بازدید 2857

تولید تخم مرغ امسال به ۹۰۰ هزار تن می‌رسد

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام جایگزین 70 درصد گله های مرغ تخم گذار آسیب دیده از بیماری آنفلوانزای پرندگان، پیش بینی کرد: امسال 900 هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شود.
کد خبر: ۷۸۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 25 March 2018

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام جایگزین 70 درصد گله های مرغ تخم گذار آسیب دیده از بیماری آنفلوانزای پرندگان، پیش بینی کرد: امسال 900 هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شود.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، حسن رکنی روز یکشنبه در دیدار نوروزی وزیر جهادکشاورزی با مدیران، کارشناسان و فعالان بخش کشاورزی افزود: سالیانه 900 هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود و به علت حذف گله های تخم گذار بر اثر بیماری آنلوانزا، پارسال 10 هزارتن تخم مرغ برای تنظیم بازار وارد شد.

وی سرانه مصرف تخم مرغ کشور 11.5 کیلوگرم و 2 کیلوگرم بیش از سرانه جهانی عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد: در صورت کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان، از خردادماه امسال شرایط تولید پایدار خواهد شد و دوباره به چرخه صادرکنندگان تخم مرغ باز می گردیم.

به گزارش ایرنا،تخم مرغ با حدود 34 درصد افزایش، بیشترین رشد قیمت سالیانه را در سال گذشته در بین کالاهای اساسی خوراکی به خود اختصاص داد؛ این افزایش ناشی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نیمه دوم سال گذشته بود که 20 استان کشور را درگیر کرد و در نهایت 24 میلیون و 500 قطعه مرغ در 567 واحد مرغداری معدوم شد.

با کاهش تولید تخم مرغ در کشور و با وجود آزادسازی واردات آن برای تنظیم بازار، قیمت هر شانه تخم مرغ در هفته منتهی به 25 اسفند ماه گذشته به قیمت 190 هزار ریال عرضه می شد و البته عرضه تخم مرغ وارداتی با نرخ 126 هزار ریال نیز ادامه داشت.

محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی با اشاره به تولید سالانه بیش از 900 هزارتن تخم مرغ در کشور امروز گفت: با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و حذف بخش از گله های مرغ تخم گذار، هر شانه تخم مرغ وارداتی به قیمت 12 هزار و 600 تومان قیمت گذاری شد.

وزیر جهادکشاورزی با یادآوری اینکه برای واردات تخم مرغ تعرفه صفر درصد تعیین و 20 میلیارد تومان هم برای ضرر احتمالی واردکنندگان در نظر گرفته شد، افزود: در حالی که پیش از شیوع بیماری آنفلوانزا، عده ای تولید داخلی تخم مرغ با قیمت هر شانه 8500 تا 9 هزار تومان را گران می دانستند، این اتفاق نشان داد که تولیدکنندگان بخش کشاورزی چه نقش ارزشمندی در تامین امنیت غذایی کشور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار