بازدید 1549

نمی توانیم سفر «اون» به چین را تائید کنیم

کاخ سفید در واکنش به انتشار خبرهایی در خصوص سفر رهبر کره شمالی به چین، اعلام کرد که نمی تواند این سفر را تائید کند.
کد خبر: ۷۸۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 27 March 2018

کاخ سفید در واکنش به انتشار خبرهایی در خصوص سفر رهبر کره شمالی به چین، اعلام کرد که نمی تواند این سفر را تائید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «راج شاه» از سخنگویان کاخ سفید در واکنش به انتشار خبرهایی درباره سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به چین، به خبرنگاران گفته است ما نمی‌توانیم این گزارش‌ها را تائید کنیم. ما نمی‌دانیم آیا آن‌ها ریشه در حقیقت دارند یا نه.

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی نیز می‌گوید قادر به تائید گزارش‌های منتشرشده نیست. ولی یک مقام دولتی آن کشور صبح سه‌شنبه به «سه‌گیه ایل‌بو» چاپ سئول گفته ممکن است مقام عالی‌رتبه‌ای که به چین رفته کیم یوجانگ، خواهر رهبر کره شمالی باشد و نه خود او.

در صورتی که این سفر رخ داده باشد، نخستین بار از سال ۱۳۹۰ به این‌سو، یعنی از زمان روی کار آمدن کیم جونگ‌اون است که او به خارج از کشور سفر می‌کند؛ در عین‌حال این سفر احتمالی، اندکی پیش از مذاکرات برنامه‌ریزی‌شده میان کیم جونگ‌اون و رئیس‌جمهوری کره جنوبی و دیدار احتمالی میان مقام‌های واشینگتن و پیونگ‌یانگ صورت می‌گیرد.

شب گذشته خبرگزاری کیودوی ژاپن و شبکه بلومبرگ گزارش‌هایی منتشر کردند مبنی بر سفر رهبر کره شمالی به‌ چین؛ آن‌چه می‌تواند نخستین سفر خارجی کیم جونگ‌اون از آغاز دوره رهبری‌اش باشد. آمریکا می‌گوید نمی‌تواند این گزارش‌ها را تائید کند.

خبرگزاری کیودوی ژاپن به نقل از منابعی می‌گوید «یک هیئت عالی‌رتبه» از پیونگ‌یانگ، در حال حاضر برای دیدار با مقام‌های پکن در چین به‌سر می‌برد. کیودو می‌گوید هنوز به‌طور قطعی مشخص نیست آیا کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی نیز در میان این هیئت هست یا نه.

اما خبرگزاری بلومبرگ، به نقل از سه منبع خبری که نام هیچ‌یک فاش نشده، گزارش داده‌است که کیم جونگ‌اون، شخصا، به چین سفر کرده‌است. بلومبرگ می‌گوید جزئیات این سفر، دلایل و برنامه‌های احتمالی در جریان آن، نامشخص است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل