بازدید 4391

سفر در ایران همچنان گران است

کد خبر: ۷۸۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 26 March 2018

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس نبود مرجعیت واحد در گردشگری و زنجیره از هم‌گسیخته خدمات سفر را اصلی‌ترین دلایل پدیدآورنده گرانی قیمت هتل‌ها و رستوران‌ها در ایام نوروز عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر با انتقاد از افزایش قیمت مراکز خدمات دهنده به مسافران و گرانی هتل و رستوران‌ها در ایام نوروز، گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که هزینه سفر در ایران به قدری گران باشد که گروهی اصلا نتوانند در ایام تعطیلات سفر را تجربه کرده و گروهی دیگر سفر به خارج از کشور را به صرفه تر از گشت و گذار در شهرهای داخلی بدانند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ای کاش دولت در این ایام نظارت خود را بر قیمت‌ها افزایش دهد، ترویج سفر ارزان را نیاز اقشار مختلف جامعه پس از یک سال کار و تلاش و از سر گذراندن مشکلات متعدد دانست و افزود: اگر مردم نتوانند به دلیل مشکلات مالی از این فرصت استفاده کرده و به فراغ بال برسند به یقین با بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی سال جدید را اغاز خواهند کرد؛ بنابراین نباید اجازه داد گرانی‌ها کام مردم را در ایام نوروز تلخ کند.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه رونق گردشگری داخلی، گردش‌پولی و رونق مشاغل فصلی را به همراه دارد، افزود: باید برای رونق ایران‌گردی داشته‌های کشور را به درستی معرفی کنیم؛ فرهنگسازی و تبلیغات از جمله اقداماتی است که باید برای ترغیب بیشتر مردم به سفرهای داخلی انجام داد ضمن آنکه نباید نرخ وسایل حمل و نقل عمومی همچون هواپیماها، قطارها و اتوبوس‌ها را افزایش داد.

وی نبود مرجعیت واحد در گردشگری و زنجیره از هم‌گسیخته خدمات سفر را اصلی‌ترین دلایل پدیدآورنده وضع موجود عنوان کرد و افزود: برای بهبود گردشگری در کشور باید برنامه داشت و از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نهایت استفاده را کرد. بخشی از سفر هموطنان به خارج از کشور شاید ناشی از این ناآگاهی نسبت به داشته‌های خودمان است و اگر با زیبایی‌های کشور آشنا شوند آمار خروج گردشگران کم خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود تاکیدهای پی در پی مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر ارزان‌سازی سفر و ارائه پیشنهادی متنوع، همچنان اقدامی در این‌ زمینه نمی‌شود، اضافه کرد: نوروز هر سال، افزایش قیمت در تورهای داخلی و خارجی فراتر از بازار عرضه و تقاضا و حتی شاخص نرخ تورم حرکت می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر