بازدید 13783
اجبار مردم به تامین برخی هزینه‌های نهادها؛

سود هنگفت نیروی انتظامی و وزارت بهداشت از بیمه شخص ثالث!

از جمله این هزینه‌ها، مبالغی است که به حساب نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، راهداری، اورژانس و... واریز می‌شود. مبالغی که البته هنگفت هم هست. آنقدر هنگفت که موجب شده شرکت‌های بیمه زیان ببیند و خواستار افزایش نرخ بیمه نامه‌های شخص ثالث شوند یا دنبال بهانه باشند تا از بیمه کردن رانندگانی که از کوپن‌های بیمه شان استفاده می‌کنند را بیمه نکنند یا مبالغ گزافی از ایشان دریافت نمایند.
کد خبر: ۷۸۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 20 March 2018
آیا می‌دانستید که هربار بیمه شخص ثالث اتومبیلتان را تمدید می‌کنید، مبلغی به حساب برخی نهاد‌ها از جمله وزارت بهداشت واریز کرده‌اید؟!

به گزارش «تابناک»، الزام داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث برای رانندگان، در کنار مشکلاتی که برای برخی از شهروندان به ارمغان می‌آورد (اینجا)، موجب شده برخی هزینه‌های گزاف به مردم تحمیل شود؛ هزینه‌هایی که از جیب بیمه‌گذار پرداخت می‌شود، اما نه به حساب بیمه و جیب بیمه‌گر، که به حساب برخی دیگر سرازیر می‌شود!

از جمله این هزینه‌ها، مبالغی است که به حساب نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، راهداری، اورژانس و... واریز می‌شود. مبالغی که البته هنگفت هم هست. آنقدر هنگفت که موجب شده شرکت‌های بیمه زیان ببیند و خواستار افزایش نرخ بیمه نامه‌های شخص ثالث شوند یا دنبال بهانه باشند تا از بیمه کردن رانندگانی که از کوپن‌های بیمه شان استفاده می‌کنند را بیمه نکنند یا مبالغ گزافی از ایشان دریافت نمایند.

وضعیتی که عنایت، دبیر کارگروه شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران در توضیح آن به فارس می‌گوید: با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه باید ۸ درصد از حق بیمه‌های شخص ثالث را به عنوان سهم صندوق تامین خسارت بدنی بپردازند، حدود ۵ درصد خودشان در زیان هستند. در عین حال شورای عالی بیمه تصمیم گرفت حق بیمه شخص ثالث (که با افزایش نرخ دیه برای سال ۹۷ می‌بایست افزایش می‌یافت) برای سال ۹۷ هیچ افزایشی پیدا نکند.

اتفاقی که برای دومین سال است تکرار می‌شود و رضایت شهروندان را به دنبال داشته است. رضایت شهروندانی که در آغاز هر سال مجبور بودند به دلیل افزایش نرخ دیه، مبلغی به عنوان متمم بیمه شخص ثالث خود بپردازند و حالا از این کار معاف شده‌اند و می‌دانند اگر با حادثه‌ای مواجه شوند، مابقی مبلغ دیه از محل صندوق تامین خسارت بدنی پرداخت خواهد شد. روندی که هرچقدر برای بیمه گذاران رضایت در پی داشته، برای بیمه گر‌ها ناخوشایند و موجب نارضایتی است.

نارضایتی‌ای که به گفته دبیر کارگروه شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران، ناشی از تداوم زیان شرکت‌های بیمه در رشته شخص ثالث است. زیانی که اگر قرار باشد جبران شده و جایش را به سود بدهد، به گفته این مسئول لازم است نرخ بیمه نامه شخص ثالث برای سال بعد ۱۹ درصد افزایش داشته باشد. افزایشی بسیار هنگفت که نه با افزایش ۱۰ درصدی نرخ دیه برای سال بعد همخوانی دارد و نه با نرخ تورم امسال، و از این رو سوال آفرین است.

سوالاتی از این قبیل که چرا شرکت‌های بیمه به رغم اجباری بودن بیمه شخص ثالث و اجبار همه رانندگان به خرید این خدمت، زیان ده هستند و زیانشان اینقدر زیاد است که می‌گویند جبرانش به افزایش ۱۹ درصدی نیازمند است؟ براستی اشکال کار کجاست و چه چیزی موجب شده مردم مبالغ هنگفتی برای بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه شان بپردازند، اما شرکت‌های بیمه زیان در این خصوص زیان ده باشند؟

پاسخ به این سوال احتمالا برایتان جالب توجه و حتی شگفت آور باشد. دبیر کارگروه شخص ثالث سندیکای بیمه‌گران در این خصوص می‌گوید: «شرکت‌های بیمه باید هر سال ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث را تحت عنوان عوارض به نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و جدیداً راهداری و اورژانس برای کاهش حوادث رانندگی بپردازند.»

مبالغی هنگفت که معلوم نیست با کدام منطق از رانندگانی که عوارض و مالیات می‌پردازند و برای خرید بیمه نامه، مبالغ هنگفتی هزینه می‌کنند، دریافت می‌شود و مشخص هم نیست که صرف چه می‌شود و گزارش هزینه کرد آن کجاست، اما آنقدر بزرگ است که در گزارش‌های مختلف بیمه مرکزی هم می‌توان مشاهده‌اش کرد.

از جمله گزارش اخیر معاون نظارتی بیمه مرکزی که در آن آمده «سال گذشته شرکت‌های بیمه ۱۰۵۰ میلیارد تومان تحت عنوان عوارض و برای کاهش حوادث رانندگی به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت پرداختند و این در حالی بود که کل سود صنعت بیمه از ۷۵۰ میلیارد تومان فرارتر نرفت.» اعداد و ارقامی که نشان می‌دهد عوارض پرداختی از سوی صنعت بیمه به امثال ناجا و وزارت بهداشت، ۱.۵ برابر سود بیمه‌گران بوده است.

چرخه پراشکالی از تبادلات مالی که مردم کمتر درباره آن می‌دانند و شرکت‌های بیمه هم برای جبرانش، به جای مقابله با این پرداختی‌های عجیب و غریب، راهکار‌هایی مانند افزایش ۱۹ درصدی بیمه نامه شخص ثالث را پیش می‌کشند. جدالی که در آن همه نقش آفرینان برای جیب مردم و افزایش برداشت از آن نقشه می‌کشند!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۷
«چرخه پراشکالی از تبادلات مالی که مردم کمتر درباره آن می‌دانند»
وزارت پزشکان از همه جا یه پولی میکنه. یک درصد مالیات بر ارزش افزوده _ هدفمند کردن یارانه ها _ بیمه شخص ثالث_ بودجه دولتی_
ای بابا بازم داره بوی اختلاس کم کم به مشام میرسه
پول مستقیم میره تو جیب بعضی ها!!!!!!!
بیمه ثالث هم مثل خیلی مسایل دیگمون مشکل اثاثی داره
چند سال مراقبت میکنی و تصادف نمیکنی
از بیمه استفاده نمیشه
ماشینو میفروشی بعلت قانون اشتباه همه اعتبارت رو میدن به خریدار جدید!!!
برا اینکه مریض تصادفی رایگان تمام کارهاش انجام میشه صفر تا صد
بالاخره کارانه پزشک تامین باید بشود.
اگر رسانه هایی مثل تابناک از این دست مطالب بیشتر منتشر کنند شاید در اینده کمتر به مردم احجاف بشه .
مشکل اصلی اینه که مردم به حقوقشون اگاه نیستند .
پول شماره گذاری مال نیروی انتظامی و پول بیمه مال نیروی انتظامی و پول معاینه خودرو مال نیروی انتظامی و ....
بیمه ها ناراحتن چون میخان فقط خودشون بخورن.
واقعا!! ......
الهم عجل لولیک الفرج
بیمه در حقیقت قمار و ربا است و متاسفانه علما و روحانیون از این مسئله غافل هستند
زورشون زیاده و هر کاری می خوان می کنند مگه بیمه 1ماه پیش گرون نشد دلیلش چی بود؟الان چرا باید گرون بشه؟
خدایا چرا هر روز بدتر از روز قبلیم.بخدا دارم دیوونه میشم.اخه این چه اوضاییه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شركت هاي بيمه از محل هاي ديگه سود ميكنن، حالا از محل ثالث ضرر كنن چه ايرادي داره؟ هميشه كه نبايد اينها سود كنن و مردم ضرر كنن.
شما نگران نباشید ملت آماده اند آماده اند
تازه برای بیمه اجباری باید مالیات بر ارزش افزوده هم بدهیم.
بایدبه حال این مردم بدبخت خون گریه کرد
دست آخرمثل همیشه دودش توچشم مردم.
هزینه بازدید از موظ لوبر آقایان رو هم ما بدبخت بیچاره ها باید بدیم
به نظر می رسد دولت هیچکاری نمی کند، و اگر جایی هن مختصر کاری صورت می گیرد از جیب مردم است.
لطفاً امار و ارقام تان را اصلاح فرمایید:
1. یک رقم ثابتی به راهور پرداخت می شود که تقریباً می شود 8%
2. به وزارت بهداشت 10% پرداخت می شود.
3. به صندوق تامین خسارت بدنی 2% پرداخت می شود.
گویا مجلس برای سال 97 این اعداد را افزایش داده است.. همین 20% هم بالاترین رقم در دنیاست...
اول اینکه پرداخت 10% به ایمنی جاده در تمامی دنیا مرسوم است...
در مورد وزارت بهداشت بالاخره مورد نیاز است ولی هیچگاه پلیس راهور یک گزارش از خرج کردن در زمینه ایمنی به کمیسیون نداده است..
سوم: سئوال من این است که اگر ضررده هست بیمه ها مثل کانادا بیمه شخص ثالث انجام ندهند...
برای چندمین بار می گویم نویسنده تابناک از ارائه اطلاعات ناقص، قضاوت های عجولانه جداً خودداری کنید.
کدوم افزایش نیافتن قیمتها ؟
اي بابا يه پولي هست سر سفره آقايان دور هم مي خورن.
کارانه قشری که الان همگی دسته جمعی خارج هستند رو کی باید تامین کنه؟
نه عزیزم دلیلش این حرفا نیست
چیزی که دلسوز نداره جیب خلق الله است.
اضافه کردن سالانه هم اضافه درامدی برای سازمانهای متولی غیر دلسوزه.
افزایش حق بیمه باید اتفاق بیفتد، آنچه نباید میشد اعمال تغییر و گرفتن متمم از کسانی است که در سال گذشته حق بیمه پرداخت کرده‌اند وگرنه کسی که در سال جدید بیمه می خرد می‌بایست با قیمت جدید پرداخت نماید
مردم ميدانند اما مسولان خود را به ندانستن مردم چه كنند با اين تبعيض و فساد
به خدا قسم که یک ریال از این پولی که به زور از مردم میگیرن برا خدمت به مردم خرج نمیشه
مملکت هر کی به هر کی
انگار فقط یک عده ای نشسته اند برای چندرغاز جیب مردم نقشه می کشند
همانجايي هزينه ميشود كه چند اتومبيل و نيروي پليس و امداد بايد بدون اينكه قبل از ان مبلغي راننده متخلف پرداخته شود در سر صحنه حادثه كيلومترها در بيابان و جاده هاي اطراف شهر رايگان حاضر شوند،اگر كسي در صحنه نباشد نگهبان بر خودرو ها واموال مردم به رايگان گماشته شود در نزديكترين بيمارستان مجروحين پذيرفته شوند و تمام درمانهاي اوليه و حفظ جان مجروحين رايگان است متخلف حادثه حتي ممكن است سري به بيمارستان نزند تا احوال مجروحين را بپرسد ،تازه در موارديكه خودرو مقصر بيمه هم نباشد يك صندوق عام جبران بيمه هاي شخص ثالث پيش بيني شده كه ميزاني از خسارات جسمي و مال را جبران كند، حال بپرسيد بيمه هايي كه مبلغ بيمه نامه را ابتدا نقد دريافت ميكنند چرا هفت هشت درصد سهم سازمانهاي امداد و نجات را دير ميپردازند و يكي دو سال در حساب خود بلوكه كرده اند و وقتي تورم بيست درصدي بر اصل ان اثر منفي كذاشت به زور و اكراه ميپردازند
وزیر بهداشت بیمه تامین اجتماعی و بیمه تجاری نابود کرد
مشکلات اقتصادی فروتنی خواهیم داشت
فکری به حال مشکلات خود ساخته خود بکنند و باعث سرایت مشکلات مدیریتی خود ساخته مثل افزایش صدر صدی خدمات پزشکی باشد تاثیراتی الان میبینیم
ایا مشکل زیر میزی پزشکان درست شد
تو فیلم تنگسیر یه دیالوگی هست خیلی معروف یاد اون افتادم :
تعداد کشته های رانندگی ازسال84تا96حدود 11هزارنفر کم شده یعنی چیزی معادل2541میلیارد سود به اضافه اینکه سالی یک میلیون ماشین داره اضافه میشه
بیمه هم مانند سایر نهادهای دولتی است. آخر این چه قراردادی است که بیمه شونده باید هزینه بیمه را پرداخت کند ولی اگر از خدمات بیمه استفاده کرد باید جریمه و تنبیه شود؟ مسخره آمیزنرین قواعد و قوانین در ایران نهادینه شده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار