بازدید 8086

سرنوشت ۲۳ نفری که در برزیل سرباز کی روش بودند!

کد خبر: ۷۸۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 23 March 2018
ای اسپرت در گزارشی از سرنوشت امروز ۲۳ بازیکنی نوشته که آخرین بار با تیم ملی به جام جهانی رفتند.

تیم ملی ایران حدود ۴ سال پیش در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شرکت کرد. کارلوس کی‌روش برای حضور ایران در آن مسابقات ۲۳ بازیکن را به برزیل برد. از آن ۲۳ نفر تعدادی هنوز در حال بازی کردن هستند و شانس حضور در جام جهانی روسیه را هم دارند. تعدادی از آن‌ها دیگر ملی‌پوش نیستند، اما هنوز در تیم‎‌های باشگاهی بازی می‌کنند. تعدادی دیگر به جرگه مربیان پیوسته‌اند و یکی دو نفر هم سرنوشتی نسبتا نامعلوم دارند. با هم سرنوشت این ۲۳ نفر را مرور می‌کنیم:

علیرضا حقیقی: او خوش‌شانس بود که در سال ۲۰۱۴ رقبای بزرگی نداشت و توانست در نهایت شگفتی گلر فیکس تیم ملی در برزیل باشد. با این حال نمایش او بهتر از چیزی بود که پیش‌بینی می‌شد. حقیقی امروز در لیگ سوئد بازی می‌کند، اما نامش در آخرین فهرست تیم ملی قرار ندارد. این بار رقبایی مثل بیرانوند، حسینی، عابدزاده و مظاهری هستند که گذشتن از سد آن‌ها برای حضور در روسیه اصلا آسان نیست.

رحمان احمدی: او ستاره قدرنادیده بازی مرگ و زندگی سئول بود و با چند واکنش تماشایی ایران را در شکست دادن کره جنوبی و صعود مستقیم به جام جهانی یاری کرد. اما در برزیل نیمکت‌نشین بود و بعد از جام جهانی هم دیگر به تیم ملی دعوت نشد. او که امروز ۳۷ ساله است، در تیم پیکان بازی می‌کند و البته بیشتر روی نیمکت می‌نشیند و درخشش پیام نیازمند را تماشا می‌کند.

خسرو حیدری: او که در مسابقات انتخابی جام جهانی بازیکن فیکس و مورد اعتماد کی‌روش بود، در جام جهانی بیشتر به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت. او در جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۱۵ استرالیا هم همین شرایط را داشت و بعد از این مسابقات دیگر به تیم ملی دعوت نشد. خسرو امروز در ۳۴ سالگی در استقلال هم بیشتر نیمکت‎نشین است و سال‌های آخر فوتبال خود را می‌گذراند.

احسان حاج‌صفی: بازیکن مورد اعتماد کی‌روش در تمام این سال‎هاست. او در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در هر ۳ بازی مرحله گروهی در ترکیب اصلی تیم ملی بود. حاج‌صفی در جام ملت‌های آسیا هم بازیکن فیکس تیم کی‌روش بود و به احتمال زیاد نامش در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی روسیه هم قرار خواهد گرفت. هرچند مشخص نیست که او همچنان یکی از بازیکن اصلی تیم کی‌روش هست یا نه.

جلال حسینی: مرد مستحکم خط دفاعی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴، در روسیه هم جزو بازیکنان اصلی خواهد بود. او سال‌هاست در بالاترین سطح بازی می‌کند و اثری از خستگی در او دیده نمی‌شود. به لطف تجربه بالای او، خط دفاعی پرسپولیس و تیم ملی در سال‌های اخیر از استحکام فوق‌العاده‌ای برخوردار بودند. جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به احتمال زیاد آخرین تورنمنت مهم فوتبالی جلال حسینی خواهد بود.

امیرحسین صادقی: یکی از ارکان خط دفاعی تیم ملی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ بود. او به برزیل هم رفت و در هر ۳ بازی جزو نفرات فیکس تیم کی‌روش بود. اما در جام ملت‌های ۲۰۱۵ نیمکت‌نشین بود و بعد از این مسابقات دیگر به تیم ملی دعوت نشد. او امروز عضو تیم پیکان است و هر از گاهی خبرساز می‌شود. او هم سال‌های پایانی دوران بازی خود را می‌گذراند.

جواد نکونام: کاپیتان معتمد تیم کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۴ و سازنده تنها گل تیم ملی در این تورنمنت بود. او در جام ملت‌های آسیا هم حضور داشت و در سال ۲۰۱۵ از تیم ملی خداحافظی کرد، اما به کادر فنی پیوست و در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ هم دستیار کی‌روش بود. اما بعد از مدتی کنار رفت و به سرمربیگری در لیگ یک پرداخت. او امروز سرمربی تیم نساجی مازندران است.

مسعود شجاعی: بازیکن محبوب کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۴ یکی از بهترین‌های تیم ملی بود. او سال گذشته بعد از بازی در ترکیب پانیونیوس مقابل یک تیم اسرائیلی تا مدتی به تیم ملی دعوت نشد، اما نام او در آخرین فهرست تیم ملی قرار داشت و دوباره به اردوی این تیم پیوست و احتمالا در جام جهانی ۲۰۱۸ یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی خواهد بود.

رضا حقیقی: پدیده فوتبال ایران بود که در جام جهانی دقایقی کوتاه در مقابل آرژانتین هم به میدان رفت. قرار بود جانشین نکونام در خط میانی تیم ملی باشد، اما اشتباهات بزرگش در انتخاب تیم باعث شد تا به طور کلی از سطح اول فوتبال ایران محو شود. او که امروز تنها ۲۹ سال دارد، بعد از جدایی از پرسپولیس در تیم‌های پدیده، صبا، سوفانبوری تایلند! و دوباره پدیده بازی کرد و امروز عضو تیم شهرداری ماهشهر در لیگ یک است!

علیرضا جهانبخش: او هم یکی از پدیده‌های تیم ملی در برزیل بود. او در هر ۳ بازی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و درخشید. اما در روسیه او قطعا یکی از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار تیم ملی خواهد بود. جهانبخش که امروز یکی از بهترین بازیکنان لیگ هلند هم هست، بعد از جام جهانی به احتمال زیاد به یکی از لیگ‌های بزرگ اروپا خواهد پیوست و درخشش بیشتری خواهد داشت.

کریم انصاری‌فرد: یکی از سختکوش‌ترین و آماده‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران است. او در جام جهانی برزیل فقط در نیمه دوم بازی با بوسنی به میدان رفت، اما در روسیه ۲۰۱۸ قطعا بیشتر از این بازی خواهد کرد. او فعلا آقای گل لیگ معلق شده یونان هم هست و در صورت درخشش در جام جهانی می‌تواند در لیگ‌های معتبرتر اروپا هم بازی کند.

قاسم حدادی‌فر: او در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل یک دقیقه هم بازی نکرد، اما بعد از جام جهانی هم پای ثابت اردو‌های تیم ملی بود تا اینکه خودش از یکی از اردو‌ها به صورت داوطلبانه خداحافظی کرد و دیگر به تیم ملی دعوت نشد. قاسم در دو سال اخیر مصدومیت‌های سختی را در ذوب‎‌آهن اصفهان پشت سر گذاشته و هر چند در حال حاضر بازی می‌کند، اما در ۳۴ سالگی به نظر می‌رسد کم کم باید به فکر خداحافظی از فوتبال باشد.

حسین ماهینی: او هم مثل حدادی‌فر هرگز فرصت بازی کردن در جام جهانی را پیدا نکرد. تا مدتی پیش به تیم ملی دعوت می‌شد، اما تغییر پست‌های پیاپی در پرسپولیس و نوسانات زیاد و چند بازی پراشتباه باعث شد تا دیگر به تیم ملی دعوت نشود. او این روز‌ها در پرسپولیس هم منتقدان زیادی دارد و عده‌ای معتقدند که نباید در این تیم فیکس بازی کند!

آندرانیک تیموریان: یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌روش! او که یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ بود، تا یک سال پیش هم به تیم ملی دعوت می‌شد، اما بازی با کره جنوبی در تهران آخرین بازی ملی او شد. آندوی ۳۵ ساله، در دو سال گذشته افت شدیدی کرد و در تیم‌های باشگاهی هم خوب ظاهر نشد و به نظر می‌رسد کم کم باید منتظر خداحافظی او از فوتبال باشیم.

پژمان منتظری: یکی از نفرات ثابت خط دفاعی تیم ملی در برزیل بود و نمایش‌های خوبی داشت. او تا امروز هم مورد اعتماد کی‌روش بوده و علیرغم مصدومیت‌ها و افت بدنی و اشتباهات نسبتا زیاد در ترکیب استقلال، همچنان به تیم ملی دعوت می‌شود. اما به نظر می‌رسد این بار در روسیه باید بیشتر روی نیمکت بنشیند تا در صورت لزوم به میدان برود.

رضا قوچان‌نژاد: با گل به یادماندنی‌اش به کره ایران را به جام جهانی برد و در برزیل هم زنده تک گل ایران بود. او در طول این سال‌ها همواره در تیم ملی حضور داشته و علیرغم فراز و نشیب‌های زیاد، گل‌های حساسی به ثمر رسانده و در هفته‌های اخیر هم در تیم باشگاهی‌اش یعنی هیرنوین به روز‌های اوج خود برگشته تا همچنان امید اول گلزنی تیم ملی باشد.

احمد آل نعمه: او هم در برزیل فرصتی برای بازی کردن پیدا نکرد و بعد از جام جهانی دیگر به تیم ملی هم دعوت نشد. او که چند سال پیش گران‌ترین بازیکن لیگ برتر ایران بود، در سال‌های اخیر تیم‌های زیادی عوض کرد و حتی در تیم نفت تجربه سرمربیگری را هم پیدا کرد. آل نعمه امروز ۳۵ ساله است و آمادگی سابق را ندارد وکم کم باید به فکر آویختن کفش‌هایش باشد.

بختیار رحمانی: در جام جهانی برزیل یک دقیقه هم بازی نکرد و به جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۵ هم دعوت نشد. او که امروز تنها ۲۶ سال دارد، مدتی درگیر پرونده کارت‌های پایان خدمت جعلی بود و بعد از تراکتورسازی به فولاد رفت و سپس به استقلال پیوست، اما بعد از یک نیم‌فصل فاجعه بار جدا شد و امروز در تیم ذوب‌آهن بازی می‌کند و با فرم فعلی خود، بعید است دیگر به تیم ملی دعوت شود.

هاشم بیک‌زاده: قبل از جام جهانی مصدوم شد و جدال با مسی را از دست داد، اما کی‌روش او را به برزیل برد. بیک‌زاده با بدشانسی جام ملت‌های آسیا را هم به دلیل مصدومیت از دست داد و از سال ۲-۱۶ دیگر به تیم ملی دعوت نشد. او در سال‌های اخیر بدشانسی‌های زیادی داشت وگرنه می‌توانست با اعتقادی که کی‌روش به او داشت، شانس حضور در روسیه را هم داشته باشد.

استیون بیت‌آشور: با سر و صدای زیادی تیم ملی ایران را برای بازی انتخاب کرد و به برزیل هم رفت، اما بازی به او نرسید. بیت‌آشور بعد از جام جهانی فراموش شد و حتی به جام ملت‌های آسیا هم دعوت نشد. او همچنان در لیگ آمریکا بازی می‌‎کند و کارشناسان معتقدند که او می‌تواند در روسیه بازیکن فیکس تیم ملی باشد، اما به نظر می‌رسد او دیگر در ذهن کی‌روش جایی ندارد.

اشکان دژاگه: کاپیتان محبوب کارلوس کی‌روش! با وجود اینکه در سال‌های اخیر وضعیت مناسبی در تیم‌های باشگاهی نداشته، اما همواره آماده بوده و پای ثابت اردو‌های تیم ملی و از بازیکنان کلیدی این تیم بوده است. او امروز مصدوم است، ولی کارلوس کی‌روش همچنان امیدوار است دژاگه مثل جام جهانی ۲۰۱۴ آماده باشد و در روسیه هم مثل برزیل بدرخشد.

دانیل داوری: بعد از این که ایران را انتخاب کرد در یکی دو بازی تدارکاتی بازی کرد، اما نتوانست اعتماد کی‌روش را جلب کند. با این حال تجربه بازی در بوندسلیگا باعث شد تا او در فهرست نهایی تیم ملی در برزیل قرار بگیرد هرچند فرصت بازی پیدا نکرد. او هم مثل بیت‌آشور کم‌کم فراموش شد و البته افت شدیدی کرد و امروز در بوندسلیگای دو دروازه‌بان ذخیره تیم ام‌اس‌وی دویسبورگ است و شانسی برای حضور در روسیه ندارد.

مهرداد پولادی: عجیب‌ترین سرنوشت را در میان بازیکنان تیم ملی در جام جهانی او داشت. پدیده تیم ملی در برزیل قرار بود بعد از جام ملت‌های آسیا به ایران برگردد و سربازی خود را بگذراند، اما به قطر رفت و دو سال در لیگ ستارگان و لیگ دسته اول بازی کرد. سال گذشته به بانکوک یونایتد پیوست، اما خیلی زود از این تیم جدا شد و در حال حاضر کسی از او خبری ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر