بازدید 3825
اقتصاد در گذر زمان

از دادخواست مجدد دولت انگلیس علیه اقدامات ایران در ملی کردن صنعت نفت تا اعلام رای امام خمینی (ره) به جمهوری اسلامی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهارمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۸۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 24 March 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهارمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

4 فروردین 1331، دولت انگليس دادخواستي مجدد عليه اقدامات ايران در ملي كردن صنعت نفت و خلع يد از شركت نفت ايران و انگليس تنظيم و تسليم ديوان دادگستري بين المللي كرد.

4 فروردین 1333، دستگاه استخراج نفت از دريا ساخته شد.

4 فروردین 1353، در واشنگتن اعلام شد رژیم شاه با امضاي يك قرارداد، وامي به مبلغ دويست ميليون دلار در اختيار بانك جهاني قرار داده است.

4 فروردین 1358، در آستانه برگزاري رفراندوم جمهوري اسلامي، امام خميني (ره) در پيامي خطاب به ملت ايران فرمودند شما آزادانه به هر چه ميخواهيد رأي بدهيد. من خودم به «جمهوري اسلامي» رأي ميدهم.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و سایت روزنامک

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی