بازدید 3566

پایبندی به توافق جهانی اوپک در ماه فوریه رکورد زد

رکوردشکنی پایبندی توافق کنندگان به برنامه کاهش تولید نفت، افزایش انتشار کربن در سال 2017 میلادی و لزوم تمدید همکاری روسیه و اوپک برای تداوم کاهش تولید از مهمترین اخبار جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۷۸۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 26 March 2018

رکوردشکنی پایبندی توافق کنندگان به برنامه کاهش تولید نفت، افزایش انتشار کربن در سال 2017 میلادی و لزوم تمدید همکاری روسیه و اوپک برای تداوم کاهش تولید از مهمترین اخبار جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، کمیته مشترک اوپک و غیراوپک اعلام کرد که پایبندی توافق کنندگان به برنامه جهانی کاهش تولید در ماه فوریه (بهمن - اسفند) به رکورد جدیدی دست یافت و سطح مازاد عرضه نفت در این مقطع به شدت کاهش نشان داد. 

کمیته مشترک نظارت بر تولید شامل کشورهای عضو اوپک از جمله عربستان، ونزوئلا و الجزایر و تولیدکنندگان غیرعضو مانند روسیه و عمان است. 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد که اوپک و متحدانش به 138 درصد پایبندی در ماه فوریه رسیدند؛ این رقم در ماه ژانویه (دی - بهمن 96) برابر 133 درصد ثبت شد که بالاترین میزان از آغاز اجرای این توافق بوده است.

گرچه منابع اوپکی انتظار دارند بازار جهانی نفت در فاصله سه ماهه دوم یا سوم 2018 میلادی به توازن برسد، این سازمان و دیگر توافق کنندگان تصمیم گرفتند توافق کاهش تولید را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنند. 
سطح ذخایر جهانی نفت نیز در این مقطع 44 میلیون بشکه بالاتر از میانگین پنج ساله خود اعلام شد که تا کنون نزدیک ترین رقم به هدفی است (میانگین پنج ساله) که اوپک در نظر گرفته است. 

** الجزایر سرمایه گذاران حوزه انرژی خود را تشویق می کند

به گزارش رویترز، الجزایر قصد دارد به موجب قوانین جدید و اصلاح نظام مالیاتی، سرمایه گذاران بیشتری را جذب این بازار کند و اکنون در حال مذاکره با شرکت هایی مانند بریتیش پترولیوم (بی پی) انگلیس برای اکتشاف ذخایر گاز شیل است. 

مصطفی قیتونی، وزیر انرژی این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: ما تمام موانع را از سر راه سرمایه گذاران بر می داریم و فرآیند مالیاتی را تغییر می دهیم. 

** توتال تا پایان 2018 میلادی حفاری آب های عمیق مکزیک را آغاز می کند

به گزارش رویترز، کمیسیون ملی هیدروکربن مکزیک اعلام کرد که شرکت فرانسوی توتال نخستین فعالیت حفاری و اکتشاف خود در یک حوزه نفتی واقع در آب های عمیق خلیج مکزیک را ماه اکتبر آغاز خواهد کرد. 

در این برنامه چهار ساله سعی بر این است که این حوزه نفتی در مرز دریایی مکزیک و آمریکا با بزرگی دو هزار و 976 کیلومتر مربع، حاوی یک میلیارد و 440 میلیون بشکه معادل نفت (نفت و گاز)، مورد اکتشاف قرار گیرد. 

** انتشار جهانی کربن در سال 2017 میلادی رکورد زد

به گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که میزان انتشار جهانی کربن ناشی از مصرف انرژی پس از سه سال ثابت ماندن، در سال گذشته میلادی به بالاترین رقم تاریخی 32.5 گیگا تن رسید. علت این افزایش، رشد تقاضا برای انرژی و کند شدن روند بهبود بهره وری انرژی اعلام شد. 

تقاضای جهانی انرژی در سال 2017 میلادی به علت رشد اقتصادی با 2.1 درصد افزایش به 14 میلیون و 50 هزار تن معادل نفت رسید که بیش از 2 برابر رقم سال پیش از آن بوده است.

بیش از 70 درصد از رشد جهانی تقاضای انرژی مربوط به نفت و گاز و ذغال سنگ و کمتر از 30 درصد دیگر مربوط به تجدیدپذیرها بوده است.

** احتمال تعویق پروژه های بزرگ روسنفت در صورت تمدید توافق اوپک

به گزارش رویترز، شرکت معامله گر و سرمایه گذار نفتی «آتون» مستقر در مسکو اعلام کرد که پروژه های بزرگ انرژی شرکت روسنفت ممکن است با تصمیم تولیدکنندگان نفت برای تمدید توافق کاهش تولید به تاخیر افتد. 

آتون معتقد است که تمدید توافق جهانی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای پس از 2018 میلادی پروژه ها و پیش بینی های روسنفت را متوقف می کند. روسنفت اعلام کرده است که می تواند آغاز برداشت از میدان های جدید خود را در منطقه سیبری و یامال به تاخیر اندازد. 

** اوپک و روسیه باید همکاری نفتی خود را ادامه دهند

به گزارش رویترز، «لئونید فدون»، از مدیران ارشد شرکت لوک اویل روسیه، معتقد است که اگر رشد تولید نفت آمریکا ادامه یابد، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو اوپک باید توافق جهانی کاهش تولید نفت را تا سال 2020 میلادی تمدید کنند.

وی افزود: لوک اویل باید از پیشنهاد عربستان برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت تا سال 2019 میلادی حمایت کند.

شرکت لوک اویل بزرگ‌ترین شرکت نفتی غیردولتی در روسیه به شمار می‌آید.

** کویت قرارداد عرضه بلندمدت گاز طبیعی امضا کرد

به گزارش رویترز، خبرگزاری دولتی کویت «کونا» به نقل از بخیت الرشیدی، وزیر نفت این کشور نوشت که شرکت نفت کویت (کی پی سی) قراردادی را برای عرضه بلندمدت گاز طبیعی مایع یا «ال ان جی» با یک شرکت بین المللی امضا کرده است. 

الرشیدی از بیان نام این شرکت سر باز زد اما از آن به عنوان پیشرو در حوزه «ال ان جی» یاد کرد. 

** سرمایه گذاری در بزرگترین پالایشگاه هند

به گزارش رویترز، شرکت ایندین اویل به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه هند قصد دارد سه میلیارد و 500 میلیون دلار در زمینه توسعه این شرکت سرمایه گذاری کند. 

این شرکت قصد دارد با بکار گیری منابع داخلی این برنامه را تامین مالی کند و نمی خواهد وام بگیرد یا اوراق قرضه صادر کند. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل