بازدید 3140

پایان بدون نتیجه مذاکرات اردوغان با رهبران اتحادیه اروپا

رهبران اتحادیه اروپا درباره مذاکرات خود با رئیس جمهوری ترکیه گفته اند اردوغان پاسخی به فهرست بلند بالای نگرانی ها از جمله بازداشت روزنامه نگاران و دخالت نظامی در سوریه ارائه نکرد.
کد خبر: ۷۸۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 27 March 2018

رهبران اتحادیه اروپا درباره مذاکرات خود با رئیس جمهوری ترکیه گفته اند اردوغان پاسخی به فهرست بلند بالای نگرانی ها از جمله بازداشت روزنامه نگاران و دخالت نظامی در سوریه ارائه نکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نشست روسای اتحادیه اروپا با رئیس جمهوری ترکیه در وارنا بلغارستان برگزار شد و اتحادیه اروپا بر تداوم تعهد خود برای کمک مالی به پناهجویان در ترکیه تاکید کردند.

در این مذاکرات بویکو بوریسوف، رئیس دوره ای این اتحادیه، دونالد توسک رئیس شورای اروپا و ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا حضور داشتند.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا پس از دیدار با رییس جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری گفت: من همه نگرانی ها را با او مطرح کردم. همانطورکه می دانید این نگرانی ها شامل لیست بلندی است. هرچند روابط ما در شرایط دشواری قرار دارد،‌ اما در حوزه هایی که با هم همکاری داریم، خیلی خوب همکاری خواهیم کرد.

رجب طیب اردوغان نیز در این کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرده است که دوره سخت در روابط ترکیه با اروپا پشت سر گذاشته شده باشد.

اردوغان گفت: ترکیه و اتحادیه اروپا در بلند مدت شرکای استراتژیک هستند و این یک اشتباه بزرگ خواهد بود اگر اتحادیه اروپا ترکیه را از سیاست گسترش خود کنار بگذارد.

رویترز می گوید، مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۵ آغاز شد، ولی این مذاکرات پیش از این به مدت پنج سال متوقف شده بود ، ولی اینک این مذاکرات عملا به طور کامل به بن بست رسیده است.

طبق این گزارش، اتحادیه اروپا می گوید، اقدامات ترکیه پس از کودتای نافرجام تابستان ۲۰۱۶ در سرکوب مخالفان، ایجاد محدودیت برای آزادی های فردی و مدنی باعث دور شدن ترکیه از عضویت در اتحادیه اروپا شده است.

دخالت نظامی ترکیه در سوریه یکی دیگر از موارد اختلاف بین اتحادیه اروپا و آنکارا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار