بازدید 2811

اشتباهات رایجی که باعث سوء تغذیه می‌شوند

کد خبر: ۷۸۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 24 March 2018

یک متخصص طب سنتی در خصوص سوء تغذیه و آثار منفی آن در بدن توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی اظهار کرد: تغذیه از دیدگاه طب سنتی یکی از اصول 6 گانه حفظ سلامتی است و از نگاه این طب، غذا بر حسب سن افراد و فصل قرارگیری و همچنین شغل و مزاج آنها می‌تواند مفید باشد، بر اساس این عوامل متخصصان تصمیم می‌گیرند که افراد چه نوع غذایی را در چه زمانی باید مصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی اشتباهات رایج منجر به سوء تغذیه در افراد می شود، بیان کرد:‌ ورزشکاران باید غذاهای قوی و پر کالری مصرف کنند و بیماران باید از غذاهای سریع‌الهضم استفاده کنند که در غیر این صورت اگر این افراد نوع دیگری از مواد غذایی استفاده کنند، دچار سوء تغذیه شده‌اند.

حاجی حیدری عنوان کرد: غذا نقش مهمی در تعیین انرژی دارد و وقتی به اندازه کافی به افراد نرسد، ضعف عمومی گریبانگیر آنها شده و این مسئله باعث بروز بیماری می‌شود که از این عارضه به سوء تغذیه تعبیر می‌شود.

وی ادامه داد: بر اثر سوء تغذیه، متابولیسم بدن دچار اختلال می‌شود و فرد دچار بیماری‌های غیر واگیر و حتی روحی و روانی می‌شود.

حاجی حیدری تاکید کرد: افراد باید به کیفیت و کمیت غذا توجه کافی داشته باشند تا در آینده دچار سوء تغذیه نشوند.

وی یادآور شد: مصرف سبزیجات و لبنیات باید در برنامه روزانه افراد قرار گیرد تا دچار سوء تغذیه نشده و هزینه‌های گزافی به حوزه سلامت تحمیل نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان