بازدید 23839

خطر انحلال بیخ گوش بیمه میهن

طبق صورت های مالی منتهی به 30 آذر ماه 1396 زیان انباشته بیمه میهن به بیش از 47 میلیارد تومان رسیده است. در همین صورت های مالی اعلام شده است که میزان سرمایه بیمه میهن تا پایان سال 94 حدود 80 میلیارد تومان بوده است. طبق ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت با این اوضاع خطر انحلال بیخ گوش بیمه میهن است.
کد خبر: ۷۸۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ 26 April 2018

خطر انحلال بیخ گوش بیمه میهنطبق صورت های مالی منتهی به 30 آذر ماه 1396 زیان انباشته بیمه میهن به بیش از 47 میلیارد تومان رسیده است. در همین صورت های مالی اعلام شده است که میزان سرمایه بیمه میهن تا پایان سال 94 حدود 80 میلیارد تومان بوده است. طبق ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت با این اوضاع خطر انحلال بیخ گوش بیمه میهن است.

به گزارش تابناک اقتصادی، شرکت سهامی بیمه میهن در تاریخ 18 شهریور 1387 تحت شماره 330902 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسید. این شرکت دارای 48 شعبه و 259 نمایندگی در سطح کشور می باشد.

ترکیب سهامداران شرکت بیمه میهن بدین شرح می باشد: موسسه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با مالکیت 20 درصدی، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (سهامی عام) با مالکیت 18 درصدی، شرکت سرمایه گذاری سپهر (با مسئولیت محدود) با مالکیت 15 درصدی، شرکت تعاونی مصرف کارکنان بنیاد مسکن انقلات اسلامی با مالکیت 10 درصدی، شرکت ارمغان تجارت مهرگان (سهامی خاص) با مالکیت 6 درصدی، معصومه حاجی محمدی با مالکیت 17 درصدی، سامی زندبار با مالکیت 5 درصدی و باقی سهامداران حقیقی و حقوقی با مالکیت 9 درصدی.

صورت های مالی حسابرسی نشده منتهی به 30 آذر ماه 1396 شرکت بیمه میهن حکایت از اوضاع نابسامان این شرکت دارد. این صورت های مالی نشان می دهند که زیان انباشته این شرکت به 47.4 میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به 30 اسفند 1395 نشان می دهد که زیان انباشته بیمه میهن در آن تاریخ 26.8 میلیارد تومان بوده است. یعنی زیان انباشته این شرکت در مدت نه ماه 20.6 میلیارد تومان افزایش یافته است. در نمودار زیر رشد زیان انباشته شرکت بیمه میهن در نه ماهه سال 96 را مشاهده می کنید.

خطر انحلال بیخ گوش بیمه میهن

شایان ذکر است که میزان سرمایه این شرکت در بدو تاسیس یعنی مورخ 18 شهریور 87، 40 میلیارد تومان بوده است. در 24 بهمن 1394 این شرکت سرمایه خود را به میزان 40.2 میلیارد تومان افزایش داد و سرمایه بیمه میهن پس از این افزایش به 80.2 میلیارد تومان رسید.

با این وضعیت سرمایه و زیان انباشته شرکت بیمه میهن و با توجه به ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت، خطر انحلال بیخ گوش این شرکت است. ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت مقرر می دارد که اگر بر اثر زیان های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود.

البته در صورت های مالی آذر ماه شرکت بیمه میهن ذکر شده است که قرار است سرمایه شرکت به میزان 69.7 میلیارد تومان افزایش یابد که در صورت انجام این کار این خطر انحلال فعلا بیمه میهن را تهدید نخواهد کرد چرا که با این افزایش، میزان سرمایه بیمه میهن به 150 میلیارد تومان می رسد.

شایان ذکر است که در دی ماه سال جاری هیات مدیره جهت سامان دادن به اوضاع شرکت تصمیم گرفت که مدیرعامل شرکت را عوض نماید. به همین منظور مجید بنویدی که در کارنامه کاری خود معاونت مدیرعاملی "بیمه ما"، قائم مقامی و عضویت در هیات مدیره بیمه معلم، سرپرستی و عضویت هیات مدیره بیمه صادرات و سرمایه گذاری، مدیریت امور مالی، اتکایی و بین المللی شرکت بیمه آسیا را داشت، انتخاب شد تا در صورت تایید بیمه مرکزی، سکان هدایت این شرکت را بر عهده بگیرد. بیمه مرکزی نیز در مورخه 11 دی ماه 1396 طی نامه ای وی را به عنوان مدیرعامل بیمه میهن منصوب نمود.

خطر انحلال بیخ گوش بیمه میهن

حال باید منتظر ماند و دید که آیا بنویدی با سابقه خوب خود می تواند شرکت بیمه میهن را از منجلابی که در آن گرفتار شده است نجات دهد یا خیر؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار