بازدید 2474

جذب دانشجوی عراقی در دانشگاه آزاداز مهر97

کد خبر: ۷۸۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 23 March 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با ابراز امیدواری نسبت به جذب دانشجوی عراقی از مهر سال 97 گفت: با راه‌اندازی پژوهشکده آسیب‌های اجتماعی به دنبال رفع نیازهای پژوهشی استان هستیم.

به گزارش آنا، محمد میرزایی حیدری اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام متأسفانه در سال‌های گذشته به لحاظ اقتصادی و تأمین هزینه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بوده است که این واقعیت ما را ناگزیر از کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی، اتخاذ راهکارهای جدید برای جذب سرمایه و توجه به درآمدهای غیر شهریه می‌کند.»

میرزایی افزود: «استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، طولانی‌ترین مرز مشترک را با این کشور دارد. به عبارت دیگر حدود یک سوم مرز استان با کشور عراق است؛ این موضوع می‌تواند برای جذب دانشجوی عراقی بویژه از استان‌های همجوار ایلام در کشور عراق مفید باشد. بنابراین با توجه با اشباع شدن جذب دانشجو در برخی رشته‌ها، باید به سمت جذب دانشجوی عراقی برویم که شاید تنها فرصت واحد ایلام باشد.»

وی ادامه داد: «در همین زمینه مذاکراتی صورت گرفته است و در حال آماده کردن تفاهم‌نامه‌های همکاری با فعالان و سرمایه‌گذارانی هستیم که می‌توانند در موضوع جذب دانشجو فعال باشند. با توجه به زبان و فرهنگ مشترک مردم استان ایلام با مردم استان‌های همجوار از کشور عراق، امیدواریم این طرح از مهر سال جاری با موفقیت آغاز شود و تعدادی دانشجوی عراقی جذب شوند.»
در حال رایزنی برای راه‌اندازی پژوهشکده آسیب‌های اجتماعی هستیم. یکی از نیازهای استان که مغفول مانده، بررسی علمی و دقیق آسیب‌های اجتماعی است که با توجه به وجود استادان توانا، امکانات و زیرساخت‌های مناسب به دنبال این امر هستیم؛ واحد ایلام کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی، علوم اجتماعی، حقوق و ... دارد که باید در راستای این امر به خدمت گرفته شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام راه‌اندازی رشته پرستاری را از برنامه‌های دیگر واحد ایلام دانست که با توجه به اینکه دانشگاه‌های استان به جز دانشگاه علوم پزشکی رشته پرستاری ندارد، می‌تواند اقدام مثبتی باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: «در حال رایزنی برای راه‌اندازی پژوهشکده آسیب‌های اجتماعی هستیم. یکی از نیازهای استان که مغفول مانده، بررسی علمی و دقیق آسیب‌های اجتماعی است که با توجه به وجود استادان توانا، امکانات و زیرساخت‌های مناسب به دنبال این امر هستیم؛ واحد ایلام کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی، علوم اجتماعی، حقوق و ... دارد که باید در راستای این امر به خدمت گرفته شوند.»

میرزایی بیان کرد: «در این زمینه و با هدف تأمین بودجه موردنیاز با بسیاری از ادارات استانی و حتی برخی نهادهای فرااستانی مذاکراتی صورت گرفته است؛ از سوی دیگر سازمان‌ها و نهادهای استانی مانند سازمان قضایی، زندان‌ها و دیگر ارگان‌ها طرح‌ها و برنامه‌های متعددی دارند و نیاز به یک مرکز پژوهشی دارند تا مباحث آماری، تحقیقاتی و ... را انجام دهد. به عبارت دیگر این پژوهشکده خلأ مهمی را در استان پر خواهد کرد.»

وی با تأکید بر لزوم مدیریت هزینه‌ها به آنــا گفت: «تلاش می‌شود تا برخی هزینه‌هایی که متأسفانه در گذشته بدون حساب انجام می‌شده است، حذف شود. البته اینجانب اقدامات اخیر را از خودم آغاز کردم. برخی حق جذب‌ها، برخی حق مسئولیت‌ها و مواردی از این دست وجود داشت که با تشکیل یک کارگروه در حال اصلاح آنها هستیم و تلاش می‌کنیم در این مسیر شایسته‌سالاری رعایت شود.»

رئیس واحد ایلام اظهار کرد: «مرکز رشد واحد ایلام متأسفانه تاکنون هیچ فعالیت مثبتی نداشته است که در مدت یک ماه و نیم که از حضور اینجانب در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان گذشته، جراحی گسترده‌ای در این زمینه انجام گرفته است و در حال اصلاح ساختار آن هستیم. فردی را در رأس این مجموعه قرار دادیم که دکتری مکانیک از دانشگاه امیرکبیر دارد و از نخبگان کشور محسوب می‌شود.»

میرزایی برگزاری دوره‌های آموزشی برای ادارت مختلف و استارتاپ‌های علمی را در دستور کار واحد متبوعش دانست و افزود: «در راستای حمایت از تولید ملی به دنبال ایجاد طرح تولیدی هستیم تا با استفاده از برخی نیروهای مازاد محصولی را تولید کنیم. با استاندار استان نیز هماهنگ کردیم تا همه سازمان‌ها و نهادهای استانی از محصول تولیدشده واحد ایلام استفاده کنند. البته برنامه بلندمدت این طرح تأمین نیاز همه واحدهای دانشگاه آزاد کشور و حتی صادرات به کشورهای همسایه است.»

به گزارش آنا، مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام چهار واحد و سه مرکز دارد؛ تعداد دانشجویان نیز حدود 10 هزار نفر هستند که 4 هزار نفر آن در واحد ایلام مشغول آموزش هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار