بازدید 2742

خدمات سفر تا ۱۷ فروردین ادامه دارد

کد خبر: ۷۸۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 25 March 2018

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفری کشور: با توجه به میزان مسافرت ها و استقبال مردم خدمات سفر تا ۱۷ فروردین ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد محب خدايي افزود: امسال سعي کرديم در برنامه ريزي هايمان با توجه به حجم گسترده سفر هموطنان به شکلي عمل کنيم که بتوانيم بيشترين رضايت را به دست آوريم، در واقع براي دسترسي به اطلاعات يکپارچه سازي آنها را به عنوان يک پنجره واحد در دستور کار سفر کشور قرار داديم و در حال حاضر در ستاد خدمات سفري کشور، 20 دستگاه از جمله سازمان ها و وزارتخانه ها عضو هستند و براساس مصوبه سال 92 دولت بايد درجهت خدمات ارتقاي سفر و سياستگذاري و نظارت فعاليت کنند.

وي با اشاره به تعداد سفرهاي نوروزي سال 97 تاکنون گفت: از 27 اسفند 96 تا 3 فروردين سال 97 حدود 17 ميليون و 300 هزار نفر اقامت شب هموطنان در مراکز گردشگري، رفاهي، اقامتي و هتل ها به ثبت رسيده است و 19 ميليون و 300 هزار نفر بازديد از مراکز گردشگري داشته ايم و حدود 21 هزار بازديد نظارتي صورت گرفته است.

محب خدايي تصريح کرد: از لحاظ رشد نسبت به سال گذشته اقامت شب هموطنان 10 درصد افزايش داشته، بازديد از مراکز گردشگري 16 درصد افزايش و تعداد شکايت ها 46 درصد کاهش يافته است.

رئيس ستاد هماهنگي خدمات سفري کشور گفت: در خصوص برنامه هاي ويژه نوروز به نام نوروزگاه براي هموطنان ويژه برنامه هاي نوروزي 81 درصد رشد داشته و برنامه هاي جديدتري به اين برنامه ها اضافه شده است.

وي با اشاره به تعداد سفرهاي حمل و نقلي هموطنان اظهار کرد: تعداد مسافرت هايي که از سيستم جاده اي استفاده شده 3 ميليون و 100 هزار نفر گزارش شده و سفر هوايي 3 ميليون و 600 هزار نفر، ريلي 790 هزار نفر و دريايي يک ميليون و 200 هزار نفر ثبت و گزارش شده است.

استان های شمالی از پر تردد ترین مناطق مورد استقبال مردم در سفرهای نوروزی است.

محب خدايي با اشاره به استان هايي که بيشترين سفرها در چند روز اخير در آن صورت گرفته است گفت: استان هايي همچون مازندران، گيلان، هرمزگان، خراسان رضوي، بوشهر، فارس و خوزستان به ترتيب استان هاي مورد استقبال مردم براي سفرهاي نوروزي بوده اند.

وي با اشاره به توضيح سفر به سمت مناطق کمتر شناخته شده کشور براي هموطنان افزود: يکي از بحث هاي اصلي ما توزيع سفر به سمت مناطق کمتر شناخته شده بود که خوشبختانه آمارهاي ثبت شده نشان مي دهد که استان هايي مانند مرکزي، چهارمحال و بختياري، آذربايجان شرقي، هرمزگان، قزوين و کرمانشاه توانسته اند در اين برنامه موفق عمل کنند و جذب گردشگر به سمت شهرهاي خود داشته باشند.

محب خدايي با اشاره به دور دوم سفرهاي نوروزي و بازگشت برخي از هموطنان از سفر گفت: ستاد خدمات سفري کشور بيانيه اي براي مسافراني که در حال بازگشت هستند و کساني که سفر خود را آغاز کرده اند صادر کرده و خواهش ما اين است که به اخبار هواشناسي مبني بر شرايط جوي دقت کافي داشته باشند و حتما در مناطقي که پيش بيني چادر شده اسکان يابند.

رئيس ستاد هماهنگي خدمات سفري کشور با اشاره به ساير برنامه هاي اين ستاد براي ديگر هموطنان افزود: براي هموطنان ديگر نيز امسال جشنواره هايي براي ترغيب کالاي ايراني و جايزه هاي ويژه اي براي شرکت کنندگان در جشنواره در نظر گرفته شده است که هموطنان مي توانند در قرعه کشي آن شرکت کنند.

وي ادامه داد: جشنواره ديگري براي شهرهاي کمترشناخته شده در نظر گرفته ايم و جايزه هاي ويژه اي همچون خودرو براي کساني که به اين شهرها سفر و در قرعه کشي شرکت کنند در نظر گرفته شده است.

محب خدايي با اشاره به عيدانه هاي ويژه هتل ها و مراکز تجاري کشور خاطرنشان کرد: هتل ها و مراکز تجاري در ايام نوروز تخفيف هاي ويژه اي بين 30 تا 50 درصد در شهرهاي مختلف براي هموطنان در نظر گرفته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر