضور موقتی داشته باشیم همه ی هزینه را متقبل میشویم ،مسلما خزانه دولت خالی و پول بدون پشتوانه و بی ارزش می شود .
تا کی می شود با شعور مردم بازی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Indonesia |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
خودت را مسخره کرده ای یا ملت را ؟؟ شما هی هزینه هزینه می کنی مثل اینکه نمی بینی هزینه هایی که قطر و عربستان و امارات در همین دو کشوری که شما نام بردید چقدر هزینه کرده اند؟؟ راستی تا کی می خواهید این همه بی عاری و بی تعصبی و ذلیل بودن خودتان را در سایه این توجیهات مسخره پنهان کنید؟؟ راست و حسینی بفرمایید ما می خواهیم برده امریکا باشیم خوب است ولی غافلید که قانون زندگیست اگر ذلت پذیری مد شد فضاحت و نابودی در آن مستتر است حالا خود دانید عربستان می رود میلیاردها خرج خرید اسلحه می کندهیچ کس نمی گوید ملت بدبخت شد ما در این جا تجربه جنگ را داریم ولی دائم غر می زنیم چرا داریم توان نمظامی را بومی می کنیم خدایا ملت در سراشیب سقوط اخلقی قرار دارند
خود روحانی و این که فکر کنید فقط مشکلات مربوط به شخص احمدی نزاد میشد نه ساختار کلی
پس از چهل سال هننوز ياد نگرفته ايم كه در سياست خارجي چگونه رفتاري بايد داشته باشيم و چه كساني اجازه دارند در اين سياست دخالت كنند و نبايد افراد خارج از مسوليت مستقيم براي بزرگ كردن خودشان در داخل وارد اين حوزه حساس شوند قدري بينديشيم و ببينيم از ديوار سفارت بالا رفتن و آتش زدن آنها و كارهايي از اين قبيل چه مخارجي روي دست ما گذاشته است كمي فكر كنيم آيا روابط كشورهايي مانند كره شمالي و روسيه وامثال آنها با دنياي غرب بهتر از ماست؟ يقينأ نه ولي مسولين سياست خارجي آگاه به سياست خارجي دارند كه حتي با دشمنانشان وارد مذاكره مي شوند و مسايل خود را حل مي كنند بدون دخالت غيرمسولين
ما شرکتی هستیم با ده نفر کارمند امسال بخاطر همین نرخ ارز . رکود وحشتناک و مالیات وارزش افروده ای سنگین و غیر توجیه مجبور به تعطیلی هستیم چون واقعا شریط خیلی سختی و غیر قابل تحمل هست
البته شرایط پیچیده ای است و مشکلات زیادی درست کرده و خواهد کرد. اما آیا افزایش 300% نرخ ارز در زمان آقای احمدی نژاد قابل مقایسه با این افزایش 25-30% هست؟
اقای روحانی قطعا خود شما مشکل نیستید؟
يك زماني دلار رو روي يك كفه ترازو و يك اسكناس هزار تؤمنّي رو رو كفه ديگه ميگذاشتن يعني اينكه اينگونه خواهد شد و ما باورمون نميشد.
بيا و ببين چه اوضاعيه.
قدرت واقعي و ارزش واقعي يكً مملكة يعني فعلا يك دلار رو يكً كفه و ٥١٤٠ تؤمن در اين لحظه رو كفه ديگر.
دلار ٣٦٠٠ تؤمن شش ماه پيش = ٥١٤٠ تؤمن اين لحظه يا ١٥٤٠ تؤمن افزايش.
آقاي سيف شما حالتون خوبه؟ شكر خدا. هي گفتين دلار أرز ون ميشه نخريد رفتيم و خريديم و الان افتاديم تو هچل ( شايد هم حچل)
شما خودتون كه دلار نخريدين؟ خوبه وگرنه ضرر ميكردي.
شما و دولتمرداي اين دوره چقدر حاذقين. چقدر شايسته اين پست هاي اقتصادي هستين.
كمر أمريكا رو شما ميشكونين. استعداد خداداديه ديگه كاريش نميشه كرد.

لطفا يه كم اسپند برا خودتون دود كنيد.
مشکل از اعتماد بین مردم و مسئولانی هست که خودشون سر کار آوردنشون!! مگه شرایط الان از اول انقلاب بدتره !! چرا اون موقع ارزش پول ملی با این شدت کم نشد ؟!! یادم نمیاد ملت اون موقع جلوی صرافی ها برای تبدیل پول ملی شون به ارز خارجی صف کشیده باشن!! شک نکنید که اگر همدلی اول انقلاب بود الان مردم بجای خرید ارز هرچه داشتن میریختن حساب دولت تا ارزش پول ملی سقوط نکنه. متاسفانه مدیران نالایق و انسان هایی که به مقام و منصبی رسیده بودن با اعمال سلیقه های شخصی افراد متخصص رو از گردونه مدیریتی کشور خارج کردن و وضعیتی رو بوجود آوردن که امروز مردم به هیچ کسی اعتماد ندارن حتی معدود کسانیکه حرف حساب بزنن! مشکل حل نمیشه مگر اینکه اعتماد به دولت دوباره احیا بشه که اونم بعیده! چیزی که از سیاست های 40 سال گذشته تجربه شده نشون داده تنها چیزی که مهم نیست آسایش و رفاه مردم ایرانه! حالا لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و ... اولویت اوله! انگار مردم ایران تو این مملکت غریبه هستن!! متاسفم که قدر مردمش رو نمیدونه! مردمی که 40 ساله دارن . به یزدان که گر ما خرد داشتیم ، کجا این سرانجام بد داشتیم
دوستان بودجه ای در کار نیست,یعنی هست اینا نمیخوان بزارند.اینا میخوان با پول خود مردم ملتو دولتو بچرخونن
شرایط داره غیر قابل تحمل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
شما تو امریکا داری این حرف رو می زنی ادم هایی که در اینجا هستند چی باید بگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
حالا گیریم که غیر قابل تحمل شده ، مثلا میخوای چکار کنی ؟ بری به یکی دیگه رای بدی ؟
مشکل تقابل با اسراییل است که به این حال و روز افتاده ایم...
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
من تنها یک اختلاف با سیاست های نظام دارم.نباید از اول گفته می شد هدف ما محو اسرائیل است.باید گذاشت به قدرت رسید و آنوقت حرفی زد.این واضح است که آنها بیکار نشسته اند.
ارقام صادرات اعلام شده از سوی دولت مبالغ صادرات شرکت ها را شامل میشود که هر چند در آمار میزان صادرات منظور میشود ولی پول آن در اغلب اوقات حتی در سیستم بانکی ایران هم گردش نمیکند!
آقای روحانی ، این جور صحبتها و جملات دیگه تاریخ مصرفشون تموم شده و یا نخ نما شده !!!!
مهمترین علت افزایش قیمت دلار که متاسفانه کمتر بهش پرداخته شده تشدید جریان خروج ارز (فرار سرمایه) از کشوره، درست مثل فرار مغز ها! تا زمانیکه راه تعامل با جهان رو یاد نگیریم و امنیت در کشور ایجاد نکنیم روز بروز اوضاع بدتر هم خواهد شد. روحانی باید استعفاء بده
دولتهای اقایان موسوی و خاتمی مدیریت درست و سالم و بیشتر مدیران هم پاکدست بودند و بفکر مردم و منافع ملی البته اکثریت انها . متخلفین در هر شرایطی قابل دفاع نیستند . ولیکن دوره های بعد بیشتر افراد بفکر جیب خود و بستگان و باند و جناح خود بودند و چیزی که مطرح نبود منافع ملی و مردم بود
افرادی که منافعشان با بودن افرادی مًل آقای خاتمی به خطر افتاد و به هر نحوی آزاده جلوگیری در روند اداره صحیح کشور داشتند ، اگه از منافع شخصی و گروهی خود چشم پوشی کرده بودن و همان روند سیاستمداری و اداره دولت طی خط مشی ایشون ادامه پیدا میکرد میشد تا حدودی به نرمال شدن وضع مملکت تا حدودی امیدوار بود ولی متاسفانه همانطور که آقای خاتمی اعتراف کردند و دولتهای بعدی هم به همان نتیجه رسیدند رئیس جمهور در ایران نقش تدارکاتی رو داره و تا این مسئله حل نشه هر دولتی هم کسی هم سر کار بیاد مشکلات رو به گردن دیگران می ندازه و همین روند ادامه خواهد داشت و معلوم نیست که کی چکارست و به کجا باید پاسخگو باشند چون هر کسی سرش تو کار خودشه و دنبال برآورده کردن اهداف خودش و هم گرویهاش هست .
پاسخ ها
..
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
هیچ کشور قدرتمندی در دنیا با عوض شدن رئیس جمهور سیاست های اصلی نظامش تغییر نمی کنه.
ناشناس
| Indonesia |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
مگر همین دولت با حمایت همین خاتمی و موسوی روی کار نیامده ؟؟ مگر دولتمردانش همانهایی نیستند گه اگر خاتمی و موسوی هم آمده بودند همین ها را می آوردند پس خیال بافی نکن
حرف حرف حرف نظر نظر نظر ...خ.ب که چی ,همه میدانند که این وسط بعد از این همه سال چیزی به نفع مردم تمام نمیشود ...
اصلا دلار بره بالا یا پایین....چه ربطی به ما داره‌‌....واحد پول ما ریال هست که بسیار معتبر ‌هستش.....فقط میترسم اقتصاد دونهای خبره ما هم برن خارج. فرار مغزها ضربه میزنه.....اونوقت اقتصاد اون کشورها با استفاده از نخبگان ما قوی میشه
یک پزشک نمیتونه یک خودرو را تعمیر کند
اینکاره نیستید عزیزان ........
تزریق نقدینگی بدون پشتوانه در آمد ارزی و ورود ارز به کشور دلیل اصلی کاهش ارزش ریال برابر ارزهای خارجی است که عدم مدیریت اقتصادی در سطح کلان این مسئله را تشدید کرده
به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ ارز روانی و انتظاری باشد . خروج آمریکا از برجام انتظار افزایش نرخ ارز را در مردم ایجاد می کند . ثانیا بازدهی کم سایر سرمایه گزاری ها است وقتی بازار مسکن و خودرو و به طور کلی تولید بازدهی کمتری داشته باشد پول های سرگردان مانند سیل به یک طرف سرازیر می شود و قول و وعده و ... جلودارش نیست . تعیین نرخ ارز سیاسی به جای استفاده از فرمول علمی باعث دونرخی شدن بازار ارز می شود که در حقیقت همان فشار آوردن به فنر است که علاوه بر ایجاد رانت و مفاسد مختلف آن فقط ممکن است مدت کمی دوام بیاورد و بزودی جهش غیر واقعی را بدنبال خواهد داشت و کنترل سخت تر خواهد شد
یک موضوع بسیار مهم اینه که همه بالا رفتن ارزش دلار نسبت به ریال رو از نظر اقتصادی و بعضا سیاسی مطرح و ارزیابی می کنند که همه جوانب نیست. یک مسئله خیلی خیلی مهم اینه که ایران بیش از تصور به آمریکا و اروپا گره خورده. تصور کنید پنج میلیون دانشجو و دانشمند و هنرمند و تاجر و نابغه و دانشگاهی و کارآفرین، خلاصه اصل و چکیده فرهنگ و ثروت ایران در آمریکا و اروپا زندگی می کنند و سالیانه طبق آمار خود دولت نزدیک به ده میلیون نفر توریست و خانواده ایرانیان مقیم خارج به خارج از کشور سفر می کنند؛ حالا اگر احتیاج این افراد رو به پول خارجی یعنی دلار و یورو در نظر بگیریم، معمای افزایش قیمت دلار با توجه به تنشی که ایران با خارج داره ( و ظاهرا حل ناشدنی است) را کنار هم بگذاریم پاسخ پازل تا حدی معلوم می شه؛ بالا رفتن قیمت دلار برابره با تقاضای بیش از حد باضافه سختی تهیه آن با توجه به تنش همیشگی کشور با غرب (آمریکا و متحدانش)..
مشکل اصلی دروغ گفتن
مشکل پوپولیست است
یکی میخواست شخص دیگری را به فساد بکشاند از محسنات فساد میگفت و اینکه چه اشخاص موفق معروفی که قبلا فاسد بوده اند اما هیچوقت نگفت معروفیت و موفقیت آنها بخاطر کارهای دیگرشان بوده
آقای رییس جمهور وقتی شما تیم مریض اقتصادی خود را تغییر نمی دهید و افرادی مثل سیف و نوبخت وووو علی رغم اصرار مجلس و مردم هنوز ادامه خرابکاری میدهند انتظار داری دلار ارزان شود؟
به نظر من مشکل از خودمان است
ریشه همه مشکلات خود مردم هستند که هیچ وقت عبرت نمیگیرن و هنگام تصمیم و انتخاب عواطفشون از عقلشون سبقت میگیره...
مشکل خود ما هستیم. به دو دلیل:
1) می گویند 20 هزار میلیارد دلار در گاوصندوق های خانگی ذخیره شده اگر این پول به جامعه برگردد قیمت دلار افت شدیدی خواهد یافت. باید از این سبک دلال بازی و سودجویی در زندگی دست برداریم.
2) مسئولان و قانون گذاران را خودمان انتخاب کرده ایم. کسانی را بر خود مسلط کرده ایم که توان اداره مملکت را ندارند.
برادر عزیز..80 درصد اعضای دولت انگلیس دارای مدرک کارشناسی هستند
خوب به حرفم گوش بدید و فکر کنید
مشکل از ما ملت است که ما را در ایام انتخابات در فضای احساسی قرار می دین و بدون هرگونه تحقیق و صرفا بر اساس گرایش سیاسی می ریم یا به این یا به اون رای می دیم و فقط هم در همون ایام انتخابات می شیم مردم فهیم .یا هادی اهدنا صراط المستقیم
از ماست كه بر ماست
کار بنده صادراته و مستقیما وابسته به دلار هست و ناچارم ریشه های تغییرات ارز را در داخل و خارج بررسی کنم.
به نظر من دولت آقای روحانی دارای بیماریهای زیر است که مسئله ارز را تحت تاثیر قرار میدهد.
۱. گرایش فراوان به واردات. چون حلقه اقتصادی پیرامن دولت های لیبرال مسلک در ایران بیشتر از دلال ها و بازرگانان رانت باز تشکیل شده و این از طریق افزایش قاچاق و صدمه به تولید داحل عامل تعیین کننده افت ارزش ریال است.
۲. در بین انواع کنترل ها، شیوه ای که این دولت روی کنترل بازار داشت شدیدا رکودی است و این رکود به صورت بومرنگی باعث کاهش توان اقتصادی و درنتیجه خودنمایی ارزش دلار میشود.

سه نسل بنده در صنف عمده خشکبار بوده اند و شناخت کامل رفتار دولت ها در این بخش نشان میدهد در دولت امید به طرز خطرناکی ریشه های تولید پایه و صادرات انواع خشکبار درحال خشک شدن است.
قابل توجه که پس از فرش، پسته و کشمش حزو بیشترین اقلام ارز آور کشور است. که تقریبا بخش کشمش در سکوت در حال از بین رفتن است.
مهم اينه توي تمام ادوار مردم رو خر فرض ميكننن و با شعار و حرف هاي قشنگ مردم رو ميارن براي راي بعد راي هم كه همون ولي نعمت ها ميشن خس و خاشاك و معاندو وابسته به غرب.
شاید دلار خود شیفته شده بخاطر اونه که گرون شده شاید هم ماها رو .. حساب کرده...
ارز مسافرتی را بزارن مثل قبل دیگه هیچ کس ارز نمیزاه تو بالش
با فرمول ساده و افزاىش متوسط بالاى هفده درص تورم ظرف چهل سال قيمت دلار فراتر از ٣٥٠٠ نيست بقيه حرفها توجيه ندارد و فقط جو كشور را متشنج كرده و جيب يك عده را پر مى كند و قشر عظيمي را بيچاره
با سلام و احترام
ما تاکی باید این دگیری ها رو ادامه بدهیم باید باهم کار کنیم
این همه جنگ لفظی و درگیری اگه کار ساز بود تواین چند سال مملکت درست می شد
هرکسی تو هر جایگاهی قرار داره با هم کار کنیم هم دیگر رو تخریب نکنیم هم افزایی کنیم تا کی این دولت اون دولت می کنیم
حاج محمود بهترین رئیس جمهور بود.کجایی که فقرا بابود شدند.
کار هر مرد نیست خرمن کوفتن ... روحانی و جهانگیری و نوبخت و بساری از اصلاح طلبها فقط حرف میزنند و تکذیب می کنند و تنها هنرشان کوبیدن و تخریب مسئولین و دولتهای قبلی بوده درحالیکه به هیچ وعده انتخاباتب عمل نکردند و جز فلاکت و بدبختی برای مردم در 5 سال گذشته چیزی به ارمغان نیاورده اند. حداقل از مردم عذرخواهی کنند خدا آه مظلومان را از مدیران نالایق خواهد گرفت . انشاا..
طرفداران روحانی چرا توجیه می کنین همه چی قرار بود روحانی دنیارو کن فیکون کنه اگه دولت فشل وتنبل روحانی در زمان تحریمهای فلج کننده بقول اوبا ما بود دلار می شد 20000تومان می شد بازهم ازاحمدی نژادانتقاد کنید
مشکل در سیاست های کلان کشور از که از دسترس نهاد های انتخابی مردم بدور است
دولت امید تدبیری بنما
تابناک اگر گفتی چه گروهی توچشم نگاه میکنه ودروغ میگه بنظر من دلال وسیاستمدار
عزیزان من تا کمی وضع عادی میشه فیلتون یاد هندوستان میکنه ومیریزید تو خیابونا همون بهتر که همیشه با تورم و نرخ دلار سرگرم باشید تا روزتون شب بشه .این عین سیاست انگلیسی برای کنترل مردم ایران است وبس
مشکل این است که در زمان احمدی نژاد دلار کالا اعلام شد همین سیاست را رییس فعلی بانک مرکزی ادامه داد در حالی که ارز و پول وسیله ای برای داد و ستد است و خودش نمی تواند کالا باشد این نگاه باعث شد افرادی مانند موسسین موسسات مالی غیر مجاز و سرمایه داران کلان برای بردن سود حداکثر به بازار دلار روی بیاورد به آنها هم نمی شود ایرادی گرفت وقتی سیاست گذاران بانک مرکزی خودشان این نگرش را حاکم می کنند خوب آن افراد هم سودشان را می خواهند
بدتر اینکه بازار ارزی که آقایآن روسی بانک مرکزی از زمان احمدی نژاد راه انداختند یک بازار بسته است ارز به هر میزان که تقاضا باشد وجود ندارد و در واقع این خود بازار ارز است که یک بازار مصنوعی است چون میزان ارز موجود توسط بانک مرکزی در آن کنترل می شود و به این ترتیب بانک مرکزی دقیقا بستری فراهم کرده است تا عده ای از خواص در این بازار به داد وستا پرداخته و سود ببرند
علی رغم ادعاهای بانک مرکزی به هیچ وجه آنها سیاست آزادسازی ارز را ندارند چون در این صورت این بازار دیگر بسته نخواهد بود و ارز سود آوری خود را از دست می دهد اگر همه مردم و مصرف کنندگان ارز قادر باشند ارز مورد نیاز خود را به هر میزان تهیه کنند
در نتیجه تا زمانی که این نگاه از بین نرود مشکلی حل نمی شود و بقیه حرفها شعار است
خودتان نگاه کنید که چه استدلال مسخره ای آقایآن دارند! اگر قرار باشد در دنیا نرخ ارز با تورم تغییر کند هیچ کشوری دارای تورم صفر یا منفی نیست و نهایتا ارز پول بسیاری از کشورهای قدرتمند هم افت می کند! در حالی که اینطور نیست
کشور ترکیه هم دارای تورم است نرخ واحد پولی آن هم افت می کند
اما یک بازار بسته درست نکرده است که امثال عسگراولادی ها و بازرگانان و پتروشیمی ها و فلان و بهمان سردار در آن به خرید و فروش ارز بپردازند
در نتیجه میزان افت ارزش واحد پولی آن فقط تابع شرایط اقتصادی است نه تابع میزان عرضه و تقاضا
در واقع این بازار مصنوعی و نامتعارف را فقط در ایران می بینید و بانک مرکزی خودش آن را ایجاد کرده است و حماقت بانک مرکزی از اینجا ناشی می شود که گویا نمی فهمند که اگر ارز خارجی را کالا اعلام کنند و برای آن بازار تشکیل دهند یعنی همیشه پول ملی را محکوم به افت ارزش می کنند حتی در شرایط اقتصادی خوب ! تا این بازار که برای خواص ایجاد کرده اند همچنان کارگردان خود را حفظ کند
مشکل از بله فربان گویی مسیولین بی مسیول است
حاصل سی سال تلاش صادقانه با اعتماد به مجوز موسسه کاسپین و دیگر موسسات مالی با همکاری بانک مرکزی از من و امثال من دزدیده شده است و مطمئن باشید همه ما میلیونها سپرده گذار و خانواده هایمان تا اخر عمر هرگز به هیچ دولتی و مسئولی اعتماد نخواهیم کرد . تمام مشکلات کشور از ابتدای انقلاب تابحال فقط به دلیل ناتوانی همه مسئولان در همه زمینه ها از جمله سیاست خارجی و داخلی و صنعت و کشاورزی بوده است و مردم همواره قربانیان این بی کفایتیها مسئولان بوده اند. مردم باید تمام این مسئولان را از کار برکنار کنند تا مشکل ارز و مشکل صنعت و مشکل کشاورزی و بیکاری و ... را خود مردم با همت خود و با مسئولان با کفایتی از جنس خود برای همیشه حل کنند و هر روز دلشان از تجسم اینده نلرزد.
دانشگاه مجانی برای 16 درصد مردم میشه تورم
کافی است چند تن از نمایندگان به طور جدی به دنبال استیضاح رییس جمهور شوند ، آنوقت قیمت ارز سریع کاهش پیدا می کند . تنها راهش استیضاع است .
مشکل از ماست که مملکت را بدست یه عده بی مسعولیت سپردیم
این چه وضعشه پول من توبانک بوده ارزش پول من نصف شده مردوموبدبخت کردین .دیگه تاعمردارم پول توبانک نمیذارم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل