بازدید 24786

عذرخواهی پلیس و اتحادیه املاک تهران به خاطر اقدامی که بوی توهین نمی دهد!

پلیس و نیروهایی که وظیفه تأمین امنیت جانی و مالی شهروندان سراسر کشور را بر عهده دارند، بر اساس یک اصل منطقی می توانند از هر روش و شیوه ای که بتواند آنها را به سرمنشأ جرم و جنایت راهنمایی کند، استفاده کنند و امنیت را به شهروندان هدیه دهند؛ روندی طبیعی که گاه به دلیل وجود پشت پرده های مبهم ظن توهین به خود می گیرد و مردم یک شهر یا شهرستان را ناراحت می کنند.
کد خبر: ۷۸۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 26 March 2018

عذرخواهی پلیس و اتحادیه املاک تهران بخاطر اقدامی که بوی توهین نمی دهد!پلیس و نیروهایی که وظیفه تأمین امنیت جانی و مالی شهروندان سراسر کشور را بر عهده دارند، بر اساس یک اصل منطقی، می توانند از هر روش و شیوه ای که بتواند آنها را به سرمنشأ جرم و جنایت راهنمایی کند، استفاده کنند و امنیت را به شهروندان هدیه دهند؛ روندی طبیعی که گاه به خاطر وجود پشت پرده های مبهم ظن توهین به خود می گیرد و مردم یک شهر یا شهرستان را ناراحت می کنند.

به گزارش «تابناک»؛ در روزهای گذشته و پیرو مکاتبه ای که بین پلیس استان تهران با اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران مبنی بر اعلام مشخصات متولدین یکی از شهرستان های استان لرستان که در تهران معامله مسکن کرده اند، موجی از ناراحتی در میان اهالی این استان رقم خورد که برای آنها ظن توهین و بی احترامی پلیس تهران به مردم یک شهرستان بزرگ پیش آمد.

پلیس در نامه خود به اتحادیه مذکور بدون اشاره به جزئیات از آنها خواست با ذکر مشخصات و مکان جغرافیایی اهالی شهرستان کوهدشت که در ماه های اخیر در شهر تهران معامله مسکن کرده اند، نیروهای انتظامی شهر تهران را در کشف یک جرم کمک کند.

انتشار این نامه در فضای مجازی و انعکاس گسترده آن در میان اهالی استان لرستان و شهرستان کوهدشت کافی بود تا موجی از اعتراض ها به این نامه راه بیفتد و بسیاری از مسئولان استانی و شهرستانی نیز در این اعتراض به این موضوع موضع گیری بکنند.

موضع گیری های امام جمعه مردم شهرستان کوهدشت، نماینده آنها در مجلس و معاون سیاسی استانداری لرستان در مجموع سبب شد تا رئیس پلیس استان تهران و نیز رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر تهران هر یک در پیامی جداگانه نسبت به اتفاق رخ داده از مردم شهرستان کوهدشت و استان لرستان عذرخواهی کنند.

سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ و نیز مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک تهران افرادی بودند که با عذرخواهی از مردم کوهدشت تأکید کردند که این اقدام تحت هیچ شرایطی برای توهین و یا بی احترامی به مردم یک شهرستان و یا قوم خاص نبوده است.

عذرخواهی این دو مقام مسئول که همانند مکاتبات پیشین آنها در این زمینه عاری از هرگونه جزئیات است، نه تنها خشم و انزجار مردمی را فرو ننشاند، بلکه مستندی شد برای اثبات اینکه در این میان خطایی رخ داده و اگر خطایی نبوده است، پس علت عذر خواهی چیست؟

عذرخواهی پلیس و اتحادیه املاک تهران بخاطر اقدامی که بوی توهین نمی دهد!

در این بین، واکنش احساسی و تند مسئولان محلی و استانی نیز نسبت به این موضوع آن هم در حالی که نسبت به جزئیات دقیقش اطلاع کافی نداشتند، موضوع قابل تأمل دیگری بود که به شکل گیری اعتراض مردمی بیشتر کمک کرد.

در این بین اما نگاه منطقی به ماجرا چندان بویی از توهین در این رخداد را به نمایش نمی گذارد. تصور کنید در جریان بررسی ها و نظارت های دائمی پلیس، آنها در یک جرم مهم همانند سرقت، پولشویی، اختلاس و ... با مشخصاتی رو به رو می شوند که اشاره به تولد فرد یا افراد مورد نظر در شهرستان کوهدشت داشته است و یا پلیس در حال ردیابی سرنخی از کسانی بوده باشد که با معامله مسکن در تهران، قصد پولشویی داشته اند و اهل کوهدشت لرستان هستند.

این موضوع در مورد هر شهرستان و یا منطقه ای از کشور می توانست رخ بدهد. برای مثال اگر فرض مورد اشاره صحیح باشد، پلیس می توانست در صورت اطلاع از زادگاه دیگری از مجرمان احتمالی از رئیس اتحادیه، درخواست معرفی افرادی با زادگاه دیگری را داشته باشد؛ اتفاقی که در آن حال نیز مصداق توهین به همه مردم یک منطقه از کشور نبود.

در این بین، اما شاید عدم مکاتبه محرمانه و آشکار شدن متن نامه از یک سو و از سوی دیگر، موج سواری برخی مقامات محلی بر آن سبب می شود که موجی از اعتراض های مردمی شکل بگیرد و نه تنها کار ردیابی به نتیجه نرسد، مقامات مسئول نیز مجبور به عذرخواهی شوند!

با علم به اینکه مجرم و بزهکار بودن می تواند در میان اهالی هر شهر و روستایی باشد و وجود آن به معنای مجرم بودن همه مردم آن منطقه نیست، باید به این مسأله نیز اشاره کرد که عدم شفاف سازی پلیس در این زمینه می تواند ابهام هایی را در رابطه با ظن آنها به همه مردم شهرستان مذکور به همراه داشته باشد که ناراحتی مردم را منطقی کند.

 با این حساب، به نظر می رسد نیروهای انتظامی تهران بزرگ باید در این رابطه و چرایی این اقدام، حالا که موضوع رسانه ای شده است، دست از پنهان کاری بردارند و با توضیح دقیق موضوع مردم شهرستان کوهدشت و استان لرستان را از نگرانی و ناراحتی پیش آمده خارج کنند؛ اتفاقی که باید تأکید کنیم تنها با یک عذرخواهی ساده میسر نیست و گلایه ها را پایان نمی دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۳۲
با سلام ظاهرا نویسنده این مقاله اطلاع کافی ندارد.
(باید به این مسئله نیز اشاره کرد که عدم شفاف سازی پلیس در این زمینه می تواند ابهام هایی را در رابطه با ظن آنها به همه مردم شهرستان مذکور به همراه داشته باشد که ناراحتی مردم را منطقی کند.)
بسیاری از امور انجام شده توسط پلیس لازم است محرمانه باشد و نیازی به دادن اطلاعات نیست. پس چه دلیل دارد نیروی انتظامی برای هر اقدام خود توضیح دهد
تحلیل گر!!!
اول نامه را بخوان بعد تحلیل تحویل مخاطب بده. تحلیل شما ارتباطی به متن نامه ندارد.
لر و بلوچ و کرد؛سه قوم مظلوم ایران
مسخره است
همه جاي دنيا چنين استعلام هايي ميشه
ملت ما هم اصليات رو رها كردن چسبيدن به هجويات.......
بابا برين ببينين چي داره سر مملكت مياد

دنبال اين هستين چرا پليس استعلام كرده؟؟؟
خب چطوري بايد كشف جرم كنه پليس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک:‌‌ *.....بر اساس یک اصل منطقی می توانند از هر روش و شیوه ای که بتواند آنها را به سر منشأ جرم و جنایت راهنمایی کند، استفاده کنند.

نظریه ی نویسنده این متن از نظر قانونی بسیار بی اطلاع و دارای ضعف های متعددی هست. اگر قانون مداری و قانونمندی را در روش و بیشه ی خود داریمُ اینگونه از بی قانونی ارگانهایی که ملزم به اجرای کامل قانون هستند! بدون بروا نباید حمایت کرد و آنان را محق آن دانست که از هرطریقی بتوانند متهم یا متهمین را مورد بیگرد فراردهند و بازداشت کنند این خود زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی و نارضایتی و و از بین بردن آرامش جامعه را به دنبال دارد.

اگر کوچکترین هماهنگی و همدلی بین ارگانها و سازمانهای قانونمدار و حافظان امنیت وجود ندارد و جهت ناراضی سازی قدم برمیدارند و یا بدینوسیل جو را مغشوش و احساسات را مشتعل میکنند تا بلکه از این تحقیقات دست کشیده و بیگیری نشود و به کارهای خلاف عدالت اجتماعی دامن بزنند و ادامه دهند موضوعی ذیگر است. و بایستی اخلاگر در یییگیری مشخص و قانونمند با اخلالگر برخورد شود.
اقدام پلیس درست بوده
تابناک که چی مثلا این خبر رو کار کردی؟؟!!
فقط دنبال اینی که رنک سایت بره بالا حالا این موضوع رو که تو بیشتر کردی تو بوق. والا ما که خبر نداشتیم.
تابناک حساسیت آفرین و نون به نرخ روز خور
مثل ما مازندرانی ها بی خیال باشید
هر سال در سریال پایتخت به این استان نخبه پرور توهین میشود اما صدای ما در نمی آید
ملت احساسی که فقط منتظر ساختن کوه از کاه هستند. بنده اصلیتم کوهدشتی است و از این موضوع به هیچ عنوان ناراحت نیستم
مگه بقیه خلافکارها از کشورهای دیگه ای اومدن؟ این خلافکارها ممکنه از هر شهر و روستایی باشن چرا بعضی ها عادت کردن خودشون را خیلی خوب و عاری از هر بدی بدونن و بقیه را مشکل دار؟ دیگه بعضی ها شورشو در آوردن؟ تافته جدا بافته که نیستیم هر کجای این ممکلت و این دنیا آدم خوب و درست و سالم هم داره آدم نادرست هم داره؟
ایکاش روزی این تعصبات قومی و ملیتی و قبیله ای... دست از سرمان بردارد. می توانیم به همشهری ها و اعضای طایفه امان به خاطر موفیقت ها و برتر بودنشان افتخار کنیم. ولی اینکه دست نیروی انتظامی را برای کشف کارهای خلاف ببندیم و آنها را متهم به اهانت به قوم و قبیله ای خاص بکنیم اصلا قابل قبول نیست. اگر کاوش ها و نکته بینی افراد نیروی انتظامی را حمل به توهین به استان و شهرو... تلقی بکنیم، دیگر باید تمام پرونده های مربوط به کارهای خلاف را مختومه اعلام کنیم و گلایه ای از عدم و یا تاخیر در کشف جرائم و عاملین کارهای خلاف را نداشته باشیم. وقتی می گوئیم: " پلیس موفق به کشف سر نخ هائی راجع به جنایت و یا کار خلافی شده است." مگر جز این است که این سر نخ های پنهان شده در کلاف پیچ در پیچ پرونده، با نامه نگاری و بازرسی و جلب افرار مظنون به دست خواهند آمد. اگر جز این باشد و افراد جامعه به خاطر تعصبات قومی پلیس را وادار به عذرخواهی کنند، مطمئا هیچ گره کوری راجع به چند و چون جرم ها کشف نخواهد شد. جالب اینجاست که همین افراد متعصب و غیرتمند در دعواها و زد و خوردهای داخلی به راحتی به یکدیگر صدمه می زنند و گاه اقدام به قتل و نابودی یکدیگر می کنند. بیائید به قانون احترام بگذاریم و دست مجریان قانون را با دلایل سطحی نبندیم.
ر
ببین بردار نویسنده
آره به صورت کلی بوی توهین نمیده
ولی وقتی خاص میشه و اهالی و متولدین منطقه ای خاص رو در بربگیره و با هدف سوءظن این میشه توهین
در هر منطقه ای خوب و بد هست
ولی آدمی رو نمیشه گفت مشت نمونه خروار
رییس اتحادیه املاک تهران باید برکنارشود خودش که سالهاست به کنارنمیرود
بايد به فراست مسيولين افرين گفت ! ان از هياهو و جنجال افريني مسيولين استاني كه از كاه كوه ميسازند و تنش ايجاد ميكنند ، انهم از مسيولين امنيتي و انتظامي كه بدون رعايت طبقه بندي موجبات رسانه اي شدن موضوع را فراهم ميكنند تا خاطيان محترم احتمالي فرصت فرار را پيداكنند , ! ! هياهوي بسيار براي هيچ !
هر چه می کشیم از دست سیاسیون که دنبال مطرخ کردن حودشان هستند
یک درخواست امنیتی کاملا صحیح بوده که شاید در نوع نگارش آن به این دلیل که همیشه مردم از نگاه مسئولان عددی نیستند دقت نشده است اما نفس کار توهین به هیچ کس و قومی نیست
سلام
ای کاش اول متن ابلاغیه رو می خوندید بعد نتیجه گیری میکردید
این ابلاغیه برای پیدا کردن یک مجرم یا پیگیری یک پرونده خاص نبود بلکه به صورت کلی درخواست کرده بودند همه مردم این شهر قرار داده بودن و گر نه اگر برای شناسایی یک مجرم این ابلاغیه ارسال شده بود کسی معترض نمیشد
همینه دیگه وقتی چارتا مسوول هم احساسی می شوند واقعا چکار باید کرد کجای این کار مصداق توهین است اتحادیه املاک که حافط اسناد بین بخشی نیست این جماعت وقتی میان جلوی دوربین سیما برخلاف شغلشان فقط قلمبه حرف می زنند!
متاسفانه گیر دادن های گاه و بی گاه افراد و صنوف و . . . به موضوعات مختلف و برداشت توهین و بی احترامی کم کم به موضوعات حساس کشیده می شود اتفاق اخیر که پلیس به جهت کشف جرم یا حتی کمک به کسی استعلامی را درخواست نموده است کجایش بوی بی احترامی و توهین میدهد ؟ داستان خیلی ساده است ،
سناریو اول :شخصی که از طرف پلیس تحت تقیب بوده است با سند سازی و جعل اسناد نسبت به انجام یک معامله در یک بنگاه معاملات مسکن کلاه یک بنده خدایی را برداشته است ! استعلام به این دلیل صورت گرفته است تا از آدرس و مشخصات احتمالی نامبرده مطلع شوند !
سناریو دوم : یک فرد از اهالی کوهدشت در پس از یک معامله مسکن در راه بازگشت به منزل کیف حاوی مقدار زیادی پول و طلا را گم میکند و بر اثر این اتفاق سکته میکند پلیس برای اینکه به مشخصات فرد معامله کننده و کمک به وی در پی آدرس این بنده خدا از اتحادیه استعلام کرده است !
این دو داستان فرضی و تخیلی و شاید هم علت اصلی استعلام کجایش توهین آمیز است ؟
ملت ما و خصوصاً مسئولین باید ضمن اینکه روا داری را بیاموزند ، باید در مواقع ضروری از بروز تنش های احتمالی هم جلوگیری نمایند نه اینکه خود آتش بیار معرکه شوند آنهم برای هیچ !!!!!!!!!!!!!!!!
خب که چی ؟ یک مرجع نظارتی بخشنامه ای را بنا به مصالحی صادر کرده است . این شد توهین ؟!!!! مگر آنکه بخشنامه بی دلیل باشد که ما اطلاع نداریم . چند وقتی است تا نظری ، بخشنامه ای ، نقدی و ... نسبت به اقوام محترم می شود بازار عذرخواهی ها داغ می شود حالا چه توهینی صورت گرفته باشد یا نه . به زعم اقوام محترم توهین باشد یا نباشد . تفسیر توهین بشود یا نشود . ذهنیت منفی داشته باشد یا نداشته باشد . مربوط باشد یا نامربوط باشد . حق باشد یا باطل باشد . طنز باشد یا جدی باشد . دروغ باشد یا راست باشد . بهر حال ما که نفهمیدیم . حتماً ما ......
با سلام و تبریک سال نو، یکی از رفتارهای اجتماعی امروزه ما ایرانیان قضاوت و تحلیل کردن بدون اندیشیدن و مطالعه کردن است، ای کاش مطابق با رهنمودهای دین مبین اسلام همیشه کمی تامل کنیم چه در گفتار چه در پندار و چه در کردار
عذرخواهی لازم نبود، بعضی ها دیگه خیلی مامانی شدن، کار بجا و اطلاعاتی خوبی بود
من لر هستم افتخار مي كنم لر هستم و حس نميكنم با اين نامه بهم توهين شده.
پلیس فقط متهم را می تواند تعقیب کند نمی شود کل اهالی یک شهر را درهم تعقیب کرد
با سلام
نظم و امنیت وآرامش و مقابله با هرگونه جرم لازمه وجود رفاه است. من از این اقدام پلیس حمایت می کنم و اصلا بی احترامی به قوم ونژاد خاصی نیست. لطفا منطقی باشید.
عذرخواهی پلیس معنی ندارد و یک روش کاری مرسوم هست کاری به توهین نداره! کار درست همون بود که اطلاعات این افراد بررسی بشه
کل موضوع همون موج سواری هست که گفتی . عده ای همچین مواقعی میخوان بگن که بله ما هم هستیم
نوشته های من که هرگز حاوی توهین و افترا نیستند، هیچوقت توسط شما منتشر نمی شود. خصوصا مطلبی که در دفاع از نیروی انتظامی نوشته بودم. نوروزتان مبارک. برایتان در سال نو آرزومند بی طرفی و بسته تر شدن دریچه های کوته بینی و گشوده تر شدن دروازه های واقع بینی هستم.
"می توانند از هر روش و شیوه ای که بتواند آنها را به سرمنشأ جرم و جنایت راهنمایی کند، استفاده کنند و امنیت را به شهروندان هدیه دهند"
هر روشی ؟؟!!!
واقعا مردم ما مشکل دارند
#من_یک_کوهدشتی_هستم
چرا این افراد که چنین هشتگی را گذاشته اند، غایب هستند؟ ایا نظری نداده اند؟؟؟
اگر قوانین اسلام راستین ، اجرا می شد و انگشتان و دستان دزدان و سارقان حرفه ایی موتور و ماشین و منزل و مغازه و..... قطع می شد و قطع بشه شهر هایی که بیشترین بی انگشت و دست را داشتند خود به خود معلوم می شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار