بازدید 5465

افزایش تاریخی بدهی دولت آمریکا

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا، میزان بدهی های دولت این کشور برای نخستین بار در تاریخ از مرز ۲۱ تریلیون دلار گذشته است. این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پیش از این قول داده بود که ظرف ۸ سال بدهی های این کشور را به صفر خواهد رساند. 
کد خبر: ۷۸۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 19 March 2018

افزایش تاریخی بدهی دولت آمریکابر اساس گزارشات منتشر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا، میزان بدهی های دولت این کشور برای نخستین بار در تاریخ از مرز ۲۱ تریلیون دلار گذشته است. این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پیش از این قول داده بود که ظرف ۸ سال بدهی های این کشور را به صفر خواهد رساند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، در ماه گذشته ی میلادی دونالد ترامپ دستوری را صادر کرد که به موجب آن محدودیت میزان بدهی های فدرال آمریکا برداشته شد و به موجب آن دولت این کشور توانست تا اولین روز ماه مارچ سال ۲۰۱۹ میلادی تا هر میزان که بخواهد از با قرض کردن پول بر بدهی های خود بیفزاید. 

افزایش تاریخی بدهی دولت آمریکا

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا، در روز ۲۰ ژانویه ی ۲۰۱۷ که ترامپ رییس جمهور آمریکا شد میزان بدهی دولت آمریکا ۱۹.۹ تریلیون دلار بود. این در حالی است که با تقدیم لایحه ی اصلاحات مالیاتی توسط ترامپ انتظار می رود که میزان بدهی های دولت آمریکا بیش از پیش افزایش یابد. 

علیرغم آنکه از قبل نگرانی هایی در خصوص افزایش بدهی های آمریکا در دوران ریاست ترامپ وجود داشت، آمارهای منتشر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهند که افزایش این بدهی ها در قرن حاضر ارتباطی به سیاست های حزبی در آمریکا ندارد. لازم به ذکر است که در دوران ریاست باراک اوباما نیز بدهی های آمریکا با افزایش بیش از دو برابری از ۹ تریلیون به ۲۰ تریلیون دلار افزایش یافته بود. 

افزون بر این، ماه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا در گزارش مالی سالیانه ی خود اذعان کرد که در سال ۲۰۱۷ دولت آمریکا بیش از ۱ تریلیون دلار بدهی های آمریکا را افزایش داده است. این میزان از بدهی معادل کل ارزش اقتصاد استرالیا است و بنا بر محاسبات انجام شده از دست دادن ۱ تریلیون دلار در یک سال معادل ۲.۲ میلیون دلار در هر دقیقه خواهد بود. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که برخی سناتورهای آمریکایی این میزان از بدهی آمریکا را ''بزرگترین تهدید برای ملت آمریکا دانسته اند'' و بانک مرکزی آمریکا در ماه جاری پیش بینی کرده است که بدهی های آمریکا تا ۱۰ سال آینده ممکن به ۳۰ میلیون دلار افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار