بازدید 4547

هنگام رانندگی در شب چای و قهوه بنوشید

کد خبر: ۷۸۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ 24 March 2018

سخنگوی سازمان آتش نشانی ضمن اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی از جمله موارد مهمی است که باید در طول سفر به آن توجه شود و غالباً حوادثی که در راه رخ می دهد بیشتر و خطرناک تر از حوادث خانگی است، گفت: رعایت این نکات ایمنی می تواند تا حد زیادی از بروز این حوادث بکاهد.

به گزارش ایسنا، جلال ملکی با بیان اینکه هنگام رانندگی در شب، مایعاتی مانند قهوه و چای بنوشید چون این مایعات، انسان را شاداب و بانشاط کرده و انرژی تحلیل رفته را به بدن بازمی گرداند، گفت: اگر در هنگام رانندگی احساس خستگی و خواب آلودگی کردید، اگر راننده دیگری در کنار شما حضور دارد، هدایت خودرو را به او بسپارید و اگر نه، در محلی مناسب که خطر تصادف وجود نداشته باشد مانند پارکینگ های حاشیه جاده توقف کنید. چراغ های خطر و فلاشرها را روشن کنید، درها را قفل کرده و به استراحت بپردازید.

به گفته سخنگوی آتش نشانی، اگر به هر دلیلی زمان کافی برای توقف ندارید، حداقل چند دقیقه از خودرو پیاده شده، کمی قدم بزنید، صورت خود را با آب بشویید و پس از چند دقیقه نرمش، با شادابی و هوشیاری کامل به مسیر خود ادامه دهید.

وی اضافه کرد: همواره در خودرو، جعبه کمک های اولیه داشته باشید. به ویژه کیت مخصوص مارگزیدگی از لوازم مهم در این جعبه می باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: حتماً در طول سفر از کمربند ایمنی استفاده کنید و به سایر سرنشینان خصوصاً کودکان ضرورت استفاده از آن را آموزش دهید و دقت کنید کودکان، سر و دست خود را از پنجره خودرو خارج نکنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی