بازدید 3256

حذف دلار از ثبت سفارش اقدامی سمبلیک است

حریری گفت: حذف دلار از ثبت سفارش اقدامی سمبلیک و سیاسی است که بیشتر پیام سیاسی دارد.
کد خبر: ۷۸۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴ 19 March 2018

حریری گفت: حذف دلار از ثبت سفارش اقدامی سمبلیک و سیاسی است که بیشتر پیام سیاسی دارد.

مجیدرضا حریری نائب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران وچین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا مراودات با دلار را با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: با محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا، بانک‌هایی که با ایران مراوده دلاری داشته باشند مشمول جریمه می‌شوند، در نتیجه مبادلات دلاری از طریق صرافی‌ها صورت می‌گیرد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران وچین با بیان اینکه این اقدامات بیشتر جنبه سیاسی دارد، بیان کرد:حذف دلار از ثبت سفارشات اقدام تازه‌ای نیست و در گذشته نیز این اقدام صورت گرفته است به نظر می‌رسد حذف دلار از ثبت سفارشات اقدامی سمبلیک و سیاسی است که بیشتر پیام سیاسی دارد تا اقتصادی.

وی با بیان اینکه حذف دلار از ثبت سفارشات در بازار داخلی تاثیری ندارد، تصریح کرد:حذف دلار از ثبت سفارشات تاثیری در کاهش قیمت ارز ندارد و نوسانات نرخ ارز در کشور به خاطر عدم تعادل در عرضه و تقاضا ارز است.

به گفته حریری؛ حذف دلار از ثبت سفارش در برخی از کالاها که با دلار مراوده می‌شود باعث افزایش  هزینه نهایی کالاست.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به افزایش هزینه برخی از بازرگانان تصریح کرد:در این میان صادرکنندگانی که در مبادلات تجاری خود دلار دریافت کرده اند برای ثبت سفارش در کشور نیاز به تبدیل دلار به ارز‌های دیگر مانند یورو دارند که هزینه‌ای را به همراه خواهد داشت.

حریری در پایان گفت: اگر حذف دلار از ثبت سفارش منجر به دسترسی راحت‌تر مسئولان به درآمد‌های ارزی می شود این اقدام باید سریع‌تر صورت می‌گرفت تا فشار بر سیستم بانکی کمتر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر