بازدید 2645

سازمان سنجش در سالی که گذشت

کد خبر: ۷۸۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 22 March 2018

سازمان سنجش در سال 96 آزمون‌های مختلفی را برگزار کرد که در بسته خبری زیر مهم ترین آزمون ها ذکر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهم ترین رویدادهای سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص برگزاری آزمون های مختلف در بسته خبری زیر آورده شده است.
اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۶

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۶ در تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند از روز پنجشنبه ۱۹ مرداد ماه لغایت روز ۲۳ مرداد ۹۶ می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی در این رابطه گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته در روز دوشبنه ۱۶مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۶ اعلام شد

نتایج اسامی قبول شدگان کنکور سراسری ۹۶ در روز ۱۵ شهریور ماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و بنابر گفته توکلی مشاوره سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبان برای اطلاع از چگونگی ثبت‌نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در کنکور سال ۹۷

ثبت‌نام کنکور سراسری سال ۹۷ از اول بهمن‌ماه آغاز و تا پایان روز چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه پایان پذیرفته است.

طبق گفته توکلی مشاوره سازمان سنجش آموزش کشور برای یک میلیون و دویست و پانزده هزار و 947 نفرازداوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری سال 97 کارت صادر شده است.

ثبت‌نام بیش از ۸۷۸هزار داوطلب در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال ۹۶

تعداد ۷۵۹ هزار و ۶۹۵ داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ ثبت‌نام کرده‌اند که بر بنابر گفته توکلی تعداد ۱۱۸ هزار و ۶۹۳ داوطلب که موفق به ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد نشدند در مهلت مجدد ثبت‌نام کرده‌اند و در سال ۹۶، ۱۱۷ هزار و ۲۷۲ نفر بیشتر از سال ۹۵ در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کرده‌اند.

بنابر گفته توکلی مشاور سازمان سنجش از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت‌نام کننده تعداد ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد هستند.

شروع ثبت‌نام شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷

ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ ،بیست و سومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور از روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه آغاز و تا پایان روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ادامه داشت.

بنابر گفته توکلی ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش انجام شده است و دفترچه راهنمای ثبت‌نام نیز در سایت سنجش قرار گرفته و آزمون کارشناسی ارشد در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم وهفتم اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌شود.

حضور بیش از ۷۰۷ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶

از تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب که در جلسه امتحان حاضر بودند تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته بودند که از این تعداد ۳۲۵ هزار و ۲۲۵ نفر زن و بقیه مرد بوده‌اند.

ثبت‌نام بیش از ۷۵۴ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷

تعداد ۶۴۰ هزار و ۲۰۰ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کردند که در مرحله مهلت مجدد تعداد ۱۱۴ هراز و ۱۷۲ نفر نیز ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام بیش از ۱۹۹ هزار داوطلب در آزمون دکترای ۹۷

ثبت‌نام در آزمون دوره دکترای نیمه متمرکز از روز چهارشنبه اول آذر ماه آغاز شده بود و تا پایان روز ۱۴ آذرماه ادامه داشته است و تمامی مراحل ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش انجام شده است.

بنابر گفته توکلی هر داوطلب فقط در یک کد رشته می‌توانست شرکت کند و آزمون دکترای نیمه متمرکز در روز چهارم اسفند ماه برگزار شد.

ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور

ثبت‌نام جهت شرکت در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور از روز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه آغاز و تا پایان روز دوشنبه پنجم تیرماه ادامه پیدا کرد که دفترچه راهنمای ثبت‌نام چهارمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور از عصر روز دوشنبه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

بنابر گفته توکلی ۲۷۴ هزار و ۱۳۲ داوطلب برای شرکت در چهارمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور ثبت‌نام کرده بودند که ظرفیت پذیرش این آزمون ۱۰ هزار و ۹۶۰ نفر است.

پیرترین دانشجوی کشور فارغ‌التحصیل شد

غلامرضا رمضانی متولد ۱۳۰۵ با ۹۱ سا ل سن به عنوان دانشجوی مترجمی زبان دانشگاه پیام نور مرکز ورامین فارغ‌التحصیل شده است که آیین تجلیل از وی با حضور حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک و ریاست دانشگاه، حجت‌الاسلام نبوی مسئول نهاد رهبری استان تهران، ریاست دانشگاه و حجت اسلام علیزاده مدیریت فرهنگی مرکز ورامین برگزار شد.

حضور بیش از ۹۶ هزار داوطلب در آزمون استخدامی وزارت بهداشت

آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی وزارت بهداشت در روز جمعه اول دی ماه ۹۶ به طور همزمان در ۴۱ شهرستان کشور با ثبت‌نام ۹۶ هزار و ۸۴۲ داوطلب برگزار شده است.

بنابر گفته توکلی کارت شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت از روز شنبه ۲۸ آذر ماه بر روی سایت سامان سنجش قرار گرفت بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر