بازدید 2849

موافقت اتحادیه اروپا با راهبرد مذاکرات برگزیت

منابع انگلیسی روز جمعه گزارش دادند که سران 27 کشور اروپایی با راهبرد مرحله دوم مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با بررسی آینده روابط تجاری و امنیتی میان دو طرف موافقت کردند.
کد خبر: ۷۸۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 23 March 2018

منابع انگلیسی روز جمعه گزارش دادند که سران 27 کشور اروپایی با راهبرد مرحله دوم مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با بررسی آینده روابط تجاری و امنیتی میان دو طرف موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، این منابع می‌گویند که سران کشورهای اروپایی روز جمعه به‌اتفاق آراء به این طرح رأی مثبت داده و بدین ترتیب گام اصلی را برای آغاز مرحله بعدی مذاکرات برگزیت برداشتند.
میشل بارنیه مذاکره‌کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از مصوبه یادشده اظهار داشت که این اقدام گامی مهم در جهت حصول توافق نهایی برگزیت به شمار می‌رود.
او دوشنبه گذشته نیز پس از ملاقات با وزیر برگزیت انگلیس اعلام کرد که دو طرف بر سر کلیات دوره انتقالی پسا برگزیت به توافق رسیده‌اند. بارنیه افزود که این دوره به لحاظ زمانی محدود و در پایان سال 2020 میلادی به پایان خواهد رسید.
دوره انتقالی زمانی خواهد بود که انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ 29 مارس سال آینده میلادی (9فروردین 98) بدون داشتن نقشی در نهادهای تصمیم‌گیری اروپایی، از قوانین این نهاد تبعیت می‌کند.
هرچند انتظار می‌رفت که اتحادیه اروپا با راهبرد مرحله دوم مذاکرات برگزیت موافقت کند اما با توجه به برخی فشارهای داخلی در انگلیس مبنی بر ضعف دولت محافظه‌کار «ترزا می» در حصول توافق نهایی برگزیت ، این خبر می‌تواند میزان زیادی از نگرانی دولت را کاهش دهد.
تازه‌ترین نظرسنجی موسسه ایپسوس موری که هفته پیش منتشر شد نشان داد که از هر 10 انگلیسی، 6 نفر معتقدند که دولت محافظه‌کار ترزا می، قادر به دستیابی به توافق مطلوب در رابطه با خروج این کشور از اتحادیه اروپا نیست. بر اساس نتایج این نظرسنجی تنها 37 درصد مردم انگلیس معتقدند که لندن در دستیابی به هدف توافق مطلوب با اتحادیه اروپا، موفق خواهد شد.
بر اساس برنامه اعلام‌شده انگلیس در 29 مارس 2019 (9فروردین 98)رسماً از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
مرحله اول مذاکرات برگزیت از ماه ژوئن گذشته آغاز و پس از 6 ماه گفت‌وگوهای نفس‌گیر در (آذرماه) گذشته به پایان رسید و دو طرف تلاش می‌کنند تا ماه اکتبر آینده درباره توافق برگزیت به تفاهم دست یابند تا پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این توافق را به تصویب پارلمان اروپا و انگلیس برسانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار