بازدید 27656
هزار و صد و شصتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

احمدی‌نژاد با دفترچه خاطرات وزیرخارجه مصدق چه کرد؟/اتفاق عجیب در شهرداری تبریز/گزارش «صادقی» از جلسه محرمانه مجلس/احضار یکی از عوامل تیم ملی فوتبال ایران از سوی نهادی نظارتی

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: نمی توان گفت تنها دلیل استعفای نجفی بیماری است/دولت روحانی با احزاب همراه نیست/آیت‌الله سیستانی درخواست دیدار با ولیعهد سعودی را رد کرد/کرباسچی: مگر نعیمی‌پور جلسه خصوصی را شنود کرده؟ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۸۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ 19 March 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بازداشت مشایی ربطی به احمدی‌نژاد ندارد

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به بازداشت اسفندیار رحیم مشایی و ارتباط آن با محمود احمدی نژاد گفت: هرکسی مدیون کار و اعمال خودش است. محمدتقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب»، افزود: هر بازداشتی حکم قضایی دارد و حکم قضایی را دستگاه قضا می داند نه ما. دستگاه قضا بی جهت کسی را بازداشت نمی کند و بازداشت آقای مشایی هم ربطی به مسأله آقای احمدی نژاد ندارد، چون هر کسی مدیون کار و اعمال خودش است و دستگاه قضا کسی را به حساب دیگری بازداشت نمی کند.

کرباسچی: مگر نعیمی‌پور جلسه خصوصی را شنود کرده؟

كرباسچی می گويد: هر کس بخواهد در تهران کار کند هم به سلامت جسمی نیاز دارد و هم موافقت ارکان مختلف نظام. یعنی اینکه بتواند با دولت، مجلس، قوه ‌قضائیه و نهادهای مختلف کار کند. اینکه کسی فکر کند، بدون موافقت ارگان‌های مختلف می‌تواند شهر تهران را اداره کند، نادرست و ناممکن است. البته در شرایط حاضر به گفته خود ایشان مسأله اصلی آقای نجفی مشکل جسمی است. بخشی از این گفت‌وگو را می‌خوانیم.

‌با توجه به صحبت‌های آقای نعیمی‌پور در گفت‌وگو با امتداد، موضع حزب کارگزاران پیرامون مسائلی که برای آقای نجفی پیش‌ آمده، چیست؟
ما موضعمان را گفته‌ایم. مواضع ما چیزی غیر از موضع آقای محسن هاشمی نیست. آقای نجفی اعلام کسالت کردند و شورا باید درباره این موضوع تصمیم بگیرد.
‌پس با توجه به صحبت‌های آقای نعیمی‌پور جلسه‌ای نبوده که آقای محسن هاشمی یا حزب کارگزاران از آقای نجفی بخواهند که ایشان استعفا دهد؟
جلسه زیاد بوده، من نمی‌دانم آقای نعیمی‌پور از کدام جلسه حرف زده‌اند یا از چه جلسه‌ای اطلاع داشتند.
‌گفتند گویا جلسه‌ای بوده برای اعمال فشار برای پذیرش استعفا یا توصیه به استعفا.
یعنی آقای نعیمی‌پور آن جلسه خصوصی را شنود کردند؟
‌ایشان گفته‌اند «اخیرا افراد مؤثر حزب کارگزاران سازندگی به منزل آقای نجفی رفته‌اند و در آنجا بحث‌های مختلفی مطرح شده. در آنجا هم بزرگان حزب کارگزاران معتقد بودند که آقای نجفی باید کناره‌گیری کند. معتقدم باید محتوای این جلسه برای همه ملت روشن شود، اینکه چرا این حرف زده شده است».
از ایشان بپرسید این افراد مؤثر چه کسانی بودند؟ بعد هم هر جلسه خصوصی در هر جا و هر منزلی باید برای همه ملت مطرح شود؟

احضار یکی از عوامل تیم ملی فوتبال ایران از سوی نهادی نظارتی

مدت‌هاست فردی در کنار تیم ملی فوتبال ایران حضور دارد که درباره نحوه فعالیت، عملکرد و وظایف او حرف‌وحدیث‌های زیادی به گوش می‌رسد. این فرد به دلیل فعالیت‌های مشکوک مالی و مبهم بودن نقش و سمتش در کنار تیم ملی روز شنبه توسط نهادی نظارتی احضار و تحقیقات مقدماتی از وی انجام شده است. شائبه‌هایی مبنی بر شراکت مالی این فرد با برخی از افراد در کادر تیم ملی و پرداخت‌‌های خلاف ضابطه فدراسیون فوتبال به وی نیز مطرح است که این نهاد نظارتی در حال پیگیری موضوع است. /تسنیم

احمدی‌نژاد با ادامه این روند از «ریزش‌های انقلاب» خواهد شد

سیدمهدی هاشمی با اشاره به اقدامات اخیر محمود احمدی‌نژاد و نحوه رفتار وی در اعتراض به برخی مسائل گفت: ما این پستی و بلندی‌ها را در تاریخ و نقاط مختلف انقلاب توسط مسئولان و مدیران مختلف شاهد بوده‌ایم و مدیران بخش‌های اجرایی، نمایندگان، وزرا و... در بسیاری از موارد در غربال انقلاب غربالگری شدند. ما ضمن اینکه در طول تاریخ رویش‌های زیادی را داشتیم، ریزش‌هایی را هم داشته‌ایم. وی افزود: متأسفانه آقای احمدی‌نژاد به سمتی حرکت می‌کند که یکی از افرادی باشد که در این نظام و انقلاب غربالگری شوند و اگر این تصمیم را نگیرد که به آغوش و دامان انقلاب و رهبر انقلاب بازگردد، بعید نیست که ما شاهد موضوع باشیم که یکی دیگر از ریزش‌های انقلاب را در مورد آقای احمدی‌نژاد شاهد باشیم. سرپرست وزارت کشور در دوره دولت احمدی‌نژاد اظهار داشت: جای تأسف دارد که در طول انقلاب شاهد ریزش‌ها بوده و تجربیات لازم را از فراز و فرودها در طول انقلاب را در اختیار دارد، از این تجربه استفاده نکند و ما شاهد باشیم یکی دیگر از کسانی که در این انقلاب همراه و همکار بوده، به لبه پرتگاه نزدیک شود.

احمدی‌نژاد با دفترچه خاطرات وزیرخارجه مصدق چه کرد؟

پریوش سطوتی همسر حسین فاطمی وزیر خارجه دولت مصدق، خبری از هدیه‌اش به رئیس دولت سابق ندارد. چنانکه از توضیحات سفیر ایران در لندن برمی‌آید همسر فاطمی نگران دفترچه خاطرات وزیر خارجه دولت مصدق است که به احمدی‌نژاد داده بود و سرنوشتی نامعلوم دارد. پریوش سطوتی درباره دفترچه‌ای که به احمدی‌نژاد داده گفته بود: «این دفترچه خاطرات که خاطرات روزهای زندان بود بعدها توسط پرستاری به دست من رسید که به آقای احمدی‌نژاد دادم. این دفترچه همراه من در لندن بود؛ اگر من آقای احمدی‌نژاد را نمی‌دیدم امکان داشت این دفترچه همچنان در صندوقچه من باقی بماند و من به خاطر لطف ایشان، این دفترچه را به ایشان دادم که به محض اهدای آن بسیاری از افراد من را مورد انتقاد قرار دادند که ما حاضر به خرید این دفترچه بودیم در حالی که من هیچ وقت کار خرید و فروشی نکردم. »انتساب این دفترچه به شهید دکتر فاطمی توسط هیچ کارشناسی تأیید نشده است. پریوش سطوتی در مصاحبه‌ای در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسیده بود هیچ یادگاری از همسر سابقتان دارید یا خیر، گفته بود هیچ یادگاری از وی ندارد، با این حال ادعا می‌کند این دفترچه توسط یک پرستار به دست او رسیده و متعلق به دکتر فاطمی است. در تک‌برگ از دست‌نوشته‌های دکتر فاطمی که سایت ریاست جمهوری‌ آن را منتشر کرد، آمده است: «بر روی ستایشگران خاک بریزید.» پیگیری‌های «تاریخ ایرانی» نشان می‌دهد که کتاب «نوشته‌های مخفیگاه و زندان دکتر حسین فاطمی (۲۸ مرداد ۱۳۳۲ - ۱۹ آبان ۱۳۳۳» در سال ۱۳۸۳ با ویرایش هدایت متین‌دفتری در لندن منتشر شده است.

گزارش «صادقی» از جلسه محرمانه مجلس

نماینده مردم تهران در مورد جلسه غیر علنی امروز مجلس توضیحاتی را در صفحه توییتر خود ارائه کرد. محمود صادقی در توئیتر خود نوشت: جلسه غیرعلنی امروز مجلس به سخنرانی دبیر شورای عالی فضای مجازی اختصاص داشت. اول فکر ‌کردیم می‌خواهد برای فیلترینگ تلگرام مقدمه چینی کند. اما او از هم‌گرایی ۵ فناوری در فضای مجازی و بسط روزافزون آن در دهه آینده سخن گفت. گزارشش که تمام شد عبث بودن سیاست فیلترینگ برای همه مبرهن شد. در جلسه امروز مجلس، لاریجانی به نقل از گزارش وزیر ارتباطات به شورای عالی امنیت گفت، چند روز که تلگرام فیلتر بود بیش از ۳۰ میلیون نفر از فیلترشکن استفاده کردند. یکی از نمایندگان هم علت عدم اقبال مردم به پیام رسان های داخلی را عدم اعتماد آنها به حفظ اطلاعات خصوصی کاربران دانست.

آیت‌الله سیستانی درخواست دیدار با ولیعهد سعودی را رد کرد

یک منبع آگاه در عراق از مخالفت آیت‌الله سیستانی با درخواست ولیعهد سعودی برای دیدار با وی خبر داد. خبرگزاری اسکای پرس عراق به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد، آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق، با درخواست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، برای دیدار با وی به شدت مخالفت کرده است. گفتنی است سفر محمد بن سلمان، ولیعهد جوان عربستان سعودی، که قرار است بزودی به عراق انجام شود، اعتراض بسیاری از شهروندان این کشور را برانگیخته است. شهروندان عراقی با راه انداختن موجی در توییتر و فیس‌بوک، مخالفت خود را با سفر ولیعهد عربستان به عراق اعلام کرده اند.

دولت روحانی با احزاب همراه نیست

نائب رئیس خانه احزاب گفت: یکی از نقاط ضعف دولت روحانی این است که با احزاب همراه نیست. قدرتعلی حشمتیان نایب رئیس خانه احزاب ایران درباره عملکرد دولت در سال 96، اظهار کرد: از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم جوانگرایی در کابینه آغاز و اشخاصی مسن کنار رفتند و اکنون می‌توان کابینه دولت را میانسال تلقی کرد که کمی تحرک بیشتری نسبت به قبل یافته است. وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود: در حال حاضر مردم مشکلات عدیده‌ای دارند و علی‌رغم آنکه تورم تا حدود زیادی توسط دولت مهار شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

اتفاق عجیب در شهرداری تبریز

فرج قلیزاده هفته جاری در نشست شورای شهر تبریز اعلام کرد: شهرداری نیروهایی دارد که آنها را در قالب پاکبان جذب کرده و در ادامه آنها را به عنوان مامور در اختیار وزارت امور خارجه قرار داده است. وی افزود: در مجموعه شهرداری نیروهایی داریم که از ما حقوق دریافت می کنند اما در ترکیه با مساعده های میلیونی در حال تحصیل هستند. وی اضافه کرد: اگر شهردار این موضوع را انکار کند، اسامی همه این افراد را منتشر می کنم. در همین حال رسول موسایی، قائم مقام شهردار تبریز با تایید اظهارات رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این شهر گفت: آنچه دکتر قلیزاده اعلام کردند صحت دارد اما ارتباطی با دوره فعلی نداردوی در عین حال تأکید کرد: ادامه همکاری با همه این نیروها در دوره جدید منوط به بازگشت آنان به شهرداری و فعالیت در همان عنوان شغلی مورد قرارداد مشروط شده است. قائم مقام شهردار تبریز اضافه کرد: در صورت عدم بازگشت این افراد به شهرداری با آنها قطع همکاری می شود. وی گفت: همه پرداخت های غیرقانونی به این نیروها در این دوره شهرداری متوقف شده است. بودجه سال آینده کلان شهر 1. 8 میلیون نفری به میزان دو هزار و 707 میلیارد تومان در جلسه هفته گذشته شورای شهر تبریز تصویب شد. در زمان حاضر در شهرداری تبریز افزون بر 12 هزار نیروی انسانی مشغول فعالیت اند، در حالی که رئیس پیشین شورای اسلامی این کلان شهر اعلام کرده بود بر اساس قانون مجموع پرسنل شهرداری باید زیر 2 هزار نفر باشد.

نمی توان گفت تنها دلیل استعفای نجفی بیماری است

محمد علیخانی، عضو کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای پنجم، در خصوص گمانه زنی های اخیر مبنی بر موافقت اعضای شورای پنجم تهران به خبرنگار دیده بان ایران گفت: پس از استعفای آقای نجفی، برخی از اعضا و همچنین رئیس شورا با آقای نجفی دیدار کردند و ایشان با استناد به بیماری خود اعضا را قانع کرده بودند تا با استعفای وی موافقت نماید. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آقای نجفی به تازگی از بیماری خود اطلاع یافته اند، به طوری که وقتی اخیرا در یکی از جلسات هم اندیشی شهردار تهران حضور غیبت داشتند هنگامی که علت را جویا شدیم متوجه شدیم که نجفی برای انجام آزمایشات به بیمارستان رفته است. البته نمی توان گفت که تنها دلیل استعفای او بیماری است چرا که عوامل دیگری همچون فشارهای سیاسی از جانب مخالفان و ذی نفعان به نجفی زیاد بود. نماینده مردم قزوین در دوره هفتم مجلس در پاسخ به این که آیا اعضا در صدد منصرف نمودن نجفی از استعفای خود هستند یا خیر اظهار کرد: برخی از اعضا به دلیل فعالیت رضایت بخش شهردار تهران اصرار بر ماندن ایشان دارند، این در حالی است که آقای نجفی پیش از علنی کردن استعفای خود، چیزی راجع به این موضوع به اعضای شورا نگفته بودند تا با صحبت کردن این موضوع اتفاق نیفتد و خود ایشان صلاح بر استعفا دانسته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
احمدی نژاد به آغوش ملت برگشت آقای هاشمی
من اگر سیبی از این باغ بچینم، دزدم!
تو اگر باغ همه غَصب کنی مصلحت است؟

من اگر شکوه کنم نزد خدا کُفران است!
تو اگر تکیه زنی جای خدا، منزلت است؟

این ترازویِ عدالت که تو را گشته نصیب
چه کسی داده به دستت که چنین خوش جهت است؟ …
مگه میشه سیستانی باسنیهادیدارکنه واختلافات درمسیرحل پیش بره
گروه بهاری ها کارشان درست است . مشاعی و مخصوصا احمدی نژاد را می توان از با غیرت ترین ایرانیهای عصر حاضر نامید . زنده باد بهار مرگ بر ضلمت و تاریکی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
ظلمت
از نظر من سال 88 احمدی نژاد و حامیانش سقوط کردند. سقوطی که خود برای عده ای ساخته بودند و گفتند و ....
دیشب آقای نجفی تو خوابم آمد گفتم چرا استعفا دادی با قیافه مظلومی گفت و ای برادر بیماری روحی و قلبی پیدا کردم . بعد از انتخابات شورا به شهرداری رفتم . پروندهای میلیاردی را وقتی دیدم که پول خرج شد ولی پروژه ای یا درکار نبود یا نصفه کاره بود و پول کامل پروژه پرداخت شده بود و شبها و روزها خیلی فکرم را مشغول کرده بود لذا چون بحث بر سر پول و قدرت بود و ممکن بود برای همیشه آسایشم از بین برود ابرومندانه کنار رفتم .
یکی بمن بگه تو مملکت چه خبره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
اگه فهمیدی به منم بگو
درود بر احمدی نژاد ضد فساد و رانت
احمدی نژاد خیلی دل وجیگر داره
مثل این مرد نایاب است
آقا تو را به خدا قسم یکی به ما بگه تو این مملکت چه خبره؟ هر روز از یک طرف و یک جا خبر های عجیب و باور نکردنی می شنویم مثلا عده ای بعنوان پارکبان در شهرداری استخدام میشوند بعد سر از ترکیه در می آورند و طبق معمول هزینه ۰۰۰ از بیت المال یا همان جیب مردم بدون رضایت خودشان پرداخت میشود.
احمدی نژاد محبوب قلبهاست بذاریذ کاندید شه
درود بر محمود.چرا هر کسی اعتراض می کند مجرم خوانده می شود؟مگر دیگران خدا هستند؟اصلا به قول فرمایشات آن تدبیر گر امور که رفراندوم را حق مسلم ما دانسته، بین محمود و دیگران رفراندوم برگذار کنیم.اگر تدبیر گر امروز هست، محمود را نگذاشتند که باشد در غیر اینصورت او هرگز نمی بود.
عجییییب عدالتی
سوپور وزیر خارحه
مامور بخدمت
یه جور میگید با دفترچه خاطرات چی کرده انکار دزدیده همش گیر دادید به احمدی نژاد و بعد میگید از خودش در مقابل تهمت ها دفاع نکند و تازه بی دلیل ردصلاحیتش کردید احمدی نژاد تو نامه های اخیرش توهین نکرده و فقط نقد کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
به هیچ عنوان طرفدار ایشان نیستم ولی با حرفهای شما موافقم در جواب شما باید بگویم ایا شما عدالت و انصافی در دنیا میبینید
انسانها تغيير پذيرند ومتحول ميشوند الان قسمتي از اصولگرا وإصلاح طلب وووووو تغيير مسير داده اند مسلماً برخي از مسولين نمي توانند شاهد اينهمه فساد وظلم واستبداد باشند .
شهرداري تبريز جايي هست كه با ١٢٠٠٠ نفر نيروي كار در نميتواند كار ٢٠٠٠ نفر نيروي موثر را انجام دهد، به اين ميگن سوپر مديريت شهري
اينكه عده اي هم با پول سازمانها و يا شهرداري در خارج از كشور تحصيل كنند و با ادعاي بيشتر بر سر شهر و مردم آوار شود چيز تازه اي نيست ، در ايران عرف است.
موضوع شهرداری تبریز واقعا عجیب است راستی تو این مملکت چه خبر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
ای که دست میرسد بیشتر بخور
احمدی نژاد هیچ کاری برای مردم ایران و رفاه آنان انجام نداد
چرا مرتضوی بازداشت ومحاکمه نمیشود
اقای دکتر احمدی‌نژاد احتیاجی به داشتن اطلاعات محرمانه و آتو و این حرفها نداره
بازداشت مشایی ربطی به احمدی‌نژاد ندارد
؟؟؟؟پاکبان!,ترکیه،!وزارت امور خارجه!؟
درود بر دکتر محمود احمدی نژاد مرد میهن پرست. بدانید که احمدی نژاد طرفداران زیادی در بین ملت و در ارگانهای انقلاب دارد. او مرد خداست.
سپور نجومی!
پاکبان نجومی!!
احمدی‌نژاد با ادامه این روند از «ریزش‌های انقلاب» خواهد شد!!!!!!!!!!!!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی