بازدید 10209

آیت‎الله مکارم: حجاب الزامی است، نه اجباری!

کد خبر: ۷۸۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 24 March 2018

یکی از مراجع تقلید حجاب را از مسلمات و احکام دینی دانست که امروز به نشانه اسلام تبدیل شده است و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که این نشانه و احکام اسلامی را حذف کنند تا به انقلاب ضربه بزنند. باید توجه داشت که حجاب افزون بر این که یک مسأله دینی است یک قانون الزام آور به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از عملکرد هوشمندانه پلیس در موضوعات گوناگون، ناجا را در انجام رسالت‌ها و وظایف خود موفق دانست.

وی افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای پلیس دیگر نقاط دنیا تفاوت دارد و با توجه به دشمنی‌های بسیار علیه ایران اسلامی وظیفه پلیس در ابعاد گوناگون به ویژه تأمین امنیت بسیار سنگین است، البته در حال حاضر امنیت کم‌نظیری در ایران وجود دارد که اقتدار نیروی انتظامی را نشان می دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به شبهه پراکنی‌ها علیه حجاب با عنوان حجاب اجباری، اجبار را به معنای تحمیل غیر منطقی دانست و اظهار داشت: برخی معنای اجبار را درست متوجه نشده‌اند و الزام و اجبار را اشتباه گرفته اند. الزام یعنی این که موارد قانونی و شرعی باید رعایت شود اما اجبار به معنای تحمیل غیر منطقی است که وجود ندارد، ترک خلاف قانون‌هایی مانند شراب خواری، سرقت و موارد مخدر از امور الزامی است که باید رعایت شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که همه باید نسبت به عمل به قانون ملزم باشند، ابراز داشت: وظیفه قانونی برای انسان الزام آور است که تنها مربوط به ایران و اسلام نمی‌شود بلکه در تمام دنیا قوانینی وجود دارد که برای انسان الزام‌آور است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) درباره اهمت حجاب، بر ضرورت تفهیم و تبیین مسأله حجاب تأکید و عنوان کرد: فقهای اسلام بر مسأله حجاب اتفاق نظر دارند، نگاه به حجاب باید مانند نگاه به دیگر قوانین باشد چرا که زیرپا گذاشتن الزام حجاب مانند زیر پا گذاشتن دیگر قوانین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار