بازدید 6107

آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان

کد خبر: ۷۸۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ 25 March 2018

جنگل‌های نقاط مختلف گیلان از جمله شهرستان‌های لاهیجان، سیاهکل، لنگرود و شفت و ماسال از شنبه شب چهارم فروردین ماه دچار حریق شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در این باره به خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران مناطق جنگلی، لاهیجان، سیاهکل و شفت از شب گذشته پیش دچار حریق شده است.

مهدی، ولی پور اظهار داشت: نیرو‌های دستگاه‌های ذیربط در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، سیاهکل، شفت، صومعه سرا و فومن برای مهار حریق جنگل‌های اطراف که بیشتر نزدیک مناطق مسکونی روستایی است وارد عمل شده اند و امیدواریم مشکل خاصی برای مردم این مناطق پیش نیاید.

وی با اشاره به وزش شدید باد گرم افزود: حریق در شرایط کنونی تحت کنترل است و امیدواریم با کمک بقیه دستگاه‌ها تا صبح یکشنبه نسبت به کنترل حریق اقدام شود.

ولی پور با اذعان به این که با توجه به وزش شدید باد گرم احتمال گسترش آتش سوزی وجود دارد یادآور شد: نیرو‌های جمعیت هلال احمر، بسیج، آتش نشانی و جنگل‌ها و مراتع در منطقه هستند.

به گزارش ایرنا، گزارش‌های مردمی حاکی است جنگل‌های شفت در منطقه لیفکو و چناررودخان از چندین ساعت پیش در حال سوختن است. جنگل‌های گلپورد سیاهکل و باغ‌های چای روستای بالا نارنج بن بخش اطاقور شهرستان لنگرود در شرق گیلان نیز دچار حریق شده اند.

جنگل‌های سوستان نیز در چند نقطه دچار حریق شده است و بر اساس گزارش‌های مردمی عده‌ای به دلیل نگرانی از رسیدن آتش به منازلشان مشغول جمع کردن اثاثیه و بار زدن به وانت و دور شدن از منطقه هستند.

همچنین طبق اخبار دریافتی جنگل‌های ماسال نیز دچار حریق شده و با وجود بسیج همه‌ی نیرو‌های آتش نشانی شهرستان، دهیاری ها، منابع طبیعی، سپاه و بسیج و نیرو‌های کمکی شرکت شفارود، به دلیل پراکندگی نقاط آتش سوزی، ادامه دارد.

اداره منابع طبیعی گیلان روز شنبه هشدار داده بود با توجه به پیش بینی وضعیت جوی و وزش شدید باد گرم و افزایش دما از روز شنبه در گیلان، از شهروندان و مسافران خواسته بود از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مراتع خودداری کنند.

اخبار تائید نشده حاکی از این است که هر لحظه بر شدت آتش سوزی در ارتفاعات کوه‌های لاهیجان افزوده می‌شود و تیم‌های واکنش سریع گیلان و امدادگران از استان‌های مجاور به مناطق دچار حریق اعزام شدند.

سرعت وزش باد گرم در برخی نقاط گیلان تا ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است که بنا به اعلام اداره هواشناسی به طور متناوب ادامه دارد.

پلیس گیلان نیز اعلام کرد به دلیل وزش شدید باد و ریزش سنگریزه از کوه‌های حاشیه راه و آتش سوزی در جنگل‌های محور اسالم به خلخال رانندگان تا اطلاع ثانوی از تردد در این محور خودداری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان