بازدید 3757
۵

شاخص امید به زندگی ایرانیان افزایش یافت

کد خبر: ۷۸۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 27 March 2018

مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص امید به زندگی مردان و زنان ایرانی طی پنج سال به ترتیب ١ و ١,٥ سال افزایش یافت.

به گزارش مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، شاخص امید زندگی در بدو تولد بر اساس آخرین نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ و با بهره‌گیری از داده‌های ثبتی در سال ١٣٩٥ در کل کشور برای مردان ٧٢.٥ سال و برای زنان ٧٥.٥ سال محاسبه شد. این شاخص برای مردان و زنان مناطق شهری به ترتیب برابر ٧٢.٧ و ٧٥.٧ سال و برای مردان و زنان مناطق روستایی به ترتیب برابر با ٧١.٧ و ٧٤.٧ سال است.

امید زندگی در بدو تولد، متوسط سال‎هایی است که انتظار می‌رود شخص از هنگام تولد زندگی کند و به طور عمده از شرایط اجتماعی و ویژگی‎های ژنتیکی فرد تاثیر می‎پذیرد. این شاخص نشان می‎دهد که هر یک از افراد متعلق به یک نسل معین تا پایان زندگی به طور متوسط چند سال عمر خواهند کرد.

شاخص امید زندگی در بدو تولد بر اساس آخرین نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ و با بهره‌گیری از داده‌های ثبتی در سال ١٣٩٥ در کل کشور برای مردان ٧٢.٥ سال و برای زنان ٧٥.٥ سال محاسبه شد. این شاخص برای مردان و زنان مناطق شهری به ترتیب برابر ٧٢.٧ و ٧٥.٧ سال و برای مردان و زنان مناطق روستایی به ترتیب برابر با ٧١.٧ و ٧٤.٧ سال است.

از نظر استانی بالاترین مقدار امید زندگی مردان در سال ١٣٩٥ در استان البرز (٧٤.٤ سال) و پس از آن در استان‌های تهران (٧٤.٣ سال) و مازندران (٧٣.٥ سال) مشاهده می‌شود و پایین‌ترین مقدار این شاخص در مردان متعلق به استان‌های سیستان و بلوچستان (٦٥.٧ سال)، خراسان شمالی (٦٩.٨ سال) و هرمزگان (٦٩.٩ سال) بوده است.

همچنین بالاترین مقدار این شاخص برای زنان متعلق به استان‌های البرز (٧٨ سال)، تهران (٧٧.٨ سال) و اصفهان و مازندران (٧٧ سال) بوده و پایین‌ترین مقدار این شاخص در زنان مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان (٦٩.٢ سال)، ایلام (٧٢ سال) و خراسان شمالی (٧٢.٦ سال) است.

شاخص امید زندگی در بدو در سال ١٣٩٠ در کل کشور برای مردان و زنان به ترتیب برابر ٧١.٥ و ٧٤ سال بود که این ارقام برای مردان و زنان مناطق شهری به ترتیب برابر با ٧١.٧ و ٧٤.٢ سال و برای مردان و زنان مناطق روستایی به ترتیب برابر با ٧٠.٧ و ٧٣.٢ سال محاسبه شده بود. مقایسه این ارقام با ارقام سال ١٣٩٥ نشان می‌دهد در طی پنج سال به ترتیب یک سال به امید زندگی مردان و ١.٥ سال به امید زندگی زنان افزوده شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵
نمی دونم بخندم یا گریه کنم از این آمارها،از کجا میارین این آمارهارو مطمئنید تو ایران زندگی می کنید !!!!!
مثل باقی امار ...مثل تورم تک رقمی....
بیشتر مردم ارزو می کنند صبح دیگه بیدار نشوند
جانننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
لطفا بنويسيد شاخص اميد به زندگي پس از مرگ در ايران افزايش يافت
واقعا اين شاخص فقط براي دزدان و چپاولگران مال مردم صحت دارد
از وقتی روی نرده های پلهای عابر پیاده رو بردن بالا این شاخص هم رفته بالا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر