بازدید 2071

دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امسال بازنگری می‌شوند

کد خبر: ۷۸۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 27 March 2018

صالحی عمران با بیان اینکه ارتقاء کیفیت آموزش، یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار است از بازنگری در دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: برنامه این دانشگاه در 2 بخش کیفی و کمی خلاصه می شود، به طوری که این دانشگاه می تواند رشد کیفی مطلوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای از این نظر مهم است که وزارت علوم هم نظر مساعدی براین دانشگاه دارد و تصور ما این است که این دانشگاه به دلیل ماموریت گرا و کارآفرین بودن می تواند به اشتغال دانشجویان و در نهایت مهارت و تربیت نیروی تکنسین کمک شایانی کند و طبیعی است این دانشگاه یکی از قطب های اصلی در آموزش عالی به حساب آید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: متاسفانه هنوز جایگاه این دانشگاه به درستی در کشور نشان داده نشده است، به طوری که این دانشگاه ظرفیت های خوبی برای انجام فعالیت های مختلف از نظر فنی دارد.

ارتقاء کیفیت آموزش؛ یکی از شاخصه های توسعه پایدار

صالحی عمران تصریح کرد: به هرحال این دانشگاه به دلیل داشتن ظرفیت و پتانسیل های بالا می تواند در تربیت تکنسین های ماهر در جامعه کمک شایانی کند؛ بر اساس برنامه ششم توسعه جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای باید به 30 درصد برسد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: یکی از شاخصه های توسعه پایدار، ارتقاء کیفیت آموزش است و دانشگاه فنی و حرفه ای از آن جایی که یک دانشگاه تخصصی و ماموریت گراست باید در این زمینه صحیح عمل کند.

فعالیت 1200 کارگاه و آزمایشگاه فنی و حرفه ای در کشور

صالحی عمران از بازنگری برنامه های درسی دانشگاه فنی و حرفه ای در سال 97 خبر داد و گفت: باید از این طریق برنامه های درسی جدیدی که بتوانند فرصت های شغلی جدیدی برای جوانان ایجاد کند در دانشگاه تدوین کنیم تا دانشجویان با مهارت لازم، وارد بازار کارشوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در حال حاضر، 1200 کارگاه و آزمایشگاه فنی و حرفه ای در کشور داریم که به هرحال برخی از این مراکز قدیمی و فرسوده اند که نیاز به بازسازی دارند، طبق صحبت های انجام شده قرار است برخی کارگاه ها براساس بودجه ای که در اختیارمان می گذارند، تجهیز شوند.

وی یادآور شد: دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند و باید به حقوق و جایگاه این دانشگاه توجه ای خاص شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر