بازدید 6334

سفیر روسیه: آمریکا فقط زور را می‌فهمد

کد خبر: ۷۸۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 26 March 2018

سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به اخراج جمعی از دیپلمات‌های این کشور از آمریکا گفت: واشنگتن تنها زبان زور را می‌فهمد.

به گزارش فارس، «آناتولی آنتونوف»، سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در واشنگتن در واکنش به اخراج 60 دیپلمات روسیه از آمریکا و بسته شدن کنسول‌گری این کشور در سایتل تصریح کرد که واشنگتن تنها زبان زور را می‌فهمد.

رویترز نیز به نقل از یک سناتور روس خبر داده که مسکو 60 دیپلمات آمریکایی را اخراج خواهد کرد.

آمریکا امروز ۶۰ دیپلمات روس را اخراج و کنسولگری روسیه در سیاتل را تعطیل می‌کند. ۱۲ نفر از این دیپلمات‌ها در سازمان ملل مشغول به فعالیت هستند.

از سوی دیگر 14 کشور اروپایی نیز امروز دست به اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روس زدند. بر اساس آنچه تا لحظه مخابره این خبر اعلام شده، آلمان 4، دانمارک 2، لهستان 4، فرانسه 4، اوکراین 13، جمهوری چک 3، لتونی 1، لیتوانی 3، ایتالیا 2 و هلند نیز 2 دیپلمات روس را اخراج کرده‌اند. استونی نیز وابسته نظامی سفارت روسیه در این کشور را اخراج کرده است.

پیش از این دولت انگلیس نیز 23 دیپلمات روس را بعد از اتفاقی که برای سرگئی اسکریپال در این کشور رخ داد اخراج کرده بود.

اسکریپال پیش‌تر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک عامل اعصاب جنگی قرار گرفته‌اند که در روسیه تولید می‌شود. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار