بازدید 19799
۸
آخرین تحولات خاورمیانه:

تحرکات بی‌سابقه امارات علیه ترکیه/ وزیر دفاع کویت: امنیت، بدون ایران محال است/سازماندهی ارتش آزاد سوریه در قالب 25 هزار نیرو/ تصرف کامل عفرین توسط ترکیه

تصرف کامل عفرین توسط ترکیه، سخنان وزیر دفاع کویت در مورد ایران، تحرکات بی‌سابقه امارات علیه ترکیه و عصبانیت شدید آمریکا از تصویب 5 قطعنامه ضد اسرائیلی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سازماندهی ارتش آزاد سوریه در قالب 25 هزار نیرو نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 25 March 2018

تصرف کامل عفرین توسط ترکیه، سخنان وزیر دفاع کویت در مورد ایران، تحرکات بی‌سابقه امارات علیه ترکیه و عصبانیت شدید آمریکا از تصویب 5 قطعنامه ضد اسرائیلی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سازماندهی ارتش آزاد سوریه در قالب 25 هزار نیرو نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، روزنامه استار در گزارشی اعلام کرد که به منظور استقرار و تداوم امنیت در عفرین و همچنین برنامه ریزی برای آغاز عملیات در سایر مناطق، تشکیلات ارتش آزاد سوریه بازسازی شده و در قالب 25 هزار نیرو سازماندهی می شود.

عناصر شبه نظامی ارتش آزاد سوریه که علیه دولت مرکزی و قانونی سوریه می جنگند، از زمان تشکیل این گروه تروریستی در سال 2011 مورد حمایت کشورهای غربی، برخی کشورهای عربی و به خصوص ترکیه بوده اند.

به رغم حمایت و پشتیبانی وسیعی، تعداد نیروهای این تشکیلات شبه نظامی با تغییر اوضاع میدانی به نفع دولت مرکزی سوریه به طور مستمر در حال کاهش بوده و از حدود 40 هزار نفر به 20 هزار نفر کاهش یافته است.

روزنامه استار در گزارشی به نوسازی در پیکره ارتش آزاد سوریه و همراهی این نیروها با قوای ارتش ترکیه در عملیات سپر فرات در الباب و شاخه زیتون در عفرین پرداخت و نوشت: منطقه عفرین بسیار گسترده تر از مناطق عملیات سپر فرات است و برای رفع مشکلات امنیتی که بی تردید در عفرین رخ خواهد داد، به کارگیری پلیس محلی لازم و ضروری خواهد بود.

به نوشته این رسانه، پس از کنترل کامل عفرین توسط ارتش ترکیه، فعالیت ها برای ساماندهی گروه های مختلف ارتش آزاد به منظور پر کردن خلاهای امنیتی این منطقه و آمادگی برای عملیاتی دیگر آغاز شده است نیروهای این تشکیلات در پایگاه های ویژه ای آموزش خواهد دید.

تحرکات بی‌سابقه امارات علیه ترکیه/ وزیر دفاع کویت: امنیت، بدون ایران محال است/سازماندهی ارتش آزاد سوریه در قالب 25 هزار نیرو/ تصرف کامل عفرین توسط ترکیه

روزنامه استار نوشت: همراهی نیروهای ارتش آزاد سوریه با قوای ترکیه در عملیات های سپر فرات و عفرین، ضرورت تبدیل آنها را به یک نیرو و قوایی منظم نشان داد.

استار مدعی شد: بنا بر اطلاعات دریافتی از منابع محلی، 80 گروه از نیروهای ارتش آزاد سوریه در مناطق ترک شده توسط دولت مرکزی سوریه حضور دارند که 40 گروه از آنها در یک جا جمع شده و ساماندهی می شوند.
استار اضافه کرد: کمک و یاری نیروهای ارتش آزاد سوریه در جریان عملیات عفرین، مسیر به دست گرفتن کنترل کامل عفرین را هموار و کار را برای ارتش ترکیه آسان کرد.

تصرف کامل عفرین توسط ترکیه

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که منطقه عفرین در شمال سوریه به طور کامل به کنترل ارتش ترکیه درآمده است.

ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است که همچنان ادامه دارد.

نیروهای ارتش ترکیه هفته گذشته به همراهی عناصر ارتش آزاد سوریه در پنجاه و هشتمین روز عملیات شاخه زیتون شهر عفرین را اشغال کردند ولی مناطق روستایی اطراف این شهر به طور کامل تصرف نشد.

نبرد طرفین در مناطق روستایی اطراف عفرین در یک هفته گذشته ادامه داشت و دقایقی پیش ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه مدعی تصرف کامل منطقه عملیاتی 2 هزار کیلومتری عفرین شد.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه همچنین در این اطلاعیه اعلام کرد که عملیات کشف و خنثی‌سازی مین و تله های انفجاری به منظور بازگشت مردم شهرستان عفرین سوریه ادامه دارد.

تحرکات بی‌سابقه امارات علیه ترکیه/ وزیر دفاع کویت: امنیت، بدون ایران محال است/سازماندهی ارتش آزاد سوریه در قالب 25 هزار نیرو/ تصرف کامل عفرین توسط ترکیه

دولت سوریه با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک خود شده است.

سخنان وزیر دفاع کویت در مورد ایران

«شیخ ناصر الصباح» معاون اول نخست‌وزیر و وزیر دفاع کویت که در همایش «سرمایه‌گذاری در کویت» سخن می‌گفت، ضمن بیان برنامه‌های کلان اقتصادی این کشور جهت سرمایه‌گذاری در جزایر شمال کویت و لزوم تحول در سیستم اقتصادی و آموزشی، بر روابط عمیق با شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد و همزمان، رابطه با ایران و عراق را حیاتی دانست.

به نوشته روزنامه «اخبار الکویت» او ضمن ابراز تمایل حقیقی برای روابط تنگاتنگ با ایران و عراق، گفت: به هیچ وجه نمی‌توانیم در امنیت باشیم، مگر این‌که با ایران و عراق رابطه نزدیک داشته باشیم.

وزیر دفاع کویت افزود: اگر از همسایگانمان احساس آسودگی نکنیم باید دائما در اضطراب باشیم و در این صورت هیچ وقت نخواهیم توانست وارد تعاملات جهانی شویم.

ناصر الصباح، ادامه داد: باید اعتراف کنیم که ایران کشور بزرگی است و تاریخ شکوهمندی دارد و مسائل سیاسی موقتی است؛ اما آن‌چه که بزرگی و مجد می‌آورد، عامل انسانی است.

وی همچنین گفت که در ارتباط با دیگر شرکای کویت برای تحقق نزدیکی به ایران و عراق و کمک به دو کشور برای بازسازی زیرساخت‌هایشان است.

تحرکات بی‌سابقه امارات علیه ترکیه

برخی محافل رسمی ترکیه با اشاره به اینکه تحرکات امارات علیه ترکیه اخیرا شتاب بیشتری گرفته است، گفتند که از جمله این تحرکات، جنگ رسانه‌ای علیه ترکیه است که طی روزهای اخیر در ممنوعیت پخش سریال‌های ترکیه‌ای و نیز هجمه رسانه‌های امارات علیه ترکیه به خصوص به دنبال حوادث شهر عفرین (شمال سوریه) و مداخله ارتش ترکیه در این شهر نمود پیدا کرده است.

محافل ترکیه همچنین اخیرا به اخبار مربوط به برگزاری نشستی با حضور رهبران عربی منطقه به ریاست امارات در داخل یک کشتی تفریحی در دریای سرخ که با هدف بررسی راهکارهای مقابله با ترکیه انجام شد، اهتمام داشته‌اند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، اخباری نیز درباره مشارکت امارات در مانورهای نظامی مشترک با اسرائیل و برخی دیگر از کشورها در یونان در پرتو افزایش تنش بین آنکارا و آتن در دریای اژه منتشر شد و روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در تأیید این خبر گزارشی را منتشر و طی آن مشارکت اسرائیل در مانور و تمرینات نظامی در یونان با حضور آمریکا، انگلیس، ایتالیا و قبرس و امارات را تأیید کرد و نوشت : «این نخستین بار نیست که امارات در مانورهای نظامی در کنار اسرائیل شرکت می‌کند.»

خبر دیگری نیز در رسانه‌های بین‌المللی از جمله وبگاه «میدل ایست آی» به نقل از برخی منابع آگاه منتشر شد مبنی بر اینکه در اواخر سال ۲۰۱۵ نشست محرمانه‌ای با حضور «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی، «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد عربستان در آن دوره، «سلمان بن حمد» ولی‌عهد بحرین، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «عبدالله دوم» شاه اردن در داخل یک کشتی تفریحی در دریای سرخ و به همت «جورج نادر» بازرگانی آمریکایی-لبنانیی و مشاور ولی‌عهد ابوظبی برگزار شد.

این بازرگان آمریکایی-لبنانی که اخیرا نیز به دلیل حمایت مالی از مبارزات انتخاباتی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مورد بازجویی قرار گرفت، در نشست مذکور به حاضران پیشنهاد تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای متشکل از ۶ کشور عربی را داد به گونه‌ای که این ۶ کشور پشتوانه آمریکا برای مقابله با نفوذ ترکیه و ایران در منطقه باشند.

تحرکات بی‌سابقه امارات علیه ترکیه/ وزیر دفاع کویت: امنیت، بدون ایران محال است/سازماندهی ارتش آزاد سوریه در قالب 25 هزار نیرو/ تصرف کامل عفرین توسط ترکیه

رسانه‌های امارات نیز اخیرا انتشار اخبار علیه ترکیه را شدت بخشیده و اخباری با تیترهایی همانند «قتل غیرنظامیان سوریه در عفرین» و «اشغال اراضی سوریه توسط ترکیه» و مشابه آنها با هدف بدنام کردن ترکیه و عملیات موسم به «شاخه زیتون» در شهر عفرین سوریه منتشر کردند.

چند روز گذشته همچنین رسانه‌های سعودی که مقر آنها در دبی و ابوظبی می‌باشد، هجمه خود علیه ترکیه را افزایش داده و با دعوت از شخصیت‌های کُرد و عربی سعی کردند هجمه علیه ترکیه را بیشتر کرده و این کشور را به تلاش برای اشغال اراضی عربی متهم کنند.

در همین راستا «حامی اقصوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اخیرا اتهامات «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات علیه این کشور مبنی بر دخالت در امور داخلی کشورهای عربی را رد و تأکید کرد که همگان از روابط تاریخی و برادرانه ترکیه با جهان عرب اطلاع دارند.

وی گفت: «اتهامات بن زاید به ترکیه در خصوص دخالت در امور کشورهای عربی قابل درک نیست و بر خلاف اصل حسن نیت و همجواری است.»

عبدالله بن زاید روز یکشنبه در کنفرانس خبری با «سامح شکری» همتای مصری خود ترکیه و ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرده بود.

پیش از این نیز «احمد بیرات کونکار» نماینده پارلمان ترکیه در صفحه توییتر خود از «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات انتقاد کرده و از وی خواسته بود به نمایندگی از سوی اعراب سخن نگوید.

عصبانیت شدید آمریکا از تصویب 5 قطعنامه ضد اسرائیلی

پس از اینکه شورای حقوق بشر سازمان ملل 5 قطعنامه انتقادی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تصویب کرد، نماینده آمریکا در سازمان ملل که بارها در جلسات مختلف درباره اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان فقط از ایران حرف زده، ضمن محکوم کردن این اقدام بار دیگر تهدید خروج آمریکا از این شورا را تکرار کرد.

نشست سالیانه شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌هایی علیه چند تن از اعضای این سازمان به پایان رسید.

در یکی از این اقدامات، شورای حقوق بشر 5 قطعنامه‌ علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان تصویب و از این رژیم به شدت انتقاد کرد.

به دنبال تصویب این قطعنامه‌ها، نماینده آمریکا در سازمان ملل بیانیه‌ای منتشر و ضمن انتقاد و محکوم کردن شدید شورای حقوق بشر، باز هم علیه ایران صحبت کرد.

نیکی هیلی مدعی شد: «وقتی شورای حقوق بشر(سازمان ملل) با اسرائیل بدتر از کره شمالی، ایران و سوریه رفتار می‌کند، این کار احمقانه است. زمان آن فرا رسیده که کشورها شروع به ایجاد تغییرات(در شورای حقوق بشر) بکنند».

این مقام آمریکایی با ادعای آنکه «بسیاری از کشورها» معتقد به دستورکار ضد صهیونیستی شورای حقوق بشر و «تعصب ضد اسرائیلی» آن هستند، خواستار مقابله با شورا حقوق بشر شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین تهدید پیشین و قبلی این کشور مبنی بر خروج ایالات متحده از شورای حقوق بشر سازمان ملل را تکرار کرد.

در پایان بیانیه هیلی آمده است: «آمریکا به ارزیابی مشارکمان در شورای حقوق بشر ادامه می‌دهد. صبر ما نامحدود نیست. اقدام امروز(شورای حقوق بشر) نشان داد که این سازمان فاقد اعتبار مورد نیاز برای ترویج حقوق بشر است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
امارات ایرانیهای تاجر رازندانی کرده ۳سال به بالا تنفیذ.اوردن وت یا تکس ضربه بزرگی بر تاجران وارد کرده.بسیاری فرار را برقرار کردند.بزودی شیخ ممد کنار برج خلیفه باید شاورمای ۵درهمی بفروشد.اقتصاد امارات بشدت متزلزل شده.زندانهای دبی وشارجه رو زمین خالی هم جا نبود.همگی چک بانک وام منازعات عقاری....امارات بی پول شده وخالی از توریست.
عفرین را روسیه فروخت 60 روز مقاومت در برابر دومین ارتش دنیا وناتو
اردوغان جنایتکار = نوچه چنگیز خان جنایتکار
ترکیه خاری در چشم استعمار آمریکا و تروریستهای مزدور منطقه است.یاشاسین اردوغان
منطقه قربانی رقابت ایران و عربستان شده
تروریست صهیونیستی باید نابود شوند
امارات جوجه است
ایرا و ترکیه با همکاری روسیه می توانند اسرائیل و عرب های مرتجع را آدم کنند اگر منطقی عمل کنند.
هردو کشور پختخ اند
چشم داشت و مشکل ارضی ندارند
مسلمانند و تفاوت شیعه و سنی خیلی کم است
پیوندهای دیرینه فرهنگی دارند
دشمن مشترک دارند
هر دو به دنبال گسترش فرهنگ شرقی اند.
پیوندها ی اقتصادی قوی و احترام مردمی و حکومتی متقابل دارند.
در عمل هر دو از آمریکا بیزاراند
اسرائیل بالقوه دشمن هر دو کشور است
عجم و خاری در چشمان افراد حسود منطقه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی