بازدید 8745
۳
ویژه نامه ویدیویی نوروزی «تابناک»، روز سوم؛

از «ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه؟» شجریان تا رباب نوازیِ خوش نواز / ایران در سال 1950 / چگونه صد سال زندگی کنیم؟

بهار به تک تک خانه‌ها سرک می‌کشد و این ما هستیم که به بهار رخ می‌نماییم یا رخ می‌پوشانیم. شاید فرصت تماشای بهار دیگری را نداشته باشیم و با این نگاه از لحظه به لحظه فروردین هزار و سیصد و نود و هفت لذت ببریم. بسیاری از ما با اقوام درجه اول و حتی برادران و خواهران خود نیز ارتباط نداریم. چه نیک که دست کم به صورت تماس تلفنی به آنها تبریک بگوییم و اگر حس دیدار نبود، حالِ گفتار برقرار باشد.
کد خبر: ۷۸۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 23 March 2018

از «ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه؟» محمدرضا شجریانسومین روز بهار فرارسید و بازدیدهای نوروزی در جریان است. اینک که شکوفه‌های گیلاس آهسته آهسته بر شاخه‌ها نقش می‌بندد و جامه‌های سپید در این فصل زیبا تن‌پوشان می‌شود. در روزهای پیشِ‌ رو از تعطیلات نوروزی از خوشی دریغ نورزید و حالتان را به گونه‌اش شکل دهید که با امید به آینده بهترین روزهای سال را رقم بزنید. این تحول را از خود آغاز کنید و حس مثبت زندگی را این روزها به اطرافیان‌تان منتقل کنید.

بهار به تک تک خانه‌ها سرک می‌کشد و این ما هستیم که به بهار رخ می‌نماییم یا رخ می‌پوشانیم. شاید فرصت تماشای بهار دیگری را نداشته باشیم و با این نگاه از لحظه به لحظه فروردین هزار و سیصد و نود و هفت لذت ببریم. بسیاری از ما با اقوام درجه اول و حتی برادران و خواهران خود نیز ارتباط نداریم. چه نیک که دست کم به صورت تماس تلفنی به آنها تبریک بگوییم و اگر حس دیدار نبود، حالِ گفتار برقرار باشد.

اکنون که سال به نام حمایت از کالای داخلی نام گرفته، بد نیست به پرمصرف ترین کالای داخلی اشاره کنیم. اگر گردشگری را یک کالای فرهنگی تلقی کنیم، ظرفیت گردشگری ایران باکیفیت‌ترین کالای داخلی است که بدون هیچ تبلیغی مشتریان داخلی و خارجی فراوانی دارد و چه خوب که این کالا را به کالای همسایه در این فصل ترجیح دهیم.

از «ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه؟» محمدرضا شجریان

در نهایت این بهاریه را با شعری از ملک الشعرای بهار به پایان می‌رسانیم و دعوت می‌کنیم مجموعه ویدیویی امروز «تابناک» را تماشا کنید.

رسید موكب نوروز و چشم فتنه غنود
درود باد بر این موكب خجسته، درود
به كتف دشت یكی جوشنی است مینا رنگ
به فرق كوه یكی مغفری است سیم اندرود
سپهر گوهر بارد همی به مینا درع
سحاب لل پاشد همی به سیمین خود
شكسته تاج مرصع به شاخك بادام
گسسته عقد گهر بر ستاك شفتالود
به طرف مرز بر آن لاله‌های نشكفته
چنان بود كه سر نیزه‌های خون‌آلود
به روی آب نگه كن كه از تطاول باد
چنان بود كه گه مسكنت جبین یهود
صنیع آزر بینی و حجت زردشت
گواه موسی یابی و معجز داوود
به هركه درنگری، شادیی پزد در دل
به هرچه برگذری، اندهی كند بدرود
یكی است شاد به سیم و یكی است شاد به زر
یكی است شاد به چنگ و یكی است شاد به رود
همه به چیزی شادند و خرم‌اند و لیك
مرا به خرمی ملك شاد باید بود

 

ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه؟ ؛ محمدرضا شجریان

«ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه؟» یکی از اشعار مشهور حافظ است که محمدرضا شجریان در یکی از کنسرت‌های قدیمی با همراهی داریوش پیرنیاکان و جمشید اندلیبی اجرا کرده است. این اجرای قدیمی زیبا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

رباب نوازی؛ رحیم خوش نواز

رباب نوازی استاد رحیم خوش نواز از اساتید موسیقی اهل هرات را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

قطعه چهارم از جزیره آهنگ‌ها؛ اولافور آرنالدز

«قطعه چهارم از جزیره آهنگ‌ها / fourth single from Island Songs » یکی از قطعات «اولافور آرنالدز / Ólafur Arnalds» موزیسن ایسلندی است. موزیک ویدیو این اجرا که ترکیبی از ویولن، ویولنسل، پیانو و کلارینت است را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

باد؛ کریزی آکوردئون تریو

«باد / Wind» یکی از قطعات برایان کرین موزیسن جز است که توسط گروه کریزی آکوردئون تریو کاور شده است. این کاور جذاب را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

ایران در سال 1950

تصاویر صامتی که تماشا می‌کنید، ایران را در 1950 نشان می‌دهد. آنچه این تصاویر را نسبت به تصاویر مشابه متمایز می سازد، رنگی بودن این تصاویر متعلق به بیش از 65 سال پیش است. این تصاویر را در «تابناک» می‌بینید.

 

تکنیک بستن وسایل در چمدان

همیشه در بستن چمدان و به دست آوردن بهترین فضا در چمدان مشکل داریم. با تماشای این ویدیو نحوه مناسب بستن چمدان را فرامی‌گیریم.

 
شاید جالب باشد آنهایی که تا سنین بالایی همچون صد یا صد و ده سالگی زندگی کرده اند، رمز موفقیتشان چه بوده است. خب این ویدیو نتیجه مطالعات محققانی است که در جستجوی جواب این سؤالشان انجام داده و نتایج خوبی را به دست آورده‌اند. می‌توانید با رعایت این موارد شما نیز تا صد سالگی زندگی کنید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ازنامه روشنگرانه برادرشجاع وغیور تاج زاده به تولکی که مکنونات قفلبی 80میلیون ایرانی را متذکرشده اند حمایت وتشکرمینماتییم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
جفا کردی به شجریان مکنونات سیاسیت را این جا گذاشتی.
آقایانی که در تابناک سیاستگذاری میکنید.
شما که در ویدئو ها مینویسید که انتشار آن در آفلاین و آنلاین پیگرد قانونی دارد، آیا خودتان حق مولف را برای انتشار ویدئو داده اید و یا از مولفین اجازه انتشار گرفته اید؟
اینم اخلاق رسانه که باید الگو باشد. از ماست که بر ماست. لذا لطفا شما این همه شعار ندهید. مردم را فریب ندهید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار