بازدید 8643

ترس کاخ سفید از وقوع جنگ اقتصادی

بنا بر آخرین نظر سنجی های انجام شده، تحلیلگران اقتصادی بانک مرکزی آمریکا معتقدند که سیاست های تجاری دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تاثیری منفی بر روی مجموع میزان رشد اقتصادی آمریکا خواهد گذاشت. در این خصوص، این تحلیلگران معتقدند که اعمال تعرفه های جدید بر روی واردات فولاد و آلومینیوم به کاهش تعداد شغل در آمریکا منجر خواهد شد و این به نوبه ی خود ممکن است منجر به جنگ اقتصادی شود.
کد خبر: ۷۸۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴ 22 March 2018

ترس کاخ سفید از وقوع جنگ اقتصادیبنا بر آخرین نظر سنجی های انجام شده، تحلیلگران اقتصادی بانک مرکزی آمریکا معتقدند که سیاست های تجاری دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تاثیری منفی بر روی مجموع میزان رشد اقتصادی آمریکا خواهد گذاشت. در این خصوص، این تحلیلگران معتقدند که اعمال تعرفه های جدید بر روی واردات فولاد و آلومینیوم به کاهش تعداد شغل در آمریکا منجر خواهد شد و این به نوبه ی خود ممکن است منجر به جنگ اقتصادی شود. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خبرگزاری CNBC، نزدیک سه چهارم از تحلیلگران اقتصادی بانک مرکزی آمریکا که از آن ها نظر سنجی صورت گرفته در خصوص وقوع یک جنگ اقتصادی با چین نگران هستنند. این نظر سنجی ها نشان می دهند که سیاست های محافظه کارانه ی اقتصادی در صدر لیست نگرانی های این تحلیلگران اقتصادی قرار دارد. افزون بر این، تورم، تروریسم و سیاست های بانک مرکزی آمریکا در رتبه های بعدی مهمترین نگرانی ها برای آینده ی اقتصادی آمریکا قرار گرفته اند.

ترس کاخ سفید از وقوع جنگ اقتصادی

به گفته ی یکی از این تحلیلگران '' ترس بازار از یک خطا در سیاست پولی... به سوی یک سیاست تجاری اشتباه جهش کرده و این (موضوع احتمال) ورود به جنگی اقتصادی با چین را افزایش می دهد''. وی افزوده است که شرایط به گونه ای شده که '' ایجاد تعادل در خصوص ریسک های سرمایه ای از بانک مرکزی آمریکا به سوی (تصمیمات اتخاذ شده توسط) کاخ سفید جهش کرده است''. 

لازم به ذکر است که در هفته های اخیر ترامپ تعرفه هایی جدید بر روی واردات فولاد و آلومینیوم اعمال کرد و کشورهای کانادا و مکزیک را به طور موقت از پرداخت این تعرفه ها معاف کرد. این معافیت موقتی تا زمانی است که مذاکرات مربوط به ایجاد اصلاح در ساختار پیمان نفتا به نتیجه برسد.

همچنین، این امکان برای سایر کشورهای متحد آمریکا وجود دارد که با دولت آمریکا در خصوص ایجاد معافیت در خصوص تعرفه ها وارد مذاکره شوند. این در حالی است که دو سوم از تحلیلگران اقتصادی بانک مرکزی آمریکا بر این اعتقاد هستند که سیاست های نامبرده تاثیر اقتصادی منفی بر روی اقتصاد آمریکا خواهد گذاشت.در این خصوص، یکی از تحلیلگران اقتصادی اذعان کرده است که ترامپ نمی توانست ''زمانی بدتر از حالا''‌ را برای اعمال تعرفه ها انتخاب کند. بیشتر کسانی که با آن ها مصاحبه انجام گرفته معتقدند که تعرفه های مزبور مجموع میزان ایجاد شغل در آمریکا را کاهش خواهد داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار