بازدید 4948

بازار سهام آمریکا سقوط کرد

کد خبر: ۷۸۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 23 March 2018
شاخص‌های بازار سهام آمریکا در واکنش به آغاز جنگ تجاری ترامپ با چین و امضای سندی برای اعمال محدودیت سرمایه گذاری و تعرفه‌های جدید واردات علیه این کشور، سقوط شدیدی را تجربه کرد.

به گزارش ایرنا بازار‌های بورس آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت واشنگتن) در حالی بسته شد که شاخص صنعتی داو جونز بیشترین افت خود را در یک ماه و نیم اخیر تجربه کرد.

این شاخص مهم که از ۳۰ شرکت بزرگ صنعتی در بازار‌های بورس نیویورک تشکیل شده، با ۷۲۴.۴۲ واحد کاهش به ۲۳.۹۵۷.۸۹ رسید.

از آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون این دومین بار است که شاخص داو جونز تا این حد کاهش نشان می‌دهد. در ۸ فوریه نیز بازار بورس آمریکا در واکنش به سیاست‌های مالی دولت ترامپ و ابهام در نرخ بهره، سقوط کم سابقه‌ای را شاهد بود.

اما سقوط امروز شاخص‌های سهام آمریکا در واکنش به امضای سندی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است که در پی اعمال تعرفه‌های جدید هدفمند و محدودیت‌های سرمایه گذاری علیه چین است.

ترامپ با امضای این سند می‌خواهد تعرفه‌های برخی کالا‌های وارداتی از چین به مبلغ ۶۰ میلیارد دلار را افزایش داده و امکان حضور شرکت‌های آمریکایی در این کشور را محدود کند.

در واکنش به این تصمیم ترامپ، همچنین شاخص اس اند پی ۵۰۰ نیز با ۲.۵۲ درصد کاهش بدترین روز خود را در یک ماه و نیم گذشته تجربه کرد.
 
شرکت هواپیماسازی بوئینگ یکی از شرکت‌هایی است که بیشترین ضرر را از سقوط امروز دید.

شاخص‌های دیگر سهام آمریکا نظیر نزدک کامپوزیت نیز شاهد افت کم سابقه‌ای بودند.

سقوط چند باره بازار‌های بورس نیویوریک در حالی است که ترامپ همواره از صعود‌های مقطعی شاخص‌های سهام به عنوان سندی برای موفقیت خود یاد کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل