بازدید 24005
۷
آخرین تحولات خاورمیانه:

حمله مشترک مصر و امارات به ایران و ترکیه/ سناتور آمریکایی: ترامپ احتمالا از برجام خارج می شود/ هشدار روسیه درباره آمادگی آمریکا برای حمله به سوریه

خروج بیش از ۶۸ هزار غیر نظامی از غوطه شرقی تاکنون، هشدار روسیه درباره آمادگی آمریکا برای حمله به سوریه، واکنش کُردها به سقوط شهر عفرین و حمله مشترک مصر و امارات به ایران و ترکیه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اظهارات باب کروکر مبنی بر خروج احتمالی آمریکا از برجام نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 19 March 2018

خروج بیش از ۶۸ هزار غیر نظامی از غوطه شرقی تاکنون، هشدار روسیه درباره آمادگی آمریکا برای حمله به سوریه، واکنش کُردها به سقوط شهر عفرین و حمله مشترک مصر و امارات به ایران و ترکیه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اظهارات باب کروکر مبنی بر خروج احتمالی آمریکا از برجام نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس احتمال داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 12ماه مه (22 اردیبهشت) از توافق هسته ای ایران (برجام) خارج شود.

سناتور جمهوری خواه آمریکا درپاسخ به این سوال شبکه سی بی اس که آیا ترامپ روز 12 ماه مه از توافق هسته ای ایران خارج می شود؟ گفت: اینطور فکر می کنم.

کورکر همچنین افزود: توافق ایران، مساله ای است که در ماه مه به آن پرداخته می شود و اکنون به نظر نمی آید که تمدید شود مگر آنکه شرکای اروپایی ما بتوانند واقعا در یک چارچوب به توافق برسند. احساس نمی کنم که به چنین توافقی برسند.البته ما تا آن تاریخ زمان داریم ممکن است تغییراتی ایجاد شود.

این سناتور جمهوری خواه ایالت تنسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه خروج از توافق هسته ای ایران، مقارن با مذاکرات با کره شمالی، اوضاع را برای پیشبرد مذاکرات با پیونگ یانگ سخت تر می کند، اظهار داشت: خیر. منظورم این است که من آدم ها را می شناسم. فکر می کنم شما با رهبری مواجه می شوید که مثل دیگر کشور ها فکر نمی کند.

حمله مشترک مصر و امارات به ایران و ترکیه/ سناتور آمریکایی: ترامپ احتمالا از برجام خارج می شود/ هشدار روسیه درباره آمادگی آمریکا برای حمله به سوریه

رئیس جمهوری آمریکا برغم ناخشنودی از توافق بین المللی هسته ای ایران، تاکنون سه بار تعلیق تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران را امضا کرده و هر بار گفته است که این برای آخرین بار است این تحریم ها را تعلیق و تایید برجام را امضا می کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون 10 بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

خروج بیش از ۶۸ هزار غیر نظامی از غوطه شرقی تاکنون

مرکز روسی آشتی ملی مستقر در سوریه از خروج بیش از ۶۸ هزار غیر نظامی سوری از غوطه شرقی دمشق تا کنون خبرداد.

به گزارش روسیا الیوم، بر اساس گزارش مرکز روسی آشتی ملی مستقر در سوریه از تاریخ ۲۸ فوریه تا کنون بیش از ۶۸ هزار غیر نظامی از غوطه شرقی دمشق و از طریق گذرگاه های امن خارج شده اند.

بر اساس این گزارش اکثریت آوارگان سوری از گذرگاه های حموریه و الوافدین خارج شده اند.

حمله مشترک مصر و امارات به ایران و ترکیه/ سناتور آمریکایی: ترامپ احتمالا از برجام خارج می شود/ هشدار روسیه درباره آمادگی آمریکا برای حمله به سوریه

هم چنین آتش بس اعلام شده در حرستا واقع در غوطه شرقی به مدت ۲۴ ساعت برای خروج غیر نظامیان از این منطقه هم چنان ادامه دارد. ارتش سوریه نیز به پیشروی خود در غوطه شرقی و به دست گرفتن کنترل مناطق بیشتری در آن ادامه می دهد.

هشدار روسیه درباره آمادگی آمریکا برای حمله به سوریه

یک مقام ستادکل نیروهای مسلح روسیه با اشاره به تغییر ریشه‌ای و مثبت اوضاع در منطقه غوطه شرقی دمشق، از وجود علائمی در مورد آمادگی آمریکا برای حمله نظامی به سوریه خبر داد.

خبرگزاری «نووستی»، سرهنگ سرگئی رودسکی رئیس اداره عملیاتی ستادکل نیروهای مسلح روسیه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که تحریکاتی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های مسلح سوری و مربیان نظامی آمریکایی برنامه ریزی شده تا بهانه خوبی برای واشنگتن با هدف حمله مجدد به نیروهای دولتی سوریه گردد.

به گفته این مقام بلندپایه نظامی روس، تروریست‌های «جبهه النصره» با همکاری تشکیلات "کلاه سفیدها" خود را برای حمله شیمیایی به چند منطقه مسکونی نزدیک به شهر ادلب آماده کرده‌اند. برای این منظور در منطقه کاهش تنش ادلب در پوشش ارسال کمک‌های انسان دوستانه کانتینرهایی حاوی گاز کلر به منطقه فرستاده شده است. علاوه بر این تروریست‌ها مخفیانه فیوزهای انفجاری لازم را نیز دریافت کرده‌اند. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، گروه‌های تروریستی که قصد انجام این حمله را دارند، از سوی مربیان نظامی آمریکایی آموزش دیده‌اند.

سرهنگ رودسکی یادآور شد که برنامه ریزی شده تا این اقدامات تحریک آمیز بصورت گسترده در رسانه‌های گروهی غربی منتشر شود تا به واشنگتن و متحدانش این بهانه را بدهد تا بتوانند به تاسیسات نظامی سوریه حمله کنند.

حمله مشترک مصر و امارات به ایران و ترکیه/ سناتور آمریکایی: ترامپ احتمالا از برجام خارج می شود/ هشدار روسیه درباره آمادگی آمریکا برای حمله به سوریه

به گفته وی، نظامیان روسی نیز علائمی از آمادگی برای حملات احتمالی آمریکایی‌ها مشاهده کرده‌اند، از جمله اینکه در بخش‌های شرقی دریای مدیترانه، در خلیج فارس و دریای سرخ گروه‌های ضربتی دریایی به منظور انجام حملات موشکی از هم اکنون تشکیل شده است.

واکنش کُردها به سقوط شهر عفرین

نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کردند: ما وارد مرحله جدیدی از جنگ و درگیری با ترکیه شده ایم. جنگ با نیروهای ترکیه و همپیمانانش وارد مرحله جدیدی پس از ورود آنها به عفرین شده است.

کردها بیان کردند: ما به خاطر حمایت از غیرنظامیان از عفرین خارج شدیم.

شایان ذکر است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ساعاتی قبل اعلام کرد: در پنجاه و هشتمین روز عملیات شاخه زیتون، مرکز شهر عفرین به کنترل کامل ما در آمده است.

وی در ادامه گفت: نیروهای ترکیه به همراه نیروهای «ارتش آزاد سوریه» کنترل کامل شهر عفرین را به دست گرفته‌اند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین از برافراشته شدن پرچم این کشور در مرکز عفرین خبر داد.

صبح امروز خبرنگار المیادین گزارش داد که نظامیان ارتش ترکیه با به دست گرفتن کنترل بیش از دو سوم شهر عفرین سوریه به مرکز این شهر رسیده اند.

یکی از سرکردگان گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» نیز اعلام کرد که این نیروها کنترل کامل شهر عفرین را به دست گرفته اند.

از سوی دیگر مسئولان کرد شهر عفرین اعلام کردند که طی روزهای گذشته دست کم ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان این شهر به دلیل تجاوز نظامی ترکیه منازل خود را ترک کرده اند و این آمار از زمان آغاز تجاوز نظامی ترکیه افزایش یافته است.

وی در ادامه اوضاع ساکنان شهر عفرین را تأسف بار خواهنده و تاکید کرد که آوارگان جایی برای خواب و غذایی برای خوردن ندارند.

حمله مشترک مصر و امارات به ایران و ترکیه

وزیر خارجه مصر با اشاره به اینکه دخالت‌های ایران و ترکیه اوضاع سوریه را پیچیده کرده است، گفت که مصر و امارات با همکاری سازمان ملل برای حمایت از روند سیاسی و اتحاد معارضان سوریه تلا‌ش می‌کنند.

 «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات که به قاهره سفر کرده است با «سامح شکری» همتای مصری خود دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

پس از این دیدار دو طرف در کنفرانس خبری مشترک حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

شکری در خصوص تحولات سوریه مدعی شد که دخالت‌های ترکیه و ایران اوضاع سوریه را پیچیده کرده است و امارات و مصر نیز با همکاری سازمان ملل برای حمایت از روند سیاسی و اتحاد معارضان سوریه تلاش کرده و با روسیه و آمریکا برای پیشبرد تلاش‌های صلح در سوریه همکاری می‌کنند.

وزیر خارجه مصر بر ضرورت نابودی کامل گروه‌های تروریستی که امنیت سوریه را بر هم زده‌اند و نیز حفظ سلامت ملت سوریه و تحقق خواسته‌های آن تأکید کرد.

وی افزود که رایزنی بین مصر و امارات تا احیای ثبات در سوریه به عنوان یک کشور اصلی و مهم در منطقه ادامه دارد.

وزیر خارجه امارات نیز اوضاع سوریه را پیچیده توصیف کرد و خواستار خروج شبه‌نظامیان خارجی از سوریه شد و بر مخالفت با هر گونه مداخله منطقه‌ای در امور داخلی سوریه تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بن زاید همچنین گفت: «چالش‌هایی که ما و مصر با آن مواجه هستیم نه در چارچوب عربی نیست بلکه تجاوزگری ایران، اسرائیل و ترکیه علیه اراضی عربی نیز وجود دارد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۷
کساني که به خاطر رانتهاي حاصل از تحريم به برجام مي تاختند الان بايستي از ملت بزرگ ايران عذرخواهي کنند چون الان مشخص مي شود برجام چه دستاوردي براي ايران بوده که همه جمه شده اند تا آن را اجرا نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
اینجاست که باید گفت بابا تو دیگه کی هستی.بعععععله ،حتی مشکل اب خوردنمونم در همان روز امضای برجام نه تعلیق که بالمره لغو شد،اما معلوم نیست چرا هنوز همه احساس تشنگی میکنن.علی برکت الله
ايران هم بايد خارج شود تا اينقدر بي تكليف نمانيم يا نابودي كامل ملت يا فقط مي ماند نابودي كامل ايران و ملت!
بن زاید و بن سلمان و بن حمد بقیه بن ها که دایما به بهانه عرب بودن میگن بقیه کشورها در امور داخلی اعراب دخالت نکنن خودشون کدوم مشکل اعرابو از راه سیاسی حل کردن،مشکل یمنو با جنگ مشکل بحرین با سرکوب مشکل عراقو با تفرقه بین شیعه و سنی مشکل سوریه با ایجاد وحمایت از داعش النصره و....مشکل لبنان با گروگان گیری نخست وزیر مشکل فلسطین با به رسمیت شناختن اسراییل وتسلیم شدن مشکل لیبی باحمایت از گروههای مسلح.
تنها راه نجات از همه این مشکلات فقط و فقط برگزاری انتخابات ازاده.اما کشورهایی که حتی تو کشور خودشون تاحالا هیچ انتخاباتی برگزار نشده هیچوقت تن به انجام این کار نخواهند داد.مثلا توی سوریه میگن باشه انتخابات برگزار بشه اما به شرطی که بشار اسد کاندیدا نباشه،خب از همین اول معلومه شما راه حل سیاسیو هم قبول ندارید که اگر قبول دارید چرا بشار اسد نباید باشه.مگه نمیگید مردم سوریه بر علیه بشار قیام کردند،خب پس قطعا بشار رای نمیاره.پس بهترین کار اینه که مردم سوریه خودشون بشار اسد از سوریه بندازن بیرون پس چرا با انتخابات مخالفت میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
اگر انتخابات در سوریه برگزار بشود بشار اسد هشتاد درصد آرا را صاحب میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
حتما بشار هشتاد درصد ارا را کسب میکند چون دیگه کسی نمونده در سوریه جز بشار و هواداراش
ناشناس13:23
اتحاد ایران و ترکیه به عنوان دو کشور متمدن و صاحب امپراطوری تنها راه مقابله با عربها و مشکلات منطقه هست هر کی موافقه لایک کنه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی