بازدید 9466
ویژه نامه ویدیویی نوروزی «تابناک»، روز دوم؛

از پسنجر و علی لهراسبی تا سیروان خسروی و سالار عقیلی / تصاویر تهران در دوران احمدشاه قاجار / استندآپ کمدی چالش افراد سنتی با تکنولوژی / چگونه مثل یک حرفه‌ای سفر کنیم؟

اتفاقات تلخ به سادگی فراموش نمی‌شود اما می‌توان آنچه فراموش نمی‌کنیم را نیز ببخشیم و سال را بدون کینه از وقایعی که بسیاری از اوقات به زخم‌های کهنه تبدیل شده و می‌توان روحمان را از پای درآورد، آغاز کنیم. به خودمان رحم کنیم و آن گونه ببخشیم که اگر خودمان در موقعیت مشابهی بودیم، امید داشتیم بخشیده شویم و این بخشش را به پای بزرگواری مان نگذاریم و فروتنانه ببخشیم.
کد خبر: ۷۸۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 22 March 2018

کاروان پسنجرچون دومین روز بهار فرارسد، در دید و بازدید از هم سبقت می‌گیریم و چه خوب که این دید و بازدیدها بی‌تکلف و ساده بگذرد تا تداوامش برای آنهایی که دست‌شان در این ایام خالی است، ممکن شود و تا آنجا که ممکن است، مراعات کنیم. پس اگر به بازدید دوستی رفتیم که صورتش را سرخ نگه داشته بود، لزومی ندارد پیاله‌های لب پر آجیل را تا مشخص شدن کف پیاله بجوییم و چه خوب که با دست پر به بازدید برویم و به جای یک جعبه شیرینی ناهار خودمان و میزبانِ دست تنگ را با خودمان ببریم.

اگر عزت نفس میزبان اجازه نمی‌دهد و هر برخوردی او را مکر می‌سازد، شاید بهتر باشد حتی گاهی نرفتن را به رفتن ترجیح دهیم و با تماس تلفنی سالی که آغاز شد را شادباش بگوییم و رخت نو را بر تن واژه‌ها کنیم. روزگار بر همگان به سادگی نمی‌گذرد و بنابراین لبخند را بزرگ ترین عیدی در ابتدای این سال قرار دهیم و به هرکس که رسیدیم با لبخندی و کلامی گرمی، حال خوشمان را به او هدیه دهیم.

کاروان پسنجر

اتفاقات تلخ به سادگی فراموش نمی‌شود اما می‌توان آنچه فراموش نمی‌کنیم را نیز ببخشیم و سال را بدون کینه از وقایعی که بسیاری از اوقات به زخم‌های کهنه تبدیل شده و می‌توان روحمان را از پای درآورد، آغاز کنیم. به خودمان رحم کنیم و آن گونه ببخشیم که اگر خودمان در موقعیت مشابهی بودیم، امید داشتیم بخشیده شویم و این بخشش را به پای بزرگواری مان نگذاریم و فروتنانه ببخشیم.

این بهاریه را با یک بهاریه از عطار نیشابوری به سرانجام می‌رسانیم و دعوت‌تان می‌کنیم ویژه برنامه ویدیویی نوروزی «تابناک» را تماشا کنید.

ای بلبل خوشنوا فغان كن
عید است نوای عاشقان كن
چون سبزه ز خاك سر برآورد
ترك دل و برگ بوستان كن
بالشت ز سنبل و سمن ساز
وز برگ بنفشه سایبان كن
چون لاله ز سر كله بینداز
سرخوش شو و دست در میان كن
بردار سفینه‌ی غزل را
وز هر ورقی گلی نشان كن
صد گوهر معنی ار توانی
در گوش حریف نكته‌دان كن
وان دم كه رسی به شعر عطار
در مجلس عاشقان روان كن
ما صوفی صفه‌ صفاییم
بی خود ز خودیم و از خداییم

 

کاروان ؛ پسنجر

«کاروان / Caravan» یکی از قطعات عاشقانه پسنجر است که اشاره به یک سفر عاشقانه با کاروان دارد. موزیک ویدیو این قطعه را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید و می‌شنوید.

خوشبختی ؛ علی لهراسبی

علی لهراسبی چندی پیش خوشبختی را خوانده بود و اکنون موزیک ویدیو این قطعه را در «تابناک» می‌بینید و می‌شنوید.



موزیک ویدیو دوست دارم زندگی رو

«دوست دارم زندگی رو» احتمالاً پرمخاطب ترین آهنگ سیروان خسروی تاکنون بوده است. اجرای زنده این قطعه را در «تابناک» می‌بینید و می‌شنوید.

 

در وصف نیاید؛ سالار عقیلی، ابراهیم کیوو

سالار عقیلی همخوانی ای با ابراهیم کیوو خواننده و نوازنده سوری داشته است. این اجرای متفاوت را در «تابناک» می بینید و می شنوید.

 

تهران در دوران احمدشاه قاجار

تهران در دوران احمدشاه قاجار که از 1288 تا 1304 سلطنت کرد، دوران پرفراز و نشیبی را داشت. احمدشاه که زیر فشار انگلیسی‌ها بود، کابینه‌های متعددی تغییر داد و بخشی از این تغییرات برای کاهش فشار انگلیسی‌ها بود. او در نهایت رضا میرپنج که بعدها رضا پهلوی نام گرفت به عنوان نخست وزیر منصوب کرد و راهی سفر اروپا شد اما در جریان این سفر، رضاخان با هماهنگی مجلس شورای ملی برخلاف قانون اساسی، او را از سلطنت عزل و خاندان قاجار را منقرض اعلام کرد و رضاشاه را حاکم موقت اعلام کرد. سپس در شرایطی که رضاخان با عقبه نظامی و وزارت جنگ، قدرت نخست وزیری را در اختیار داشت، مجلس موسسان تشکیل جلسه داد و با فشار رضاخان او را به عنوان پادشاه معرفی کرد! تصاویر کم یابی که در این ویدیو می بینید، متعلق به تهران در سال 1293 یا 1914 است. این تصاویر به خوبی وضعیت تهران را در آن دوران به تصویر می کشد.

 

چگونه مثل یک حرفه‌ای سفر کنیم؟

اگر قرار است به یک سفری نه چندان بروید، لزومی به بردن یک چمدان بزرگ نیست و می توانید با بستن یک ساک کوچک به سفر بروید. در این ویدیو تا حدودی در این زمینه توضیح داده می شوید.

 

مشکلات افراد سنتی با تکنولوژی مدرن

اکنون وقت تماشای یک استندآپ کمدی کوتاه و جذاب است. یک مرد میانسال از اینکه از تکنولوژی روز عقب است گلایه می‌کند و شرایط خود را به طنز تعریف می‌کند. این استندآپ کمدی جذاب را در تابناک تماشا می‌کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار