بازدید 3789

برگزاری مراسم نوروز در پاریس باسخنرانی سفیر ایران

کد خبر: ۷۸۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 25 March 2018

مراسم نوروز در پاریس به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در فرانسه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ابوالقاسم دلفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه طی سخنانی، ضمن تبریک عید باستانی نوروز به تمامی هموطنان ایرانی و نیز میهمانان فرانسوی شرکت کننده در برنامه، با اشاره به هم زمانی ایام مبارک ماه رجب و جشن های آغاز سال جدید، از پروردگار بزرگ، سربلندی، پیشرفت و موفقیت روزافزون همه ایرانیان در سرتاسر جهان را آرزو کرد.

این مراسم با دعای معنوی و دیرینه تحویل سال، آغاز و سپس با ارائه قطعات و اشعاری در وصف بهار و پیشینه تاریخی سنت دیرپای نوروز، نقالی و روایت گری داستان های اساطیری ایرانی ادامه یافت.

پایان بخش مراسم، اجرای زیبای کنسرت موسیقی سنتی ایرانی توسط «محمد معتمدی» خواننده خوش آواز کشورمان و برگزیده رادیو دولتی فرانسه و جایزه فرانس موزیک در سال 2013 بود که با استقبال پر شور شرکت کنندگان همراه شد.

لازم به ذکر است، این مراسم به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در فرانسه و با همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و شهرداری تهران به مناسبت آغاز سال نو با حضور جمع زیادی از ایرانیان مشتاق و نیز علاقه‌مندان فرهنگ و آیین میهن عزیزمان در تالار جشن میدان کنکورد پاریس برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر